De ziua mamei... clasa I-A
Labels:
8 martie,
Clasa I-A,
Fotografiile mele,
mama,
Movila Miresii-Braila
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Mărțișor
Prinde-ți în piept mărțișor
Pe aripi de primăvară,
Martie lunecă ușor
Pe-arcuș tainic de vioară!
Împletește șnurulețe
În culorile roș-alb,
Ghiocel prinde-ți în plete
Cu al său clopoțel dalb!
Labels:
martie,
martisor,
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Minunea vieții mele...
În noaptea asta ca și ieri
Mă porți într-o poveste,
Când îmi apari de nicăieri
Tiptil, fără de veste.
Mă treci de-al dragostei hotar,
Minunea vieții mele
Și-mi dăruiești un lampadar
Zidit din albe stele.
Îmi ascund umbra de argint,
În privirea-ți senină,
Mă prind în dulcele-ți alint
Când mă implori: Hai,
vină!
Labels:
dragoste,
iubire,
minune,
Poeziile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Mărțișoarele noastre... clasa I-A- atelier de lucru
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic- lectură- Legenda zăpezii și a ghiocelului
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.02.2015
Clasa: I -A
Disciplina: Comunicare în limba română- lectură
Propunător: Vîju Cornelia
Unitatea de
învăţare: Împărăția
literelor
Subiectul lecției: Legenda zăpezii și a ghicelului – de Ioan Milea- Repovestirea unor întâmplări
auzite
Tipul lecţiei: predare-învățare
Competenţe
specifice :
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj
scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar
1.2. Identificarea unor informaţii variate
dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea
de mesaje orale, în
contexte de comunicare
cunoscute
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să asculte cu
atenţie conţinutul poveştii;
O2-să recunoască personajele
din poveste;
O3-să răspundă la
întrebările propunătoarei legate de textul poveștii;
O4-să alcătuiască
propoziții corecte utilizând cuvinte din text;
Psihomotrice:
O5 – să aibă o poziţie a corpului adecvată audierii unei poveşti;
O6-
să coloreze imaginile
corespunzător;
Afective:
O7- să
manifeste stări de compasiune, bucurie, admiraţie, faţă de situaţiile în care
se găsesc personajele din legendă ;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data: 25.
02. 2015
Clasa: I –A
Propunător: Vîju
Cornelia
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Soarele - sursă de
lumină și căldură
Subiectul lectiei:
Scăderea unui
număr format din zeci și unități, dintr-un număr format din zeci
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe
OBIECTIVE DE
REFERINȚĂ:
1.4. Efectuarea de adunări şi
scăderi, mental şi scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la
numărare
1.6. Utilizarea unor denumiri şi
simboluri matematice (termen, sumă, total, diferenţă, <, >,
=, +. -) în
rezolvarea şi/sau compunerea de probleme
5.2. Rezolvarea de probleme
simple în care intervin operaţii de adunare sau scădere în concentrul 0-100, cu
sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice
Obiective
operaţionale:
O1 – sã efectueze corect scăderi de
tipul Z - ZU;
O2 – să găsească
răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să recunoască rolul soarelui
asupra vieții pe pământ;
O4 – să utilizeze terminologia specifică
operaţiei de scădere;
Afective:
O5 – să manifeste interes şi plăcere pentru
înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor învăţate;
Psihomotrice:
O6 – să își coordoneze mişcările pentru
exersarea actului grafic;
Labels:
clas. I,
matematică și explorarea mediului,
Materiale didactice,
MEM,
proiect didactic,
scădere
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Buburuzele noastre.....
Labels:
AVAP,
Buburuze,
clasa I,
Fotografiile mele,
Movila Miresii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Valsul primăverii
S-a trezit din hibernare
Tot pământu-n lung și lat,
Ici și colo aripioare
Aerul au scuturat.
