Proiect didactic, Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 14.04.2017
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Cum gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
 Subiectul lecției: Textul narativ -  formularea ideilor principale; Text suport:Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O 3- să povestească oral conținutul textului;
O4- să extragă ideile principale/ de detaliu  potrivit succesiunii momentelor din text;
O5- să indice ordinea în care s-au petrecut întâmplările din text;
O6- să își exprime părerea față de atitudinea personajelor din text;    
Psihomotrice:
O7 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O8- să manifeste interes față de activitate;

Mâini dibace... AVAP


Ora de AVAP...



Proiect didactic, AVAP, Pușculița



UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA:  30.03.2017
CLASA : a III-a A
ARIA CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI :  Activităţi cu materiale sintetice:  Puşculiţa – colaj
TIPUL LECŢIEI: Consolidare de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
Competențe generale

 Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau estetice folosind materiale şi tehnici adecvate;

Competențe specifice

2.4. Modificarea expresiei plastice inițiale prin remodelare

           
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 – să identifice etapele  realizării lucrării pornind de la modelul dat ;
O2 – să asambleze corect  piesele  pentru realizarea produsului final;
O3 – să  utilizeze tehnici diferite de lucru cu materiale sintetice;
O4 să evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de evaluare stabilite;

Proiect didactic, Perimetrul unui poligon


Unitatea de învățământ:
Data: 30.03.2017
Clasa: a III-a A
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător:
Unitatea de învăţare: Elemente intuitive de geometrie
Subiectul: Perimetrul unei figuri geometrice plane
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

3.1. Localizarea unor obiecte în spaţiu şi în reprezentări, în situaţii familiare
3.2. Explorarea caracteristicilor simple ale figurilor şi corpurilor geometrice în contexte familiare

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să recunoască principalele figuri geometrice plane;
O2: să utilizeze corect şi conştient terminologia matematică cu privire la noțiunea de perimetru;
O3: să calculeze perimetrul unei figuri  geometrice pe baza desenului şi a formulei specifice;
O4: să compună probleme care presupun aflarea perimetrului unui poligon pe baza unor date;

Proiect didactic, Hoțul, după Tudor Arghezi


Unitatea de învățământ:
Data : 30.03.2017
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: De ce aș vrea să rămân copil?
 Subiectul lecției: Textul narativ -  formularea ideilor principale; Text suport: Hoțul, după Tudor Arghezi
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O 3- să povestească oral conținutul textului;
O4- să extragă ideile principale/ de detaliu  potrivit succesiunii momentelor din text;
O5- să indice ordinea în care s-au petrecut întâmplările din text;
O6- să își exprime părerea față de atitudinea personajelor din text;  

Proiect didactic, Verbul - recunoaștere

Unitatea de învățământ:
Data : 30.03.2017
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Care e alaiul Primăverii?
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Verbul, recunoaștere
                             Text suport: Hoțul, după Tudor Arghezi
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit;

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 - să recunoască verbele aplicând cunoștințele însușite în contexte date;
O 2 - să completeze cu verbe potrivite texte lacunare;
O3-  să formuleze enunțuri afirmative/ negative cu verbe date;  
O4- să asocieze verbele cu cuvintele potrivite;
O5- să schimbe valoarea gramaticală a unor cuvinte;

Zece pași, zece vise împlinite...

















