Unitatea de
învățământ:
Data:
24.05.2018
Propunător:
Clasa:
Pregătitoare
Aria curriculară: Arte
Disciplina:
Muzică și mișcare
Unitatea tematică: Călătorind prin univers
Unitatea de învățare: Elemente de limbaj muzical
Subiectul lecției: Nuanțe: tare, încet, mediu/
Cântec suport: Nu mi-e frică de Bau- Bau!
Tipul lecției:
Predare-învățare
Număr de elevi: 27
Durata: 35
minute+15 minute activități în
completare
COMPETENȚE
SPECIFICE:
1.1 Receptarea
cântecelor cu o structură ritmico-melodică
asemănătoare cântecelor din folclorul copiilor;
2.1 Cântarea în
colectiv a cântecelor, asociind mișcarea sugerată de text;
OBIECTIVE
OPERATIONALE:
Pe
plan cognitiv:
O1 - Să execute corect exerciţiile de încălzire şi omogenizare a vocii păstrând
ritmul , durata , înălţimea sunetelor;
O2 – Să folosească corect elemente de tehnică vocală (respirație, emisie,
dicție);
O3 - Să interpreteze cântecul , jocul muzical , individual sau în grup cu nuanță
variată: tare, încet, mediu;
O4 - Să asocieze corect mişcările sugerate de textul jocului muzical cu versurile
şi melodia acestuia;
Pe plan afectiv:
O5-Să manifeste interes pentru activitate;
Pe plan psiho-motric:
O6 - Să exprime prin
mişcare plăcerea creată de muzică ;
STRATEGIA
DIDACTICĂ:
1.
METODE ȘI PROCEDEE:
conversația, explicaţia , demonstraţia , jocul, exerciţiul,expunerea;
2. FORME DE
ORGANIZARE: frontală, independentă, pe grupe;
3. RESURSE
MATERIALE: textul cântecului, videoclipul cântecului, laptop, plasmă
TV, fișe cu desenul reprezentativ cântecului, medalii;
4. FORME ȘI
TEHNICI DE EVALUARE: observarea
comportamentului elevilor, aprecieri verbale;
BIBLIOGRAFIE:
- Manea, Alexandra: Matache, Claudia: Ioan, Lilian;
Ruse, Clara-Ghid practic pentru clasa pregătitoare,
Editura Sinapsis, 2016
- “Programa şcolară pentru disciplina Muzică și mișcare – clasa pregătitoare”, Bucureşti, 2013
DEMERSUL DIDACTIC
Nr.
Crt.
|
Etapele
lecției/timp
|
Ob.
Op.
|
Activitatea
propunătoarei
|
Activitatea
elevilor
|
Metode și procedee
|
Materiale
didactice
|
Forme de
organizare
|
Forme de
evaluare
|
1
|
Moment
organizatoric
1 min.
|
|
Asigur condițiile optime pentru buna desfășurare a activității:
-Aerisirea sălii
de clasă
-Pregătirea materialului didactic necesar.
|
Se pregătesc
pentru activitate.
|
|
|
Frontală
|
Observ comportamentul
elevilor
|
2
|
Captarea
atenției
2 min
|
|
Captez
atenția elevilor cu ajutorul videoclipului cântecului Nu mi-e frică de Bau Bau!
|
Urmăresc
videoclipul cântecului.
|
Expunerea
|
Plasmă TV
Laptop
Videoclip
|
Frontală
|
Observ comportamentul
elevilor
|
3
|
Anunțarea
temei și a obiectivelor
1 min.
|
|
Anunț copiii că vom învăța cântecul: Nu mi-e
frică de Bau Bau!
|
Sunt atenți la
explicațiile propunătoarei.
|
Explicația
|
|
Frontală
|
Observ comportamentul
elevilor
|
4
|
Dirijarea învățării
20 min.
|
O1
O2
O3
O4
|
-Solicit elevilor efectuarea unor exerciții de
încălzire și omogenizare a vocii:
-suflăm
frunzele uscate din palmă;
-umflăm
un balon;
-încălzim
o vrăbiuță;
-tragem
aer în piept, iar la expirare spunem aaaaaaaa (a,e,i,o,u).
-Precizez
elevilor faptul că acest cântecel pe care îl vom învăța este
foarte amuzant.
