Verbul , exerciții aplicative - text suport: ,,Darnicie” după Mircea Sântimbreanu


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 02.04.2019
Clasa:  a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Cum gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Verbul, exerciții aplicative
                             Text suport: Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit;

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 - să recunoască verbele, aplicând cunoștințele însușite în contexte date;
O 2 - să ordoneze alfabetic verbele identificate;
O3- să schimbe valoarea gramaticală a unor cuvinte;
O4- să găsească verbe conform unor criterii date;
O5- să asocieze verbele cu expresiile potrivite;
Psihomotrice:
O6 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O7- să manifeste interes pentru activitate;
Strategia didactică:
-Metode și procedee: exerciţiul, conversaţia, observarea, jocul, expunerea;
-Materiale:  flipchart, manuale, caietele elevilor, fișe de lucru, fișe de evaluare.
Forme de activitate: frontală, independentă și pe grupe.
Locul de desfășurare: sala de clasă

,,Dărnicie” după Mircea Sântimbreanu - Proiect didactic


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 02.04.2019
Clasa:  a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Cum gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
 Subiectul lecției: Analiza unui text literar; Text suport: Dărnicie după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1.  Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
2.2. Povestirea unei întâmplări cunoscute pe baza unui suport adecvat din partea profesorului;
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O3 - să descopere cuvinte cu sens asemănător/ opus unor cuvinte date;
O4- să indice ordinea în care s-au petrecut întâmplările din text;
O5- să își exprime părerea față de atitudinea personajelor din text;    
Psihomotrice:
O6 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O7- să manifeste interes față de activitate;

Strategia didactică:
-Metode și procedee: lectura explicativă,explozia stelară, exerciţiul, conversaţia, jocul, eseul de cinci minute, explicația, observarea;
-Materiale:  flipchart, manuale, caietele de lucru și de clasă ale elevilor, fișe de lucru, fișe de evaluare.
Forme de organizare: frontală, independentă, pe grupe.
Locul de desfășurare: sala de clasă


Din activitățile noastre... album foto



Activitate didactică în cadrul comisiei metodice a învățătorilor, 23.01.2019

Hai să dăm mână cu mână! - album foto



Omul de zăpadă, de H. C. Andersen - proiect didactic



UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
 CLASA: a III-a B
DATA:  23  ianuarie 2019
PROPUNĂTOR: prof. înv. primar Florean Cornelia
ARIA CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare
DISCIPLINA: Limba şi literatura română
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Cum arată iarna?
SUBIECTUL: ,,Omul de zăpadă”, după Hans Christian Andersen – explorarea textului
TIPUL LECȚIEI:  consolidare și sistematizare de cunoștințe
COMPETENŢE SPECIFICE vizate:
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil;
2.2. Povestirea unei întâmplări cunoscute pe baza unui suport adecvat din partea profesorului;
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Cognitive:
O1 – să citească corect, fluent, conştient şi expresiv textul dat;
O2 – să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza conţinutului textului citit;
O3 – să ordoneze ideile principale potrivit succesiunii întâmplărilor din text;
O4 – să selecteze din text cuvinte/ expresii specifice iernii ;
O5 – să găsească un alt titlu/ final al textului;
O6- să identifice cuvinte cu sens asemănător/ opus unor cuvinte date;

Serbarea de Crăciun, clasa a III-a B



Serbarea de Crăciun, clasa pregătitoare B

Proiect didactic, clasa I, Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână


Școala Gimnazială Movila Miresii
Data: 24.02.2015
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Comunicare în limba română
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
Tema lecţiei: Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână - Citirea propoziţiilor/ enunţurilor - Scrierea ortografică a cuvintelor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Competenţe specifice
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu claritate

3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână
- intuirea unor cuvinte însoţite de imagini

4.1. Scrierea literelor de mână

Proiect didactic- Lupul la stână, de Ion Creangă



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.11.2018
Clasa:  a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Când mergem la colindat?
 Subiectul lecției: Textul narativ -  relatarea unor întâmplări citite; Text suport: Lupul la stână, de Ion Creangă
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil;
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit ;


