Unitatea de învățământ:
Data:
Clasa: Pregătitoare
Propunător:
Aria curriculară: Arte
şi tehnologii
Disciplina: Arte
vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Lumea din jurul meu
Subiectul lecției: Veverița jucăușă - tehnici simple de
prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare: Ruperea, mototolirea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate
integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM, DP
Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 -să denumească materialele de pe măsuțe;
Psiho-motrice:
O2 -
să aplice tehnici de lucru adecvate (rupere, mototolire, lipire);
O3 -să realizeze lucrările propuse, în mod
original;
O4 - să lipească
corect hârtia mototolită în spațiul planșei ;
O5-
să manevreze cu ușurință hârtia şi produsele din hârtie
Afective:
O6- să relaţioneze pozitiv în cadrul grupului pentru finalizarea
lucrării
O7- să
aprecieze corect lucrările colegilor și
pe cea a propriei grupe;
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
Arte vizuale și lucru manual
1.1.
Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/pictură/
modelaj/colaj/film/desen animat, care reflectă un context familiar;
2.4. Transformarea unui
material prin tehnici simple
Dezvoltare personală
2.2. Identificarea
şi aplicarea regulilor de comunicare în activitatea şcolară
3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea
şi succesul şcolar
Comunicare în limba română
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit
clar şi rar
2.4. Exprimarea propriilor idei în contexte cunoscute,
manifestând interes pentru comunicare
Muzică și mișcare
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de
text
3.1. Manifestarea liberă, adecvată, pe muzică, apelând la
diverse forme de exprimare
STRATEGIA DIDACTICĂ
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, instructajul, demonstrația, exercițiul,
jocul;
FORME DE ORGANIZARE: frontal, pe grupe;
RESURSE MATERIALE: fișe
cu veverița, poezia Veverița, planșă model, hârtie creponată, foarfece, lipici
, computer, fond muzical ;
RESURSE TEMPORALE: 35
minute+15 minute activități în completare
RESURSE UMANE:
Bibliografie:
- Curriculum pentru învăţământul
primar, Programa școlară
pentru Arte vizuale și abilități practice, Clasa pregătitoare, București
2013;
-Organizarea interdisciplinară a ofertelor de
ȋnvăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii mici, Suport de
curs, 2013;
DEMERSUL DIDACTIC
Nr.
Crt.
|
Etapele lecției / timp
|
Ob. Op.
|
Activitatea propunătoarei
|
Activitatea
elevilor
|
Metode și
procedee
|
Mijloace didactice
|
Forme
de
organizare
|
eev Evaluare
|
1.
|
Moment
organizatoric
2 min.
|
|
Asigur un climat propice pentru desfășurarea activității.
Solicit elevilor să intonăm un cântecel de înviorare:
,,Bate vântul frunzele”
|
Elevii vor avea pe bănci materialele necesare desfășurării lecției de
arte vizuale și abilități practice.
Execută mișcările sugerate de cântec.
|
Jocul
|
|
frontal
|
observarea
|
2.
|
Captarea
atenției
3 min.
|
|
Spun elevilor că am găsit lângă mascota noastră și o poezie.
Le citesc poezia.
(anexa 1)
Despre ce este vorba în poezie?
|
Elevii ascultă cu atenție poezia.
Despre o veveriță.
|
Expunerea
|
Textul
poeziei
|
Frontal
|
Observarea
|
3.
|
Anunțarea temei și a
obiectivelor
1 min.
|
|
Anunț elevii că vor face un colaj cu tema: Veverița jucăușă.
|
Elevii ascultă cu atenție.
|
Explicația
|
|
Frontal
|
observarea
|
4.
|
Dirijarea învățării
20 min.
|
O1
O2
O3
O4
O5
O6
|
Elevii sunt împărțiți în 4 grupe (3 de câte
4 elevi și o grupă cu 3 elevi).
Intuirea modelului şi a materialelor
Prezint lucrarea model – Veverița jucăușă
Solicit
elevilor sǎ numeascǎ materialele din care e confecţionat modelul;
Demonstrarea şi explicarea modului de lucru
Prezint elevilor etapele de realizare ale lucrǎrii:
-obţinerea ghemotacelor de hârtie rupte şi mototolite;
- asamblarea prin lipire;
Verbalizarea etapelor de lucru
Se vor repeta etapele de lucru.
Solicit
efectuarea exerciţiilor pentru încălzirea muşchilor mici ai mâinilor, iar
apoi le urez: spor la lucru.
,,Închid pumnii și-i desfac/ Degetelor fac pe plac: Clap, clap, clap!/
Pocnim din degete/ picură ploaia din ce în ce mai tare.....etc.”
Realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi
Supraveghez modul în care lucreazǎ elevii şi ofer informaţii suplimentare
acolo unde este nevoie;
Fac observaţii asupra modului de folosire a instrumentelor de lucru şi a
poziţiei corpului, asupra acurateţei lucrării.
Le cer elevilor sǎ lucreze cât mai corect şi estetic, respectând etapele
de lucru;
Asigur un climat favorabil lucrului cu ajutorul unei audiţii muzicale.
|
Elevii
numesc materialele primite şi vor intui modul cum vor fi folosite.
Elevii lucrează colaborând între ei.
|
Demonstrația
Instructajul
Exercițiul
|
Hârtie creponată, foarfece,
lipici, fișe cu veverița
Planșa model
|
Pe grupe
|
Aprecieri verbale
Observarea
|
5.
|
Evaluarea
activității
8 min.
|
O7
|
Voi afișa la panou cele 4 lucrări. Le propun să ne jucăm De-a magazinul și fiecare elev vine și
alege o lucrare pe care ar cumpăra-o.
Se vor face aprecieri în funcție de corectitudinea realizării
lucrării, de acuratețea și încadrarea în timp.
|
Elevii vin pe rând și aleg lucrarea pe care ar cumpăra-o.
|
Jocul
|
Lucrările finale ale elevilor
|
Frontal
|
Aprecieri verbale
Medalii
|
6.
|
Încheierea
activității
1 min.
|
|
Se fac
aprecieri individuale şi
generale
|
Elevii ascultă aprecierile cadrului didactic.
|
Conversația
|
|
frontal
|
Aprecieri verbale
|
7.
|
Activitate recreativă
|
|
Dau
tonul cântecelului despre veverițe.
Distribui
elevilor jocuri puzzle.
|
Elevii cântă cântecul solicitat.
Copiii vor asambla puzzle cu
animale.
|
jocul
|
puzzle
|
independent
|
Observarea
|
(Anexa 1)
Veverița
Veverița cea isteață
S-a trezit de dimineață
Și-a pornit-o prin pădure
Dupa ghinde și alune.
Iar acum, iat-o, aleargă
Și sare din creangă-n creangă.
Uite-o ici, uite-o colea,
Sprintenă-i ca flacăra!
S-a trezit de dimineață
Și-a pornit-o prin pădure
Dupa ghinde și alune.
Iar acum, iat-o, aleargă
Și sare din creangă-n creangă.
Uite-o ici, uite-o colea,
Sprintenă-i ca flacăra!
Anexa 2
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.