De asemenea, le subliniez elevilor că textul cântecului ne sugerează niște mișcări și este plăcut să le executăm atunci când
cântăm.
-Prezint
versurile cântecului și mă asigur de
înțelegerea conținutului de către elevi, explicând cuvintele necunoscute
(Anexă)
-Le cer elevilor să învețe textul astfel:
-Recit prima
strofă de două ori împreună cu toată clasa.
-Continui apoi
cu refrenul pe care-l vom repeta de două ori.
-Reiau prima strofă și refrenul cântând împreună
cu elevii.
În același fel voi proceda cu celelalte două strofe ale cântecului,
reluând de fiecare dată strofele anterioare.
|
Efectuează exercițiile de încălzire a vocii.
Sunt atenți la
explicațiile propunătoarei
Sunt atenți la
explicațiile propunătoare.
Repetă textul
cântecului la indicația propunătoarei.
Interpretează
cântecul împreună cu propunătoarea
|
Exercițiul
Conversația
Conversația
Demonstra-ția
Exercițiul
|
|
Frontală
Frontală
Independen-tă
|
Observ comportamentul
elevilor
Aprecieri
verbale
|
5
|
Evaluarea
activității
10 min.
|
O3
|
-Propun
elevilor realizarea unui concurs în
care voi împărți colectivul de elevi pe grupe.
-Solicit
interpretarea cântecului de către fiecare grupă, dar și individual.
-La finalul
activității propun interpretarea cântecului și a mișcărilor în același timp
cu videoclipul prezentat inițial.
|
Îndeplinesc
sarcinile solicitate de propunătoare.
Execută
mișcările sugerate de cântec după cerința propunătoarei.
|
Exercițiul
Jocul
|
Laptop,
videoclip, plasma TV
|
Pe grupe
Independen-tă
Frontală
|
Aprecieri
verbale
Aplauze
Medalii
|
6
|
Activitați în
completare
15 min.
|
|
În cadrul
activităților recreative elevii vor
avea de colorat o imagine reprezentativă (Anexă) a
versurilor cântecului învățat: ,,Nu
mi-e frică de Bau-Bau!”
|
Colorează imaginea.
|
Exercițiul
|
Fișe cu
desenul reprezentativ cântecului
|
Independen-tă
|
Observ comportamentul
elevilor
|
7
|
Încheierea
activității
1 min.
|
|
Fac aprecieri
generale și individuale privind participarea elevilor la activitate.
|
Ascultă aprecierile.
|
Conversația
|
Medalii
|
Frontală
|
Aprecieri
verbale
|
Nu
mi-e frică de Bau-Bau!
I Când copilul nu-i cuminte
Cei mari altă treabă n-au
Și vor să-l învețe minte:
"-Stai că vine-acum Bau-Bau! "
Refren:
I Când copilul nu-i cuminte
Cei mari altă treabă n-au
Și vor să-l învețe minte:
"-Stai că vine-acum Bau-Bau! "
Refren:
Oare câte gheare are
Cum o arăta Bau-Bau?
Cât de fioros e oare
Cum o arăta Bau-Bau?
Hei, hei, hei!
Nu mi-e frică, nu mi-e frică de Bau-Bau!
Cum o arăta Bau-Bau?
Cât de fioros e oare
Cum o arăta Bau-Bau?
Hei, hei, hei!
Nu mi-e frică, nu mi-e frică de Bau-Bau!
Nu mi-e frică, nu mi-e frică de Bau-Bau!
Nu mi-e frică, nu mi-e frică de Bau-Bau!
Nu mi-e frica de Bau-Bau!
II
Nu mi-e frică, nu mi-e frică de Bau-Bau!
Nu mi-e frica de Bau-Bau!
II
Vorbe goale pot să toarne
Cei ce doar din gură dau!
Că-i urât, că are coarne,
Nu mi-e frică de Bau-Bau!
Refren:
Cei ce doar din gură dau!
Că-i urât, că are coarne,
Nu mi-e frică de Bau-Bau!
Refren:
III
Eu acum le dau o veste
Celor care s-au speriat,
E-o legendă, e-o poveste
Hei, Bau-Bau n-a existat!
Refren:
Celor care s-au speriat,
E-o legendă, e-o poveste
Hei, Bau-Bau n-a existat!
Refren:
super!
RăspundețiȘtergere