Album foto - Activitatea noastră: ,,Eminescu la ceas aniversar”
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
În lumea poeziei eminesciene
Atât de frumos au sunat versurile eminesciene în rostirea plină de candoare a elevilor clasei I-A, în cadrul activității dedicate aniversării zilei de naștere a Poetului Nepereche!
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
De Ziua Culturii Românești, micuții școlari movileni i-au recitat poetului Mihai Eminescu
Joi, 15 ianuarie 2015, elevii claselor I, ai Școlii Gimnaziale Movila Miresii, îndrumați de înv. Florica Munteanu și înv. Cornelia Vîju, au poposit la Bibliotecă pentru a-l omagia pe marele poet, Mihai Eminescu.
Micuții școlari au descoperit cărțile autorului așezate pe rafturile Bibliotecii din școală și-au învățat procedura de împrumut a unei cărți. I-au recitat poetului versuri pe care le-au învățat special cu ocazia zilei sale de naștere, i-au cântat ,,De ce nu-mi vii?”, ,,La mijloc de codru des” și, de asemenea, i-au promis că se vor strădui să-i citească toată opera până când vor crește mari.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Ecou eminescian la poarta prezentului
Eminescu, la
ceas aniversar
Școala Gimnazială Movila Miresii, din
județul Brăila, a consemnat 165 de ani de la nașterea poetului Mihai Eminescu prin
organizarea unei activități extrașcolare cu elevii claselor V-VII.
Activitatea
a debutat cu prezentarea unui Power Point cu date din viața și activitatea
literară a poetului, a continuat apoi cu un concurs ce a avut patru secțiuni:
la prima secțiune, elevii grupați pe echipe, fiecare clasă având proprii
reprezentanți, s-au extras bilețele cu întrebări privind cunoașterea operei
poetului. Secțiunea a doua a concursului a constat în compunerea unui catren, a
treia probă a vizat lectura unei poezii la prima vedere, iar în final elevii s-au
întrecut în recitarea unui poem eminescian.
Ceea
ce a adus nou activitatea de astăzi, a fost conceperea unei broșuri dedicate
marelui poet, unde elevii s-au întrecut pe sine. Stimularea gândirii și imaginația
au fost două din motivațiile celor înscriși la această probă. Să încerci a
străbate cărările neumblate ale lui Mihai Eminescu, la vârste fragede, este o
adevărată încercare, iar elevii movileni au dovedit că le pot străbate, cu
ajutorul dascălilor ce-i îndrumă. Cât de frumos au reușit să brodeze pe
marginea operei Poetului Nepereche,
ne conving conținutul cărticelelor create de ei, poeziilor pe care i le-au
dedicat poetului, dorinței lor de a dovedi că viața este un poem al cărui autor
putem fi oricare dintre noi.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Poemul unei zile de ianuarie
165 de ani de la nașterea Poetului Nepereche
Astăzi,
15 ianuarie 2015, elevii Școlii Gimnaziale Movila Miresii, din clasele primare,
au organizat o activitate dedicată poetului Mihai Eminescu, cu ocazia
împlinirii a 165 de ani de la nașterea sa.
La
activitate a fost prezentă doamna director a școlii movilene, prof. Mirela Brezuică,
precum și doamna director adjunct, prof. Mirela Tarța.
Elevii au realizat desene prin care au
reprezentat poezia eminesciană, au recitat poezii ale autorului și s-au
întrecut într-un concurs cu date din biografia poetului.