Sărbătorind țara mea, colțul meu de rai…




Motto: ,,Țara mea-i un colț de rai,
   Un buchet de flori de mai…”


Pentru a cinsti cum se cuvine Ziua Națională a României și împlinirea a 100 de ani de la  înfăptuirea Marii Uniri, joi, 29 noiembrie 2018, elevii Școlii Gimnaziale Movila Miresii din județul Brăila, au organizat o activitate extrașcolară de excepție.
Cărțile de istorie din inimile elevilor movileni au fost deschise la paginile în care s-au scris toate evenimentele ce au precedat și au dus la înfăptuirea Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918. Preț de câteva ore cortina timpului a fost ridicată, iar personalități istorice marcante care în urmă cu o sută de ani și-au dat mâna pentru împlinirea țelului românilor – Unirea - au fost rememorate cu respect și considerație.

Din activitățile noastre de AVAP, clasa a III-a B

Emoții de școlar - album foto

Festivitatea de deschidere a anului școlar 2018-2019


O nouă chemare a clopoțelului


 ” Școala este tot ce vezi și tot ce auzi.
Ea trebuie să te învețe să fii propriul tău dascăl,
cel mai bun și cel mai aspru.”  (Nicolae Iorga) 



Luni, 10 septembrie 2018, la Școala Gimnazială Movila Miresii din județul Brăila a sunat primul clopoțel al anului școlar 2018-2019.
Prichindeii de clasă pregătitoare, școlarii și preșcolarii movileni s-au adunat în curtea școlii, purtând, dincolo de zâmbetele de pe chip și bucuria revederii, multe emoții specifice unui nou început. A fost ziua pe care au așteptat-o cu drag, după lunga vacanță de vară, când și-au fixat noi obiective ce urmează a fi atinse alături de dascălii lor. Momentul în care noi visuri se țes, iar încrederea în propriile puteri capătă iar contur.
 Primele cuvinte, ce le-au fost adresate elevilor și părinților prezenți în această mult așteptată zi de toamnă, au aparținut directorului școlii, prof. Mirela Brezuică care  a reliefat importanța educației, a colaborării dintre familiile elevilor și școală, a  parteneriatului cu comunitatea în general. A subliniat frumusețea emoțiilor născute în aceasă zi,  sentimentul bucuriei și al speranțelor pe care doar în spațiul unei instituții de învățământ le poți cunoaște. I-a îndemnat pe elevi spre studiu, iar părinților le-a vorbit despre toleranță și implicare în formarea personalității propriilor copii.

Esențe


Când timpul a zburat deasupra noastră,
brațul meu și brațul tău au devenit aripile sale.
Când răsăritul s-a întins peste pământ,
buzele mele și buzele tale au devenit gura lui.
Când cerul a aprins stelele pe culoarul său,
privirea mea și a ta au devenit ochii lui.