Vântul leagănă mireasma
Clopoțelului mic, dalb
De ghiocel, ce haina
Primăverii a-mbrăcat.
Labels:
Poezii pentru copii,
primavara
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic- litera b, clasa I
Școala Gimnazială Movila Miresii
Data:
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Disciplina: Comunicare în limba
română
Unitatea de învăţare: Împărăția
literelor
Tema lecţiei: Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână - Citirea
propoziţiilor/ enunţurilor - Scrierea ortografică a cuvintelor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe
specifice
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu
claritate
3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar
sau de mână
- intuirea unor cuvinte însoţite de imagini
4.1. Scrierea literelor de mână
Obiective
operaţionale: La
sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm propriu, corect şi conştient cuvintele şi
propozițiile din lecţia “În
parc”;
O2 – să scrie corect, în ritm
propriu, litere, silabe, cuvinte și propoziții;
O3 – să despartă corect cuvinte
în silabe;
O4 – să ordoneze cuvinte date
pentru a obţine propoziţii;
O5 – să formuleze întrebări și
răspunsuri pe baza textului citit;
O6 – să identifice cuvinte noi
înlocuind prima literă din cuvintele date;
- psiho-motorii
O7- să coloreze imaginile date
corespunzător;
- afectiv-atitudinale:
O8 - să manifeste interes pentru
conținutul textului și în scrierea
corectă, caligrafică;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Chemare
Te cânt în multe ode, te chem la
sfinte-altare
Suflet pereche, oare, pe unde
rătăcești?
Mi-e păru-ncărunțit de-atâta
așteptare,
Vino, la sânu-mi rumen să te
adăpostești!
Îndură-te și curmă amara-mi suferință,
Nu vezi că cerul mi-e mereu
întunecat?
Aprinde-n el lumina cu-a ta
iubire sfântă
Și-ți voi plăti-n vecie cu-al meu
suflet curat.
Labels:
iubire,
Poeziile mele,
suflet pereche
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Joc didactic- În aşteptarea lui Moş Crăciun!
Clasa a III-a
Denumirea jocului: În aşteptarea lui Moş Crăciun!
Scopul
: aprofundarea cunoştinţelor însuşite despre părţile de vorbire studiate: substantivul şi adjectivul;
Conţinut:
-pe un panou sunt aşezaţi mai mulţi brăduţi, ( de diferite
culori), din carton, pe care sunt notate cuvinte (părţi diferite de vorbire).
Pe patru dintre brăduţii coloraţi în patru culori diferite (roşii, verzi,
albaştri, galbeni) sunt notate substantivele: iarnă, zăpadă, săniuţă şi
derdeluş.
Sarcina didactică:
1.-să
identifice cei patru brăduţi pe care sunt notate substantivele: iarna, zăpadă,
săniuţă şi derdeluş.
2.-să găsească însuşiri (adjective) pentru substantivele
găsite;
Labels:
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Joc de mişcare- Săritura broscuţelor printre bulgări de zăpadă
Deprinderi motrice exersate:
Săritura în lungime de pe loc printre obstacole;
Materiale: mingii mici îmbrăcate în hârtie creponată
albă, care vor reprezenta bulgării de zăpadă;
Desfăşurarea jocului:
Copiii sunt dispuşi în şir, în spatele liniei de start. De la linia de
plecare, pe o distanţă de circa 3 metri, se vor plasa obstacolele
(mingiile-bulgări). Copiii trebuie să parcurgă distanţa printre obstacole dus-întors,
până când educatoarea numără la 5.
Un preşcolar va da startul printr-un cântecel:
,,-Hai, broscuşţelor porniţi!
Şi printre bulgări săriţi!”
Labels:
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC - Părţile de vorbire
Unitatea
de învăţământ:
Data:
Propunător:
Vîju Cornelia
Clasa: a III-a
Aria
curriculară:
Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba şi literatura română
Titlul
lectiei: Părţile
de vorbire.
