Data: 8. 03. 2013
Clasa: a III-a
Unitatea
de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Tehnologii
Disciplina: Abilităţi practice
Unitatea de învăţare: Activităţi
cu materiale sintetice – Hârtia
Subiectul lecţiei: Felicitare pentru mama
Tipul lecţiei: formare de
priceperi şi deprinderi
Obiective de referinţă:
1.2. să recunoască şi să utilizeze operaţii simple
de lucru cu materiale din natură şi sintetice;
2.2. să confecţioneze
produse utile, folosind materiale şi tehnici variate
2.3. să aprecieze calitatea produsului finit, raportat la
proiectul iniţial
Obiective operaţionale:
-cognitive
O1- să parcurgă
corect etapele de lucru în realizarea felicitării pe baza modelului şi a
explicaţiilor primite;
-motrice
O2 : să
decupeze după contur elementele componente ale compoziţiei;
O3 : să
asambleze corect, estetic şi creativ în spaţiul de lucru elementele
compoziţiei;
O4 : să decoreze
cât mai original lucrările confecţionate.
-afective
O5 – să aprecieze calitatea
unui produs finit, în funcţie de criterii simple;
O6 – să-şi
dezvolte simţul estetic şi dragostea pentru muncă prin realizarea lucrării
propuse
Resurse:
-Umane:
- Temporale: 50 minute
-Procedurale:
conversaţia, observaţia, explicaţia, demonstraţia, instructajul, exerciţiul .
-Materiale:felicitarea model, cartoane
colorate, hârtie glasse, foarfecă, lipici, ornamente.
-Bibliografice:
- Programa şcolară- clasa a III-a,
Ministerul Educaţiei şi Cercetării,
Editura Didactica Press, 2004;
- Metodica
predării abilităţilor practice în clasele I-IV, editura Aramis;
- M. Diaconu- Îndrumător pentru lecţiile de abilităţi
practice, clasele I-IV” , Ed.Petrion , Bucureşti , 2001;
Forma
de organizare: frontal şi individual
DEMERSUL DIDACTIC
Nr.
crt.
|
Etapele
lecţiei/
timp
|
Ob. Op.
|
Activitatea
propunătoarei
|
Activitatea
elevilor
|
Strategia didacticǎ
|
Evaluare
|
||
Metode
şi procedee
|
Mijloace
|
Forme
de
organizare
|
||||||
1.
|
Moment
organizatoric
1 min.
|
Voi pregăti
materialele necesare desfăşurării lecţiei.
Stabilesc ordinea
în sala de clasă.
- Pentru ce oră
ne-am pregătit?
|
-Elevii se pregǎtesc pentru activitate;
-Pentru
ora de abilităţi practice.
|
conversaţia
|
frontal
|
observaţia sistematică
|
||
2.
|
Captarea
atenţiei
3 min.
|
-În
ce anotimp suntem ?
-Care
sunt semnele venirii
primăverii?
-În ce zi suntem astăzi?
-Ce aniversăm noi astăzi?
|
-Primăvara
-Este mai cald afară , soarele străluceşte
cu mai multă
putere decât iarna , sosesc păsările
călătoare , înmuguresc copacii
, încolţeşte iarba ;
-Este 8 martie;
-Celebrăm ziua mamei;
|
conversaţia
|
frontal
|
evaluare
orală
|
||
3.
|
Reactualizarea
cunoştinţelor
5
min.
|
-Ce lucrări am realizat data trecută la abilităţi practice?
-Ce materiale am folosit la realizarea
acestor lucrări?
-Ce tehnici am folosit la realizarea lor?
-Ce aţi realizat astfel?
|
Elevii solicitaţi
rǎspund la întrebǎri:
- Mărţişoare
pentru mama;
-Hârtie, lipici,
foarfece, şnur alb-roşu, ornamente, hârtie glasse, lipici etc.
