Unitatea de învăţământ:
Data : 22.03.2013
Propunător:student Spiţă (Vîju) Cornelia
Grupa : mare
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
Tema proiectului: Iată, vine primăvara!
Subtema: În
grădina cu legume
Domeniul de activitate: DOS
Tema zilei: Coşuleţul cu legume
Mijloc de realizare: lipire
Categoria de activitate: activitate practică
Tipul lecţiei: consolidare de priceperi şi deprinderi
Locul de desfăşurare : sala de grupă
Scopul activităţii:
- Perceperea aspectului general al legumelor timpurii
(ridichea, ceapa verde şi salata), ale însuşirilor acestora (formă, culoare,
gust), exersând deprinderile
tehnice specifice activităţilor practice;
Obiective operaţionale:
-cognitive:
O1-să denumească
corect legumele timpurii;
-afective:
O2-să analizeze
lucrarea sa şi a colegilor în mod obiectiv;
-psihomotrice:
O3-să decupeze după contur legumele din
hârtie autocolantă;
O4-să
lipească legumele în coşuleţ conform cu indicaţia propunătoarei
O5- să
utilizeze corect materialele de lucru
O6-să
păstreze o poziţie corespunzătoare pe parcursul activităţii
Strategii didactice
Metode şi procedee:
-conversaţia,
observaţia, explicaţia, expunerea, exerciţiul;
Material didactic:
- laptop cu ppt-ul cu legume, legume
din autocolant, fişă cu coşuleţul pentru legume, foarfece;
Forme şi tehnici de evaluare:
-observarea
comportamentului copiilor
- aprecieri
verbale
-recompense
Resurse temporale: 25- 30 de minute
Resurse umane: 13 preşcolari
Forme de organizare: frontal şi individual
BIBLIOGRAFIE:
- „Programa activităţilor instructiv-educative în
grădiniţa de copii”,
Ed. V&Integral, Bucureşti, 2005.
- „Curriculum pentru învăţământ preşcolar (3 – 6 / 7
ani )”, M.E.C.T. – 2008
- Învăţământul preşcolar şi primar, nr. 3-4, Revistă naţională de profil
psihopedagogic, Editura Arlequin,
2012
DEMERSUL DIDACTIC
Nr.
crt
|
Secvenţele
lecţiei / timp
|
Activitatea propunătoarei
|
Activitatea copiilor
|
Metode şi
procedee
|
Mijloace
|
Forma de organizare
|
Evaluare
|
1.
|
Moment organizatoric
1 minut
|
Aerisesc sala de grupă;
Pregătesc materialul didactic necesar pe măsuţe;
Asigur liniştea pentru buna desfăşurare a activităţii;
|
Preşcolarii se
aşează pe scăunele şi sunt atenţi la propunătoare.
|
Conversaţia
|
|
Frontal
|
Observarea
sistematică
|
2.
|
Captarea
atenţiei
3 minute
|
Le prezint copiilor
un ppt, cu ajutorul calculatorului, cu
legume de primăvară ;
Port o scurtă
discuţie pe marginea acestor imagini cu preşcolarii ;
- De ce este bine să consumăm
legume?
|
Legumele timpurii, din ppt sunt: ridichea, salata, ceapa verde;
-consumăm legume deoarece sunt pline de
vitamine.
|
conversaţia
|
-calculator
|
Frontal
|
Observarea
sistematică
|
3.
|
Anunţarea temei şi obiectivelor
1 minut
|
Astăzi, la
activitatea practică, veţi decupa din material autocolant legume de primăvară,
pe care le veţi lipi în interiorul unui coşuleţ , pe o fişă, ca să obţineţi
un Coşuleţ cu legume.
Le amintesc că trebuie să folosească corect materialele de lucru ca să
obţină lucrări cât mai frumoase.
Îi anunţ că
cele mai frumoase lucrări vor fi primi diplome.
|
Preşcolarii
ascultă cu atenţie.
|
Explicaţia
|
|
Frontal
|
Observarea
sistematică
|
4.
|
Dirijarea învăţării
12 minute
|
-Mă
asigur că fiecare preşcolar a primit pe măsuţă hârtie autocolantă cu legume,
foarfece şi fişa cu coşuleţul unde vor trebui lipite legumele.
