UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA: 30.03.2017
CLASA
: a III-a A
ARIA
CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA:
Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE:
Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI
: Activităţi
cu materiale sintetice: Puşculiţa – colaj
TIPUL LECŢIEI: Consolidare
de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
Competențe generale
Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau
estetice folosind materiale şi tehnici adecvate;
Competențe specifice
2.4. Modificarea
expresiei plastice inițiale prin remodelare
OBIECTIVE
OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 –
să identifice etapele realizării
lucrării pornind de la modelul dat ;
O2 – să
asambleze corect piesele pentru realizarea produsului final;
O3
– să utilizeze tehnici diferite de lucru cu
materiale sintetice;
O4
– să
evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de
evaluare stabilite;
MOTRICE
O5-să mânuiască corect materialele de lucru;
AFECTIVE
O6 -să participe cu interes la activitate;
STRATEGIA
DIDACTICĂ:
RESURSE
PROCEDURALE: conversaţia, observarea, explicaţia, exerciţiul, munca independentă, demonstrația
RESURSE
MATERIALE: manualul de AVAP-partea a II-a, Editura CD PRESS, lucrarea model Pușculiță, hârtie autocolantă, sticlă mică de plastic, foarfece,
lipici
, jetoane cu diferite forme geometrice, fond muzical, calculator;
FORME DE ORGANIZARE:
frontală și independentă
FORME DE EVALUARE:
observarea comportamentului elevilor, aprecieri verbale;
RESURSE
UMANE: 15 elevi
RESURSE
TEMPORALE: 50 de minute
LOCUL
DE DESFĂȘURARE: sala de clasă
BIBLIOGRAFIE:
-Ministerul Educației
Naționale – Programa școlară: Clasa
clasa IIII și clasa a IV-a; Aprobată în 19.03.2013
-Flonta Mirela și colaboratorii, Arte
vizuale și abilități practice, manual, Editura Ars Libri, 2015, București
-Educaţie plastică – ghid metodologic,
clasele I – IV – Silvia Drăghicescu, Florenţa Drăghicescu;
DEMERSUL
DIDACTIC
Nr.
crt
|
Etapele lecţiei
/timp
|
Ob
Op
|
Activitatea propunătorului
|
Activitatea elevilor
|
Resurse procedurale
|
Resurse materiale
|
Forme de organizare
|
Metode și instrumente
de evaluare
|
1.
|
Moment organizatoric
1 min.
|
|
Asigur condiţiile necesare unei bune
defăşurări a lecţiei, pregătesc materialul didactic, aerisesc sala de clasă.
|
Se pregătesc pentru
începerea activităţii.
Verifică materialele de pe
băncuțe: sticlă mică de plastic, hârtie autocolantă, carton colorat, lipici, foarfece.
|
|
|
Frontală
|
observarea
|
2.
|
Captarea şi orientarea atenţiei/
6 min.
|
|
Inițiez o
discuție despre tema zilei- jucăriile
- și adresez elevilor următoarele întrebări:
-Care este
jucăria voastră preferată?
-Vi s-a
întâmplat vreodată să vă doriți o anumită jucărie, iar părinții nu v-au
cumpărat-o din diferite motive? Cum ar fi, de exemplu, prețul mare al jucăriei
respective?
-Ce-ați zice
dacă ați avea o pușculiță în care
să vă strângeți bănuții de buzunar pe care-i primiți de la părinți ori
bunici? Aveți astfel ocazia să economisiți banii și să vă procurați singuri
jucăria preferată sau poate chiar un ursuleț
ca și cel care ne-a fost astăzi alături.
|
Ascultă cu atenție.
Răspund la
întrebări exprimându-și propria preferință față de o jucărie.
|
Conversaţia
|
|
Frontală
|
Aprecieri
verbale
|
3.
|
Anunţarea temei şi a obiectivelor
1 min.
|
|
Astăzi la ora de abilități practice vom realiza o Puşculiţa
– pe care o veți decora cu forme geometrice. Această lucrare ne va
reaminti despre faptul că trebuie să preţuim banii munciţi de părinţii noştri
făcând economii pentru a ne putea
cumpăra jucăriile pe care ni le dorim.
