CONCURSUL JUDEȚEAN DE PICTURĂ CULORILE BĂRĂGANULUI Ediția a VII-a, 2015


Vineri, 29 mai 2015, Școala Gimnazială Movila Miresii a organizat ediția a VII-a, a concursului de pictură ,,Culorile Bărăganului”, a cărui temă a surprins tradițiile și obiceiurile românești din această zonă.
Evenimentul a avut loc la Căminul Cultural din localitate, iar participanții au fost elevi ai claselor primare din mediul rural, județul Brăila.
Comisia de organizare a acestui concurs a fost alcătuită din: director prof. Mirela Brezuică, director adjunct prof. Mirela Tarța, prof. Florica Munteanu, prof. Vasilica Neacșu și prof. Ioana Ciocârlan.
Școala movileană promovează arta plastică în rândul elevilor ca o modalitate de educație estetică, iar prin reorganizarea, în fiecare an, a acestui concurs, valorile tradiționale românești sunt permanent valorizate. Obiectivele concursului au urmărit să dezvolte la elevi atitudini pozitive față de frumosul din arta plastică prin aplicarea unor tehnici de lucru originale, să-i ajute să-și exprime prin culoare sentimente și trăiri proprii și, nu în ultimul rând, să dezvolte atitudini pozitive prin participarea la o competiție județeană.
Comisia de jurizare a avut următoarea componență: artist plastic prof. Hugo Mărăcineanu - președinte, directorul școlii movilene - prof. Mirela Brezuică, prof. Paula Orzan – reprezentant al Consiliului consultativ al elevilor, prof. Milan Ciocârlan, bibliotecar Liliana Panțuru- reprezentant al Consiliului Local Movila Miresii și Armanda Filipine – reprezentantul presei.

Culorile Bărăganului ediția a VII-a, 29 mai 2015 - album foto, partea a II-a

Culorile Bărăganului, ediția a VII-a, 29 mai 2015, album foto - partea I


Ah, ce singur ai fost, Doamne!

Ah, ce singur ai fost, Doamne! – Paştile la români

O activitate de succes derulată în săptămâna școala altfel  - Să știi mai multe , să fii mai bun!  din anul școlar 2014 – 2015,  a fost organizată de  Şcoala Gimnazială Movila Miresii alături de școlile partenere Aurel Horneţ"- Tudor Vladimirescu, Şcoala Profesională „Emil Drăgan", Şcoala Gimnazială Şuţeşti, CSEI - Brăila, CJRAE, ISJ Brăila sub genericul ,,Ah, ce singur ai fost Doamne!” care a surprins tradițiile și obiceiurile Pascale.  Coordonatorii acestei activități au fost prof. Mirela Brezuică, director al Școlii Gimnaziale Movila Miresii și prof. itinerant și de sprijin, Plopeanu Floricica.

Ziua Eroilor - moment consemnat la Movila Miresii, Brăila


Sărbătoare plină de considerație pentru eroii neamului
            În fiecare an, la 40 de zile de la  Învierea Mântuitorului, se sărbătorește Înălţarea Domnului la cer, una dintre cele 12 mari praznice împărăteşti ale creştinătăţii. Tot în această zi este marcată şi Ziua Eroilor, moment important pentru toți românii.
 Primăria Movila Miresii, alături de Școala Gimnazială din localitate au organizat o manifestare comemorativă la  Monumentul Eroilor situat pe strada Târgului.
Potrivit programului pregătit de Consiliul Local, prin reprezentanții săi,  primarul Dumitru Panțuru și viceprimarul Vasile Bădără și Școala Gimnazială Movila Miresii reprezentată de directorul adjunct prof. Mirela Tarța, au organizat o ceremonie de depunere a unor coroane de flori în cinstea eroilor care s-au jertfit pe câmpurile de luptă, dar și în lagăre şi închisori pentru apărarea patriei şi a credinţei strămoşeşti.

