Ah, ce singur ai fost, Doamne!

Ah, ce singur ai fost, Doamne! – Paştile la români

O activitate de succes derulată în săptămâna școala altfel  - Să știi mai multe , să fii mai bun!  din anul școlar 2014 – 2015,  a fost organizată de  Şcoala Gimnazială Movila Miresii alături de școlile partenere Aurel Horneţ"- Tudor Vladimirescu, Şcoala Profesională „Emil Drăgan", Şcoala Gimnazială Şuţeşti, CSEI - Brăila, CJRAE, ISJ Brăila sub genericul ,,Ah, ce singur ai fost Doamne!” care a surprins tradițiile și obiceiurile Pascale.  Coordonatorii acestei activități au fost prof. Mirela Brezuică, director al Școlii Gimnaziale Movila Miresii și prof. itinerant și de sprijin, Plopeanu Floricica.

 Copiii au indentificat şi clarificat simbolurile şi semnificaţiile prezentate de către consilierul școlar și au încercat să transmită cele înţelese prin colaje specifice sărbătorii. Astfel  au confecționat ouă și oiţe din carton și vatelină, dar și cocoşi şi puişori folosind hârtie quilling. La finalul activității au fost recompensaţi pentru implicare cu diplome şi dulciuri.
             Scopul activităţii, dedicată elevilor cu cerinţe educative speciale, este sporirea şanselor de integrare a acestor copii în viaţa socială prin identificarea şi evidenţierea valorilor, tradiţiilor şi obiceiurilor strămoşeşti din perioada Sfintelor Paşti , prin care să cultivam de la cea mai fragedă vârstă sentimentul de apartenenţă, de iubire şi dragoste pentru rădăcinile şi valorile poporului român.
Rezultatele obţinute în urma activităţii

 Micuții artiști au colaborat între ei în vederea realizării colajelor legând prietenii, au împartăşit idei prin care au îmbunătăţit produsul final. Au fost premiați, iar lucrările realizate au fost expuse în cadrul unei expoziţii. În urma activităţii s-a observat creşterea gradului de socializare al copiilor cu cerinţe educative speciale, însuşirea unor norme de comunicare şi comportamentale, dezvoltarea spiritului de echipă şi îmbunătăţirea comunicării la nivelul cadrelor didactice şi, nu în ultimul rând, formarea unei atitudini adecvate faţă de copiii cu CES.
.           Elevii, profesorii dar și părinții copiilor implicați au manifestat dorința de a continua activitățile pe această temă, având în vedere că timpul și evenimentele lumii moderne, ne fac să uităm adeseori tradițiile și obiceiurile românești.
 Prin această activitate am învăţat cu toţii ce este toleranţa, cum să citeşti dorinţele nerostite ale unui copil, cum să ajuţi şi să înseninezi clipele unor defavorizaţi ai sorții, cum să motivezi şi să dai viaţă unor idei care, pentru cei mai mulţi , sunt utopii.
 Menirea şcolii este aceea că, dincolo de promovarea unei educaţii moderne şi de calitate, să promoveze valorile pozitive în societate şi să formeze elevi responsabili şi pregatiţi pentru integrarea în societatea românească democratică, prin crearea de şanse egale la educaţie pentru fiecare elev.

 În opinia directorului adjunct al Școlii Gimnaziale Movila Miresii, prof. Mirela MihaelaTarța, prin organizarea unei astfel de activități alături de copiii cu cerințe educative speciale contribuim la reducerea marginalizării acestora, precum şi la schimbarea mentalităţilor şi atitudinii elevilor, cadrelor didactice faţă de aceştia. Conduce la o mai bună integrare socială a lor prin implicare directă în formarea autonomiei personale a acestora. Tema abordată crează legături puternice cu familia şi biserica, găsind astfel rădăcini adânci în comunitatea noastră.
Doamna prof. itinerant şi de sprijin, Plopeanu Floricica, unul din coordonatorii acestei activități, ne-a mărturisit:
Copilul are daruri şi talente ascunse, iar noi, dascălii, trebuie să-i ajutăm să le dezvolte şi să aibă capacitatea de a le folosi la nevoie. Atunci când un copil este marginalizat, dezavantajat şi darul lui ascuns, este compromis. Familia, şcoala şi comunitatea sunt cei mai importanţi factori care contribuie la formarea unui om. Dacă fiecare dintre aceşti factori îşi îndeplineşte sarcinile, atunci se creează un mediu favorabil dezvoltării personalităţii copilului.
      Un rol important în formarea personalităţii copilului îl au activităţile extracurriculare care duc la beneficiul în plan psihologic şi cognitiv al elevului cu cerinţe educative speciale: antrenarea în activităţi care să le aducă satisfacţie, sentimentul apartenenţei la grup, stabilirea relaţiilor interpersonale, dezvoltarea abilităţilor de cooperare, înlăturarea sentimentului de inferioritate, stimularea dorinţei de a participa la viaţa colectivului din care face parte.
Fiecare copil este precum o floare pe care trebuie să o îngrijim, iar așa cum spunea Comenius: „ (…)  în livadă ne place să avem copaci care rodesc mai devreme sau mai târziu [...] toate aceste roade sunt bune, nici unul nu este de aruncat. De ce să nu acceptăm în şcoli, minţi mai agere sau mai încete? De ce nu i-am ajuta? Pierdem timp, dar câştigăm satisfacţie şi respect..." .
Felicitări tuturor ce au contribuit la reușita acestei activități. Felicitări micuților elevi!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.