Scriu
titlul lecției la tablă.
|
Ascultă cu atenţie tema activității.
|
Explicația
|
|
Frontală
|
Observ
comportamentul elevilor
|
4.
|
Dirijarea învăţării
25 min
|
O1
O2
O3
|
Cer elevilor să realizeze câte o pușculiță conform
modelului pregătit de mine.
Le explic și fac
demonstrația etapelor de lucru:
- se lipește hârtia autocolantă pe
sticla de plastic;
- se lipește hârtie și se decorează dopul
sticlei pentru a reprezenta fața purcelușului și urechile.
- se aplică piciorușele din patru
dopuri de plastic .
- se decupează sticla pentru a obține
deschizătura pușculiței;
- se decorează puşculiţa cu forme
geometrice decupate din carton colorat;
Le precizez și care vor fi criteriile de evaluare ale lucrărilor;
-Realizarea temei propuse;
-Expresivitatea și acuratețea
lucrării;
-Creativitate, originalitate;
-Finalizarea
lucrării.
Înainte de a
se apuca de lucru, execut împreună cu elevii câteva exerciţii pentru
relaxarea muşchilor mâinii:
,,Mişcăm degeţelele,
Batem încet palmele,
Pumnişorii uite-aşa
Şi morişca tot aşa,
Înainte si-napoi,
Vine ploaia pe la noi.”
Asigur fondul muzical necesar în vederea creǎrii unei
atmosfere adecvate lucrului.
Urmăresc realizarea etapelor, fac precizări asupra modului în care
lucrează elevii.
Le urez: ,,Spor la
lucru!”
Voi supraveghea activitatea elevilor, dând sugestii acolo unde este
necesar pentru a realiza lucrări originale.
Îi anunț din timp pe elevi când trebuie să finalizeze lucrările, pentru a
putea participa cu ele la momentul de evaluare.
|
Elevii
îndeplinesc sarcinile propunătoarei.
Sunt atenți la
enunțarea etapelor de lucru.
Elevii vor repeta etapele de lucru ce trebuie urmate pentru
finalizarea lucrării.
Elevii
vor lucra independent și vor pune întrebări, dacă întâmpină dificultăți.
|
Explicația
Demonstrația
Exercițiul
|
Fond muzical
Pușculița model
Lipici
Hârtie auto-
colantă
Jetoane cu forme
geometrice
Lipici
foarfece
fond muzical
|
Frontală
|
Aprecieri verbale
Observarea
Observ
comportamentul elevilor
|
5.
|
Realizarea
feed-back-ului
2 min.
|
|
Adresez
următoarele întrebări:
-Ce
ati realizat astăzi la ora de AVAP?
-Ce
materiale ați folosit?
|
Elevii răspund la întrebările propunătoarei.
- o pușculiță
decorată cu forme geometrice.
-hârtie de diferite
culori, tăiată în diferite forme geometrice și materiale reciclabile – sticla
de plastic
|
Conversația
|
Lucrările elevilor
|
Frontală
|
Aprecieri verbale
|
6.
|
Evaluarea
14 min.
|
O4
|
După ce elevii vor finaliza
lucrările, acestea vor fi expuse în fața clasei, se vor analiza şi discuta
ţinând cont de criteriile de evaluare stabilite anterior.
Organizez o expoziție și invit fiecare elev să selecteze o lucrare pe
care și-ar dori să o cumpere. Cer să argumenteze alegerea făcută.
Lucrările selectate vor fi premiate și
recompensate cu diplome.
|
Apreciază lucrările
colegilor respectând criteriile de evaluare stabilite anterior;
|
Conversația
|
Lucrările elevilor
Diplome
|
frontală
|
Turul
galeriei
|
7.
|
Încheierea lecţiei
1 min.
|
|
Fac aprecieri
și observații evidenţiind efortul pe care l-a depus fiecare în realizarea
lucrării.
|
Ascultă cu atenţie.
|
Explicaţia
|
Lucrările
elevilor
|
Frontală
|
Aprecieri verbale
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.