Final de promoție, 2013-2018



Popas la Hanul Urșilor, Târgu Neamț



Mănăstirea Văratec și Mănăstirea Agapia



Lacul Izvorul Muntelui




Grădina Zoologică Dragoș Vodă, Târgu Neamț



Cetatea Neamțului - Târgu Neamț, 1 iunie 2018



Casa memorială Ion Creangă , vizită, 1 iunie 2018



Casa memorială Mihail Sadoveanu - Târgu Neamț



Proiect didactic - Muzică și mișcare


Unitatea de învățământ:
Data: 24.05.2018
Propunător:
Clasa: Pregătitoare
Aria curriculară: Arte
Disciplina: Muzică și mișcare
Unitatea tematică: Călătorind prin univers
Unitatea de învățare: Elemente de limbaj muzical
Subiectul lecției: Nuanțe: tare, încet, mediu/
                          Cântec suport: Nu mi-e frică de Bau- Bau!
Tipul lecției: Predare-învățare
Număr de elevi: 27
Durata: 35 minute+15 minute activități în completare
COMPETENȚE SPECIFICE:
1.1 Receptarea cântecelor cu o structură ritmico-melodică asemănătoare cântecelor din folclorul copiilor;
2.1 Cântarea în colectiv a cântecelor, asociind mișcarea sugerată de text;
OBIECTIVE OPERATIONALE:
Pe plan cognitiv:
O1 - Să execute corect exerciţiile de încălzire şi omogenizare a vocii păstrând ritmul , durata , înălţimea sunetelor;
O2 – Să folosească corect elemente de tehnică vocală (respirație, emisie, dicție);
O3 - Să interpreteze cântecul , jocul muzical , individual sau în grup cu nuanță variată: tare, încet, mediu;
O4 - Să asocieze corect mişcările sugerate de textul jocului muzical cu versurile şi melodia acestuia;

Obiceiuri românești dincolo de culoare



Concursul judeţean de pictură Culorile Bărăganului, organizat de Școala Gimnazială Movila Miresii, al cărei director este prof. Mirela Brezuică, a ajuns anul acesta la ediţia a X-a.  
Inițiatoarea acestui concurs, prof. Munteanu Florica ne-a precizat că scopul acestuia este de a promova arta plastică în rândul elevilor  ca  o modalitate  de  educaţie  estetică, având ca temă valorizarea tradiţiilor româneşti.
Considerat a  fi un  stimulent  pentru  evidenţierea  tinerelor  talente  care  pot  transmite  gânduri  şi  sentimente proprii prin  culoare, concursul și-a adunat competitorii în minunata sală a Căminului Cultural din localitate, vineri, 18 mai 2018, orele 13.00.

Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - ultima parte


Cum aţi descrie drumul succesului, acum, după ce l-aţi străbătut? Vine succesul din noroc, muncă continuă sau armonia interioară este elementul esenţial în a-l obţine? Poate fi succesul atins de oricine?

 Munca continuă, acel echilibru interior, care chiar dacă se zdruncină câteodată, trebuie să lupți să  ți-l regăsești.  În ceea ce mă privește, am găsit mereu soluțiile  potrivite de a merge mai departe. Dacă nu te ridici când ești lovit și stai să-ți plângi de milă, nu rezolvi nimic. Succesul depinde de fiecare și vizează alegerile pe care acesta decide să le facă.

 Notele cele mai valoroase, omul le primeşte de la viaţă. Dacă aruncaţi o privire în trecutul dumneavoastră și vă autoevaluaţi, ce notă  v-aţi acorda, pe o scară de la 1 la 10?

 Dacă ar fi să-mi acord o notă, aceasta ar fi opt. Consider că puteam realiza mai mult, inclusiv profesional, dar lipsa de încredere în anumite momente-cheie mă determină să nu mă evaluez cu notă maximă. Sunt momente  când am încredere  deplină în mine și sunt momente când sunt mai riguros și-mi zic că nu-s destul de bun. Dacă privesc în jur și mă raportez la ceilalți avocați, nu mă văd mai prejos.
În definitiv, consider că nu trebuie să te aprecieze toți cei din jur. Deși am observat că s-a ajuns la un punct critic în ceea ce privește justiția din România, valoarea ei fiind pusă sub semnul întrebării...

Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - partea a III-a


  Obişnuiţi să călătoriţi? Povestiți-ne despre locurile preferate de dumneavoastră, acelea unde vă întoarceţi cu plăcere şi nerăbdare de fiecare dată? Care vă smulg promisiunea de a le revedea?

 Zonele de munte. Întotdeauna m-au fascinat drumețiile. Muntele este una din formele de relief ce mă încarcă energetic. După familie...

Sunteţi o persoană optimistă? Şi dacă da, care este reţeta ce vă menţine permanent pe palierul acesta?

