Conversații cu Dumnezeu - eseu personal -

  
Conversații cu Dumnezeu
- eseu personal -
Și astăzi, ca în fiecare zi, mi-am început programul așezându-mă în fotoliul de lângă fereastră, cu ceașca de ceai aburind în mâna dreaptă și cu gândurile zlobozite prin ogorul clipelor. Și am închis ușor ochii și m-am trezit din nou conversând cu prietenul meu cel mai bun, Dumnezeu…
În fiecare zi, Doamne, Te regăsesc în camera mea şi-Ţi simt privirea mângâietoare peste creștetul meu. Sunt parte din Tine, ești parte din mine... Îți amintești cât de tristă eram zilele trecute? Cum simțeam că mi s-au scufundat toate corăbiile în marea suferinței? Și ce suferință?! Acum, desigur, surâd întorcându-mă în timp și privind la acele momente. Îți amintești cum ai știut să-mi liniștești gândirea și să-mi dai răspunsurile de care aveam nevoie? Ai fost acolo, ai fost prezent în inima mea. Nu pentru că te chemasem special, ci pentru că știai că am nevoie de Tine.

Kamadeva , de Mihai Eminescu





Cu durerile iubirii
Voind sufletu-mi să-l vindec,
L-am chemat în somn pe Kama -
Kamadeva, zeul indic.

El veni, copilul mândru,
Călărind pe-un papagal,
Având zâmbetul făţarnic
Pe-a lui buze de coral.

Aripi are, iar în tolbă-i
El păstrează, ca săgeţi,
Numai flori înveninate
De la Gangele măreţ.

Mihai Eminescu - imagini


Proiect didactic, „Peisaj de primavară”


Unitatea de învăţământ:
Data: 
Propunător:
Clasa: a II-a
Aria curriculară: Arte
Disciplina: Educaţie plastică
Unitatea de învăţare: Compoziţia echilibrată a spaţiului plastic
Tema plastică : Punctul ca element de limbaj plastic
Subiectul lecţiei: „Peisaj de primavară”
Tipul lecţiei: formare de priceperi şi deprinderi

Obiective de referinţă:
4.2- să compună un spaţiu plastic folosind elementele de limbaj şi amestecurile studiate

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1- să exemplifice schimbările care au loc în anotimpul primăvara , pe baza propriei experienţe de cunoaştere ;
O2- să realizeze o compoziţie plastică folosind punctul  ca element de limbaj plastic
O3- să evalueze obiectiv lucrările proprii şi pe cele ale colegilor cu ajutorul criteriilor de evaluare stabilite .
Motrice:  
O4- să folosească materialele de lucru corespunzător ;
Afective:
O5-să participe cu plăcere şi interes la activitate în vederea dezvoltării gustului estetic şi a receptivităţii plastice;

PROIECT DIDACTIC, lectura, Iepuraș Urechiaș


Data :
Unitatea de învăţământ:
Propunător:
Clasa: II-a
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba română - lectură
Subiectul:  Iepuraş- Urechiaş, de Nicoleta Holban
Tipul lecţiei: predare-învăţare

Obiective cadru:
- dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris;
-dezvoltarea capacităţii exprimare orală.
Obiective de referinţă:
3.4. să citească în ritm propriu un text nou de mică întindere
3.5. să manifeste interes pentru lectură

Obiectivele operaţionale:
Cognitive:
1.Să asculte textul  lecturii citită expresiv de învăţătoare;
2.Să citească corect şi expresiv textul poveştii;
3.Să răspundă la  întrebări pe textul citit;
4.Să povestească textul, urmărind şirul logic al desfăşurării acţiunii;
5.Să lucreze eficient în grup;
Motrice:
6. Să păstreze o poziţie corectă în bancă pe parcursul activităţii;
Afective:
7.Să participe cu interes la desfăşurarea lecţiei

Proiect didactic, Figuri geometrice

Unitatea de învăţământ:
Data:
Propunător:
Clasa: a II-a
Aria curriculară: Matematică şi ştiinţe
Disciplina: Matematica
Unitatea de învăţare: Elemente intuitive de geometrie
Subiectul lecţiei: Figuri geometrice
Tipul lecţiei: consolidare şi sistematizare de cunoştinţe

Obiective de referinţă: 
 2.2. să recunoască forme plane şi spaţiale; să clasifice figuri geometrice sau obiecte după criterii variate;
 2.1. să stabilească poziţii relative ale obiectelor în spaţiu;