Doamna învățătoare Florica Munteanu, cea care
a coordonat această activitate, le-a vorbit micuților despre cât de importantă
este acestă zi și despre datoria ce-o avem, fiecare dintre noi, de a o consemna,
în propriile suflete, la fiecare mijloc de ianuarie.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, Puiul de I. Al. Brătescu Voineşti
Unitatea de
învăţământ:
Propunător: Spiţă Vîju Cornelia
Data:
Clasa: a IV-a A
Aria curriculară:
Limba
şi comunicare
Disciplina: Limba şi literatura română
Unitatea de
învăţare: Lumea necuvântătoarelor
Subiectul lecţiei: Puiul de I. Al. Brătescu Voineşti
Tipul lecţiei: consolidarea şi sistematizarea
cunoştinţelor
Obiective de
referinţă:
2.3: să redea prin cuvinte proprii conţinutul unui text citit sau al
unui mesaj audiat
3.2: să desprindă idei principale
şi informaţii de detaliu dintr-un text citit (literar-nonliterar)
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să citească corect, fluent, expresiv, conştient textul din manual;
O2: să
povestească oral textul;
O3: să emită păreri personale referitoare la faptele
prezentate;
O4: să extragă învăţătura textului;
O5: să dea
exemple de consecinţe ale neascultării de părinţi;
Psihomotrice
O6: să reconstruiască imagini cu personajele povestirii din piesele unui
puzzle;
Afective
O7: să participe cu interes la activitate;
Labels:
clasa a IV-a,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, Substantivul
Data :
Unitatea de învăţământ:
Clasa : a IV-a
Propunător :
Aria curriculară : Limbă şi comunicare
Disciplina : Limba română
Unitatea de învăţare : Spaţiul şi timpul în povestire
Subiectul : Substantivul
Tipul lecţiei: sistematizare şi consolidare a cunoştinţelor
Locul de desfăşurare: sala de clasă
Numărul de elevi: 27
Resurse temporale: 50 minute
Obiective de referinţă:
1.3- să sesizeze structurile gramaticale corecte sau
incorecte dintr-un mesaj ascultat
2.5- să integreze adecvat în
exprimarea orală proprie elementele de construcţie a comunicării studiate
3.6- să recunoască în textele
studiate elemente de construcţie a comunicării învăţate
Obiective operaţionale:
Cognitive :
O1- să completeze corect schema dată despre
substantiv precizând felul, genul, numărul
şi funcţia sintactică
O2-
să identifice substantivele dintr-un text
O3-
să formeze propoziţii cu substantive date
O4-să
analizeze substantivele dintr-un text
dat
O5-să
alcătuiască propoziţii după o schemă dată
O6-să
transforme adjective şi verbe în substantive
Afective :
O7 -Să
participe cu interes la lecţie
Psiho-motrice:
O8 -să adopte o poziţie corectă
în bancă în timpul lecţiei.
Labels:
clasa a IV-a,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, Înmulţirea şi împărţirea numerelor naturale de 2 sau 3 cifre cu un număr natural de o cifră
Data:
Clasa: a III-a
Propunător :
Aria curriculară: Matematică şi ştiinţe ale naturii
Disciplina: Matematică
Unitatea de
învăţare: Înmulţirea şi împărţirea numerelor naturale în intervalul de la 0 la 1000
Subiectul
lecţiei: Înmulţirea şi împărţirea numerelor naturale de 2 sau 3 cifre cu un număr natural de o
cifră
Scopul lecţiei: formarea deprinderilor de calcul, folosirea lor în
rezolvarea de probleme, cu utilizarea
unui limbaj specific
Tipul de curriculum: curriculum aprofundat
Tipul de
lecţie: consolidare de cunoştinţe
Obiective
de referinţă vizate prin activitatea didactică: 1.4; 2.3; 2.5.
