Minunea vieții mele...




În noaptea asta ca și ieri
Mă porți într-o poveste,
Când îmi apari de nicăieri
Tiptil,  fără de veste.

Mă treci de-al dragostei hotar,
Minunea vieții mele
Și-mi dăruiești un lampadar
Zidit din albe stele.

Îmi ascund umbra de argint,
În privirea-ți senină,
Mă prind în dulcele-ți alint
Când mă implori:  Hai, vină!

Mărțișoarele noastre... clasa I-A- atelier de lucru


Proiect didactic- lectură- Legenda zăpezii și a ghiocelului


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.02.2015
Clasa:  I -A
Disciplina: Comunicare în limba română- lectură
Propunător: Vîju Cornelia
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
 Subiectul lecției: Legenda zăpezii și a ghicelului – de Ioan Milea- Repovestirea unor întâmplări auzite
Tipul lecţiei: predare-învățare
Competenţe specifice :

1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje   orale,    în    contexte   de    comunicare
cunoscute
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să asculte cu atenţie conţinutul poveştii;
O2-să recunoască personajele din poveste;
O3-să răspundă la întrebările propunătoarei legate de textul poveștii;
O4-să alcătuiască propoziții corecte utilizând cuvinte din text;

Psihomotrice:
O5 – să aibă o poziţie a corpului adecvată audierii unei poveşti;
O6- să coloreze imaginile corespunzător;
Afective:
O7- să manifeste stări de compasiune, bucurie, admiraţie, faţă de situaţiile în care se găsesc personajele din legendă ;

Proiect didactic


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data: 25. 02. 2015
Clasa: I –A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Soarele - sursă de lumină și căldură
Subiectul lectiei: Scăderea unui număr format din zeci și unități, dintr-un număr format din zeci
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe

OBIECTIVE DE REFERINȚĂ:
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la
numărare
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (termen, sumă, total, diferenţă, <, >,
=, +. -) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme
5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin operaţii de adunare sau scădere în concentrul 0-100, cu sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice


Obiective operaţionale:
O1 – sã efectueze corect scăderi de tipul Z - ZU;
O2 – să  găsească răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să recunoască rolul soarelui asupra vieții pe pământ;
O4 – să utilizeze terminologia specifică operaţiei de scădere;
Afective:
O5 – să  manifeste interes şi plăcere pentru înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor învăţate;
Psihomotrice:
O6 – să își coordoneze mişcările pentru exersarea actului grafic;


Buburuzele noastre.....



Valsul primăverii





S-a trezit din hibernare
Tot pământu-n lung și lat,
Ici și colo aripioare
Aerul au scuturat.

Vântul leagănă mireasma
Clopoțelului mic, dalb
De ghiocel, ce haina
Primăverii a-mbrăcat.

Proiect didactic- litera b, clasa I


Școala Gimnazială Movila Miresii
Data:
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Comunicare în limba română
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
Tema lecţiei: Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână - Citirea propoziţiilor/ enunţurilor - Scrierea ortografică a cuvintelor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Competenţe specifice
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu claritate

3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână
- intuirea unor cuvinte însoţite de imagini

4.1. Scrierea literelor de mână

   Obiective  operaţionale: La sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm propriu, corect şi conştient cuvintele şi propozițiile din lecţia “În parc”;
O2 – să scrie corect, în ritm propriu, litere, silabe, cuvinte și propoziții;
O3 – să despartă corect cuvinte în silabe;
O4 – să ordoneze cuvinte date pentru a obţine propoziţii;
O5 – să formuleze întrebări și răspunsuri pe baza textului citit;
O6 – să identifice cuvinte noi înlocuind prima literă din cuvintele date;
- psiho-motorii                
O7- să coloreze imaginile date corespunzător;
- afectiv-atitudinale:
O8 - să manifeste interes pentru conținutul textului și în  scrierea corectă, caligrafică;

Chemare


Te cânt în multe ode, te chem la sfinte-altare
Suflet pereche, oare, pe unde rătăcești?
Mi-e păru-ncărunțit de-atâta așteptare,
Vino, la sânu-mi rumen să te adăpostești!