Obiective operaţionale

Cognitive:
O1-să recunoască triunghiul, pătratul, cercul şi dreptunghiul;
O2-să descrie figurile geometrice învăţate;
O3-să asocieze obiectele din mediul înconjurător cu formele geometrice învăţate;
O4-să identifice interiorul şi exteriorul unei figuri geometrice date;
Afective:
O5-Să manifeste interes pentru activitatea desfăşurată;   
Psihomotric:
O6-să  contureze corect figurile geometrice învăţate;

Proiect didactic, Trăsăturile morale ale persoanei


Data:
Unitatea de învăţământ:
Clasa: a III-a
Propunător: Aria curriculară: Om şi societate
Disciplina: Educaţie civică
Unitatea de învăţare:Trăsături morale ale persoanei
Subiectul: Recapitulare – Trăsăturile morale ale persoanei
Tipul lecţiei: recapitulare
Locul de desfăşurare: sala de clasă

Obiective de referinţă:
1.2- să exprime oral şi în scris enunţuri simple cu referire la situaţii diferite de viaţă cu conţinut civic
3.3- să descopere şi să descrie într-o manieră clară şi concisă diferite relaţii sociale din grup;

Obiective operaţionale
Cognitive
O1- să enumere trăsăturile morale ale persoanei prin enunţuri orale sau scrise;
O2- să descrie trăsăturile morale în raport cu situaţiile concrete de viaţă;
O3- să descopere diferitele relaţii sociale de grup;
O4-să identifice atât propriile trăsături morale cât şi pe cele ale colegilor.

Afective
O5-să-şi exprime un punct de vedere personal cu privire la comportamentele identificate

Psiho-motrice
O6- să adopte o poziţie corectă în bancă în timpul lecţiei.

PROIECT DIDACTIC, Soarele şi Pământul


Data:
Clasa: a III-a
Unitatea de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Matematică şi ştiinţe ale naturii
Disciplina: Ştiinţe ale naturii
Unitatea de învăţare: Transformări în natură
Subiectul lecţiei: Soarele şi Pământul
Tipul lecţiei: predare- învăţare

Obiective de referinţă:
1.3   - să comunice în forme diverse observaţii şi comparaţii asupra corpurilor studiate şi asupra experimentelor realizate
2.4. - să aplice observaţia ca demers al cunoaşterii de tip ştiinţific

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O.1-să descrie în enunţuri simple mişcările Pământului (de rotaţie şi  de revoluţie);
O2 – să precizeze procesul de succesiune a zilelor şi a nopţilor;
O.3 -să explice formarea anotimpurilor ca efect al mişcării Pământului;
O.4.- să specifice importanţa Soarelui pentru planeta Pământ;
Motrice:
O.5.- să păstreze o poziţie corectă în bancă pe parcursul desfăşurării activităţii
Afective:
O.6.- să manifeste interes pentru transformările din lumea înconjurătoare

Iarna





Praf de-argint căzut pe gene,
Pământul alb, înghețat,
Iarna lasă-ale ei semne,
Peste uliți, peste sat.

Vine cu-a ei vijelie
În toiagu-i lustruit,
Iar pe derdeluș își suie
Strigătul prelung, vrăjit.

Magia iernii

O trec norii suri prin sită
Și o așează-n largi troieni
Zăpadă cu nemiluita,
S-a strâns din nou la brăileni.

Dantele albe sclipitoare
Peste copaci s-au așezat,
Pământu-i alb de la ninsoare,
În stele mii pare-mbrăcat.

În ochii tăi...



În ochii tăi au răsărit poeme,
Ce‑n taină le presară gândul meu
Şi-n care străjuiesc din vreme-n vreme,
Albi porumbei din lira lui Orfeu.

Te-ai  întrupat din ancestrale ţărmuri,
Cu pasul lin mă-nveți al vieţii vals,
Înamorată de-ale tale doruri
Aleg să-ţi fiu al clipelor suspans.

La mulți ani, 2015!











    Și pentru că anul 2015 ne bate-n fereastră, urez cititorilor mei, fideli și nefideli, multă sănătate, pace în suflete și iubire fără margini.
                La mulți ani, frumoși și fericiți!

Ninge...

Ninge, ninge peste lume
Stele argintii din cer,
Dați de veste! să se-adune
Bucuria în eter.

