Lacrima fănuşiană



 Am chemat o lacrimă fănuşiană,
Tăcut, să mă ascundă  prin pântecul ei,
Când a dat colţul ierbii în primăvară
Şi-a lunecat pe ape lotca dragostei.



Când şi-a dezvelit Bărăganul obrazul,
De sub zăpada iernii ce l-a colindat,
Am chemat iar o lacrimă în pervazul
Ochilor şi din cristalul ei am luat.

Din nopţi fănuşiene învelite-n şoapte,
Am mai chemat o lacrimă în ajutor,
Să-mi aducă îngerii cât mai aproape,
Să-mi prind de grinda cerului visul, uşor.

Când teama mă purta în săbii iară,
Inima mea era un canton părăsit,
Şi sub umbrela lacrimei fănuşiană,
Sufletul gol eu mi-am adăpostit.

De câte ori viaţa îmi pare rece, strâmtă,
M-ascund în mărgăritarul ochiului său,
Până ce clopotul sună voios de nuntă
Şi-n care mire îmi va fi chiar Dumnezeu...

Cornelia Vîju

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.