Obiective
operaţionale:
A.Cognitive :
Pe
parcursul activităţii didactice, elevii vor fi capabili:
O1: să rezolve exerciţii de împărţire şi
înmulţire a unui număr natural
scris cu 2/ 3 cifre la un număr de o cifră
O2: să folosească terminologia
specifică
O3: să aplice în rezolvarea de probleme
operaţiile de împărţire şi înmulţire;
B.Motrice
Pe parcursul lecţiei,
elevii vor fi capabili :
O4 : să scrie corect şi
estetic pe caiete, în ritm rapid;
C. Afective
Elevii pe
parcursul lecţiei:
O5 : să manifeste
interes pentru rezolvarea de exerciţii şi
probleme;
Labels:
cls III,
matematica,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DE LECŢIE, ,,Darul lui Moş Miron”, de Ion Agârbiceanu
Data:
Clasa: a IV-a
Unitatea şcolară:
Propunător:
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Disciplină: Limba şi literatura română
Titlul lecţiei: Textul narativ- literar; ,,Darul lui Moş Miron”, de Ion
Agârbiceanu
Tipul lecţiei : transmitere şi însuşire de noi cunoştinţe
OBIECTIVE CADRU:
2.Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală
3.Dezvoltarea
capacităţii de receptare a mesajului scris (citirea/lectura)
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
La sfârşitul activităţii elevii vor şti:
O1: să
citească textul corect şi expresiv;
O2: să
explice utilizarea unor reguli de ortografie şi punctuaţie
O3:
să extragă din text expresiile frumoase, cuvintele noi, ortogramele
O4: să
recunoască părţile de vorbire învăţate
O5: să colaboreze în
vederea realizării sarcinilor primite la lucrul pe echipe;
O6:să formuleze
propoziţii cu sensurile diferite ale cuvintelor noi, căutâdu-le în
dicţionar;
Labels:
clasa a IV-a,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Conversații cu Dumnezeu - eseu personal -
Conversații cu Dumnezeu
- eseu personal -
Și astăzi, ca în fiecare zi, mi-am
început programul așezându-mă în fotoliul de lângă fereastră, cu ceașca de ceai
aburind în mâna dreaptă și cu gândurile zlobozite prin ogorul clipelor. Și am
închis ușor ochii și m-am trezit din nou conversând cu prietenul meu cel mai
bun, Dumnezeu…
În fiecare zi, Doamne, Te regăsesc în
camera mea şi-Ţi simt privirea mângâietoare peste creștetul meu. Sunt parte din
Tine, ești parte din mine... Îți amintești cât de tristă eram zilele trecute? Cum simțeam că mi s-au
scufundat toate corăbiile în marea suferinței? Și ce suferință?! Acum, desigur,
surâd întorcându-mă în timp și privind la acele momente. Îți amintești cum ai știut
să-mi liniștești gândirea și să-mi dai răspunsurile de care aveam nevoie? Ai
fost acolo, ai fost prezent în inima mea. Nu pentru că te chemasem special, ci
pentru că știai că am nevoie de Tine.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Kamadeva , de Mihai Eminescu
Cu durerile iubirii
Voind sufletu-mi să-l vindec,
L-am chemat în somn pe Kama -
Kamadeva, zeul indic.
El veni, copilul mândru,
Călărind pe-un papagal,
Având zâmbetul făţarnic
Pe-a lui buze de coral.
Aripi are, iar în tolbă-i
El păstrează, ca săgeţi,
Numai flori înveninate
De la Gangele măreţ.
Labels:
Diverse,
Kamadeva,
Mihai Eminescu
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Mihai Eminescu - imagini
Labels:
Diverse,
Mihai Eminescu
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, „Peisaj de primavară”
Unitatea de învăţământ:
Data:
Propunător:
Clasa: a II-a
Aria curriculară: Arte
Disciplina: Educaţie plastică
Unitatea de învăţare: Compoziţia
echilibrată a spaţiului plastic
Tema plastică : Punctul ca element de limbaj plastic
Subiectul lecţiei: „Peisaj de primavară”
Tipul lecţiei: formare de priceperi şi deprinderi
Obiective
de referinţă:
4.2- să compună un spaţiu plastic folosind elementele de limbaj şi
amestecurile studiate
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1- să exemplifice schimbările care au loc în anotimpul primăvara , pe baza
propriei experienţe de cunoaştere ;
O2- să realizeze o compoziţie plastică folosind punctul
ca element de limbaj plastic
O3- să evalueze obiectiv
lucrările proprii şi pe cele ale colegilor cu ajutorul criteriilor de evaluare
stabilite .
Motrice:
O4- să folosească materialele de lucru corespunzător ;
Afective:
O5-să participe cu
plăcere şi interes la activitate în vederea dezvoltării gustului estetic şi a
receptivităţii plastice;
Labels:
clasa a II-a,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, lectura, Iepuraș Urechiaș
Data :
Unitatea de învăţământ:
Propunător:
Clasa: II-a
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba română - lectură
Subiectul: Iepuraş- Urechiaş, de Nicoleta Holban
Tipul lecţiei: predare-învăţare
Obiective
cadru:
- dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului
scris;
-dezvoltarea capacităţii exprimare orală.