Îndură-te și curmă  amara-mi suferință,
Nu vezi că cerul mi-e mereu întunecat?
Aprinde-n el lumina cu-a ta iubire sfântă
Și-ți voi plăti-n vecie cu-al meu suflet curat.

Joc didactic- În aşteptarea lui Moş Crăciun!

Clasa a III-a



Denumirea jocului: În aşteptarea lui Moş Crăciun!

Scopul : aprofundarea cunoştinţelor însuşite despre părţile de vorbire studiate: substantivul şi adjectivul;

Conţinut:
-pe un panou sunt aşezaţi mai mulţi brăduţi, ( de diferite culori), din carton, pe care sunt notate cuvinte (părţi diferite de vorbire). Pe patru dintre brăduţii coloraţi în patru culori diferite (roşii, verzi, albaştri, galbeni) sunt notate substantivele: iarnă, zăpadă, săniuţă şi derdeluş.

Sarcina didactică:

1.-să identifice cei patru brăduţi pe care sunt notate substantivele: iarna, zăpadă, săniuţă şi derdeluş.
2.-să găsească însuşiri (adjective) pentru substantivele găsite;

Joc de mişcare- Săritura broscuţelor printre bulgări de zăpadă

Deprinderi motrice exersate:
Săritura în lungime de pe loc printre obstacole;
Materiale: mingii mici îmbrăcate în hârtie creponată albă, care vor reprezenta bulgării de zăpadă;
Desfăşurarea jocului:
Copiii sunt dispuşi în şir, în spatele liniei de start. De la linia de plecare, pe o distanţă de circa 3 metri, se vor plasa obstacolele (mingiile-bulgări). Copiii trebuie să parcurgă distanţa printre obstacole dus-întors, până când educatoarea numără la 5. 
Un preşcolar va da startul printr-un cântecel:
,,-Hai, broscuşţelor porniţi!
Şi printre bulgări săriţi!”

PROIECT DIDACTIC - Părţile de vorbire


Unitatea de învăţământ:
Data:
Propunător: Vîju Cornelia
Clasa: a III-a
Aria curriculară:  Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba şi literatura română
Titlul lectiei:  Părţile de vorbire.
Tipul lecţiei: Recapitulare şi sistematizare de cunoştinţe



OBIECTIVE DE REFERINŢĂ: 
3.6 - să recunoască în texte diferite elemente de construcţie a comunicării studiate;
4.4 - să realizeze acordurile gramaticale în enunţurile redactate;

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

Cognitive:
O1. - să denumească părţile de vorbire studiate;
O2.-să identifice în text părţile de vorbire după întrebările-ghicitori
O3. -  să recunoască părţile de vorbire în construcţii date;
O4. -să alcătuiască enunţuri corecte după cerinţele date;
Afective:
O5. - să manifeste interes pentru sarcinile propuse;
Motrice:
O6. - să folosească materialul didactic corespunzător  cerinţei;


PROIECT DIDACTIC - Numerele naturale de la 0 la 20; Adunări şi scăderi cu 1-2 unităţi

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
DATA: 26.02.2014
CLASA: Pregătitoare A
PROPUNĂTOR: Vîju Cornelia
ARIA CURRICULARĂ: Matematică şi știinţe ale naturii
UNITATEA TEMATICĂ: Construieşte organizat!
DISCIPLINA : Matematică şi explorarea mediului
SUBIECTUL: Numerele naturale  de la 0 la 20; Adunări şi scăderi cu 1-2 unităţi ;
FORMA DE REALIZARE: Activitate integrată
DOMENII INTEGRAPE: MEM; CLR; DP; MM
TIPUL LECŢIEI: consolidarea şi sistematizarea cunoştinţelor

COMPETENŢE SPECIFICE:
ü   MATEMATICĂ ŞI EXPLORAREA MEDIULUI
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-31

1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi în concentrul 0-31, prin adăugarea /extragerea a 1-5 elemente dintr-o mulţime dată

5.2. Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu 1-5 unităţi în concentrul 0-31, cu ajutorul obiectelor