Carmelia Dragomir Bălănică, pași pe scena politică brăileană


Anul 2000 este anul în care, purtată de idealul unei echipe puternice, alege să facă politică din convingere, convingere ce a condus-o către Partidul Social Democrat.
Carmelia Dragomir Bălănică lucrează pentru înfăptuirea lucrurilor frumoase, a proiectelor durabile, încercând să dovedească prin fiecare activitate în care se implică că este omul potrivit, la locul potrivit. Persoană elevată, cu o gândire pozitivă și cu o capacitate de comunicare admirabilă, a demonstrat că este o femeie puternică,  dispusă să se implice în proiecte dificile pe care nu oricine este capabil să le finalizeze.
          Pășind în lumea bărbaților - politica - reușește să se impună prin competență,  dar și prin trăsăturile puternice de caracter pe care le deține, devenind astfel un potențial candidat pentru orice funcție din partid. Nu puține au fost momentele când a simțit că timpul se comprimă și n-o lasă să facă tot ce-și propune, dar fiind de fel optimistă și perseverentă găsește mereu resurse interioare pentru a finaliza toate  sarcinile din agendă.
În ziua când ne-am întâlnit, mi-amintesc, am surprins-o lucrând alături de echipa sa la un proiect important și m-am temut ca nu cumva să fi uitat de întrevederea noastră. C-un zâmbet fermecător mi-a răspuns că nu-și uită cuvântul dat, indiferent ce  poate interveni în programul său zilnic, că respectul pentru cei din jur este una din regulile vieții pe care dorește să n-o încalce. Ascultând-o cu câtă plăcere vorbește despre studenții săi, în inimile cărora reușește mereu să aprindă scânteia cunoașterii, îi simt dăruirea și vocația. Pentru o clipă, recunosc, mi-aș fi dorit să mă număr printre ei, ca să pot să  dobândesc un pic din experiența sa profesională, pe care puțini brăileni o dețin la ora actuală.

Emilia Marilena Meiroșu- un politician cioplit cu idealuri și suflet


 Ne-am întâlnit la început de noiembrie, când vântul adia ușor legănând frunzele desprinse din copaci, rostogolindu-le continuu pe trotuarul neaglomerat de trecători. Privind jocul frunzelor, am observat că multe din ele se opreau lângă gardul unei școli brăilene, pe care erau scrise, în culori vii, remarci  motivante.  Devenisem curioasă să le citesc și, chiar am făcut-o:  Pentru că iubim viața... învățăm, cercetăm, ne jucăm, inventăm, zâmbim, scriem, trăim, visăm, iertăm, învingem, dansăm, descoperim, desenăm, pictăm, luptăm . În timp ce le conștientizam, am simțit aroma dulce a înțelepciunii celui ce s-a jucat atât de minunat cu ele. Aveam să aflu că era vorba chiar despre intervievata noastră, directorul acestei școli, profesoara Emilia Marilena Meiroșu.
Zâmbetul larg cu care ne-a întâmpinat, bunăvoința de a răspunde  provocării noastre, ne-au confirmat părerea că avem în față un om deosebit care, într-adevăr, are multe de dăruit lumii. Stăpână pe arta conversației, răspunsurile sale țâșnesc cu repeziciune, unele sunt scurte, la obiect și transmit siguranța omului care-și cunoaște bine reperele vieții. Politica este de 17 ani  o constantă în viața sa, iar această fidelitate i-a fost  răsplătită prin nominalizarea, pe listele pentru alegerile parlamentare din partea Partidului Social Democrat, pentru funcția de deputat. Nu a oscilat între mai multe partide,  a pășit în această echipă și nu regretă.

Niculina Moisescu, valențele competenței și viziunea unui om deosebit


Om de o curtoazie deosebită, Niculina Moisescu  ne-a invitat în biroul său cu surâsul pe buze și cu glasul cald de parcă dorea să ne ofere ceva. Și, într-adevăr, chiar ne-a dăruit, mai bine de o oră din timpul său, spunându-ne o poveste  ce merită lăsată mărturie peste timp.
I-am explicat motivul vizitei noastre și fără să ezite ne-a răspuns: - De ce nu? Chiar mi-ar plăcea să îmi exprim opinia față de subiectul propus și să dau un sfat acelor femei ce, poate, îl așteaptă...
          Pun  întrebările, înregistrez răspunsurile, iar dincolo de vocea interlocutoarei mele, simt larghețea sufletească  de care dă dovadă pe parcursul existenței sale. Continuă să ne relateze despre diferite clipe din traseul său profesional și am impresia, că în fața noastră stă un profesor universitar care, cu dăruire, le vorbește studenților  săi despre experiența proprie.  Îndrăznesc și-i mărturisesc starea pe care mi-o induce și nu se miră: îmi confirmă faptul că undeva, cândva, chiar a îndeplinit un astfel de rol. Curios! După ani de când s-a desprins de experiența catedrei, reușește încă să transmită și să capteze atenția auditoriului cu aceeași finețe cu care înnobilează clipele prezentului.