Tipul
lecţiei: Recapitulare şi sistematizare de cunoştinţe
OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:
3.6 -
să recunoască în texte diferite elemente de construcţie a comunicării studiate;
4.4 - să realizeze acordurile gramaticale în enunţurile redactate;
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Cognitive:
O1. - să denumească părţile de vorbire
studiate;
O2.-să identifice în text părţile de vorbire
după întrebările-ghicitori
O3. - să recunoască părţile de vorbire în
construcţii date;
O4. -să alcătuiască enunţuri corecte după
cerinţele date;
Afective:
O5. - să manifeste interes pentru sarcinile
propuse;
Motrice:
O6. - să folosească materialul didactic
corespunzător cerinţei;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC - Numerele naturale de la 0 la 20; Adunări şi scăderi cu 1-2 unităţi
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
DATA: 26.02.2014
CLASA: Pregătitoare A
PROPUNĂTOR: Vîju Cornelia
ARIA CURRICULARĂ: Matematică şi știinţe ale naturii
UNITATEA TEMATICĂ: Construieşte organizat!
DISCIPLINA : Matematică şi explorarea mediului
SUBIECTUL: Numerele naturale de la 0 la 20; Adunări şi scăderi cu 1-2 unităţi ;
FORMA DE REALIZARE: Activitate integrată
DOMENII INTEGRAPE: MEM; CLR; DP; MM
TIPUL LECŢIEI: consolidarea şi sistematizarea
cunoştinţelor
COMPETENŢE
SPECIFICE:
ü
MATEMATICĂ ŞI EXPLORAREA MEDIULUI
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-31
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi în concentrul 0-31, prin adăugarea /extragerea a 1-5
elemente dintr-o mulţime dată
5.2. Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu
1-5 unităţi în concentrul 0-31, cu ajutorul obiectelor
ü
COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ
1.1. Recunoaşterea unor detalii dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
ü
MUZICĂ ŞI MIŞCARE
2.1. Cântarea în
colectiv a cântecelor, asociind mişcarea sugerată de text
OBIECTIVE
OPERAŢIONALE:
Cognitive
O1. Să
precizeze corect vecinii unui număr dat;
O2. Să
numere corect crescător /descrescător în concentrul 0 – 20;
O3. Să
ordoneze corect crescător / descrescător șirul numeric 10- 20;
O4. Să
efectueze corect operaţii de adunare/ scădere cu 1-2 unităţi în concentrul 0 -20;
Afective
O5. Să manifeste interes pentru activitate;
Psiho-motrice
O 6. Să intoneze corect, din memorie,
cântecul propus ;
Labels:
clasa pregătitoare,
Materiale didactice,
MEM,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic- Legume vesele – numărare în ordine crescătoare şi descrescătoare în limitele 1- 10
Unitatea de învăţământ:
Data: 22.03.2013
Propunător: student Spiţă Vîju Cornelia
Grupa: mare
Domeniul de activitate : Domeniul Ştiinţe
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă?
Tema proiectului: Iată, vine primăvara!
Tema săptămânii: În grădina cu legume
Subiectul zilei: Legume
vesele – numărare în ordine crescătoare şi descrescătoare în limitele 1- 10
Tipul de activitate: consolidare de cunoştinţe, priceperi, deprinderi
Mijloc de realizare: Exerciţii cu material individual
Locul desfăşurării: sala de grupă
Scopul activităţii: Consolidarea cunoştinţelor referitoare la
numeraţia în limitele 1-10.