ü   COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ
1.1.  Recunoaşterea unor detalii dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
ü   MUZICĂ ŞI MIŞCARE
2.1. Cântarea în colectiv a cântecelor, asociind mişcarea sugerată de text
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Cognitive
O1.  Să precizeze corect vecinii unui număr dat;
O2.  Să numere corect crescător /descrescător în concentrul 0 – 20;
O3.  Să ordoneze corect crescător / descrescător șirul numeric 10- 20;
O4.  Să efectueze corect operaţii de adunare/ scădere cu 1-2 unităţi în concentrul 0 -20;
Afective
O5. Să manifeste interes pentru activitate;
Psiho-motrice
O 6. Să intoneze corect, din memorie, cântecul propus ;

Proiect didactic- Legume vesele – numărare în ordine crescătoare şi descrescătoare în limitele 1- 10


Unitatea de învăţământ:
Data: 22.03.2013
Propunător: student Spiţă Vîju Cornelia
Grupa: mare
Domeniul de activitate : Domeniul Ştiinţe
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă?
Tema proiectului: Iată, vine primăvara!
Tema săptămânii: În grădina cu legume
Subiectul zilei: Legume vesele – numărare în ordine crescătoare şi descrescătoare în limitele 1- 10
Tipul de activitate: consolidare de cunoştinţe, priceperi, deprinderi
Mijloc de realizare: Exerciţii cu material individual
Locul desfăşurării: sala de grupă
Scopul activităţii: Consolidarea cunoştinţelor referitoare la numeraţia în limitele 1-10.
Obiectiv cadru:
-dezvoltarea capacităţii de a înţelege şi utiliza numere întrebuinţând un vocabular adecvat
Obiective de referinţă:
-să numere de la 1 la 10 recunoscând grupele cu 1-10 obiecte şi cifrele corespunzătoare
-să efectueze operaţii de adunare şi scădere cu 1-2 unităţi în limitele 1-10

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să alcătuiască şirul numeric crescător şi descrescător în limitele 1-10
O2-să realizeze corespondenţe de unu la unu demonstrând că o mulţime are mai multe sau mai puţine elemente decât altă mulţime
O3- să denumească vecinul din stânga sau dreapta unui număr din intervalul 1-10
O4- să constituie independent mulţimi cu 1-10 elemente
O5 -să rezolve corect exerciţiile-ghicitori date de propunătoare
Psiho-motrice :
O6-să urmărească vizual imaginile de pe lotou indicate de propunătoare
O7- să aşeze pe lotou obiectele după cerinţa propunătoarei
Afectiv-comportamentale :
O8-să manifeste interes pentru activitate

Proiect didactic- Coşuleţul cu legume- grupa mare


Unitatea de învăţământ:
Data : 22.03.2013
Propunător:student Spiţă (Vîju) Cornelia
Grupa : mare
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
Tema proiectului: Iată, vine primăvara!
Subtema:  În grădina cu legume
Domeniul de activitate: DOS
Tema zilei: Coşuleţul cu legume
Mijloc de realizare: lipire
Categoria de activitate: activitate practică
Tipul lecţiei: consolidare de priceperi şi deprinderi
Locul de desfăşurare : sala de grupă
Scopul activităţii:
- Perceperea aspectului general al legumelor timpurii (ridichea, ceapa verde şi salata), ale însuşirilor acestora (formă, culoare, gust), exersând deprinderile tehnice specifice activităţilor practice;

Obiective operaţionale:
-cognitive:
O1-să denumească corect legumele timpurii;
-afective:
O2-să analizeze lucrarea sa şi a colegilor în mod obiectiv;
-psihomotrice:
O3-să decupeze după contur legumele din hârtie autocolantă;
O4-să lipească legumele în coşuleţ conform cu indicaţia propunătoarei
O5- să utilizeze corect materialele de lucru
O6-să păstreze o poziţie corespunzătoare pe parcursul activităţii


Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!- Proiect didactic- Comunicare în limba română


Școala
Data: 29.01.2015
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Comunicare în limba română
Disciplina: Limba şi literatura română
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
Tema lecţiei: Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!
Tipul lecţiei: Recapitulare - consolidare