Didina Stănescu, orizontul unei femei de o rară distincție




Ceea ce o creditează pe interlocutoarea noastră să fie în fața cititorului este experiența sa profesională, politică, dar și de viață pe care a dobândit-o și din care este dispusă să ne împărtășească.
Didina Stănescu, director executiv la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Dunărea Brăila, este o persoană de notorietate din orașul cu salcâmi, un om cu o ținută excepțională, care știe să pătrundă în cele mai adânci fibre ale unei funcții manageriale, fiind un continuu izvor de inspirație pentru multe femei din sfera politicii locale actuale și nu numai.
Recunoaște cu seninătate că, deși are o vârstă onorabilă, nu a avut modele în cariera sa. S-a străduit mereu să dea un înțeles plăcut vieții, astfel încât, peste ani să poată privi cu fruntea sus spre aproapele său pe care îl respectă, iar în dialogul cu acesta s-a folosit permanent de argumente solide.
Recunoaștem că, pe parcursul interviului, am sesizat că deține un ascuțit și fin simț al umorului, mai ales în contextele în care ne povestea despre unii bărbați cu care s-a înfruntat pe scena politică, care i-au fost ostili, mai mult sau mai puțin și cărora a știut să le țină piept. 
Jurist de profesie, mărturisește că are o căsnicie frumoasă și reușită, de 47 de ani, împreună cu Radiean Stănescu, de profesie inginer agronom, care a reușit să o cucerească în anii studenției și care  i-a asigurat echilibrul sufletesc ajutând-o să-și păstreze universul interior neafectat de greutățile ce-au încercat-o. Împreună, au doi băieți care sunt sufletul familiei, pe Silviu și pe Gabriel, economiști de profesie, care la rândul lor și-au legat destinele de două specialiste în același domeniu ca și ei, respectiv, Alina Crina  și Lucia Daniela.

Interviuri cu femei-politician brăilene

Gânduri despre o carte de interviuri și autoarea ei
-o altfel de prefață -
Născută la Movila Miresii, scriitoarea Cornelia Vîju, cadru didactic într-o școală brăileană  (care a tipărit volume de poezii, proză, dar și cărți de eseuri și interviuri), nu a plecat în lume cum ar fi fost de așteptat, ci a rămas în vatra bunicilor și a părinților săi, transfigurând, în personaje vii, satul său cu nume de legendă, viața trepidandă de aici, fiind astfel un cronicar fidel, inspirat de meleagurile natale.
            Volumul de față, reunind patru interviuri cu tot atâtea interlocutoare, femei brăilene ajunse pe scena politică actuală, reprezintă un fel de analiză egală cu mărturisirea unor conștiințe. Un interviu presupune întrebări uneori foarte delicate, pe care propunătorul/ realizatorul le adresează persoanei intervievate, întrebările vizând atât probleme legate de activități în folosul societății, cât și chestiuni de ordin strict personal. Din cele patru interviuri din manuscrisul ce-l am în față, se desprinde clar faptul că cele patru doamne reprezintă ceea ce se dorește, mai ales, pentru generațiile de astăzi, un model de viață, o adevărată lecție de demnitate și un act de înțelepciune și sinceritate pentru valorizarea vieții prin activități umane.

Dăruind, devii mai bun! - album foto

Parteneri:
-Școala Gimnazială Movila  Miresii;  (prin colectivele de elevi ale claselor a III-a A și clasa a IV-a)
-Parohia Movila Miresii;
Competențe specifice:
Să formeze o strânsă legătură între membrii echipei;
-Să participe activ la activitate;
-Să fie solidari cu acele persoane ce au posibilități materiale reduse;
 Acțiuni concrete:
Oferirea de alimente unor familii nevoiașe prin intermediul/ cu sprijinul bisericii din localitate
Rezultate așteptate:
formarea unor atitudini moral- civice pozitive față de persoanele aflate în nevoi;
-educarea unor virtuţi creştine ; -cultivarea comportamentului moral - religios (să-ţi iubeşti aproapele, să faci fapte bune, să nu urăşti, să-i ajuţi pe sărmani, să-L iubeşti pe Dumnezeu);