Le cer apoi efectuarea
unor exercitii pentru încălzirea musculaturii fine a mâinilor.
„Ploaia cade neîncetat
Vârful degetelor bat
Iar apoi le răsfirăm
Şi la un pian cântăm...”
,,Mâna lebădă o fac
Care dă mereu din cap
Lebedele-n jur privesc
Mâinile eu la rotesc”.
Fiecare copil va primi mai
multe legume decupate din hârtie autocolantă, pe care le va lipi în conturul coşuleţului
de pe o fişă de lucru.
Le cer să facă
intuirea materialului didactic:
Priviţi şi
spuneti ce aveţi pe măsuţe?
Continui să le
explic sarcina de lucru şi anume, cum vor decupa mai întâi, cu atenţie, cu
foarfecele legumele de primăvară după
contur.
-Se dezlipeşte hârtia albă de pe spatele legumei şi se lipesc în coşuleţ
legumele decupate, la care s-a respectat conturul;
-Îi motivez pe copii ca să lucreze cât mai frumos.
Voi insista asupra poziţiei corecte a
corpului. Se orientează atenţia copiilor asupra
aspectului estetic al lucrării şi a curăţeniei la masa de lucru.
Le urez : Spor la lucru!
-Pe parcursul lucrului îi voi îndruma pe cei care cer ajutorul;
-Îi anunţ din timp când trebuie să finalizeze lucrarea, deoarece trebuie
să se încadreze în timp, ca să se poată desfăşura şi celelalte activităţi din
zi.
|
Copiii fac exerciţiile de încălzire a musculaturii fine a mâinilor, după
indicaţia propunătoarei.
Preşcolarul numit va face intuirea materialelor de pe măsuţe, iar
ceilalţi îl urmăresc cu atenţie.
Copiii se arată
dornici de a realiza o lucrare frumoasă .
|
Conversaţia
Exerciţiul
Explicaţia
|
-legume de
primăvară: ridiche, salată, ceapă verde;
-fişa cu
conturul coşuleţului
-foarfece
|
individual
|
Observarea
sistematică
Încurajarea
|
5.
|
Realizarea
Feed-back-ului
2 minute
|
Se face prin
întrebări:
1- Ce am
realizat noi astăzi la activitatea practică?
2.Prin ce
procedee am realizat tema aceasta?
3. Care sunt
legumele decupate de noi?
|
Preşcolarii vor răspunde astfel:
1.coşuleţul cu legume de primăvară
2.decupare şi lipire
3. ridichea, salata şi ceapa verde.
|
Conversaţia
|
|
Frontal
|
Aprecieri
verbale
|
6.
|
Evaluarea
activităţii
5 minute
|
Lucrările copiilor se expun la panou, care se transformă într-o galerie
expoziţională.
Voi chema copiii la panou şi le cer să aleagă lucrarea pe care ei ar premia-o şi, de asemenea, le
cer să argumenteze alegerea făcută.
|
Preşcolarii aleg pe rând lucrările preferate şi argumentează alegerea
făcută.
De exemplu: am ales această lucrare deoarece s-a
lucrat îngrijit, legumele au fost decupate corespunzător şi au fost lipite
frumos în coş.
|
Conversaţia
|
panou cu lucrările
finale ale copiilor
|
Frontal
|
Evaluare orală
Aplauze
|
7.
|
Încheierea
activităţii
1 minut
|
Voi face aprecieri asupra lucrărilor, asupra comportamentului copiilor şi voi
recompensa munca oferindu-le stimulente, dar şi diplome pentru lucrările lor.
|
Preşcolarii
sunt atenţi la propunătoare.
|
Conversaţia
|
Recompense
Diplome
|
frontal
|
Aprecieri
verbale
stimulente
|
Anexă:
Legumele vesele, folosite la activitate:
Super!
RăspundețiȘtergere