Obiective de referinţă:
1.3. să distingă cuvintele dintr-o propoziţie dată, silabele dintr-un cuvânt si sunetele dintr-o silabă;
3.1 să identifice litere,grupuri de litere,silabe,cuvinte şi enunţuri în textul tipărit şi în textul scris de mână;
4.1 să scrie corect litere, silabe, cuvinte;

   Obiective  operaţionale: La sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm propriu, corect şi conştient cuvintele şi propozițiile date
O2 – să scrie corect, în ritm propriu,  litere, silabe, cuvinte;
O3 – să despartă corect silabele dintr-un cuvânt;
O4 –– să ordoneze cuvinte date pentru a obţine propoziţii;
O5 – să separe cuvinte obținând propoziții logice;
O6 –să găsească cuvinte potrivite conform sunetului inițial/final al jocului propus;
O7- să identifice cuvinte noi înlăturând prima silabă din cuvinte;
O8- să formuleze corect pluralul unor cuvinte date;
- psiho-motorii                
O9- să păstreze poziţia corectă în timpul scrisului;
- afectiv-atitudinale:
O10 – să manifeste iniţiativă, plăcere şi o atitudine degajată în comunicarea orală.


DREPTURILE COPILULUI


Motto:
   ,, Toţi oamenii mari au fost mai întâi nişte copii”
(Dar puţini dintre ei îşi mai aduc aminte)

Prin sintagma „drepturile omului” se înţelege, în general, raportarea la drepturile legate de natura noastră, fără de care nu am şti să trăim ca fiinţe umane. Drepturile omului ne permit să dezvoltăm şi să folosim din plin calităţile noastre umane, inteligenţa, talentele, conştiinţa noastră şi să răspundem nevoilor noastre spirituale şi de altă natură. Ele decurg din aspiraţia la o viaţă mai bună în care demnitatea şi valoarea fiecăruia să fie respectate şi protejate. Respectul drepturilor omului şi al demnităţii umane constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume.
Ideea elaborării unui document special care să cuprindă drepturile copilului îi aparţine lui Englatyne Jebb, fondatoarea organizaţiei Salvaţi Copiii, care a înţeles că există nevoi specifice ce definesc copilul. Ea a sintetizat drepturile copilului într-o declaraţie de cinci puncte care a fost adoptata  sub numele de "Declaraţia de la Geneva".
Anul 1979 a fost declarat Anul Internaţional al Copilului, reprezentând un moment important pentru elaborarea Convenţiei. Actualul text al Convenţiei este rezultatul activităţii de 10 ani a mai multor state şi organisme care lucrau pentru copii. Până în prezent, ea a fost adoptată de 191 de ţări, membre ale Naţiunilor Unite (cu excepţia SUA şi a Somaliei). Orice stat care semnează Convenţia îi recunoaşte conţinutul, se obligă să îl respecte şi să îl aplice în mod corespunzător. Conform prevederilor Convenţiei, copilul trebuie tratat cu respect, iar statul este obligat să îi asigure cele mai bune condiţii de dezvoltare şi respectare a drepturilor. Drepturile conţinute în Convenţie trebuie să fie aplicate tuturor copiilor, fără discriminare.
Declaraţia Universală a Drepturilor Omului prevede că: „educaţia trebuie să vizeze înflorirea personalităţii umane şi întărirea respectării drepturilor şi libertăţilor omului”.
În educaţia şcolarilor, cunoaşterea drepturilor copilului vizează stimularea unui sentiment de încredere şi de toleranţă faţă de aproape. Prin diferite activităţi, copiii învaţă să se exprime, să comunice şi să iubească.