Ziua Eroilor - 21 mai 2015, Movila Miresii- album foto




Gesturi care înalță…





 În perioada Sărbătorii Paștelui, Biserica Movila Miresii cu hramul Duminica Tuturor Sfinţilor  a derulat o acțiune filantropică ce a constat în oferirea unor pachete cu hăinuțe pentru câțiva elevi movileni care provin din familii cu situații materiale modeste.
 Reprezentantul parohiei movilene, preotul paroh Marius Sinca, a reușit să aducă un zâmbet de bucurie pe fețele micuților oferindu-le, împreună cu prof. de religie, d-na Maria Ghiorghieș, daruri. 
Despre parteneriatul ce se derulează între școala movileană și biserica din localitate, ne-a vorbit și directorul acestei instituții de învățământ, prof. Mirela Brezuică care, alături de directorul adjunct, prof. Mirela Tarța au susținut această inițiativă.
Astfel de acțiuni caritabile ne reamintesc cât de frumos  este să avem permanent inimile deschise către aproapele nostru pentru care, uneori, un gest simplu, lasă un ecou de neuitat.
Dincolo de perdeaua densă a grijilor zilnice, iată că mai putem observa în jur gesturi prin care Dumnezeu ne oferă umărul Său drept sprijin.

Aplicarea practicilor incluzive în școală


  În ultimele decenii, la nivelul politicilor şcolare şi al practicilor educaţionale s-a impus ca un principiu funcţional educaţia incluzivă. Aceasta a apărut ca o reacţie firească a societăţii la obligaţia acesteia de a asigura cadrul necesar şi condiţiile impuse de specificul educaţiei persoanelor cu cerinţe educative speciale.
Procesul educaţiei incluzive este susţinut de o serie de documente cu caracter internaţional şi european. Educaţia pentru toţi a preocupat şi angajat comunitatea internaţională încă din anul 1948, o dată cu adoptarea Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului. Declaraţia de la Salamanca (Spania, 10 iunie 1994) este un document de valoare majoră în promovarea educaţiei incluzive. Principiul-cadru care guvernează Declaraţia de la Salamanca este acela că: „Şcolile trebuie să includă în procesul de învăţământ toţi copiii indiferent de condiţiile fizice, intelectuale, sociale, emoţionale, lingvistice sau de altă natură.
Incluziunea (şcolară) este procesul permanent de îmbunătăţire a serviciilor oferite de unităţile de învăţământ pentru a cuprinde în procesul de educaţie toţi membri comunităţii, indiferent de caracteristicile, dezavantajele sau dificultăţile acestora.

Proiect didactic - Familia, sursa mea de bucurie - emoţii de bază

Școala
Propunător: Vîju Cornelia
Clasa: I-A
Data: 26.03.2015
Aria curriculară: Consiliere şi orientare
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea tematică: Poveştile ne învaţă
Subiectul: Familia, sursa mea de bucurie - emoţii de bază
Tipul lecţiei:consolidare de cunoștințe

Competenţe specifice :
1.1. Prezentarea unor trăsături personale elementare, în contexte variate
2.1. Asocierea emoţiilor de bază cu elemente simple de limbaj nonverbal şi paraverbal
2.2. Transmiterea unor mesaje verbale şi nonverbale simple despre propriile experienţe de viaţă

Obiective operaţionale:
a.       Cognitive :
·         O1: să descrie imaginea model;
·         O2: să enumere membrii familiei din imaginile prezentate;
·         O3: să denumescă activităţile desfăşurate de fiecare membru al familiei;
·         O4: să identifice principalele funcții ale familiei
·         O5: să lipească siluetele umane pe suport de hârtie conform cerinţelor;

b.      Psiho-motorii:
·         O6: să mânuiască materialul în mod organizat;
·         O7: să adopte o poziţie corectă în timpul lucrului.

c.       Afective:
·         O8:să manifeste interes și respect față de membrii familiei;
·         O9:să aprecieze corect comportamentul propriu şi al colegilor pe durata activității;

Sunt...




N-asculta gura lumii și vorba-i de ocară
Ce-ți desenează ades pe-obraz lacrimi de stea
De-ar fi să te încerce în fiecare seară
Gânduri de rătăcire, privește! Sunt a ta!