Ninge, ninge cu albi fluturi,
Întind palmele să-i prind,
În văzduh i-arunc, îi scutur
Se topesc de cum i-ating.

La mulți ani, de Sf. Ștefan!



    Pentru tine, cel (cea) care porți numele acestui sfânt, îți urez :,,La mulți ani!”, plini de sănătate, lumină și pace sufletească.





Crăciun fericit, tuturor vizitatorilor blogului meu!


Pentru că ne este dragă Casa Domnului, am colindat-o cu multă bucurie…

Care este locul unde ne simțim cel mai bine? Unde sufletele noastre devin clopoței de cristal ce răsună melodios la auzul Cuvântului lui Dumnezeu? Biserica, desigur!
Elevii Școlii Gimnaziale Movila Miresii, din clasele primare, însoțiți de învățătorii lor, au pregătit un moment de colinde pe care l-au prezentat în Biserica Duminica Tuturor Sfinților .din localitate.
,,Sus boieri nu mai dormiți”, ,,Florile dalbe”, ,,Steaua sus răsare”, ,,Astăzi s-a născut Hristos” au fost doar
câteva colinde din colajul  interpretat de micuți.
Aceștia au fost răsplătiți cu dulciuri și cu câte un calendar creștin-ortodox de către preoții movileni, Marius Sinca și Stelian Hornea.

Domn, Domn să-nălțăm...


        Și, după cum era și firesc, nu am uitat nici anul acesta să colindăm locul în care cărțile alcătuiesc un templu de înțelepciune, biblioteca.
Un grup de elevi ai clasei I-A, ai Școlii Gimnaziale Movila Miresii, a plecat să colinde Biblioteca din localitate și au fost primiți cu mare căldură de către d-na bibliotecară, Liliana    Panțuru.

Și pentru că am fost cuminți, Moș Crăciun a venit și ne-a oferit câte un dar....


O, brad frumos, o, brad frumos, cu cetina tot verde!

Cu doamna învățătoare, așteptându-l pe Moș Crăciun...


Bucuria Crăciunului redată de micuții elevi din clasa I-A


Am plecat să colindăm... colegii mai mici, dar și dascălii noștri


           Grupul vocal al Școlii Gimnaziale Movila Miresii a bătut la ușa sufletelor celor dragi în  dulcele ecou al colindelor , amintind astfel de frumusețea iernii, de Nașterea Domnului Iisus Hristos și de nemărginita Sa iubire....


Vânt de iarnă


Peste dealuri val-vârtej,
Iarna a sosit grăbită,
Poartă cizme și cojoc
Prin zăpada lin cernită.

Vântul calcă-n urma ei,
Șuierând suflă ger mare,
Și vestește pe alei:
S-au dus  zilele cu soare!

Povestea lui Moș Crăciun


Se spune că, odată, pe pământ,
În așternut de paie s-a născut,
Un Prunc frumos precum un cânt
Care iubire pentru oameni a avut.

Și-acolo-n acea iesle, a sa mamă
L-a alăptat la sânul ei cel sfânt
Și l-a-nvelit cu călduroasă blană,
Primită de la soața lui Crăciun.

Decembrie


Curg colinde la ferestre,
Clinchet vesel răsună,
E Crăciunul  de poveste
Care pe toți ne-adună.

În noapte se aud renii
Moșului ce spre copii,
Lunecă pe-ale lui sănii
Să aducă daruri mii.

Îl aștept și-n casa noastră
Căci am fost ascultător,
Am să-l zăresc din fereastră
Și am să-l colind ușor.

Rugăciunea



            Rugăciunea este prietena ta când pendulezi între singurătate, tristeţe sau durere. Îţi înmoi buzele în călimara inimii şi-apoi începi să scoţi suferinţa, neliniştea, zbuciumul care s-au îngrămădit acolo. Cu capul plecat, mâinile împreunate şi cu genunchii atingând umil pământul, ochii încărcaţi de lacrimi îşi încep sfioşi ruga către Cer. Este momentul cel mai intim dintre tine şi Dumnezeu, când nevoia de El îţi încarcă fiinţa şi-L cheamă cu fiecare celulă a corpului. Dincolo de semnul Sfintei Cruci, buzele tale rostesc  rugăciunea pe care o porţi  în suflet de mic copil, iar apoi începi să deşiri prin cuvinte simple adevărata durere ce te străbate în acel moment. Şi dincolo de iertare îi ceri ajutorul necondiţionat, ajutor pe care chiar El ţi l-a promis când a zis să-i pui pe umeri toată povara ta.
"Veniţi la Mine toţi cei osteniţi şi împovăraţi şi Eu vă voi odihni pe voi ".(Matei, cap 11, versetul 28).  