Obiectiv cadru:
-dezvoltarea capacităţii de a înţelege şi utiliza
numere întrebuinţând un vocabular adecvat
Obiective de referinţă:
-să numere de la 1 la 10 recunoscând grupele cu 1-10 obiecte şi cifrele
corespunzătoare
-să efectueze operaţii de adunare şi scădere cu 1-2 unităţi în limitele
1-10
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să alcătuiască şirul numeric crescător şi descrescător în limitele 1-10
O2-să realizeze corespondenţe de unu la unu demonstrând că o mulţime are
mai multe sau mai puţine elemente decât altă mulţime
O3- să denumească vecinul din stânga sau dreapta unui număr din intervalul
1-10
O4- să constituie independent mulţimi cu 1-10 elemente
O5 -să rezolve
corect exerciţiile-ghicitori date de propunătoare
Psiho-motrice :
O6-să urmărească
vizual imaginile de pe lotou indicate de propunătoare
O7- să aşeze pe
lotou obiectele după cerinţa propunătoarei
Afectiv-comportamentale :
O8-să manifeste
interes pentru activitate
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic- Coşuleţul cu legume- grupa mare
Unitatea de învăţământ:
Data : 22.03.2013
Propunător:student Spiţă (Vîju) Cornelia
Grupa : mare
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
Tema proiectului: Iată, vine primăvara!
Subtema: În
grădina cu legume
Domeniul de activitate: DOS
Tema zilei: Coşuleţul cu legume
Mijloc de realizare: lipire
Categoria de activitate: activitate practică
Tipul lecţiei: consolidare de priceperi şi deprinderi
Locul de desfăşurare : sala de grupă
Scopul activităţii:
- Perceperea aspectului general al legumelor timpurii
(ridichea, ceapa verde şi salata), ale însuşirilor acestora (formă, culoare,
gust), exersând deprinderile
tehnice specifice activităţilor practice;
Obiective operaţionale:
-cognitive:
O1-să denumească
corect legumele timpurii;
-afective:
O2-să analizeze
lucrarea sa şi a colegilor în mod obiectiv;
-psihomotrice:
O3-să decupeze după contur legumele din
hârtie autocolantă;
O4-să
lipească legumele în coşuleţ conform cu indicaţia propunătoarei
O5- să
utilizeze corect materialele de lucru
O6-să
păstreze o poziţie corespunzătoare pe parcursul activităţii
Labels:
cosuletul cu legume,
gradi,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!- Proiect didactic- Comunicare în limba română
Școala
Data: 29.01.2015
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Comunicare în
limba română
Disciplina: Limba şi literatura
română
Unitatea de învăţare: Împărăția
literelor
Tema lecţiei: Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!
Tipul lecţiei: Recapitulare - consolidare
Obiective de referinţă:
1.3. să distingă cuvintele dintr-o
propoziţie dată, silabele dintr-un cuvânt si sunetele dintr-o silabă;
3.1 să identifice litere,grupuri de litere,silabe,cuvinte şi enunţuri
în textul tipărit şi în textul scris de mână;
4.1 să scrie corect
litere, silabe, cuvinte;
Obiective
operaţionale: La
sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm
propriu, corect şi conştient cuvintele şi propozițiile date
O2 – să scrie corect, în ritm
propriu, litere, silabe, cuvinte;
O3 – să despartă corect silabele
dintr-un cuvânt;
O4 –– să ordoneze cuvinte date
pentru a obţine propoziţii;
O5 – să separe cuvinte obținând
propoziții logice;
O6 –să găsească cuvinte
potrivite conform sunetului inițial/final al jocului propus;
O7- să identifice cuvinte noi
înlăturând prima silabă din cuvinte;
O8- să formuleze corect pluralul
unor cuvinte date;
- psiho-motorii
O9- să păstreze poziţia corectă
în timpul scrisului;
- afectiv-atitudinale:
O10 – să manifeste iniţiativă,
plăcere şi o atitudine degajată în comunicarea orală.
