Data:
Clasa: Pregătitoare
Şcoala:
Propunător:
Disciplina: Comunicare în limba română
Aria curriculară: Limbă si comunicare
Unitatea de învăţare: Eu şi ceilalţi
Subiectul: -Sunetul şi litera M şi m
Tipul lecţiei: consolidare de cunoştinţe
Competenţe specifice
1.3.
Identificarea sunetului iniţial
şi/ sau final dintr-un cuvânt, a silabelor şi a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi
rar
2.1. Pronunţarea clară a sunetelor şi a
cuvintelor în enunţuri simple
Obiective operaţionale:
Pe
parcursul şi la sfârşitul orei de limba şi literatura română, elevii de CP vor
fi capabili :
- Cognitiv-informationale:
O1- să identifice cuvinte în care se aude sunetul ,,m”
O2 – să despartă
cuvinte în silabe
O3 - să recunoască în imagini literele m mic şi M mare de
tipar;
O4 - să alcătuiască propoziţii cu
cuvintele descoperite pe jetoane
- Afectiv-atitudinale:
O5 - să participe cu interes la activitate
- Psiho-motorii:
O6- să deseneze corect semnul grafic al literei
M
Strategii didactice:
Ø
Resurse procedurale: conversatia euristica, metoda fonetică analitico-sintetică, explicatia, exercitiul,
instructajul, jocul didactic, observaţia
Ø
Resurse materiale: manual, jetoane cu litere de tipar, jetoane
cu imagini, caiet auxiliar CLR, fişe de lucru, culori, planşă cu litera predată
Ø
Resurse
temporale: 35 minute
Ø
Resurse
umane:
Ø
Organizarea
clasei: frontal, individual
Ø
Evaluare:
formativă, orală, scrisă
Bibliografie:
-Programa
şcolară pentru disciplina CLR, Clasa pregătitoare
-Caiet
auxiliar, Comunicare în limba română, Editura DPH
-Suport
curs formare: Icos- 2013
- Mitu, F.
(2006), Metodica predării-i învăţării integrate a limbii romane în învatamantul
primar, Ed Humanitas, Seria Didactica, Bucuresti
DEMERSUL DIDACTIC
Nr.
crt
|
Etapele activităţii/ Resurse timp
|
Ob.
Op.
|
Activitatea învăţătorului
|
Activitatea elevilor
|
Metode şi procedee
|
Mijloace didactice
|
Forma de organizare
|
Evaluare
|
1.
|
Moment
organizatoric
3min.
|
|
Asigurarea climatului educational. Pregatirea
materialului didactic.
Invit elevii să se salute.
Cântăm un cântecel de înviorare: ,,Bat din
palme...”
|
Pregatirea pentru activitate.
Elevii se salută.
Cântă cântecelul însoţit de bătăi din palme şi mişcări ale corpului.
|
Instructajul.
|
|
Frontal
|
Observ
comporta-mentul elevilor
|
2.
|
Captarea atenţiei
5 min.
|
O1
|
Aduc în atenţia copiilor o trăistuţă fermecată plină cu jetoane.
Cer copiilor să extragă câte un jeton din ea. Pe fiecare jeton este un
obiect desent, le cer
să-l denumească şi vor observa că acele cuvinte încep cu sunetul ,,m”.
|
Vin la trăistuţă, scot un jeton şi numesc ceea ce văd.
Despart în silabe, prin deschiderea gurii, ducând mânuţa sub bărbie
atunci când pronunţă.
|
Conversatia
Jocul didactic
Exercitiul
|
Trăistuţa cu
jetoane
|
frontal
|
Aprecieri
verbale
|
3.
|
Anunţarea temei si a obiectivelor
1 min.
|
|
Prezint
obiectivele stabilite pentru oră. Îi anunţ că vom continua să consolidăm cunoştinţele despre literele M
şi m. Ne vom juca cu cuvintele, le
vom despărţi în silabe şi vom alcătui propoziţii .
|
Elevii ascultă
atenţi şi sunt interesaţi de activitate
|
Explicaţia
|
|
frontal
|
Observ
comporta-mentul elevilor
|
4.
|
Dirijarea invăţării
15 min.
|
O1
O2
O4
O5
|
Le cer să despartă în silabe cuvântul
reprezentat în imaginea extrasă din săculeţ.
Se analizează cuvintele: Acestea sunt: măr,
minge, maşină, masă, macara, mascota, marinar, măgar, mărar, mierlă
etc., se despart cuvintele în silabe
şi se alcătuiesc propoziţii scurte cu ele.
|
Elevii pun mâna sub bărbie şi despart cuvintele în silabe.
Formulează propoziţii cu cuvintele
date.
|
Metoda
fonetică analitico-sintetică
|
Jetoane cu
imagini
|
Frontal
|
Aprecieri
verbale
Aplauze
|
5.
|
Asigurarea
retenţiei şi transferului
3 min.
|
O1
O5
|
-Despre ce
litere am învăţat astăzi copii?
-Cu cine
seamănă litera ,,M”?
-
|
-Literele M şi
m.
- Cu două
beţe-n picioare şi unul rupt în mijloc.
|
Conversaţia
|
|
Frontal
|
Aprecieri
verbale
|
6.
|
Evaluare
8 min.
|
O1
O3
O6
|
Elevii primesc
o fişă de lucru cu următoarea cerinţă:
1. Colorează
imaginile a căror denumire începe cu sunetul M; 2.Trasează după model litera M.
3.Încercuieşte
litera m.
M a m A a m
o Ă W m Y a
n g j
m a i q m M z
n R m Ş
a
e n m
e i e
s t e
j e m u
e a t
m e s m z
|
Completează conform cerinţelor precizate de învăţătoare
|
|
Fişă de lucru
Culori
|
Independent
|
Evaluare scrisă
|
7.
|
Încheierea
activităţii
1 min.
|
|
Se fac
aprecieri despre cum s-au comportat elevii la activitate.
Se acordă
medalii celor care s-au implicat în rezolvarea cerinţelor.
|
Elevii sunt
atenţi la învăţătoare.
Aplaudă elevii
evidenţiaţi.
|
conversaţia
|
|
frontal
|
Aprecieri verbale
|
ANEXA 1
FIŞĂ de lucru -M m-
1. Colorează imaginile a căror denumire
începe cu sunetul M:
2. Trasează după
model:
3. Încercuieşte
litera m:
M a m
A a m
o Ă W m Y a n
g j m a i
q m
M z n
R m Ş
a e
n m e
i e s
t e j e m u
e a t
m e s
m z
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.