Sunt inima ce-ascultă simțirile-ți ascunse
Și șoapta ce-ți oprește-n săruturi greu suspin,
Sunt curcubeul vieții-n tărâmuri nepătrunse
Și iarba-nrourată de ochiul tău divin...

La mulți ani, de Sf. Gheorghe!

La mulți ani, tuturor vizitatorilor mei, care astăzi își serbează ziua onomastică! Să fiți sănătoși, voioși și mult iubiți!
La mulți ani, scumpa mea Georgiana!

Baraba




Mulțimea aclama tâlharul
Și pe Iisus îl condamna,
Sosise vrema ca paharul
Umilinței pân’ la fund să bea.

Norodul nu a stat pe gânduri,
C-acel Baraba mincinos
Era eliberat din lanțuri,
Doar ca să-l lege pe Hristos.

Tainică visare





Frumoase-s zilele cu tine,
Când primăvara-și poartă cântul,
Când tu te oglindești în mine,
Când lin se scutură caisul.

Și fiindcă mi-e atât de bine,
La brațul tău mă simt o floare,
Al cărei fin parfum mă ține
Plutind aievea ca o boare.

Iubește-ți aproapele!





Să nu te bucuri când străinul
Se-oprește obidit de drum,
Mergi și oferă-i ajutorul
Fii tu, samariteanul bun!

Să nu arăți cu-nverșunare
Spre semenul tău la necaz,
Mai bine fă o rugă-n care
Să se ridice-n ultim ceas.

Învață-mă să fiu iubire!






Mi-s umerii grei de păcate
Ce-n drumul meu am adunat,
Pe trup le simt adânc gravate
De când lor m-am abandonat.

Mi-s brațele pline de urme
Ce-au curs din neiertarea mea,
Mândria ce n-a vrut să curme
Glasul care mă ponegrea.

La pizza!

     După atâta plimbărică și distracție, era timpul pentru masă. O pizza este binevenită oricând. Iar apoi....ne-am întors acasă... cu bateriile încărcate de energie și cu multe cunoștințe. Vom aștepta cu nerăbdare următoarea excursie care va fi la....hm! o să ne mai gândim!

Pe faleza Dunării - din seria: plimbare prin orașul meu, Brăila

      În drumul nostru ne-am întâlnit și cu Iepurașul care face surprize copiilor cuminți și, după cum era de așteptat, am făcut câteva instantanee și alături de el. Ne-am continuat periplul pe faleza Dunării unde am admirat priveliștea minunată și ne-am reamintit cât de importat este fluviul Dunărea pentru oameni și, implicit pentru noi, cei care consumăm apa obținută prin tratarea acestei surse. Învățasem asta chiar luni, pe 6 aprilie, în cadrul temei din acea zi, ,,Lecție despre apă”.

E timpul să ne distrăm!


La Grădina Zoologică, Brăila 9 aprilie 2015, din colecția ,,Școala Altfel”....

După ce am vizitat Grădina Zoo din Brăila, am aflat mai multe... am devenit mai buni....
Și ne-am distrat de minune în acestă zi, chiar dacă un vânt puternic voia să ne strice excursia.
Cum? Nu ne credeți? Priviți imaginile....iată cât de multe lucruri noi am descoperit. O parte din ele ne erau cunoscute de la ora de Științe...

Olimpiada de Pedagogie - Psihologie, etapa națională, Târgu-Jiu, 2015


       Felicitări Ionela Georgiana Vîju, fostă elevă a Școlii Gimnaziale Movila Miresii, Brăila, actualmente elevă a Liceului Pedagogic ,,D. P. Perpessicius” , pentru rezultatul minunat pe care l-ai obținut la olimpiada de pedagogie-psihologie, etapa națională.