Ursul păcălit de vulpe, după Ion Creangă- Proiect didactic


Unitatea de învățământ:
Data : 27.11.2014
Clasa:  I -A
Disciplina: Comunicare în limba română- lectură
Propunător: Vîju Cornelia
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
 Subiectul lecției: Ursul păcălit de vulpe, după Ion Creangă -Repovestirea unor întâmplări auzite
Tipul lecţiei: consolidarea şi sistematizarea cunoştinţelor
Competenţe specifice :

1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje   orale,    în    contexte   de    comunicare
cunoscute
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să asculte cu atenţie conţinutul poveştii;
O2-să recunoască personajele din poveste;
O3-să reproducă conținutul poveștii cu ajutorul ilustrațiilor;
O4-să ordoneze imaginile din poveste conform succesiunii evenimentelor;
O5-să stabilească pe baza comportamentului personajelor, trăsăturile dominante ale acestora;
O6-să construiască propoziţii după ilustraţii;
Psihomotrice:
O7- să coloreze imaginile corespunzător;
Afective:
O8-să își exprime preferința pentru un personaj din poveste ;

Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 30, fără trecere peste ordin


PROIECT DIDACTIC

Unitatea de învățământ:
Data: 27.11.2014
Clasa: I –A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Matamatica și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: În lumea animalelor
Subiectul lectiei: Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 30, fără trecere peste ordin
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe

OBIECTIVE DE REFERINȚĂ:

1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la
numărare
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (termen, sumă, total, diferenţă, <, >,
=, +. -) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme


Obiective operaţionale:
O1 – să efectueze operaţii de adunare şi scădere în concentrul 0 – 30, fără trecere peste ordin;
O2 – să  găsească răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să utilizeze terminologia specifică operaţiei de adunare şi scădere;
O4 – să rezolve o problemă după imagine  care presupune o operaţie dintre cele învăţate;
O5 – să identifice în fișă animalele domestice
O 6- sǎ precizeze ce foloase  aduc animalele domestice omului.
Afective:
O7 – să participe activ la oră;
Psihomotrice:
O8 – să mențină o poziție corespunzătoare pe parcursul activității;


Trăire


Te-am agățat de geana nopții
Cu gândul meu ocrotitor,
Tu  mi-ai promis la echinocții
Din stele c-o să te cobori.

Și pe cărări cad frunze moarte,
M-aplec sfioasă și le-adun,
Iubirea noatră nu va bate
La ușa toamnei nicidecum.

Acoperă!


Acoperă-mi noaptea cu ale tale gânduri,
Trezește la viață al meu trup adormit,
Mi-e inima întristată, doar glasul tău de înger
Mi-aduce alinare și amorul tău grăit!

Iubesc pe veșnicie ochii-ți adânci ca marea,
Gingașa lor privire ce m-a înamorat,
Iar flacăra ce-n verde le poartă strălucirea
Dorința-n mine aprinde, ești tot ce am visat!

Metode şi tehnici de muncă intelectuală - prezentare carte



Autori:L. Ţopa/ Georgeta Lăzărescu/ I. Negură/ C. Olăreanu/ Camelia Roşculeţ/ Maria Debruyer
Coordonator: Leon Ţopa
Editura Didactică şi pedagogică, Bucureşti, 1979

Recenzie carte

       Cartea este structurată pe zece capitole şi pune accent pe latura metodologică a educaţiei permanente. Din paginile sale aflăm că metodele şi tehnicile de muncă intelectuală vor contribui la reducerea supraîncărcării şi la înviorararea programelor de învăţământ, eficientizează programele de învăţământ şi scurtează timpul de învăţare , consolidează stilul muncii intelectuale a omului dezvoltându-i capacitatea de expresie şi ridicând calitatea vieţii sale.
    Intensificarea aplicării metodelor şi tehnicilor de muncă intelectuală este parte a educaţiei permanente, un filon al învăţării continue, şcolare şi postşcolare.
  Caracterul lucrării este asemeni unui manual, discută, explică, îndrumă şi orientează pe cei interesaţi de creşterea productivităţii în procesul de învăţare, de expresie, de cercetare sau creaţie.
  Cartea face o analiză structurată pe două coordoante: longitudinală (urmărind succesiunea metodelor şi tehnicilor de muncă intelectuală, de la şcoala primară până la învăţământul postuniversitar.) şi, de asemenea,  coordonata transversală (analizând structuri, funcţii şi eficienţe specifice celor mai necesare şi mai importante tehnici de muncă intelectuală destinate în munca intelectual-profesională.