Obiective de referinţă:
3.4. să citească în ritm propriu un
text nou de mică întindere
3.5. să manifeste interes pentru lectură
Obiectivele operaţionale:
Cognitive:
1.Să asculte
textul lecturii citită expresiv de
învăţătoare;
2.Să citească
corect şi expresiv textul poveştii;
3.Să răspundă la întrebări pe textul citit;
4.Să povestească
textul, urmărind şirul logic al desfăşurării acţiunii;
5.Să lucreze eficient
în grup;
Motrice:
6. Să păstreze o
poziţie corectă în bancă pe parcursul activităţii;
Afective:
7.Să participe cu
interes la desfăşurarea lecţiei
Labels:
clasa 2,
lectura,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Figuri geometrice
Unitatea de învăţământ:
Data:
Propunător:
Clasa: a II-a
Aria curriculară: Matematică şi ştiinţe
Disciplina: Matematica
Unitatea de învăţare: Elemente
intuitive de geometrie
Subiectul lecţiei: Figuri
geometrice
Tipul lecţiei: consolidare şi sistematizare de cunoştinţe
Obiective de referinţă:
2.2. să recunoască forme plane şi
spaţiale; să clasifice figuri geometrice sau obiecte după criterii variate;
2.1. să stabilească poziţii relative
ale obiectelor în spaţiu;
Obiective operaţionale
Cognitive:
O1-să recunoască
triunghiul, pătratul, cercul şi dreptunghiul;
O2-să descrie
figurile geometrice învăţate;
O3-să asocieze obiectele din mediul înconjurător cu formele geometrice
învăţate;
O4-să identifice interiorul şi exteriorul unei figuri geometrice date;
Afective:
O5-Să manifeste
interes pentru activitatea desfăşurată;
Psihomotric:
O6-să contureze
corect figurile geometrice învăţate;
Labels:
cls 2,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Trăsăturile morale ale persoanei
Data:
Unitatea de învăţământ:
Clasa: a III-a
Propunător: Aria curriculară:
Om şi societate
Disciplina: Educaţie civică
Unitatea de învăţare:Trăsături morale ale persoanei
Subiectul: Recapitulare – Trăsăturile
morale ale persoanei
Tipul lecţiei: recapitulare
Locul de desfăşurare: sala de clasă
Obiective de referinţă:
1.2- să exprime oral şi în scris enunţuri
simple cu referire la situaţii diferite de viaţă cu conţinut civic
3.3- să descopere
şi să descrie într-o manieră clară şi concisă diferite relaţii sociale din
grup;
Obiective operaţionale
Cognitive
O1- să enumere
trăsăturile morale ale persoanei prin enunţuri orale sau scrise;
O2- să descrie trăsăturile morale în raport
cu situaţiile concrete de viaţă;
O3- să descopere diferitele relaţii sociale
de grup;
O4-să identifice atât propriile trăsături
morale cât şi pe cele ale colegilor.
Afective
O5-să-şi exprime
un punct de vedere personal cu privire la comportamentele identificate
Psiho-motrice
O6- să adopte o poziţie corectă în bancă în timpul lecţiei.
Labels:
cls 3,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, Soarele şi Pământul
Data:
Clasa: a III-a
Unitatea
de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Matematică şi
ştiinţe ale naturii
Disciplina: Ştiinţe ale naturii
Unitatea de învăţare:
Transformări în natură
Subiectul lecţiei: Soarele şi
Pământul
Tipul lecţiei: predare- învăţare
Obiective de referinţă:
1.3 - să comunice în forme diverse observaţii şi
comparaţii asupra corpurilor studiate şi asupra experimentelor realizate
2.4. - să aplice observaţia ca demers al
cunoaşterii de tip ştiinţific
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O.1-să descrie în enunţuri simple mişcările
Pământului (de rotaţie şi de revoluţie);
O2 – să precizeze procesul de succesiune a
zilelor şi a nopţilor;
O.3 -să explice formarea anotimpurilor ca
efect al mişcării Pământului;
O.4.- să specifice importanţa Soarelui pentru
planeta Pământ;
Motrice:
O.5.- să păstreze o
poziţie corectă în bancă pe parcursul desfăşurării activităţii
Afective:
O.6.- să manifeste interes pentru
transformările din lumea înconjurătoare
Labels:
cls 3,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Iarna
Praf de-argint căzut pe gene,
Pământul alb, înghețat,
Iarna lasă-ale ei semne,
Peste uliți, peste sat.