Paște fericit! aprilie 2015


Drumul cărții, vizită la Biblioteca Comunală Movila Miresii, Brăila



Tot în această săptămână, în cadrul activității Călătorie în lumea poveștilor am vizitat biblioteca comunală. Aici ne-a întâmpinat cu deosebită bucurie d-na Liliana Panțuru, care ne-a introdus în lumea cărților și, implicit, în lumea poveștilor. Am vizionat două povești minunate, Peștișorul Floppy   și   Drumul cărții, de-acolo de când este copac în pădure și până la momentul când cartea iese de sub tipar, la tipografie.
Și pentru că suntem clasa I și știm să citim, am profitat de ocazie și am rugat-o pe d-na bibliotecar să ne deschidă fișe de împrumut ale unei cărți. Cu bucuria în suflet că vom descoperi noi taine ascunse în cărțile de la bibliotecă, am promis că vom reveni și altă dată. Colegii din clasa a II-a, alături de care am participat la această activitate, aveau deja fișe de împrumut deschise, însă astăzi au ales și ei câte o carte pentru a o parcurge în minivacanța de Paște.
Mulțumim Bibliotecii comunale că există aici în localitatea noastră, Movila Miresii dându-ne posibilitatea de a citi orice carte pe care, poate, nu putem să o cumpărăm de la o librărie. Mulțumim d-nei bibliotecar ce ne-a răsplătit cu bomboane la plecare și a avut răbdare cu noi, chiar dacă în anumite clipe am fost mai gălăgioși și nerăbdători.
Iată, am realizat și câteva fotografii care transmit mai mult decât am încerca noi să scriem ...



Săptămâna altfel, 8 aprilie 2015- Micii bucătari

      O altă activitate pe care am preferat-o și pe care am realizat-o cu succes și anul trecut, la CP,  a fost cea cu tema: Micii bucătari. 
     Am pregătit după cum era și cazul cea mai gustoasă salată de fructe. Chiar dacă o parte din colegi au uitat să aducă în gentuță cele necesare, datorită nouă, celor care am fost atenți la tema zilei,  am reușit să realizăm un castron mare-mare de salată plină de vitamine. Din priceperea cu care am tăiat fructele d-na învățătoare și-a dat seama câți dintre noi își mai ajută mama din când în când la bucătătie. Și....am promis că pe viitor ne vom mai antrena și cu mami în bucătărie...îi vom curăța noi legumele pentru supă. Ce cartofi? nu, chiar ceapa ne-am oferit să o curățăm ca să învățăm cât de importante sunt lacrimile pentru curățarea ochișorilor noștri.
     Nerăbdarea de a mânca salata dorită, ne-a determinat pe ici-colo să tăiem fructele în bucăți mari. Nu ne-a deranjat când am mâncat, pentru că avem dințișori sănătoși deoarece știm să consumăm lăptic plin de calciu, atât de necesar unei dentiții sănătoase.


Școala Altfel - Încondeierea ouălor, clasa I-A, Movila Miresii, 8 aprilie 2015

      Și pentru că această săptămână școlară se numește ,,Să știi mai multe, să fii mai bun”, ne-am străduit să încondeiem ouă și să le dăruim familiilor noastre. Dacă le vom strecura prin coșulețul cu ouă vopsite de mămici sau bunici, cu siguranță al nostru va fi cel mai deosebit....pentru că este realizat de mânuțele noastre pricepute....al unor copii de doar 7 ani. Dar, să lăsăm imaginile să vorbească de la sine și vă invităm să priviți dincolo de culoare... emoția pe care am strecurat-o noi acolo, dovedind la final că putem să ne considerăm niște mici artiști....


Legenda satului meu, Movila Miresii - Școala altfel, 7 aprilie 2015

      Chiar dacă vremea atât de rece și ploioasă ne-a stricat planurile acestor zile, am reușit să ne bucurăm de cea mai frumoasă legendă ce s-a scris vreodată, legenda satului nostru, Movila Miresii.
După ce am aflat firul poveștii de la d-na învățătoare , care este și autoarea unui eseu despre localitatea noastră natală, am încercat să surprindem în desene momentele de atunci....de când s-a pierdut din sanie cea mai frumoasă mireasă a tuturor timpurilor ....Și am mai descoperit și cum a apărut aici la Movila Miresii, Lacul Sărat în care ne place vara să ne scăldăm...
    Am promis că vom relua tema aceasta și pe viitor, deoarece ne-am hotărât să construim și macheta localității noastre movilene, la ora de abilități practice.