La mulți ani, tuturor ce poartă numele Sfântului Nicolae!




AVAP- felicitare, de Moș Nicolae



Legenda Sfântului Nicolae

Legenda spune că trei surori, fetele unui nobil sărac, nu se puteau mărita datorită situației financiare precare. Se spune ca atunci când fata cea mare a ajuns la vremea  măritișului, Nicolae, ajuns deja episcop, a lăsat noaptea, la ușa casei nobilului, un săculeț cu aur.
Povestea s-a repetat întocmai și când a venit vremea de maritiș pentru cea de a doua fată. Când i-a venit vremea și celei de a treia fete, nobilul a stat de pază pentru a afla cine era cel care le-a făcut bine fetelor sale. În acea noapte l-a văzut pe episcopul care lăsa săculețul cu aur. Se spune că Sfântul Nicolae s-a urcat pe acoperiș și a dat drumul săculețului prin hornul casei, într-o șoseta pusă la uscat, motiv pentru care a apărut obiceiul agățării șosetelor de șemineu.

Pagini de istorie – parcurse de elevii movileni


1 Decembrie- Ziua Națională a României


Vineri, 28 noiembrie 2014, elevii Școlii Gimnaziale Movila Miresii din învățământul primar, au pregătit un moment special dedicat Zilei Naționale a României.

Elevii claselor a IV-a, îndrumați de învățătorii lor, Ionica și Milan Ciocârlan, au dovedit colegilor din clasele mai mici că ora de istorie le este foarte dragă și au convins auditoriul de obligaţia ce-o avem, faţă de noi înşine şi faţă de generaţiile următoare, de a preţui şi de a transmite mai departe valorile neamului nostru. Astfel, de la acești elevi am aflat ce semnifică pentru noi, românii, ziua de 1 Decembrie și cine au fost cei care i-au lăsat însemnele în istoria țării.


 Poezii și cântece, specifice evenimentului aniversat, au interpretat și elevii claselor I, a - II-a și a- III-a coordonați de învățătoarele:  Florica Munteanu, Mariana Cărbunaru și Gianina Sandu.
Să oglindești în inimă măreția strămoșilor tăi, datorită cărora astăzi trăim într-o țară liberă și unită este sentimentul ce ne străbate pe toți românii de pretutindeni, la fiecare zi de 1 Decembrie din an.

PROIECT DIDACTIC,clasa a III-a, Felicitare pentru mama


Data: 8. 03. 2013
Clasa: a III-a
Unitatea de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Tehnologii
Disciplina: Abilităţi practice
Unitatea de învăţare: Activităţi cu materiale sintetice – Hârtia
Subiectul lecţiei: Felicitare pentru mama
Tipul lecţiei: formare de priceperi şi deprinderi

Obiective de referinţă:

1.2.  să recunoască şi să utilizeze operaţii simple de lucru cu materiale din natură şi sintetice;
2.2. să confecţioneze produse utile, folosind materiale şi tehnici variate
2.3. să aprecieze calitatea produsului finit, raportat la proiectul iniţial

Obiective  operaţionale:
-cognitive
O1- să parcurgă corect etapele de lucru în realizarea felicitării pe baza modelului şi a explicaţiilor primite;
-motrice
O2 : să decupeze după contur elementele componente ale compoziţiei;
O3 : să asambleze corect, estetic şi creativ în spaţiul de lucru elementele compoziţiei;
O4 : să decoreze cât mai original lucrările confecţionate.
-afective
O5 – aprecieze calitatea unui produs finit, în funcţie de criterii simple;
O6 – să-şi dezvolte simţul estetic şi dragostea pentru muncă prin realizarea lucrării propuse


PROIECT DIDACTIC, clasa a III-a, Științe, Soarele şi Pământul



PROIECT DIDACTIC

Data:
Clasa: a III-a
Unitatea de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Matematică şi ştiinţe ale naturii
Disciplina: Ştiinţe ale naturii
Unitatea de învăţare: Transformări în natură
Subiectul lecţiei: Soarele şi Pământul
Tipul lecţiei: predare- învăţare