Vine cu-a ei vijelie
În toiagu-i lustruit,
Iar pe derdeluș își suie
Strigătul prelung, vrăjit.
Labels:
iarna,
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Magia iernii
Și o așează-n largi troieni
Zăpadă cu nemiluita,
S-a strâns din nou la brăileni.
Dantele albe sclipitoare
Peste copaci s-au așezat,
Pământu-i alb de la ninsoare,
În stele mii pare-mbrăcat.
Labels:
iarna,
magie,
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
În ochii tăi...
În ochii tăi au răsărit poeme,
Ce‑n taină le presară gândul meu
Şi-n care străjuiesc din vreme-n vreme,
Albi porumbei din lira lui Orfeu.
Te-ai întrupat din ancestrale
ţărmuri,
Cu pasul lin mă-nveți al vieţii vals,
Înamorată de-ale tale doruri
Aleg să-ţi fiu al clipelor suspans.
Labels:
iubirea,
ochii tăi,
Poeziile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
La mulți ani, 2015!
Și pentru că anul 2015 ne bate-n fereastră, urez cititorilor mei, fideli și nefideli, multă sănătate, pace în suflete și iubire fără margini.
La mulți ani, frumoși și fericiți!
Labels:
2015,
Diverse,
la mulți ani
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Ninge...
Ninge, ninge peste lume
Stele argintii din cer,
Dați de veste! să se-adune
Bucuria în eter.
Ninge, ninge cu albi
fluturi,
Întind palmele să-i prind,
În văzduh i-arunc, îi scutur
Se topesc de cum i-ating.
Labels:
iarna,
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
La mulți ani, de Sf. Ștefan!
Pentru tine, cel (cea) care porți numele acestui sfânt, îți urez :,,La mulți ani!”, plini de sănătate, lumină și pace sufletească.
Labels:
Diverse,
Sf. Stefan
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Crăciun fericit, tuturor vizitatorilor blogului meu!
Labels:
Crăciun 2014
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Pentru că ne este dragă Casa Domnului, am colindat-o cu multă bucurie…
Care este locul
unde ne simțim cel mai bine? Unde sufletele noastre devin clopoței de cristal
ce răsună melodios la auzul Cuvântului
lui Dumnezeu? Biserica, desigur!
Elevii Școlii
Gimnaziale Movila Miresii, din clasele primare, însoțiți de învățătorii lor, au
pregătit un moment de colinde pe care l-au prezentat în Biserica Duminica Tuturor Sfinților .din
localitate.
,,Sus boieri nu
mai dormiți”, ,,Florile dalbe”, ,,Steaua sus răsare”, ,,Astăzi s-a născut
Hristos” au fost doar
câteva colinde din colajul interpretat de micuți. Aceștia au fost răsplătiți cu dulciuri și cu câte un calendar creștin-ortodox de către preoții movileni, Marius Sinca și Stelian Hornea.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Domn, Domn să-nălțăm...
Și, după cum era
și firesc, nu am uitat nici anul acesta să colindăm locul în care cărțile
alcătuiesc un templu de înțelepciune, biblioteca.
Un grup de elevi
ai clasei I-A, ai Școlii Gimnaziale Movila Miresii, a plecat să colinde Biblioteca din localitate și au fost
primiți cu mare căldură de către d-na bibliotecară, Liliana Panțuru.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Și pentru că am fost cuminți, Moș Crăciun a venit și ne-a oferit câte un dar....