Întotdeauna am fost un tip optimist. Prefer să văd întotdeauna partea plină a paharului și să găsesc soluții în cele mai dificile situații, aș spune. Îmi plac provocările, nu mă tem să urc în ring și să-mi dovedesc calitățile. Atunci când este cazul, desigur! N-o să mă complac în situații absurde doar de dragul unora ce se cred Dumnezei pe Pământ.
În definitiv, atunci când devii tată, se spune că viața nu-ți mai aparține în întregime, ci este subordonată responsabilităților de părinte, deci aparține copiilor. Și... nici un părinte nu se expune unor riscuri inutile doar de dragul de a dovedi cuiva că are anumite competențe. Deci, fără să fiu acuzat a fi lipsit de modestie, sunt... optimist și, în același timp, competent!

Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - partea a II-a

 Aţi avut dezamăgiri în viaţă şi, dacă da, care a fost cea mai mare?

Dacă vă referiți la cele de ordin profesional, cu siguranță, da! Ca orice om, de altfel! Doar că nu-mi place să mă concentrez pe ele. Așa cum am afirmat adineauri, ele țin de natura noastră umană și ne întretaie calea ca să evoluăm, să ne putem cunoaște mai bine. În definitiv, caracterul unui om este modelat de acțiunile sale, de modul său de a opera în diferite etape de viață. Acum n-o să creadă cititorii că aș fi un supraom și că n-aș fi fost niciodată traversat de acest sentiment al decepției. Doar că nu-i acord importanță mai mult decât ar trebui. O consider lecție  ce trebuie să mi-o însușesc și... doar atât.

 Ați alege, oare,  aceeași profesie dacă ați avea posibilitatea să vă întoarceți în timp?

Absolut! Îmi place  ceea ce fac și chiar mă definește.

Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - partea I


Stăm de vorbă cu domnul Theodor DRAGU, avocat la Tribunalul Brăila.

          Mi-ar plăcea, prin acest interviu, să vorbim despre activitatea și cariera dumneavoastră. Vă invit să facem un periplu al paşilor ce v-au făcut să urcați în fiecare zi. Să descoperim  care a fost primul pas pe drumul  succesului?


O să încep cu o mărturisire: de felul meu sunt o persoană sinceră, dezarmant de sinceră. Mă simt onorat că mă considerați un om de succes, în ansamblu. Profesional, recunosc, nu cred că am atât de mult succes încât să devin unul din intervievații prezenți în această carte, mai ales că practic o muncă nu chiar atât de frumoasă pentru majoritatea oamenilor.
 Consider că cel mai important pas din cariera mea  a fost curajul de a trece peste insuccesele anterioare - mă refer  la examenul de intrare în Barou- și de a merge mai departe. După aceea, toate au curs de la sine.
Avocatura este o meserie ce nu se compară cu altele; în care astăzi ai o brumă de bani, după aceea, poate, nu îi mai ai. Astfel că, permanent trebuie să știi să te echilibrezi în viață și să anticipezi orice situație când riști, poate, să pierzi controlul.
Așadar, consider că primul pas în cariera mea, deoarece întrebarea vizează acest segment al vieții mele, a fost  voința de a merge mai departe. Tăria de a nu claca la primul insucces. Și s-a întâmplat acum 9-10 ani.

Un pom este judecat după rodul ce-l dă şi nu, neapărat, după frunza umbroasă. Se știe că rădăcinile sănătoase hrănesc  o coroană sănătoasă. Care sunt rădăcinile dumneavoastră?

 Rădăcinile îmi sunt părinții. Deși răspunsul este unul comun, recunosc că, dacă nu aveam susținerea permanentă a familiei, poate că nu realizam nimic.
 După aceea, tulpina este familia mea actuală: soția care m-a încurajat continuu, iar acum copiii. Ca origine, sunt brăilean get-beget.

Interviuri cu oameni de succes, psiholog Eduard BUCUREȘTEANU - partea a III-a



Vorbiți-ne despre amintirile de suflet ale unui om de succes al anului 2017? Acelea pe care le deschideţi, adesea, cu drag?