Proiect didactic - Adjectivul- poziția față de substantiv


Unitatea de învățământ:
Data :
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Care e alaiul Primăverii?
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Adjectivul- poziția față de substantiv
                             Text suport: Legenda  ghiocelului –după o poveste populară
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit;

Proiect didactic - Legenda ghiocelului –după o poveste populară


Unitatea de învățământ:
Data :
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Care e alaiul Primăverii?
 Subiectul lecției: Povestirea scrisă a unui text narativ;
                             Text suport: Legenda  ghiocelului –după o poveste populară
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Roberto Kuzmanovic: TĂCEREA-I NEPRIHĂNITĂ POEZIE

Vă prezint un poem semnat de Roberto Kuzmanovic, extras din volumul său de poeme "Cu tine capăt glas". 
Poemul se numește Tăcerea-i neprihănită poezie.


Am prins glas, onorabili trubaduri,
dați de veste regilor, prințeselor, episcopilor, slujitorilor
și cui mai poftește semeția voastră;
Vă voi recita tăcerea, 
asemeni celui divin întins tenace pe veacuri,
căci tăcerea-i cea mai neprihănită poezie, 
iar voi sunteți îndrituiți 
s-o ștudiruiți cu îndelete 
precum piratul harta spre comoara oceanului,
înainte de a vă împărtăși înțelepciunea 
celor care pictează pe cer un Cumulonimbus 
în culori moarte ori acelora care se joacă cu verbul „a fi”,
conștienți că numai și numai moartea 
e menită să conjuge existența
sau celor convinși că valorile incerte 
și mirodeniile lumești asigură trecerea peste Aheron.
Antrenați-vă deopotrivă ochiul pentru a cântări echilibrul 
fără a-l înlăcrima de ceea ce nu-l privește,
îmbrățișați iscoada, fredonați premise
și dansați cu etica,
concepeți ideologii îndeplinirii rostului
și-apoi minunați-vă de armonia efectelor apărute cascadă,
și curcubeie, și eclipse și prunci jucându-se grămadă – 
toți un zâmbet pe chip și-o lumină,
căci ei sunt viitorul, mirajul ce urmează să vină
Pe mine îngropați-mă-n Cale
și vă voi trimite un înger mai tăcut decât mine.

Zvon de primăvară în clasa noastră...


Speranță - autor Dumitrel Plopeanu



Între vis și realitate

Volumul de poezii O clipă de vis este destăinuirea pe care-o face Dumitrel Plopeanu înaintea cititorului dornic de a pătrunde în lumea magică a viselor tăinuite de inimă și nu numai.
Tema poeziilor cuprinse în acest volum este complexă - visul- strecurat cu delicatețe în toate segmentele existenței autorului. Când viața este privită asemeni unui vis, poetul prinde aripi și totul este cu putință. În momentul în care realitatea dură îi tulbură liniștea, versul său își caută ancore pe culmile imaginației, în brațele infinite ale speranței. Versurile sale par să semene cu un amestec special de cuvinte turnate într-o urnă imensă a simţurilor din care erup întrebări ce uneori nu-și găsesc răspunsul.

O clipă de vis - poezii - autor Dumitrel Plopeanu


 Mulțumesc autorului pentru poezia ce mi-a dedicat-o în acest volum!



PROIECT DIDACTIC - MATEMATICĂ- metoda reprezentării grafice


Unitatea de învățământ:
Data: 25.01.2017
Clasa: a IV-a
Propunător :
Aria curriculara: Matematica si Stiinte ale naturii
Disciplina: Matematica
Unitatea de învăţare:  Rezolvare de probleme
Subiectul lecției: Probleme care se rezolvă prin operaţiile aritmetice cunoscute; metoda reprezentării grafice (probleme de sumă și diferență)
Tipul lectiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor  
  
Competenţe specifice

2.4. Efectuarea de adunări şi scăderi de numere naturale în concentrul 0 - 1 000 000 sau cu numere fracţionare
2.5. Efectuarea de înmulţiri de numere în concentrul 0 - 1 000 000 când factorii au cel mult trei cifre şi de împărţiri la numere de o cifră sau două cifre