Labels:
Clasa I-A,
Serbare Crăciun 2014
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Cu doamna învățătoare, așteptându-l pe Moș Crăciun...
Labels:
decembrie 2014,
Serbare Crăciun
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Bucuria Crăciunului redată de micuții elevi din clasa I-A
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Am plecat să colindăm... colegii mai mici, dar și dascălii noștri
Grupul vocal al Școlii Gimnaziale Movila Miresii a bătut la ușa sufletelor celor dragi în dulcele ecou al colindelor , amintind astfel de frumusețea iernii, de Nașterea Domnului Iisus Hristos și de nemărginita Sa iubire....
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Vânt de iarnă
Peste dealuri val-vârtej,
Iarna a sosit grăbită,
Poartă cizme și cojoc
Prin zăpada lin cernită.
Vântul calcă-n urma ei,
Șuierând suflă ger mare,
Și vestește pe alei:
S-au dus
zilele cu soare!
Labels:
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Povestea lui Moș Crăciun
Se spune că, odată, pe
pământ,
În așternut de paie s-a născut,
Un Prunc frumos precum un cânt
Care iubire pentru oameni a avut.
Și-acolo-n acea iesle, a sa mamă
L-a alăptat la sânul ei cel sfânt
Și l-a-nvelit cu călduroasă blană,
Primită de la soața lui Crăciun.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Decembrie
Clinchet vesel răsună,
E Crăciunul de poveste
Care pe toți ne-adună.
În noapte se aud renii
Moșului ce spre copii,
Lunecă pe-ale lui sănii
Să aducă daruri mii.
Îl aștept și-n casa noastră
Căci am fost ascultător,
Am să-l zăresc din fereastră
Și am să-l colind ușor.
Labels:
Decembrie,
Moș Crăcoiun,
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Rugăciunea
Rugăciunea
este prietena ta când pendulezi între singurătate, tristeţe sau durere. Îţi
înmoi buzele în călimara inimii şi-apoi începi să scoţi suferinţa, neliniştea,
zbuciumul care s-au îngrămădit acolo. Cu capul plecat, mâinile împreunate şi cu
genunchii atingând umil pământul, ochii încărcaţi de lacrimi îşi încep sfioşi
ruga către Cer. Este momentul cel mai intim dintre tine şi Dumnezeu, când
nevoia de El îţi încarcă fiinţa şi-L cheamă cu fiecare celulă a corpului. Dincolo
de semnul Sfintei Cruci, buzele tale rostesc rugăciunea pe care o porţi în suflet de mic copil, iar apoi începi să
deşiri prin cuvinte simple adevărata durere ce te străbate în acel moment. Şi
dincolo de iertare îi ceri ajutorul necondiţionat, ajutor pe care chiar El ţi
l-a promis când a zis să-i pui pe umeri toată povara ta.
"Veniţi la Mine toţi cei
osteniţi şi împovăraţi şi Eu vă voi odihni pe voi ".(Matei, cap 11, versetul 28).
Labels:
Eseurile mele,
Rugăciunea
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
La mulți ani, tuturor ce poartă numele Sfântului Nicolae!
Labels:
Sf. Nicolae
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
AVAP- felicitare, de Moș Nicolae
Labels:
felicitari,
Mos Nicolae
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Legenda Sfântului Nicolae
Legenda spune că trei surori, fetele unui nobil sărac,
nu se puteau mărita datorită situației financiare precare. Se spune ca atunci
când fata cea mare a ajuns la vremea măritișului,
Nicolae, ajuns deja episcop, a lăsat noaptea, la ușa casei nobilului, un
săculeț cu aur.
Povestea s-a repetat întocmai și
când a venit vremea de maritiș pentru cea de a doua fată. Când i-a venit
vremea și celei de a treia fete, nobilul a stat de pază pentru a afla cine era
cel care le-a făcut bine fetelor sale. În acea noapte l-a văzut pe episcopul
care lăsa săculețul cu aur. Se spune că Sfântul Nicolae s-a urcat pe acoperiș
și a dat drumul săculețului prin hornul casei, într-o șoseta pusă la uscat,
motiv pentru care a apărut obiceiul agățării șosetelor de șemineu.
