Ah, ce singur ai fost, Doamne! – Paştile la români
O
activitate de succes derulată în săptămâna școala altfel - Să știi
mai multe , să fii mai bun! din anul
școlar 2014 – 2015, a fost organizată de
Şcoala Gimnazială Movila Miresii alături
de școlile partenere Aurel Horneţ"- Tudor Vladimirescu, Şcoala
Profesională „Emil Drăgan", Şcoala Gimnazială Şuţeşti, CSEI - Brăila,
CJRAE, ISJ Brăila sub genericul ,,Ah, ce singur ai fost Doamne!” care a
surprins tradițiile și obiceiurile Pascale. Coordonatorii acestei activități au fost prof.
Mirela Brezuică, director al Școlii Gimnaziale Movila Miresii și prof. itinerant și de sprijin, Plopeanu Floricica.
Copiii au indentificat şi clarificat
simbolurile şi semnificaţiile prezentate de către consilierul școlar și au
încercat să transmită cele înţelese prin colaje specifice sărbătorii. Astfel au confecționat ouă și oiţe din carton și
vatelină, dar și cocoşi şi puişori folosind hârtie quilling. La finalul
activității au fost recompensaţi pentru implicare cu diplome şi dulciuri.
Scopul activităţii, dedicată elevilor cu cerinţe
educative speciale, este sporirea şanselor de integrare a acestor copii în viaţa
socială prin identificarea şi evidenţierea valorilor, tradiţiilor şi
obiceiurilor strămoşeşti din perioada Sfintelor Paşti , prin care să cultivam
de la cea mai fragedă vârstă sentimentul de apartenenţă, de iubire şi dragoste
pentru rădăcinile şi valorile poporului român.
Rezultatele obţinute în urma activităţii
Micuții artiști au colaborat între ei în vederea realizării colajelor legând
prietenii, au împartăşit idei prin care au îmbunătăţit produsul final. Au fost
premiați, iar lucrările realizate au fost expuse în cadrul unei expoziţii. În
urma activităţii s-a observat creşterea gradului de socializare al copiilor cu
cerinţe educative speciale, însuşirea unor norme de comunicare şi
comportamentale, dezvoltarea spiritului de echipă şi îmbunătăţirea comunicării
la nivelul cadrelor didactice şi, nu în ultimul rând, formarea unei atitudini
adecvate faţă de copiii cu CES.
.
Elevii, profesorii dar și părinții copiilor implicați au manifestat dorința de
a continua activitățile pe această temă, având în vedere că timpul și
evenimentele lumii moderne, ne fac să uităm adeseori tradițiile și obiceiurile
românești.
Prin
această activitate am învăţat cu toţii ce este toleranţa, cum să citeşti
dorinţele nerostite ale unui copil, cum să ajuţi şi să înseninezi clipele unor
defavorizaţi ai sorții, cum să motivezi şi să dai viaţă unor idei care, pentru
cei mai mulţi , sunt utopii.
Menirea
şcolii este aceea că, dincolo de promovarea unei educaţii moderne şi de calitate,
să promoveze valorile pozitive în societate şi să formeze elevi responsabili şi
pregatiţi pentru integrarea în societatea românească democratică, prin crearea
de şanse egale la educaţie pentru fiecare elev.
În opinia directorului adjunct al Școlii
Gimnaziale Movila Miresii, prof. Mirela MihaelaTarța, prin organizarea unei astfel de activități alături de copiii cu cerințe
educative speciale contribuim la reducerea marginalizării acestora, precum şi
la schimbarea mentalităţilor şi atitudinii elevilor, cadrelor didactice faţă de
aceştia. Conduce la o mai bună integrare socială a lor prin
implicare directă în formarea autonomiei personale a acestora. Tema abordată
crează legături puternice cu familia şi biserica, găsind astfel rădăcini adânci
în comunitatea noastră.
Doamna prof. itinerant şi de sprijin,
Plopeanu Floricica, unul din coordonatorii acestei activități, ne-a mărturisit:
Copilul
are daruri şi talente ascunse, iar noi, dascălii, trebuie să-i ajutăm să le
dezvolte şi să aibă capacitatea de a le folosi la nevoie. Atunci când un copil
este marginalizat, dezavantajat şi darul lui ascuns, este compromis. Familia,
şcoala şi comunitatea sunt cei mai importanţi factori care contribuie la
formarea unui om. Dacă fiecare dintre aceşti factori îşi îndeplineşte
sarcinile, atunci se creează un mediu favorabil dezvoltării personalităţii
copilului.
Un
rol important în formarea personalităţii copilului îl au activităţile
extracurriculare care duc la beneficiul în plan psihologic şi cognitiv al
elevului cu cerinţe educative speciale: antrenarea în activităţi care să le
aducă satisfacţie, sentimentul apartenenţei la grup, stabilirea relaţiilor
interpersonale, dezvoltarea abilităţilor de cooperare, înlăturarea
sentimentului de inferioritate, stimularea dorinţei de a participa la viaţa
colectivului din care face parte.
Fiecare copil este precum o floare pe care trebuie să o îngrijim, iar așa
cum spunea Comenius: „ (…) în livadă ne
place să avem copaci care rodesc mai devreme sau mai târziu [...] toate aceste
roade sunt bune, nici unul nu este de aruncat. De ce să nu acceptăm în şcoli, minţi mai agere sau mai încete? De ce
nu i-am ajuta? Pierdem timp, dar câştigăm satisfacţie şi respect..." .
Felicitări tuturor ce au contribuit la reușita acestei activități.
Felicitări micuților elevi!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.