Obiective de referinţă:
1.3   - să comunice în forme diverse observaţii şi comparaţii asupra corpurilor studiate şi asupra experimentelor realizate
2.4. - să aplice observaţia ca demers al cunoaşterii de tip ştiinţific

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O.1-să descrie în enunţuri simple mişcările Pământului (de rotaţie şi  de revoluţie);
O2 – să precizeze procesul de succesiune a zilelor şi a nopţilor;
O.3 -să explice formarea anotimpurilor ca efect al mişcării Pământului;
O.4.- să specifice importanţa Soarelui pentru planeta Pământ;
Motrice:
O.5.- să păstreze o poziţie corectă în bancă pe parcursul desfăşurării activităţii
Afective:
O.6.- să manifeste interes pentru transformările din lumea înconjurătoare

Albă-ca-Zăpada și Lizuca- paralelă între personaje



       Corelaţie între un persoanj din literatura română cu un personaj din literatura universală,
Lizuca şi Albă-ca-Zăpada
eseu

   Copilăria,  cu bucuriile sau tristeţile caracteristice vârstei, constituie problematica multor povestiri de neuitat ale literaturii pentru copii.
,,Dumbrava minunată”, de Mihail Sadoveanu este o adevărată capodoperă în ceea ce priveşte realizarea personajului copil, precum şi îmbinarea măestrită a naraţiunii faptelor cu descrierile din natură. În caracterizarea personajului central, scriitorul foloseşte diferite procedee, spre a-i da un şi mai pronunţat relief. Pendularea între real şi fantastic înlesneşte înţelegerea mesajului artistic, aspiraţia spre o viaţă fericită a tuturor copiilor orfani, indiferent de categoria socială căruia aparţin.
    În opoziţie cu chipul luminos al Lizucăi, în valori întunecate este prezentată mama vitregă.
   Lizuca este o fată orfană, care doreşte să scape de tirania mamei sale vitrege şi se refugiază într-o dumbravă. Aici, descoperă împărăţia minunată a dumbravei, alături de căţelul ei Patrocle. Fetiţa se rătăceşte în pădure, dar este găsită de bunicul ei. În final, mama vitregă şi servitoarea acesteia primesc o pedeapsă binemeritată (fiind săgetate de albine ).

,,Educaţia pentru comunicare şi mass-media”


Educaţia pentru comunicare şi mass-media

      Mass-media este un factor al educaţiei, care lasă urme adânci în memoria individului. Ea poate să mărească sau să micşoreze experienţele unei persoane. Într-o societate informatizată, educaţia nu trebuie să rămână în urmă. Mass-media este prezentă în cadrul societăţii prin ziare, reviste, radio, televiziune, internet. Chiar dacă informaţia parvine prin aceste canale, ea trebuie filtrată, deoarece nu este întotdeauna veridică. Atenţia cuvenită ne ajuta să delimităm binele de rău, originalul de neoriginal.


Scopul educaţiei pentru comunicare şi mass media:

-Formarea şi cultivarea capacităţii de valorificare culturală a informaţiei furnizată de presă , radio, telelviziune;
-Dezvoltarea capacităţilor de exprimare personală şi de transmitere a mesajelor constructive;

Obiective:
Educaţia pentru comunicare si mass-media:
- formarea unei atitudini critică, selectivă faţă de avalanşa de informaţii oferite de mass-media.
-acumularea vocabularului de bază
-recunoaşterea formelor de comunicare
-cunoaşterea de reguli şi modele istorice
-identificarea particularităţilor diferitelor structuri comunicaţionale
-cunoaşterea elementelor de cultură tehnică a noilor mijloace de comunicare

Atitudini şi valori:
-crearea unei atitudini corespunzătoare faţă de calitatea diferitelor mesaje
-evitarea (L.Şoitu): discursurilor incoerente, vulgarizarea limbajului, impunerea şi promovarea anonimatului, inflaţia verbală cu maximă redundanţă, nereciprocitate, generalizarea monotoniei, iresponsabilitatea faţă de un cuvânt rostit, conştiinţa neangajării.

Priceperi:
-însuşirea noilor coduri de comunicare
-capacitatea de a analiza mesajele sub diferite aspecte ( codurile tehnice, codurile culturale, modurile de elaborare şi de difuzare, etc.)
-forţa tăcerii
-profunzimea şi provocarea întrebărilor
-a se apăra de bombardamentul informaţional

Negare




Rezemați de tâmpla toamnei
Colindăm lungile alei,
Mi-ascunzi în căușul palmei
Lin, frunzișul dragostei.