Prin poarta copilăriei







24 ianuarie 1859 – Ziua Micii Uniri

Pagini de istorie, în ochii umezi de emoție, ai elevilor movileni
            Elevii claselor primare, ai Școlii Gimnaziale Movila Miresii, au marcat aniversarea celor 156 de ani de la Unirea Principatelor Romane, printr-o activitate extrașcolară, astăzi, vineri, 23 ianuarie 2014.
 Despre însemnătatea zilei de 24 ianuarie 1859, cărțile de istorie ne învață că:  ,,Unirea Principatelor Române, cunoscută ca Mica Unire (Marea Unire fiind cea de la 1918), a avut loc la jumătatea secolului al XIX-lea și reprezintă unirea statelor : Moldova și Țara Românească. Unirea este strâns legată de personalitatea lui Alexandru Ioan Cuza și de alegerea sa ca domnitor al ambelor principate la 5 ianuarie 1859 în Moldova și la 24 ianuarie 1859 în Țara Românească. Totuși, unirea a fost un proces complex, bazat pe puternica apropiere culturală și economică între cele două țări. Procesul a început în 1848, odată cu realizarea uniunii vamale între Moldova și Țara Românească, în timpul domniilor lui Mihail Sturdza, respectiv Gheorghe Bibescu
 Austria păstrându-și vechea poziție.

Proiect didactic, ,,Primăvara”, de Vasile Alescandri


Unitatea de învăţământ:
Data : 22.03.2012
Propunător:student Spiţă (Vîju) Cornelia
Domeniul de activitate: DLC (Limbă şi comunicare)
Tema anuală: Cum, când şi de ce se întâmplă?
Temă proiect: În simfonia anotimpurilor
Tema săptămânală: Vestitorii primăverii
Tema zilei: ,,Primăvara”, de Vasile Alescandri
Mijloc de realizare:  memorizare
Tipul activităţii: predare-învăţare
Scopul activităţii:
-Formarea deprinderii de a memora şi de a reproduce voluntar şi logic versurile poeziei;
-Îmbogăţirea  vocabularului activ cu noi cuvinte şi expresii despre anotimpul primăvara

Obiective operaţionale
     Pe parcursul şi la sfârşitul activităţii, copiii vor fi capabili:
Cognitive
O1-Să memoreze logic versurile;
O2-Să recite corect şi expresiv (ton, pauze, gesturi) ;
O3-Să-şi exprime trăirile afective sugerate de textul poeziei;
O4- Să reţină aspecte   caracteristice  ale primaverii;
O5-Să alcătuiască propoziţii folosind cuvintele noi;
Afective
O6.Să manifeste interes pentru activitatea desfăşurată;
Psihomotrice
O7.Să adopte o poziţie corespunzătoare pe scăunele pe tot parcursul activităţii ;

Proiect didactic, Joc didactic matematic


Clasa I
Categoria activităţii: matematica
Subiectul: Găseşte repede şi bine!
Mijloc de realizare: joc didactic
Tipul activităţii: consolidare de priceperi şi deprinderi
Locul de desfăşurare: sala de clasă
Scopul activităţii:
-formarea conceptului de număr şi cifră
-efectuarea unor operaţii de adunare şi scădere cu 1-2 unităţi în limitele 1-10.
Sarcina didactică:
-să recunoască jetonul cu numărul indicat de zar şi să denumească   vecinii unui număr dat
-să adune numărul de pe zarul aruncat de copil cu numărul 1 sau 2 indicat de zarul care nu va fi rotit
Regulile jocului:
-un copil aruncă zarul şi numeşte numărul indicat, un altul numeşte vecinii numărului respectiv şi aşează jetoanele reprezentative la panou.
Elemente de joc: mânuirea zarului, aplauze, stimulente
Obiective operaţionale
O1-să numească numărul  indicat de zar
O2-să recunoască vecinii numerelor indicate
O3-să efectueze operaţii de adunare şi scădere cu două unităţi prin calcul oral
O4- să rezolve problema din versuri printr-o operaţie de adunare
O5-să compună probleme după exerciţiile date
O6-să rezolve individual sarcina din fişa de lucru
Afective
O7-să manifeste interes pentru activitate
Motrice
O8-să păstreze poziţia corectă pe scăunele