Labels:
clasa I,
CLR,
Materiale didactice,
proiect didactic,
sunete și litere
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
DREPTURILE COPILULUI
Motto:
,, Toţi oamenii mari au fost mai întâi nişte
copii”
(Dar puţini dintre ei îşi mai aduc aminte)
Prin sintagma „drepturile omului” se înţelege, în general, raportarea la
drepturile legate de natura noastră, fără de care nu am şti să trăim ca fiinţe
umane. Drepturile omului ne permit să dezvoltăm şi să folosim din plin
calităţile noastre umane, inteligenţa, talentele, conştiinţa noastră şi să
răspundem nevoilor noastre spirituale şi de altă natură. Ele decurg din
aspiraţia la o viaţă mai bună în care demnitatea şi valoarea fiecăruia să fie
respectate şi protejate. Respectul drepturilor omului şi al demnităţii umane
constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume.
Ideea elaborării unui document special care să cuprindă drepturile copilului îi aparţine lui
Englatyne Jebb, fondatoarea organizaţiei Salvaţi
Copiii, care a înţeles că există nevoi specifice ce definesc copilul. Ea a
sintetizat drepturile copilului într-o declaraţie
de cinci puncte care a fost adoptata
sub numele de "Declaraţia de la Geneva".
Anul 1979 a fost declarat Anul
Internaţional al Copilului, reprezentând un moment important pentru
elaborarea Convenţiei. Actualul text
al Convenţiei este rezultatul
activităţii de 10 ani a mai multor state şi organisme care lucrau pentru copii.
Până în prezent, ea a fost adoptată de 191 de ţări, membre ale Naţiunilor Unite
(cu excepţia SUA şi a Somaliei). Orice stat care semnează Convenţia îi recunoaşte conţinutul, se obligă să îl respecte şi să
îl aplice în mod corespunzător. Conform prevederilor Convenţiei, copilul trebuie tratat cu respect, iar statul este
obligat să îi asigure cele mai bune condiţii de dezvoltare şi respectare a
drepturilor. Drepturile conţinute în Convenţie
trebuie să fie aplicate tuturor copiilor, fără discriminare.
Declaraţia Universală a Drepturilor
Omului prevede că: „educaţia trebuie să vizeze înflorirea personalităţii
umane şi întărirea respectării drepturilor şi libertăţilor omului”.
În educaţia şcolarilor, cunoaşterea drepturilor copilului vizează
stimularea unui sentiment de încredere şi de toleranţă faţă de aproape. Prin
diferite activităţi, copiii învaţă să se exprime, să comunice şi să iubească.
Labels:
Diverse,
drepturile copilului
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Ursul păcălit de vulpe, după Ion Creangă- Proiect didactic
Unitatea de învățământ:
Data : 27.11.2014
Clasa: I -A
Disciplina: Comunicare în limba română- lectură
Propunător: Vîju Cornelia
Unitatea de
învăţare: Împărăția
literelor
Subiectul lecției: Ursul păcălit de vulpe, după Ion Creangă -Repovestirea unor întâmplări
auzite
Tipul lecţiei: consolidarea şi sistematizarea cunoştinţelor
Competenţe
specifice :
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj
scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar
1.2. Identificarea unor informaţii variate
dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea
de mesaje orale, în
contexte de comunicare
cunoscute
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să asculte cu
atenţie conţinutul poveştii;
O2-să recunoască
personajele din poveste;
O3-să reproducă
conținutul poveștii cu ajutorul ilustrațiilor;
O4-să ordoneze imaginile
din poveste conform succesiunii evenimentelor;
O5-să
stabilească pe baza comportamentului personajelor, trăsăturile dominante ale
acestora;
O6-să
construiască propoziţii după ilustraţii;
Psihomotrice:
O7-
să coloreze imaginile
corespunzător;
Afective:
O8-să își exprime preferința pentru un personaj din
poveste ;
Labels:
clasa I,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 30, fără trecere peste ordin
PROIECT DIDACTIC
Unitatea de învățământ:
Data: 27.11.2014
Clasa: I –A
Propunător: Vîju
Cornelia
Aria curriculară: Matamatica și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: În lumea animalelor
Subiectul lectiei:
Adunarea şi
scăderea numerelor naturale de la 0 la 30, fără trecere peste ordin
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe
OBIECTIVE DE
REFERINȚĂ:
1.4. Efectuarea de
adunări şi scăderi, mental şi scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la
numărare
1.6. Utilizarea unor
denumiri şi simboluri matematice (termen, sumă, total, diferenţă, <, >,
=, +. -) în
rezolvarea şi/sau compunerea de probleme
Obiective
operaţionale:
O1 – să efectueze operaţii de adunare şi scădere
în concentrul 0 – 30, fără trecere peste
ordin;
O2 – să
găsească răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să utilizeze terminologia specifică
operaţiei de adunare şi scădere;
O4 – să rezolve o problemă după imagine care presupune o operaţie dintre cele învăţate;
O5 – să identifice în fișă animalele
domestice
O 6- sǎ precizeze ce foloase aduc animalele domestice omului.
