Tudor Arghezi


Dragoste târzie

Date- iubi cum  iubeşti şi tu.
Inim-ar spune dacugetul nu.
Te-ai aşteptat vâltoarea   ia
Şi   ardă în dogoarea ta.
De unde te-ai ivit  -mpresori
Cu-atâtea stele şi cu-atâţi fiori?
Nu ţi-ai dat seamaşi de-abia
Vedeam şi eu  ai putea
 fii copila mea.
Simţirea dragosteiades nebună,
Răzleţe streine le-mpreună,
Şi vârstele le face deopotrivă.
Femeie pătimaşăaprinsăuscăţivă,
Eşti tânărătrufaşă şi frumoasă.
 vrei al tău si-atâtşi nu-ţi mai pasă


De toţi ai tăide toţi ai mei,
Jertfiţi unei femei.
Ai vrut  te desfaci dintre dantele
 mi te dai ca versurilor mele.
Beţia te prinsese de o dată,
Şi vreai  fii a mea de tot şi toată,
Călcând o pravilă uitând
 ai ieşit din rând.
Şi te-am făcut  suferiştiu,
În ce aveai în tine mai zvâcnit şi viu.
M-am prefăcut  nu-nţeleg,
Ca  rămâi ce eştişi eu întreg,
Şi te-am jignit cu voie  ierţi,
Poţi  blestemi şi   cerţi,
Din depărtarea care îţi ascunde,
Cu plânşii ochişi coapsele rotunde.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.