Labels:
Legenda Sfântului Nicolae
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Pagini de istorie – parcurse de elevii movileni
1 Decembrie- Ziua Națională
a României
Vineri, 28 noiembrie 2014, elevii Școlii
Gimnaziale Movila Miresii din învățământul primar, au pregătit un moment
special dedicat Zilei Naționale a României.
Elevii claselor a IV-a, îndrumați de
învățătorii lor, Ionica și Milan Ciocârlan, au dovedit colegilor din clasele
mai mici că ora de istorie le este foarte dragă și au convins auditoriul de obligaţia
ce-o avem, faţă de noi înşine şi faţă de generaţiile următoare, de a preţui şi
de a transmite mai departe valorile neamului nostru. Astfel, de la acești elevi
am aflat ce semnifică pentru noi, românii, ziua de 1 Decembrie și cine au fost cei care i-au lăsat însemnele în
istoria țării.
Poezii
și cântece, specifice evenimentului aniversat, au interpretat și elevii
claselor I, a - II-a și a- III-a coordonați de învățătoarele: Florica Munteanu, Mariana Cărbunaru și
Gianina Sandu.
Să oglindești în inimă măreția strămoșilor
tăi, datorită cărora astăzi trăim într-o țară liberă și unită este sentimentul
ce ne străbate pe toți românii de pretutindeni, la fiecare zi de 1 Decembrie din an.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC,clasa a III-a, Felicitare pentru mama
Data: 8. 03. 2013
Clasa: a III-a
Unitatea
de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Tehnologii
Disciplina: Abilităţi practice
Unitatea de învăţare: Activităţi
cu materiale sintetice – Hârtia
Subiectul lecţiei: Felicitare pentru mama
Tipul lecţiei: formare de
priceperi şi deprinderi
Obiective de referinţă:
1.2. să recunoască şi să utilizeze operaţii simple
de lucru cu materiale din natură şi sintetice;
2.2. să confecţioneze
produse utile, folosind materiale şi tehnici variate
2.3. să aprecieze calitatea produsului finit, raportat la
proiectul iniţial
Obiective operaţionale:
-cognitive
O1- să parcurgă
corect etapele de lucru în realizarea felicitării pe baza modelului şi a
explicaţiilor primite;
-motrice
O2 : să
decupeze după contur elementele componente ale compoziţiei;
O3 : să
asambleze corect, estetic şi creativ în spaţiul de lucru elementele
compoziţiei;
O4 : să decoreze
cât mai original lucrările confecţionate.
-afective
O5 – să aprecieze calitatea
unui produs finit, în funcţie de criterii simple;
O6 – să-şi
dezvolte simţul estetic şi dragostea pentru muncă prin realizarea lucrării
propuse
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, clasa a III-a, Științe, Soarele şi Pământul
PROIECT DIDACTIC
Data:
Clasa: a III-a
Unitatea
de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Matematică şi
ştiinţe ale naturii
Disciplina: Ştiinţe ale naturii
Unitatea de învăţare:
Transformări în natură
Subiectul lecţiei: Soarele şi
Pământul
Tipul lecţiei: predare- învăţare
Obiective de referinţă:
1.3 - să comunice în forme diverse observaţii şi
comparaţii asupra corpurilor studiate şi asupra experimentelor realizate
2.4. - să aplice observaţia ca demers al
cunoaşterii de tip ştiinţific
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O.1-să descrie în enunţuri simple mişcările
Pământului (de rotaţie şi de revoluţie);
O2 – să precizeze procesul de succesiune a
zilelor şi a nopţilor;
O.3 -să explice formarea anotimpurilor ca
efect al mişcării Pământului;
O.4.- să specifice importanţa Soarelui pentru
planeta Pământ;
Motrice:
O.5.- să păstreze o
poziţie corectă în bancă pe parcursul desfăşurării activităţii
Afective:
O.6.- să manifeste interes pentru
transformările din lumea înconjurătoare
Labels:
cls III,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Albă-ca-Zăpada și Lizuca- paralelă între personaje
Corelaţie între un persoanj din literatura română cu un personaj din literatura
universală,
Lizuca şi Albă-ca-Zăpada
eseu
Copilăria,
cu bucuriile sau tristeţile caracteristice
vârstei, constituie problematica multor povestiri de neuitat ale literaturii
pentru copii.