Proiect didactic, Educarea limbajului, joc didactic


Data: 10 mai 2012
Unitatea de învăţământ:
Grupa: pregătitoare
Propunător: student Spiţă Vîju Cornelia
Categoria activităţii: Educarea limbajului
Mijloc de realizare: joc didactic
Tema activităţii: ,,De-a şcoala
Tipul activităţii: consolidare de priceperi şi deprinderi
Scopul:
- dezvoltarea  limbajului şi a capacităţii de comunicare orală  sub aspect fonetic, lexical, al structurii gramaticale şi al expresivităţii
-stimularea interesului de a deveni şcolari
Sarcina didactică:
  Fiecare copil va scoate din ghiozdan  câte o rechizită şcolară, pe care o va denumi corect. Se vor face exerciţii de educare a limbajului cu ajutorul cuvântului găsit.
Regulile jocului:
Un copil scoate un obiect din ghiozdan şi-l denumeşte. Recunoaşte sunetul cu care începe cuvântul. Desparte în silabe ( şi le numără) cuvântul respectiv.Un alt copil alcătuieşte o propoziţie cu cuvântul respectiv. Se numără cuvintele propoziţiei prin bătăi din palme şi se reprezintă grafic, la tablă, cuvintele propoziţiei.
Elemente de joc: mânuirea materialelor, surpriza, aplauze,  stimulente
Obiective operaţionale
Cognitive:
O1-să denumească corect obiectele prezentate
O2-să formuleze propoziţii cu cuvântul care denumeşte obiectul respectiv
O3-să precizeze numărul cuvintelor din propoziţie
O4-să despartă în silabe  cuvintele date
O5-să reprezinte grafic numărul silabelor din cuvinte
O6-să recunoască locul unui cuvânt într-o propoziţie
Afective:
O7-să manifeste interes pentru activitate
Motrice:
O8- să păstreze o poziţie corespunzătoare pe scăunele pe parcursul desfăşurării activităţii

Proiect didactic, DEC (domeniul estetico-creativ), Meseria preferată


Unitatea de învăţământ:
Data : 30.03.2012
Propunător:student Spiţă (Vîju) Cornelia
Grupa : Pregătitoare
Domeniul de activitate: DEC  (domeniul estetico-creativ)
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
Tema săptămânii: Meseria, brăţară de aur
Tema zilei: Meseria preferată
Mijloc de realizare: pictură
Tipul activităţii: consolidare de cunoştinţe şi deprinderi
Locul de desfăşurare : sala de grupă

 Obiective de referinţă  :
-          să obţină efecte plastice , forme spontane şi elaborate prin tehnici specifice picturii ;
-          să  recunoască elemente ale limbajului plastic şi să diferenţieze forme şi culori în mediul înconjurător .
Obiective operaţionale:
Pe parcursul şi la sfârşitul activităţii copiii vor fi capabili :

Cognitive:
O1-să aplice informaţiile despre meserii, în rezolvarea sarcinilor date ;
O2-să redea prin pictură o meserie
O3- să folosească culorile corespunzatoare lucrării ce urmează să fie efectuată
O4-să descrie lucrările proprii sau ale celorlalţi copii, ţinând cont de aspectul lor, originalitate , bogăţia de elemente .
Motrice :
O5-să utilizeze corect materialele de lucru
O6- să păstreze poziţia corectă a corpului în timpul desfăşurării  activităţii
Afective:
O7- să manifeste încredere în forţele proprii şi interes pentru activitate ;
O8-să lucreze cu plăcere în vederea realizării unor lucrări originale .

Poete drag, cu păr bălai!

                

                      Poetului Mihai Eminescu
Înamorat de crâng și ape
Ai fost poete-n drumul tău,
Iubirea ai ascuns sub pleoape
Și-ai venerat-o-n vers mereu.


Pe-aleea plopilor sihaștri
Ai rătăcit de multe ori
Și-n ochii tăi oglinzi de aștri,
Ales-ai dorul să cobori.

Album foto - Activitatea noastră: ,,Eminescu la ceas aniversar”