Simboluri Pascale - desene, felicitări






     Și pentru că am învățat atâtea despre semnificația Sărbătorii Paștelui la ora de religie și, nu numai, ne-am străduit să realizăm și câte o felicitare pentru cei dragi și câte un desen pentru portofoliul personal. Chiar dacă nu sunt cele mai reușite lucrări ale noastre, important este că un strop din gândurile noastre s-a strecurat în produsul final...

Să știi mai multe, să fii mai bun....puișorii din fire textile, 7 aprilie 2015

     Și după ce am realizat câte un puișor, ne-am îngrijit de coșulețul lui.... sperăm că vom convinge familiile cât de pricepuți suntem noi, la școală, mai ales în zilele școlii altfel....sigur se vor mândri cu noi!

Să-nvățăm de unde începe viața unei plante....





   Mai întâi învățăm să semănăm... semințele le vom îngriji, le vom studia la ora de științe și ne vom mândri apoi cu rodul muncii noastre. Ce mai, sunt mic dar învăț să fac lucruri mari!
   Așez pământ în vas, pun semințe, mai adaug un pic de pământ, presez bine și apoi torn apa....și chiar ne-a ieșit proiectul semănatului....rămâne să urmărim încolțirea și creșterea......imaginile vorbesc singure....



Să știi mai multe, să fii mai bun! 6 aprilie 2015

Lecție despre apă

-Vizionarea unui film despre procesul de obținere a apei potabile - tratarea apei de suprafață;

          Apa potabilă este cea utilizată în alimentaţia umană şi care satisface o serie de condiţii fizico-chimice şi organoleptice ce permit consumul său fără a periclita sănătatea.

-Prezentarea unui PPT cu tema: ,,Apa și importanța ei pentru viață”

q       Problema apei este grav afectată de două cauze:
v     -lipsa completă sau insuficienţa lucrărilor care să facă posibilă folosirea în scopuri sociale şi economice a întregului stoc de apă utilizabil al fluviilor, râurilor, lacurilor şi apelor subterane, permiţând aducerea apei în locurile necesare, în cantitatea şi la timpul necesar;
v   - poluarea crescândă a apelor, atât a celor interioare, cât şi a celor maritime şi oceanice.

-Desenăm ...altfel...apa, viețuitoarele din apă, joaca noastră în apă....alături de colegii de la clasa I-B...

Simțiri zălude



E-atâta soare-n orizontu-n care
Îți văd verdele ochilor ce-nalți
Spre mine, și pentru o clipă-mi pare
Că tu ești înger, eu o rugă-n psalmi.


Îmi mângâi creștetu-ntr-o respirare,
Eu mă cutremur și gândul îmi frâng
De-a ta privire ca o cercetare,
Ce dulci fiori ușor din trup îmi strâng.

Dar ceresc




Spui că-s frumoasă ca o primăvară,
Că buzele-mi sunt cireșe coapte-n mai,
Că ochii mei căprui în ceas de seară,
Îți fură gândul și te poartă-n rai.

Îmi spui că degetele mele fine
Știu să-ți ofere mângâieri prelungi,
Șoapta mea ce te-adoarme-n nopți senine
Dureri din suflet te-ajută s-alungi.

Marul , de Bruno Ferrero

In fiecare dimineata, puternicul si nespus de bogatul rege din Bengodi primea omagiul supusilor sai. Cucerise ceea ce era de cucerit si acum se cam plictisise. In mijlocul poporului, in fiecare zi foarte punctual, venea si un tacut cersetor care intindea regelui un mar.Apoi, tot in tacere, se retragea. Regele, obisnuit sa primeasca daruri mai de soi, cu un gest un pic stanjenit, primea darul, insa, de indata ce cersetorul se intorcea cu spatele incepea sa rada de el, impreuna cu intreaga sa curte.

