Unitatea de învățământ:
Data:
Propunător:
Clasa: Pregătitoare
Aria curriculară: Om și societate
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : ,,Ce îmi place?”
Subiectul activităţii: Fiinţe
şi obiecte preferate – caracteristicile acestora
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a
cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată
Discipline integrate: DP, CLR, MEM, MM, AVAP
Competenţe specifice vizate:
DP:
2.3. Explorarea caracteristicilor fiinţelor şi obiectelor preferate şi a interacţiunii simple cu acestea;
3.3. Identificarea hobby-urilor,
jocurilor şi activităţilor preferate;
CLR:
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar;
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar;
MEM:
1.1. Recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul 0-31;
3.1. Descrierea unor fenomene/procese/ structuri repetitive simple din
mediul apropiat, în scopul identificării unor regularităţi;
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/
film/ desen animat, care reflectă un context familiar;
2.2. Exprimarea ideilor şi trăirilor personale, în aplicaţii simple, specifice artelor vizuale;
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text;
3.1. Manifestarea liberă, adecvată, pe muzică,
apelând la diverse forme de exprimare;
Obiective operationale:
Cognitive:
O1- să identifice numele fetiței din text ;
O2- să intuiască obiectele și ființele
preferate de fetiță ;
O3- să dea exemple de obiecte și ființe preferate
din viața lor;
O4- să coloreze obiectele preferate fetiței;
Afective:
O5- să participe cu interes la
activitate;
Psiho-motorii:
O6- să aibă o poziție adecvată în bancă pe
parcursul activității;
O7- să execute mișcările sugerate de cântec;
Strategia didactică
Resurse:
Procedurale: conversaţia, explicaţia, expunerea, exerciţiul, jocul;
Materiale: calendarul naturii, scrisoare, fișe de evaluare, fișe de lucru, creioane, carioci, recompense (
medalii)
Forme de organizare: frontal, independent
Temporale: 35 minute + 15 minute activitate recreativă
Umane:
Bibliografice:
- MECTS -„Programa școlară pentru disciplina Dezvoltare personală , Bucuresti, 2013;
- "Organizarea interdisciplinara a
ofertelor de învatare pentru formarea competentelor cheie la școlarii din
clasele I-IV - program de formare continua de tip “blended learning” pentru
cadrele didactice din învatamântul primar"- suport de curs – 2013;
- Pițilă,
Teodora și colaboratorii, Dezvoltare
personală- auxiliar didactic, Editura ART, București 2013.
DEMERSUL
DIDACTIC
Nr.
Crt.
|
Etapele lecției
/resurse timp
|
Op.
|
Activitatea
învățătorului
|
Activitatea
elevilor
|
Metode și procedee
|
Mijloace didactice
|
Forme de organizare
|
Evaluare
|
1.
|
Moment
organizatoric
5 min.
|
|
Pregătirea
materialelor necesare pentru desfăşurarea lecţiei.
Are loc ,,Întâlnirea de dimineață” cu etapele ei:
Prezenţa, salutul identificarea zilei, precizarea
datei.
Solicit elevilor joculețul de înviorare: ,,Pic,
pic, pic!”
|
Elevii se vor saluta numind colegul cu numele unei flori de primăvară.
Apoi,
elevul de serviciu va număra albinuțele prezente, va marca data în
calendarul naturii.
Elevii vor executa jocul de mișcare: ,,Pic, pic, pic!”
|
Conversația
Jocul
|
Calendarul naturii, albinuțele pentru
prezență
|
frontal
|
Observarea
elevilor
|
2.
|
Captarea atenției
3 min.
|
|
Copii, astăzi am primit o scrisoare de la o fetiță care ar vrea să vină la noi în clasă, să fie colega voastră. Ea vrea mai întâi să se prezinte,
de aceea ne-a scris despre ea și despre ceea ce îi place ei. Vreți să vă
citesc scrisoarea ca să o cunoaștem pe această fetiță?
Dau cititre textului scrisorii (textul suport-
anexa 1)
|
Elevii își exprimă curiozitatea de a afla conținutul scrisorii și ascultă
cu atenție citirea textului.
|
Expunerea
|
scrisoarea
|
frontal
|
Observarea
|
3.
|
Anunțarea temei și a
obiectivelor
operaționale
1 min.
|
|
Prezint obiectivele operaționale într-un limbaj accesibil elevilor.
Tema lecției noastre este: Fiinţe
şi obiecte preferate.
Dacă veți fi atenți pe parcursul activității, veți ști ce înseamnă un
obiect sau o ființă preferată.
|
Elevii ascultă
cu atenție obiectivele prezentate.
|
Explicația
|
|
frontal
|
observarea
|
4.
|
Dirijarea învățării
18 min.
|
O1
O2
O3
O6
|
Înainte de
a răspunde fetiței, dacă o primim sau nu în clasa noastră, trebuie să-i arătăm
că am înțeles cu toții ce îi place ei din ceea ce ne-a scris. Trebuie doar să
răspundeți la câteva întrebări despre ea.
Adresez
elevilor următoarele întrebări:
1- Care este numele fetiței?
2- Ce îi place ei?
3-Care sunt persoanele dragi ei?
4-Cum se
numește fratele ei?
5-Care sunt
activitățile preferate fratelui ei?
6.-Ce-și
dorește fetița să devină când va crește?