-Pentru a realiza
aceste lucrări am decupat liber sau după contur, am asamblat, am lipit, am
scris fiecare un mesaj potrivit zilei de 1 martie;
-Noi am realizat felicitări pentru mame şi
bunici;
|
conversaţia
|
frontal
|
evaluare
orală
|
||
4.
|
Anunţarea
temei şi a obiectivelor
1 min.
|
Pentru cǎ astăzi
este Ziua mamei, este început de primǎvarǎ
şi ghioceii au înflorit deja ,vom realiza astǎzi felicitǎri pe care le vom
oferi mamelor.
|
-Elevii ascultǎ
cu atenţie tema zilei şi sunt încântaţi că vor confecţiona un dar minunat
pentru mămicile lor;
|
conversaţia
|
frontal
|
observaţia sistematică
|
||
5.
|
Dirijarea
învǎţǎrii
25 min.
|
O1
O2
O3
O4
|
a) prezentarea şi analiza modelului, de
către propunătoare
-se prezintǎ modelul
de felicitare ales şi se explicǎ tehnicile de lucru
b)recunoaşterea materialelor
c)demonstrarea tehnicii de lucru
-fiecare elev va
realiza individual felicitarea prin tehnica cerută, respectând etapele
acesteia;
d) realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi
-Cer ca fiecare elev
să lucreze independent, ordonat şi curat pentru obţinerea unui produs final
original;
- Urmǎresc
îndeaproape modul în care elevii realizeazǎ fiecare componentǎ a lucrǎrii;
-Ajut elevii
ce-mi solicită ajutorul;
-Dau indicaţii
suplimentare, individuale;
fac observaţii.
|
- Elevii analizeazǎ
lucrarea model;
- observǎ
materialele de lucru folosite;
- urmǎresc
operaţiile procesului de lucru
-elevii realizeazǎ
lucrǎrile după indicaţiile propunătoarei;
-Mesajul scris în
interiorul felicitării este original şi este compus de către fiecare elev în
parte;
|
Demonstraţia
Explicaţia
Exerciţiul
|
Felicitarea
model
Materiale
necesare:
-carton colorat,
-hârtie colorată,
-lipici,
-foarfecǎ
-carioci
-ornamente
|
frontal
|
observaţia
sistematică
încurajări
|
6.
|
Realizarea
feed- back-ului
5 min.
|
-Ce lucrare am
realizat noi astăzi la ora de abilităţi?
-Ce materiale am
folosit?
-Ce tehnici de
lucru am folosit?
-Care au fost
etapele efectuării felicitărilor?
-Ce mesaj aţi
scris voi acolo pentru mămici?
|
-Felicitare pentru Ziua Mamei;
-Elevii vor enumera materialele folosite.
-Conturarea după şablon, decuparea, colorarea
etc.
-Elevii numiţi vor citi mesajele scrise;
|
conversaţia
|
felicitările
realizate de elevi
|
frontal
|
aprecieri
verbale
|
|
7.
|
Evaluarea
9 min.
|
O5
O6
|
Evaluarea se va realiza
printr-un joc: La magazin
O elevă va fi vânzătoarea, iar
ceilalţi elevi cumpărătorii.
Ei vor trebui să cumpere o felicitare,
argumentând alegerea făcută.
|
Exemplu:
Aş dori să cumpăr această felicitare pentru
că este lucrată îngrijit, decorată plăcut şi conţine un mesaj original;
|
jocul
|
lucrările
elevilor
|
frontal
|
Se fac aprecieri
verbale
atât pentru
realizarea
lucrării cât şi
pentru mesajul scris în interiorul felicitării
|
8.
|
Încheierea
activităţii
1 min.
|
Se va încheia cu
aprecieri generale şi individuale asupra modului de realizare a temei
practice, dar şi asupra curăţeniei lăsate în clasă.
|
Elevii promit să povestească ziua următoare
cum au primit mamele darul lor;
|
conversaţia
|
frontal
|
aprecieri
verbale
|
DESCRIPTORI
DE PERFORMANŢĂ
pentru
evaluarea lucrărilor
Suficient
|
Bine
|
Foarte Bine
|
- Foloseşte
tehnicile şi etapele de realizare a compoziţiei sub îndrumarea propunătorului.
- Aranjează,
dirijat de propunător, compoziţia decorativă.
|
- Foloseşte
tehnicile şi etapele de realizare a compoziţiei cu ezitări şi eventuale
imperfecţiuni.
- Aranjează
compoziţia decorativă, cu sprijinul învăţătorului având mici imperfecţiuni
|
- Foloseşte
tehnicile şi etapele de realizare a compoziţiei cu precizie şi rapiditate.
- Aranjează
compoziţia decorativă, dând dovadă de originalitate şi mare acurateţe.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.