UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: 
DATA:  30.03.2017
CLASA
: a III-a A
ARIA
CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA:
Arte vizuale și abilități practice 
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE:
Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI
:  Activităţi
cu materiale sintetice:  Puşculiţa – colaj 
TIPUL LECŢIEI: Consolidare
de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
Competențe generale
 Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau
estetice folosind materiale şi tehnici adecvate;
Competențe specifice
2.4. Modificarea
expresiei plastice inițiale prin remodelare 
OBIECTIVE
OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 –
să identifice etapele  realizării
lucrării pornind de la modelul dat ;
O2 – să
asambleze corect  piesele  pentru realizarea produsului final;
O3
– să  utilizeze tehnici diferite de lucru cu
materiale sintetice;
O4
– să
evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de
evaluare stabilite; 
  
 MOTRICE  
O5-să mânuiască corect materialele de lucru;
AFECTIVE 
O6 -să participe cu interes la activitate;
STRATEGIA
DIDACTICĂ:
RESURSE
PROCEDURALE: conversaţia, observarea, explicaţia, exerciţiul, munca independentă, demonstrația
 RESURSE
MATERIALE: manualul de AVAP-partea a II-a, Editura CD PRESS,  lucrarea model Pușculiță, hârtie autocolantă, sticlă mică de plastic, foarfece,
lipici
, jetoane cu diferite forme geometrice,  fond muzical, calculator;
FORME DE ORGANIZARE:
frontală și independentă    
FORME DE EVALUARE:
observarea comportamentului elevilor, aprecieri verbale;
RESURSE
UMANE: 15  elevi 
RESURSE
TEMPORALE: 50 de minute
LOCUL
DE DESFĂȘURARE: sala de clasă
BIBLIOGRAFIE: 
-Ministerul Educației
Naționale – Programa școlară: Clasa
clasa IIII și clasa a IV-a; Aprobată în 19.03.2013
-Flonta Mirela și colaboratorii, Arte
vizuale și abilități practice, manual, Editura Ars Libri, 2015, București
-Educaţie plastică – ghid metodologic,
clasele I – IV – Silvia Drăghicescu, Florenţa Drăghicescu;
DEMERSUL
DIDACTIC
| 
   
Nr. 
crt 
 | 
  
   
Etapele lecţiei 
/timp 
 | 
  
   
Ob 
Op 
 | 
  
   
Activitatea propunătorului 
 | 
  
   
Activitatea elevilor 
 | 
  
   
Resurse procedurale 
 | 
  
   
Resurse materiale 
 | 
  
   
Forme de organizare 
 | 
  
   
Metode și instrumente  
 de evaluare 
 | 
 
| 
   
1. 
 | 
  
   
Moment organizatoric  
1 min. 
 | 
  
   | 
  
   
Asigur condiţiile necesare unei bune
  defăşurări a lecţiei, pregătesc materialul didactic, aerisesc sala de clasă. 
 | 
  
   
Se pregătesc pentru
  începerea activităţii. 
Verifică materialele de pe
  băncuțe: sticlă mică de plastic, hârtie autocolantă,  carton colorat, lipici, foarfece. 
 | 
  
   | 
  
   | 
  
   
Frontală  
 | 
  
   
observarea 
 | 
 
| 
   
2. 
 | 
  
   
Captarea şi orientarea atenţiei/ 
6 min. 
 | 
  
   | 
  
   
Inițiez o
  discuție despre tema zilei-  jucăriile
  - și adresez elevilor următoarele întrebări: 
-Care este
  jucăria voastră preferată? 
-Vi s-a
  întâmplat vreodată să vă doriți o anumită jucărie, iar părinții nu v-au
  cumpărat-o din diferite motive? Cum ar fi, de exemplu, prețul mare al jucăriei
  respective? 
-Ce-ați zice
  dacă ați avea o pușculiță în care
  să vă strângeți bănuții de buzunar pe care-i primiți de la părinți ori
  bunici? Aveți astfel ocazia să economisiți banii și să vă procurați singuri
  jucăria preferată sau poate chiar un ursuleț
  ca și cel care ne-a fost astăzi alături. 
 | 
  
   
Ascultă cu atenție.  
Răspund  la
  întrebări exprimându-și propria preferință față de o jucărie. 
 | 
  
   
Conversaţia 
 | 
  
   | 
  
   
Frontală 
 | 
  
   
    Aprecieri   
      verbale    
 | 
 
| 
   
3. 
 | 
  
   
Anunţarea temei şi a obiectivelor 
1 min. 
 | 
  
   | 
  
   
 Astăzi la ora de abilități  practice vom realiza o  Puşculiţa
  – pe care o veți decora cu forme geometrice. Această lucrare ne va
  reaminti despre faptul că trebuie să preţuim banii munciţi de părinţii noştri
  făcând economii pentru a ne  putea
  cumpăra jucăriile pe care ni le dorim. 
Scriu
  titlul lecției la tablă. 
 | 
  