7-Ce jocuri preferate aveți voi, copii? Numesc câțiva elevi care vor
spune jocul lor preferat.
|
Elevii vor răspunde astfel:
1- pe fetiță o cheamă Claudia.
2-ei îi place să mănânce pizza, să se joace cu păpușile și să vizioneze desene animate cu veverițe.
3. Persoanele dragi ei sunt părinții și fratele.
4.-numele fratelui fetiței este Mihai.
5.-lui Mihai îi place fotbalul, să se plimbe în parc cu cățelul pe care-l
îngrijește și pentru că iubește animalele își dorește să devină medic
veterinar.
6-Fetița își dorește să devină învățătoare.
7-Elevii numiți vor spune ce jocuri preferă.
|
Conversația
|
|
frontal
|
Aprecieri
verbale
|
5.
|
Realizarea feed-back-ului
5 min.
|
O5
|
1- Despre ce am discutat astăzi la ora de Dezvoltare personală?
2- De ce este important să avem un obiect preferat ?
3-Ce v-a plăcut cel mai mult la Claudia?
4- Vă place ceva din ceea ce îi
place ei?
|
1– Noi am discutat despre: Ființe
și obiecte preferate
2- Deoarece când ne jucăm cu acel obiect ne simțim bine.
3- Elevii apreciază fetița argumentându-și răspunsurile.
4-La ultima întrebare elevii
răspund după propriile preferințe.
|
Conversația
|
|
frontal
|
Aprecieri
verbale
|
6.
|
Evaluarea
activității
8 min.
|
O4
|
Elevii
vor primi o fișă cu următoarea cerință:
1. Colorați obiectele și ființele preferate
Claudiei.
După rezolvarea sarcinii din fișă, cer elevilor să schimbe lucrarea cu
colegul de bancă pentru o evaluare în
perechi.
|
Elevii rezolvă
fișa.
Cu ajutorul cadrului didactic ei vor corecta lucrarea colegului. Vor
atribui steluțe după modul de rezolvare: steluță verde pentru rezolvare corectă, steluță galbenă pentru lucrarea parțial corectă sau steluță roșie dacă elevul respectiv nu a
rezolvat sarcina din fișă.
|
Exercițiul
|
Fișe de
evaluare
|
Independent
|
Evaluare scrisă
coevaluare
|
7.
|
Încheierea
activității
3 min.
|
O7
|
Fac aprecieri colective şi individuale asupra modului de lucru şi a participării
la activitate.
Cer elevilor să cânte cântecul: ,,Eu am zece degețele!”
|
Elevii ascultă aprecierile și observațiile învățătoarei.
Elevii cântă cântecul propus.
|
Conversația
Jocul
|
Medalii
|
Frontal
|
Aprecieri
verbale
Medalii
|
8.
|
Activitate
recreativă
|
|
Cer elevilor să deseneze jucăria lor preferată.
|
Elevii desenează jucăria preferată.
|
Exercițiul
|
Fișă de lucru
|
independent
|
observarea
|
Anexa 1
Eu
și cei dragi mie
Eu sunt Claudia și am 6 ani. Sunt foarte cuminte și îi ascult pe părinții mei. Pe ei și pe fratele meu eu îi iubesc cel mai
mult pe lume.
Mie îmi place foarte mult culoarea
roz. De asemenea îmi place să mănânc pizza. Jocul meu
preferat este ,,jocul cu păpuși”. Le
aliniez la fel ca la clasă și le explic o mulțime de lucruri folositoare. Când
voi fi mare mă voi face învățătoare. Îmi mai plac și desenele animate cu
veverițe.
Pe fratele meu
îl cheamă Mihai. Lui îi plac foarte
mult animalele. El are grijă de cățelul nostru , îi dă mâncare și apă. Îl
scoate mereu afară la ore fixe. El spune că ar vrea să devină medic veterinar, să aibă grijă de animale și să le
vindece dacă se îmbolnăvesc.
Lui îi mai
place fotbalul și are mulți prieteni
cu care iese în parc și se joacă.
Părinții noștri
ne iubesc foarte mult și ne încurajează să facem ceea ce ne place.. Ei sunt cei
mai buni părinți din lume și ne răsfață, dar ne și corectează când este nevoie.
Eu sunt
foarte fericită alături de cei pe care îi iubesc!
Fișă de lucru (activitate
recreativă)
Desenează jucăria ta
preferată:
Fișă de lucru (activitate
recreativă)
Desenează jucăria ta
preferată:
NUME:
Fișă de
evaluare
DP
1. Colorați obiectele și ființele preferate Claudiei.
Imi place proiectul prezentat, voi folosi si eu câteva idei . Vă multumim și vă felicităm pentru munca depusă.
RăspundețiȘtergereMă bucur că ați găsit ceva util pe blogul meu. Mulțumesc de popas și comentariu.
Ștergeremultumesc pentru idee, ma puteti ajuta cu imaginile cu obiectele si preferintele Claudiei? nu le pot descarca .
Ștergereancuta_1103@yahoo.com
Va rog frumos, daca se poate sa-mi trimiteti si mie pe e-amil fisele de lucru. Nu le pot vizualiza. monycry@yahoo.com. Va multumesc foarte mult! Daca se poate in seara aceasta, deoarece am inspecria joi.
RăspundețiȘtergere