Mă ridic pe vârfuri iute
Sărutările să-ți fur,
Te apleci spre gura-mi dulce
Trupul îmi prinzi împrejur.

Parfum aniversar la Școala Gimnazială Movila Miresii, de Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril



Oare cine nu tresaltă de bucurie în ziua aniversării sale? Cine nu își deschide inima cu mai multă dragoste pentru cei din jur? Ce clipire a ochilor nu are acea valoare unică precum cea pe care o oferi de ziua ta?
Firește că, fiecare dintre noi simte astfel, în ziua în care luminile se aprind în cinstea sa...
Așa s-a întâmplat vineri, 7 noiembrie 2014, la Școala Gimnazială Movila Miresii din județul Brăila, unde au răsunat chiote de sărbătoare. Pentru că, de Sf. Arhangheli Mihail și Gavriil, școala movileană este mângâiată nu doar de acești ocrotitori spirituali, aniversați în calendarul creștin-ortodox  pe data de 8 noiembrie, ci și de glasurile micilor și marilor școlari care învață aici.
Dacă consemnăm curgerea vremii, faptele nu vor fi date uitării, iar școala își validează pe deplin rolul atunci când întruchipează năzuințele elevilor săi, scopul pentru care a fost zidită fiind atins.
Dar, despre cum s-a mai adăugat o mărturie valoroasă a timpului în cartea de onoare a școlii movilene, despre cum au ales elevii movileni, coordonați de dascălii lor, să-și cinstească școala, vom afla derulând firul evenimentelor zilei.

De Ziua Școlii Gimnaziale Movila Miresii, 7 noiembrie 2014, album foto



PROIECT DIDACTIC, Dezvoltare personala, clasa pregatitoare


Unitatea de învățământ:
Data:
Propunător:  
Clasa:  Pregătitoare 
Aria curriculară: Om și societate
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : ,,Ce îmi place?”
Subiectul activităţii: Fiinţe şi obiecte preferate – caracteristicile acestora    
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată                                                                                                                     
Discipline integrate: DP, CLR, MEM, MM, AVAP
Competenţe specifice vizate:
DP:
2.3. Explorarea caracteristicilor fiielor şi obiectelor preferate şi a interacţiunii simple cu acestea;
3.3. Identificarea hobby-urilor, jocurilor şi activităţilor preferate;
CLR:
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar;
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar;
MEM:
1.1. Recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul 0-31;
3.1. Descrierea unor fenomene/procese/ structuri repetitive simple din mediul apropiat, în scopul identificării unor regularităţi;
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflectă un context familiar;
2.2. Exprimarea ideilor şi trăirilor personale, în aplicaţii simple, specifice artelor vizuale;
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text;
  3.1. Manifestarea liberă, adecvată, pe muzică, apelând la diverse forme de exprimare;     
Obiective operationale:
Cognitive:
O1- să identifice numele fetiței din text ;
O2- să intuiască obiectele și ființele preferate de fetiță ;
O3- să dea exemple de obiecte și ființe preferate din viața lor;
O4- să coloreze obiectele preferate fetiței;
Afective:                                                                                                                                                                                                           O5- să participe cu interes la activitate;
Psiho-motorii:                                                                                                                                                                                               O6- să aibă o poziție adecvată în bancă pe parcursul activității;
O7- să execute mișcările sugerate de cântec;

Proiect didactic, AVAP, clasa pregătitoare


Unitatea de învățământ:
Data:
Clasa: Pregătitoare
Propunător: 
Aria curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Lumea din jurul meu
Subiectul lecției: Veverița jucăușă - tehnici simple de prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare:  Ruperea, mototolirea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM, DP

Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 -să  denumească materialele de pe măsuțe;
Psiho-motrice:
O2 - să aplice tehnici de lucru adecvate (rupere, mototolire, lipire);
O3  -să realizeze lucrările propuse, în mod original;
O4 - să lipească corect hârtia mototolită în spațiul planșei ;
       O5- să manevreze cu ușurință hârtia şi produsele din hârtie        
Afective:
  O6- să  relaţioneze pozitiv în cadrul grupului pentru finalizarea lucrării
   O7- să aprecieze corect  lucrările colegilor și pe cea a propriei grupe;