Obiective operationale:
La sfarsitul activității elevii vor ști :

Cognitive:
  O1 - să utilizeze metoda reprezentării grafice în rezolvarea unor probleme date;
 O2 - să urmeze paşii de rezolvare a unei probleme;
O3  - să folosească un limbaj matematic adecvat în situațiile date de învățare;
O4-să efectueze mintal operații de înmulțire / împărțire utilizând terminologia matematică;
O5- să compună o problemă după o reprezentare grafică;
Psiho-motrice
O6 – să adopte o poziţie corectă în bancă pe tot parcursul orei;
Afective
 O7 – să manifeste  interes pentru rezolvarea sarcinilor pe parcursul lecţiei;

Substantivul, recapitulare - proiect didactic


PROIECT DIDACTIC



Unitatea de învățământ
Data: 26. 01. 2017
Propunător: prof. 
Clasa: a-III-a A
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba şi literatura română
Unitatea de învăţare: Haideți să recapitulăm!
Subiectul:  Intuirea claselor morfologice - Substantivul
Tipul lecţiei: recapitulare şi sistematizare a cunoştinţelor

 Competențe specifice:

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit

          Obiective operaţionale:
- cognitive:                                                                                                          
O1: să citească corect, fluent, cursiv şi expresiv textul dat;                        
O2: să identifice corect substantivele din textul dat;
O3: să analizeze substantive din text;          
O4: să schimbe numărul substantivelor;
O5: să definească corect noțiunile despre substantive (fel, număr, gen);

-psihomotorii:
O6: :  să adopte o poziţie corectă în bancă pe parcursul lecţiei;

-afective:
O7: să manifeste interes față de activitate;

Hai să dăm mână cu mână...


O lecție de prietenie


Soarele își despletea razele peste tâmplele pământului, dăruindu-i temperaturi din ce în ce mai mari, iar zările purtau cu emoție  primăvara pe umerii lor. Ciripitul păsărilor, întoarse din țările calde, răsuna ca un cântec de flaut, umplând câmpurile de bucurie. Valuri de lumină se revărsau peste tot cuprinsul,  iar seninul cerului lăsa  să se strecoare pacea în fiecare colțișor de lume. Era început de aprilie și haina verde a primei fiice a anului îmbrăcase întreg văzduhul.
Pisicel și Aricilă erau în drum spre școală. Pisicel purta o vestă nouă de culoare neagră, iar Aricel, jacheta lui de țepi gri, de care, se pare, nu se despărțea niciodată.
Drumul până la școală era cam lung, șerpuind pe lângă o apă unde în fiecare dimineață, răsăritul privea tainic ca-ntr-o oglindă. 
Pe drum , cei doi flecăreau despre cum își petrec timpul liber și cât de bine puteau să-și rezolve temele la matematică, care mereu îi puneau în încurcătură și pe colegi.
Pisicel, lăudăros de felul lui, îi spuse ariciului cu trufie:

La mulți ani! Un an nou binecuvântat!

Crăciun binecuvântat alături de cei pe care-i iubiți!


Momente speciale de la serbarea de Crăciun, decembrie 2016

 
Și pentru că am fost cuminți Moșul ne-a trimis dulciuri....Mulțumim!

Colindăm, colindăm iarna....


Nașterea Domnului - scenetă


Ridichea uriașă- scenetă



Decorațiuni de iarnă...



Un dar pentru colegul meu / colega mea...

Și pentru că în această perioadă obișnuim să oferim cadouri celor de lângă noi, am păstrat și noi tradiția...



Felicitările noastre pentru sărbătorile de iarnă



Am dăruit și am dovedit că suntem mai buni...

O jucărie pentru copiii care nu au...

Elevii clasei a III-a A, de la Școala Gimnazială Movila Miresii, au ales să dăruiască din jucăriile lor   copiilor care au nevoie de ele. Să fi fost motivați cumva de textul proaspăt studiat ,,Săniuța” , după Claudia Groza? Să fie spiritul sărbătorilor care se apropie? Nu contează!

Important este gestul. Felicitări și mulțumim părinților care au îmbrățișat inițiativa noastră.


Brăduțul și globulețele noastre... AVAP