Concertul primăverii!



A-ncolțit pe câmpuri iarba,
Vremea caldă a sosit,
Și-a luat rămas bun iarna
Pe-alte văi a poposit.

Mișună pe-alei furnica,
Pentru casă ea trudește,
Iar o gărgărița mică
Râde razei ce-o-ncălzește.

Primăvara în ...colaje, clasa I-A

Din categoria: ,,Daruri pentru mama”....8 martie 2015

La mulți ani, mamă!

















Cine-i  mama?

Toate mamele din lume
Flori gingașe-s după nume,
Bine de socoți, îți este
Zâna bună din poveste.

De ziua mamei... clasa I-A



Mărțișor



Prinde-ți în piept mărțișor
Pe aripi de primăvară,
Martie lunecă ușor
Pe-arcuș tainic de vioară!

Împletește șnurulețe
În culorile roș-alb,
Ghiocel prinde-ți în plete
Cu al său clopoțel dalb!

Minunea vieții mele...




În noaptea asta ca și ieri
Mă porți într-o poveste,
Când îmi apari de nicăieri
Tiptil,  fără de veste.

Mă treci de-al dragostei hotar,
Minunea vieții mele
Și-mi dăruiești un lampadar
Zidit din albe stele.

Îmi ascund umbra de argint,
În privirea-ți senină,
Mă prind în dulcele-ți alint
Când mă implori:  Hai, vină!

Mărțișoarele noastre... clasa I-A- atelier de lucru


Proiect didactic- lectură- Legenda zăpezii și a ghiocelului


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.02.2015
Clasa:  I -A
Disciplina: Comunicare în limba română- lectură
Propunător: Vîju Cornelia
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
 Subiectul lecției: Legenda zăpezii și a ghicelului – de Ioan Milea- Repovestirea unor întâmplări auzite
Tipul lecţiei: predare-învățare
Competenţe specifice :

1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje   orale,    în    contexte   de    comunicare
cunoscute
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să asculte cu atenţie conţinutul poveştii;
O2-să recunoască personajele din poveste;
O3-să răspundă la întrebările propunătoarei legate de textul poveștii;
O4-să alcătuiască propoziții corecte utilizând cuvinte din text;

Psihomotrice:
O5 – să aibă o poziţie a corpului adecvată audierii unei poveşti;
O6- să coloreze imaginile corespunzător;
Afective:
O7- să manifeste stări de compasiune, bucurie, admiraţie, faţă de situaţiile în care se găsesc personajele din legendă ;

Proiect didactic


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data: 25. 02. 2015
Clasa: I –A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Soarele - sursă de lumină și căldură
Subiectul lectiei: Scăderea unui număr format din zeci și unități, dintr-un număr format din zeci
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe

OBIECTIVE DE REFERINȚĂ:
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la
numărare
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (termen, sumă, total, diferenţă, <, >,
=, +. -) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme
5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin operaţii de adunare sau scădere în concentrul 0-100, cu sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice


Obiective operaţionale:
O1 – sã efectueze corect scăderi de tipul Z - ZU;
O2 – să  găsească răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să recunoască rolul soarelui asupra vieții pe pământ;
O4 – să utilizeze terminologia specifică operaţiei de scădere;
Afective:
O5 – să  manifeste interes şi plăcere pentru înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor învăţate;
Psihomotrice:
O6 – să își coordoneze mişcările pentru exersarea actului grafic;


Buburuzele noastre.....



Valsul primăverii





S-a trezit din hibernare
Tot pământu-n lung și lat,
Ici și colo aripioare
Aerul au scuturat.

Vântul leagănă mireasma
Clopoțelului mic, dalb
De ghiocel, ce haina
Primăverii a-mbrăcat.