   
Ascultă cu atenţie tema activității. 
 | 
  
   
Explicația 
 | 
  
   | 
  
   
Frontală 
 | 
  
   
Observ 
comportamentul elevilor 
 | 
 
| 
   
4. 
 | 
  
   
Dirijarea învăţării 
25 min 
 | 
  
   
O1 
O2 
O3 
 | 
  
   
Cer elevilor să  realizeze câte o pușculiță conform
  modelului pregătit de mine. 
Le explic și fac
  demonstrația etapelor de lucru: 
- se lipește hârtia autocolantă pe
  sticla de plastic; 
- se lipește hârtie și se decorează dopul
  sticlei pentru a reprezenta fața purcelușului și urechile.  
- se aplică piciorușele din patru
  dopuri de plastic . 
- se decupează sticla pentru a obține
  deschizătura  pușculiței; 
- se decorează puşculiţa cu forme
  geometrice decupate din carton colorat; 
Le precizez și care vor fi criteriile de evaluare ale lucrărilor; 
-Realizarea temei propuse; 
-Expresivitatea și acuratețea
  lucrării; 
-Creativitate, originalitate; 
-Finalizarea
  lucrării. 
Înainte de a
  se apuca de lucru, execut împreună cu elevii câteva exerciţii pentru
  relaxarea muşchilor mâinii: 
,,Mişcăm degeţelele, 
Batem încet palmele, 
Pumnişorii uite-aşa 
Şi morişca tot aşa, 
Înainte si-napoi, 
Vine ploaia pe la noi.” 
Asigur fondul muzical necesar în vederea creǎrii unei
  atmosfere adecvate lucrului. 
Urmăresc realizarea etapelor, fac precizări asupra modului în care
  lucrează elevii. 
Le urez: ,,Spor la
  lucru!” 
Voi supraveghea activitatea elevilor, dând sugestii acolo unde este
  necesar pentru a realiza lucrări originale. 
Îi anunț din timp pe elevi când trebuie să finalizeze lucrările, pentru a
  putea participa cu ele la momentul de evaluare. 
 | 
  
   
Elevii
  îndeplinesc sarcinile propunătoarei. 
Sunt atenți la
  enunțarea etapelor de lucru. 
Elevii vor repeta etapele de lucru ce trebuie urmate pentru
  finalizarea lucrării. 
Elevii
  vor lucra independent și vor pune întrebări, dacă întâmpină dificultăți. 
 | 
  
   
Explicația 
Demonstrația 
Exercițiul  
 | 
  
   
Fond muzical 
Pușculița model 
Lipici 
Hârtie auto- 
colantă  
Jetoane cu forme
  geometrice 
Lipici 
foarfece 
fond muzical  
 | 
  
   
Frontală 
 | 
  
   
Aprecieri verbale 
Observarea  
Observ
  comportamentul elevilor 
 | 
 
| 
   
5. 
 | 
  
   
Realizarea
  feed-back-ului 
2 min. 
 | 
  
   | 
  
   
Adresez
  următoarele întrebări: 
-Ce
  ati realizat  astăzi la ora de AVAP? 
-Ce
  materiale ați folosit? 
 | 
  
   
Elevii răspund la întrebările propunătoarei. 
- o pușculiță
  decorată cu forme geometrice. 
-hârtie de diferite
  culori, tăiată în diferite forme geometrice și materiale reciclabile – sticla
  de plastic 
 | 
  
   
Conversația 
 | 
  
   
Lucrările elevilor 
 | 
  
   
Frontală  
 | 
  
   
Aprecieri verbale 
 | 
 
| 
   
6. 
 | 
  
   
 Evaluarea 
14 min. 
 | 
  
   
O4 
 | 
  
   
După ce elevii  vor finaliza
  lucrările, acestea vor fi expuse în fața clasei, se vor analiza şi discuta
  ţinând cont de criteriile de evaluare stabilite anterior. 
Organizez o expoziție și invit fiecare elev să selecteze o lucrare pe
  care și-ar dori să o cumpere. Cer să argumenteze alegerea făcută. 
Lucrările selectate vor fi premiate și
  recompensate cu diplome. 
 | 
  
   
Apreciază lucrările
  colegilor respectând criteriile de evaluare stabilite anterior; 
 | 
  
   
Conversația 
 | 
  
   
Lucrările elevilor 
Diplome 
 | 
  
   
frontală 
 | 
  
   
Turul  
galeriei 
 | 
 
| 
   
7. 
 | 
  
   
Încheierea lecţiei 
1 min. 
 | 
  
   | 
  
   
Fac aprecieri
  și observații evidenţiind efortul pe care l-a depus fiecare în realizarea
  lucrării. 
 | 
  
   
Ascultă cu atenţie. 
 | 
  
   
Explicaţia 
 | 
  
   
Lucrările
  elevilor  
 | 
  
   
Frontală 
 | 
  
   
Aprecieri verbale
   
 | 
 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.