Sunt multe amintiri dragi și ele sunt legate de diferite contexte. Nu aș face o clasificare în sensul acesta, nu aș pune o amintire plăcută mai presus de alta. Fiecare are semnificația ei și își merită locul în cutia interioară.

 Care a fost cea mai valoroasă lecţie ce v-aţi însuşit-o în viaţă?

Dumnezeu îți dă, dar nu îți bagă în buzunar. Adică oportunități apar în viață, însă este necesar și un efort individual, pentru a le transforma în rezultate remarcabile.

 Ne puteți dezvălui câteva din principiile ce v-au jalonat existenţa?

Este ceva timp de când încerc, prin ceea ce sunt și ceea ce fac, să fiu eu însumi un model pentru cei din jur. Am înțeles că poți fi un model prin propriul exemplu, prin modul cum alegi să îți trăiești viața în public, dar și în privat și nu prin sfaturile (cerute sau necerute) pe care le dai și principiile ce le promovezi public (deși uneori nu le respecți tu însuți). Este important nu doar să vorbești frumos (în sensul de a da sfaturi altora și de a vorbi despre ce este onest și demn să facă unul sau altul), ci să trăiești frumos, punând în practică ceea ce spui. Nu cu vorbe, ci cu fapte. Cu faptul că trăiești în cea mai înaltă forma a ta posibilă la momentul actual și faci permanent pași înainte, către Cea mai Bună Versiune a Ta.

Interviuri cu oameni de succes, psiholog Eduard BUCUREȘTEANU - partea a II-a


 Atunci când vă aflaţi înaintea unui pas important în carieră, obişnuiţi să vă temeţi? Sau sunteţi mereu sigur de reuşită?

O emoție există, este natural să fie așa. Mi se pare nefiresc să fii sigur mereu de reușită, pentru că întotdeauna pot să apară elemente perturbatoare, ce nu le poți controla, oricât de  pregătit ai fi. Dar, fiind pasionat și preocupat de psihologia sportivă, de ceea ce în limbaj modern se numește mental coaching, încerc ca emoțiile trăite să le transform în ceva productiv și constructiv. Am în bagajul personal câteva strategii și tehnici de control emoțional pe care le activez atunci când este nevoie. Și, de cele mai multe ori, funcționează.

Se spune că secretul succesului  este să porneşti la timp în toate. Că graba omului nu-şi are rostul. Ce părere aveți dumneavoastră?

Cred că  există un anumit moment pentru anumite lucruri. Chiar dacă viața ne oferă exemple de oameni ce reușesc anumite performanțe la vârste diferite sau neașteptate pentru domeniul/activitatea respectivă, acelea sunt doar excepții. Nu cred că toți putem reuși orice. Ar însemna să fim într-o lume ideală, perfectă, ceea ce nu este cazul. Cred, însă, că fiecare avem o anumită menire, pe care, din păcate, unii nu o descoperă niciodată.

Interviuri cu oameni de succes, psiholog Eduard BUCUREȘTEANU - partea I




Stăm de vorbă cu domnul Eduard BUCUREȘTEANU, psiholog clinician și psihoterapeut,  Spitalul de Psihiatrie Sfântul Pantelimon din Brăila.


        Mi-ar plăcea, prin acest interviu, să vorbim despre activitatea și cariera dumneavoastră. Vă invit să facem un periplu al paşilor ce v-au făcut să urcați în fiecare zi. Să descoperim  care a fost primul pas pe drumul  succesului?

Succesul este definit și catalogat diferit de fiecare persoană în parte, în funcție de valorile personale la care se raportează în viață. Pentru unii, câștigurile financiare pot reprezenta un indice al succesului, pentru altcineva viața armonioasă în familie îi poate aduce sentimentul de  împlinire. O altă persoană simte poate că are succes în momentul în care a realizat ceva remarcabil  pe plan profesional.
Eu cred în ideea de echilibru între cele trei componentele importante ale vieții și anume: familie, viață profesională, relații sociale.