Proiect didactic- litera b, clasa I


Școala Gimnazială Movila Miresii
Data:
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Comunicare în limba română
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
Tema lecţiei: Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână - Citirea propoziţiilor/ enunţurilor - Scrierea ortografică a cuvintelor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Competenţe specifice
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu claritate

3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână
- intuirea unor cuvinte însoţite de imagini

4.1. Scrierea literelor de mână

   Obiective  operaţionale: La sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm propriu, corect şi conştient cuvintele şi propozițiile din lecţia “În parc”;
O2 – să scrie corect, în ritm propriu, litere, silabe, cuvinte și propoziții;
O3 – să despartă corect cuvinte în silabe;
O4 – să ordoneze cuvinte date pentru a obţine propoziţii;
O5 – să formuleze întrebări și răspunsuri pe baza textului citit;
O6 – să identifice cuvinte noi înlocuind prima literă din cuvintele date;
- psiho-motorii                
O7- să coloreze imaginile date corespunzător;
- afectiv-atitudinale:
O8 - să manifeste interes pentru conținutul textului și în  scrierea corectă, caligrafică;

Chemare


Te cânt în multe ode, te chem la sfinte-altare
Suflet pereche, oare, pe unde rătăcești?
Mi-e păru-ncărunțit de-atâta așteptare,
Vino, la sânu-mi rumen să te adăpostești!

Îndură-te și curmă  amara-mi suferință,
Nu vezi că cerul mi-e mereu întunecat?
Aprinde-n el lumina cu-a ta iubire sfântă
Și-ți voi plăti-n vecie cu-al meu suflet curat.

Joc didactic- În aşteptarea lui Moş Crăciun!

Clasa a III-a



Denumirea jocului: În aşteptarea lui Moş Crăciun!

Scopul : aprofundarea cunoştinţelor însuşite despre părţile de vorbire studiate: substantivul şi adjectivul;

Conţinut:
-pe un panou sunt aşezaţi mai mulţi brăduţi, ( de diferite culori), din carton, pe care sunt notate cuvinte (părţi diferite de vorbire). Pe patru dintre brăduţii coloraţi în patru culori diferite (roşii, verzi, albaştri, galbeni) sunt notate substantivele: iarnă, zăpadă, săniuţă şi derdeluş.

Sarcina didactică:

1.-să identifice cei patru brăduţi pe care sunt notate substantivele: iarna, zăpadă, săniuţă şi derdeluş.
2.-să găsească însuşiri (adjective) pentru substantivele găsite;

Joc de mişcare- Săritura broscuţelor printre bulgări de zăpadă

Deprinderi motrice exersate:
Săritura în lungime de pe loc printre obstacole;
Materiale: mingii mici îmbrăcate în hârtie creponată albă, care vor reprezenta bulgării de zăpadă;
Desfăşurarea jocului:
Copiii sunt dispuşi în şir, în spatele liniei de start. De la linia de plecare, pe o distanţă de circa 3 metri, se vor plasa obstacolele (mingiile-bulgări). Copiii trebuie să parcurgă distanţa printre obstacole dus-întors, până când educatoarea numără la 5. 
Un preşcolar va da startul printr-un cântecel:
,,-Hai, broscuşţelor porniţi!
Şi printre bulgări săriţi!”

PROIECT DIDACTIC - Părţile de vorbire


Unitatea de învăţământ:
Data:
Propunător: Vîju Cornelia
Clasa: a III-a
Aria curriculară:  Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba şi literatura română
Titlul lectiei:  Părţile de vorbire.
Tipul lecţiei: Recapitulare şi sistematizare de cunoştinţe



OBIECTIVE DE REFERINŢĂ: 
3.6 - să recunoască în texte diferite elemente de construcţie a comunicării studiate;
4.4 - să realizeze acordurile gramaticale în enunţurile redactate;

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

Cognitive:
O1. - să denumească părţile de vorbire studiate;
O2.-să identifice în text părţile de vorbire după întrebările-ghicitori
O3. -  să recunoască părţile de vorbire în construcţii date;
O4. -să alcătuiască enunţuri corecte după cerinţele date;
Afective:
O5. - să manifeste interes pentru sarcinile propuse;
Motrice:
O6. - să folosească materialul didactic corespunzător  cerinţei;