Afective:
O7 – să participe activ la oră;
Psihomotrice:
O8 – să mențină o poziție corespunzătoare pe parcursul activității;
Labels:
clasa I,
Materiale didactice,
MEM,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Trăire
Te-am agățat de geana nopții
Cu gândul meu ocrotitor,
Tu mi-ai promis la echinocții
Din stele c-o să te cobori.
Și pe cărări cad frunze moarte,
M-aplec sfioasă și le-adun,
Iubirea noatră nu va bate
La ușa toamnei nicidecum.
Labels:
iubire,
Poeziile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Acoperă!
Trezește la viață al meu trup adormit,
Mi-e inima întristată, doar
glasul tău de înger
Mi-aduce alinare și amorul tău
grăit!
Iubesc pe veșnicie ochii-ți
adânci ca marea,
Gingașa lor privire ce m-a înamorat,
Iar flacăra ce-n verde le poartă
strălucirea
Dorința-n mine aprinde, ești tot
ce am visat!
Labels:
iubire,
Poeziile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Metode şi tehnici de muncă intelectuală - prezentare carte
Autori:L. Ţopa/
Georgeta Lăzărescu/ I. Negură/ C. Olăreanu/ Camelia Roşculeţ/ Maria Debruyer
Coordonator: Leon
Ţopa
Editura
Didactică şi pedagogică,
Bucureşti, 1979
Recenzie carte
Cartea
este structurată pe zece capitole şi pune accent pe latura metodologică a
educaţiei permanente. Din paginile sale aflăm că metodele şi tehnicile de muncă
intelectuală vor contribui la reducerea supraîncărcării şi la înviorararea
programelor de învăţământ, eficientizează programele de învăţământ şi scurtează
timpul de învăţare , consolidează stilul muncii intelectuale a omului
dezvoltându-i capacitatea de expresie şi ridicând calitatea vieţii sale.
Intensificarea
aplicării metodelor şi tehnicilor de muncă intelectuală este parte a educaţiei
permanente, un filon al învăţării continue, şcolare şi postşcolare.
Caracterul
lucrării este asemeni unui manual, discută, explică, îndrumă şi orientează pe
cei interesaţi de creşterea productivităţii în procesul de învăţare, de
expresie, de cercetare sau creaţie.
Cartea face
o analiză structurată pe două coordoante: longitudinală
(urmărind succesiunea metodelor şi tehnicilor de muncă intelectuală, de la
şcoala primară până la învăţământul postuniversitar.) şi, de asemenea, coordonata transversală
(analizând structuri, funcţii şi eficienţe specifice celor mai necesare şi mai
importante tehnici de muncă intelectuală
destinate în munca intelectual-profesională.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Prin poarta copilăriei
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
24 ianuarie 1859 – Ziua Micii Uniri
Pagini de istorie, în ochii umezi de emoție, ai elevilor movileni
Elevii claselor primare, ai
Școlii Gimnaziale Movila Miresii, au marcat aniversarea celor 156 de ani de la
Unirea Principatelor Romane, printr-o activitate extrașcolară, astăzi, vineri,
23 ianuarie 2014.
