Clopote negre...



Bat clopotele negre şi-mi zguduie fiinţa,
E condamnat la moarte din nou Fiul Preasfânt,
Se-ntunecă pământul, mă-ncearcă neputinţa
De-a curăţi păcatul, cu-al deniilor cânt.


Să scot toţi prizonierii ispitelor din lanţuri,
Să curăţ vina oarbă ce-apasă peste lume,
Să deschid omenirii ale iubirii glasuri,
Ceasornicul vieţii să bată lin în inimi.

Privesc trupu-i rănit şi vărs lacrimi amare,
Mă rezem de-a Lui cruce unde stă răstignit,
Cuprind în palme cerul şi strig: Ai îndurare!
Îndură-te, Părinte, de Fiul tău iubit!

Mă mistuie tristeţea din zări înnegurate...
Îmi zdrenţuie fiinţa cu limbi roşii de foc,
M-aruncă în abisul durerii necurmate,
Mi-acoperă retina cu scrum din loc în loc.

Pe răni lacrima curge din a ochilor ciuturi,
Se-amestecă cu sânge şi sapă mai adânc,
Cad în genunchi şi tălpile-i spăl în săruturi,
De sub coroana grea, El vede cum mă frâng.

Cu balsamul iertării îmi toarnă lin pe creştet,
Îl lasă să se scurgă peste întregu-mi trup,
Lumina Lui cea albă învăluie-al meu suflet,
Voiam să-i curm durerea şi spinii grei să rup.

Dar El, cu-a Lui iubire, m-a vindecat pe mine
Şi-a pătruns în odaia adâncii mele inimi,
Mi-a adunat durerea şi grelele suspine,
Fiindu-mi mângâiere şi slavă,-n veci, de-a pururi...

Cornelia Vîju

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.