Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data:
Clasa: II –A
Propunător:
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Adunarea și scăderea numerelor
naturale de la 0 la 100
Subiectul lectiei: Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100, cu și fără
trecere peste ordin - Forme de relief
Tipul lecţiei: mixtă
Competenţe specifice
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în
concentrul 0-1000, recurgând la
numărare şi/sau grupare ori de câte ori este
necesar
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (sumă, total, termenii unei sume,
diferenţă, rest, descăzut, scăzător, produs,
factorii unui produs, cât, deîmpărţit, împărţitor, <, >, =, +, -, ·, :) în
rezolvarea şi/sau compunerea de probleme
5.1. Sortarea, clasificarea şi înregistrarea prin
desene şi tabele a unor date din mediul cunoscut
Obiective
operaţionale:
O1 – sã efectueze corect operații de
adunare și scădere în concentrul 0-100;
O2 – să găsească
răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să denumească principalele forme
de relief;
O4 – să utilizeze terminologia specifică
operaţiilor de adunare și de scădere;
Afective:
O5 – să manifeste interes şi plăcere pentru
înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor învăţate;
Psihomotrice:
O6 – să indice la harta expusă în clasă,
formele de relief conform culorii reprezentative ( maro-munte, galben-deal,
verde-câmpie);