Despre însemnătatea zilei de 24 ianuarie 1859,
cărțile de istorie ne învață că: ,,Unirea Principatelor Române, cunoscută
ca Mica Unire (Marea Unire fiind cea de la 1918), a avut loc la
jumătatea secolului al XIX-lea și reprezintă unirea
statelor : Moldova și Țara Românească. Unirea este strâns legată de
personalitatea lui Alexandru Ioan Cuza și de alegerea sa
ca domnitor al
ambelor principate la 5 ianuarie 1859 în
Moldova și la 24 ianuarie 1859 în
Țara Românească. Totuși, unirea a fost un proces complex, bazat pe puternica
apropiere culturală și economică între cele două țări. Procesul a început
în 1848,
odată cu realizarea uniunii vamale între Moldova și Țara Românească, în
timpul domniilor lui Mihail Sturdza, respectiv Gheorghe Bibescu.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, ,,Primăvara”, de Vasile Alescandri
Unitatea de învăţământ:
Data : 22.03.2012
Propunător:student Spiţă (Vîju) Cornelia
Domeniul de activitate: DLC (Limbă şi comunicare)
Tema anuală: Cum, când şi de ce se întâmplă?
Temă proiect: În simfonia anotimpurilor
Tema săptămânală: Vestitorii primăverii
Tema zilei: ,,Primăvara”,
de Vasile Alescandri
Mijloc de realizare: memorizare
Tipul activităţii: predare-învăţare
Scopul activităţii:
-Formarea deprinderii de a memora şi de a reproduce voluntar şi logic
versurile poeziei;
-Îmbogăţirea vocabularului activ cu noi cuvinte şi expresii
despre anotimpul primăvara
Obiective operaţionale
Pe parcursul şi la sfârşitul activităţii, copiii vor fi capabili:
Cognitive
O1-Să
memoreze logic versurile;
O2-Să
recite corect şi expresiv (ton, pauze, gesturi) ;
O3-Să-şi
exprime trăirile afective sugerate de textul poeziei;
O4- Să reţină aspecte
caracteristice ale primaverii;
O5-Să alcătuiască
propoziţii folosind cuvintele noi;
Afective
O6.Să manifeste interes pentru
activitatea desfăşurată;
Psihomotrice
O7.Să adopte o
poziţie corespunzătoare pe scăunele pe tot parcursul activităţii ;
Labels:
gradinita,
Materiale didactice,
memorizare
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Joc didactic matematic
Clasa I
Categoria
activităţii: matematica
Subiectul: Găseşte repede şi bine!
Mijloc
de realizare: joc didactic
Tipul
activităţii: consolidare de priceperi şi deprinderi
Locul
de desfăşurare: sala de clasă
Scopul activităţii:
-formarea conceptului de număr şi cifră
-efectuarea unor operaţii de adunare şi
scădere cu 1-2 unităţi în limitele 1-10.
Sarcina
didactică:
-să recunoască jetonul cu numărul indicat de
zar şi să denumească vecinii unui număr dat
-să adune numărul de pe zarul aruncat de copil
cu numărul 1 sau 2 indicat de zarul care nu va fi rotit
Regulile
jocului:
-un copil aruncă zarul şi numeşte numărul
indicat, un altul numeşte vecinii numărului respectiv şi aşează jetoanele
reprezentative la panou.