,,Dumbrava minunată”, de
Mihail Sadoveanu este o adevărată capodoperă în ceea ce priveşte realizarea
personajului copil, precum şi îmbinarea măestrită a naraţiunii faptelor cu
descrierile din natură. În caracterizarea personajului central,
scriitorul foloseşte diferite procedee, spre a-i da un şi mai pronunţat relief.
Pendularea între real şi fantastic înlesneşte înţelegerea mesajului artistic,
aspiraţia spre o viaţă fericită a tuturor copiilor orfani, indiferent de
categoria socială căruia aparţin.
În opoziţie cu chipul luminos al
Lizucăi, în valori întunecate este prezentată mama vitregă.
Lizuca este o fată orfană, care doreşte să scape de tirania mamei sale
vitrege şi se refugiază într-o dumbravă. Aici, descoperă „împărăţia minunată a dumbravei”, alături de căţelul ei Patrocle. Fetiţa
se rătăceşte în pădure, dar este găsită de bunicul ei. În final, mama vitregă şi
servitoarea acesteia primesc o pedeapsă binemeritată (fiind săgetate de albine ).
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
,,Educaţia pentru comunicare şi mass-media”
Educaţia pentru comunicare şi mass-media
Mass-media este un
factor al educaţiei, care lasă urme adânci în memoria individului. Ea poate să
mărească sau să micşoreze experienţele unei persoane. Într-o societate
informatizată, educaţia nu trebuie să rămână în urmă. Mass-media este prezentă
în cadrul societăţii prin ziare, reviste, radio, televiziune, internet. Chiar
dacă informaţia parvine prin aceste canale, ea trebuie filtrată, deoarece nu
este întotdeauna veridică. Atenţia
cuvenită ne ajuta să delimităm binele de rău, originalul de neoriginal.
Scopul educaţiei pentru comunicare şi mass media:
-Formarea şi cultivarea capacităţii de valorificare
culturală a informaţiei furnizată de presă , radio, telelviziune;
-Dezvoltarea
capacităţilor de exprimare personală şi de transmitere a mesajelor constructive;
Obiective:
Educaţia pentru comunicare
si mass-media:
- formarea unei atitudini critică, selectivă faţă
de avalanşa de informaţii oferite de mass-media.
-acumularea
vocabularului de bază
-recunoaşterea
formelor de comunicare
-cunoaşterea de
reguli şi modele istorice
-identificarea particularităţilor
diferitelor structuri comunicaţionale
-cunoaşterea elementelor
de cultură tehnică a noilor mijloace de comunicare
Atitudini şi valori:
-crearea unei
atitudini corespunzătoare faţă de calitatea diferitelor mesaje
-evitarea
(L.Şoitu): discursurilor incoerente, vulgarizarea limbajului, impunerea şi
promovarea anonimatului, inflaţia verbală cu maximă redundanţă,
nereciprocitate, generalizarea monotoniei, iresponsabilitatea faţă de un cuvânt
rostit, conştiinţa neangajării.
Priceperi:
-însuşirea noilor
coduri de comunicare
-capacitatea de a
analiza mesajele sub diferite aspecte ( codurile tehnice, codurile culturale,
modurile de elaborare şi de difuzare, etc.)
-forţa tăcerii
-profunzimea şi
provocarea întrebărilor
-a se apăra de
bombardamentul informaţional
Labels:
comunicare,
educatie,
mass-media,
referat,
școală
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Negare
Colindăm lungile alei,
Mi-ascunzi în căușul palmei
Lin, frunzișul dragostei.
Mă ridic pe vârfuri iute
Sărutările să-ți fur,
Te apleci spre gura-mi dulce
Trupul îmi prinzi împrejur.
Labels:
dragoste,
Poeziile mele,
visare
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Abonați-vă la:
Postări (Atom)