Un pom este judecat după rodul ce-l dă şi nu, neapărat, după frunza umbroasă. Se știe că rădăcinile sănătoase hrănesc o coroană sănătoasă. Care sunt rădăcinile dumneavoastră?

Rădăcinile mele sunt destul de adânci și ramificate amplu, între Dunăre și Marea Neagră. Viața mea, de la concepere și până în prezent, s-a manifestat plenar între două orașe: Brăila și Constanța. Originile și cea mai mare parte a vieții sunt legate de Brăila, însă Constanța și-a pus amprenta asupra formării mele, datorită faptului că am trăit și activat acolo o bună perioadă de timp.

Interviuri cu oameni de succes - inspector Ecaterina-Carmen BONCIU, ultima parte


Notele cele mai valoroase, omul le primeşte de la viaţă. Dacă aruncaţi o privire în trecutul dumneavoastră ce notă v-aţi acorda, pe o scară de la 1 la 10, dacă ar fi să vă autoevaluaţi?

Mă provocați și acum îmi amintesc că primul meu articol publicat la Galați într-o revistă, se numea: Am visat o școală fără catalog. Pentru că mie nu-mi place să dau note. Am spus lucrul acesta cu mult înainte de a fi desființate notele în învățământul primar... cu mult înainte de a ști că există și posibilitatea aceasta. Chiar nu-mi place să dau note! Îmi place să fac un alt tip de evaluare, așa că nu-mi acord o notă fiindcă nu aș putea fi obiectivă. Dacă nu-s cu alții, cu mine nici atât! Cred, totuși, că dacă  viața mă evaluează îmi dă o notă de trecere…

Dacă aţi fi în postura unui reporter, ce întrebare v-aţi adresa?

Nu știu ce întrebare mi-aș adresa! Cred că mi-ați adresat-o când m-ați întrebat: Dacă aș face din nou ceea ce fac acum?  Sau poate m-aș întreba: Ce-aș vrea să apară nou în viața mea de acum înainte?

Interviuri cu oameni de succes - inspector Ecaterina-Carmen BONCIU, partea a III-a


Dacă aruncați o privire asupra palmaresului dumneavoastră, care ar fi cea  mai importantă reușită?
Pentru mine cea mai importantă reușită profesională este cea prin care am devenit metodist la Liceul Pedagogic Costache Negri din Galați pentru că în momentul acela aveam puțină experiență și am fost, probabil,  cea mai tânără metodistă din țară. A fost momentul când s-au deschis cerurile și, printre stele, am văzut steaua mea. A fost momentul când am intrat în cancelarie, moartă de frică, speriată, cu pașii șovăielnici ai unei foste eleve; cădeau tavanele pe mine, se învârteau pereții… și din marea de profesori, căci mie așa de mulți mi se păreau, a ieșit fostul meu profesor de fizică, mi-a sărutat mâna și mi-a spus că este onorat să fie colegul meu. Atunci a început să-mi bată iar inima; nu mai eram eleva de altădată, eram colega profesorilor mei.
 Aveţi zile sau momente când simţiţi că scăpaţi controlul lucrurilor?  Şi dacă da, cum le depăşiţi? Iar dacă nu, cum reuşiţi să rămâneţi neclintită în faţa vicisitudinilor vieţii?
O să încep răspunsul cu sfârșitul întrebării... Nu reușesc mereu să rămân neclintită în fața acestora. De multe ori mă clatină ori  mă zgâlțâie puțin... așa este viața! Dar, chiar și-atunci când scap controlul lucrurilor, îmi revin și-mi analizez prioritățile,  pentru că de multe ori mi se întâmplă să nu controlez lucrurile deoarece îmi propun să fac prea multe. Atunci fac o listă cu prioritizări în mintea mea și încep să rezolv lucrurile pe rând.