Elemente
de joc: mânuirea zarului, aplauze, stimulente
Obiective
operaţionale
O1-să numească numărul indicat de zar
O2-să recunoască vecinii numerelor indicate
O3-să efectueze operaţii de adunare şi scădere
cu două unităţi prin calcul oral
O4- să rezolve problema din versuri printr-o
operaţie de adunare
O5-să compună probleme după exerciţiile date
O6-să rezolve individual sarcina din fişa de
lucru
Afective
O7-să manifeste interes pentru activitate
Motrice
O8-să păstreze poziţia corectă pe scăunele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Educarea limbajului, joc didactic
Data: 10 mai 2012
Unitatea
de învăţământ:
Grupa: pregătitoare
Propunător: student Spiţă Vîju Cornelia
Categoria
activităţii: Educarea limbajului
Mijloc
de realizare: joc didactic
Tema
activităţii: ,,De-a şcoala”
Tipul
activităţii: consolidare de priceperi şi deprinderi
Scopul:
- dezvoltarea limbajului şi a capacităţii de comunicare
orală sub aspect fonetic, lexical, al
structurii gramaticale şi al expresivităţii
-stimularea interesului de a deveni şcolari
Sarcina
didactică:
Fiecare copil va scoate din ghiozdan
câte o rechizită şcolară, pe care o va denumi corect. Se vor face
exerciţii de educare a limbajului cu ajutorul cuvântului găsit.
Regulile
jocului:
Un copil scoate un obiect din ghiozdan şi-l
denumeşte. Recunoaşte sunetul cu care începe cuvântul. Desparte în silabe ( şi
le numără) cuvântul respectiv.Un alt copil alcătuieşte o propoziţie cu cuvântul
respectiv. Se numără cuvintele propoziţiei prin bătăi din palme şi se reprezintă
grafic, la tablă, cuvintele propoziţiei.
Elemente
de joc: mânuirea materialelor, surpriza, aplauze, stimulente
Obiective
operaţionale
Cognitive:
O1-să denumească corect obiectele prezentate
O2-să formuleze propoziţii cu cuvântul care
denumeşte obiectul respectiv
O3-să precizeze numărul cuvintelor din
propoziţie
O4-să despartă în silabe cuvintele date
O5-să reprezinte grafic numărul silabelor din
cuvinte
O6-să recunoască locul unui cuvânt într-o
propoziţie
Afective:
O7-să manifeste interes pentru activitate
Motrice:
O8- să păstreze o poziţie corespunzătoare pe
scăunele pe parcursul desfăşurării activităţii
Labels:
De-a şcoala”,
gradi,
Joc didactic,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, DEC (domeniul estetico-creativ), Meseria preferată
Unitatea de învăţământ:
Data : 30.03.2012
Propunător:student Spiţă (Vîju) Cornelia
Grupa : Pregătitoare
Domeniul de activitate: DEC
(domeniul estetico-creativ)
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
Tema săptămânii: Meseria,
brăţară de aur
Tema zilei: Meseria preferată
Mijloc de realizare: pictură
Tipul activităţii: consolidare de cunoştinţe şi deprinderi
Locul de desfăşurare : sala de grupă
Obiective
de referinţă :
-
să
obţină efecte plastice , forme spontane şi elaborate prin tehnici specifice
picturii ;
-
să recunoască elemente ale limbajului plastic şi
să diferenţieze forme şi culori în mediul înconjurător .
Obiective operaţionale:
Pe parcursul şi
la sfârşitul activităţii copiii vor fi capabili :
Cognitive:
O1-să aplice
informaţiile despre meserii, în rezolvarea sarcinilor date ;
O2-să redea prin
pictură o meserie
O3- să folosească
culorile corespunzatoare lucrării ce urmează să fie efectuată
O4-să descrie
lucrările proprii sau ale celorlalţi copii, ţinând cont de aspectul lor,
originalitate , bogăţia de elemente .
Motrice :
O5-să utilizeze
corect materialele de lucru
O6- să păstreze
poziţia corectă a corpului în timpul desfăşurării activităţii
Afective:
O7- să manifeste
încredere în forţele proprii şi interes pentru activitate ;
O8-să lucreze cu
plăcere în vederea realizării unor lucrări originale .
Labels:
gradinita,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Abonați-vă la:
Postări (Atom)