Iubește-ți aproapele!





Să nu te bucuri când străinul
Se-oprește obidit de drum,
Mergi și oferă-i ajutorul
Fii tu, samariteanul bun!

Să nu arăți cu-nverșunare
Spre semenul tău la necaz,
Mai bine fă o rugă-n care
Să se ridice-n ultim ceas.

Învață-mă să fiu iubire!






Mi-s umerii grei de păcate
Ce-n drumul meu am adunat,
Pe trup le simt adânc gravate
De când lor m-am abandonat.

Mi-s brațele pline de urme
Ce-au curs din neiertarea mea,
Mândria ce n-a vrut să curme
Glasul care mă ponegrea.

La pizza!

     După atâta plimbărică și distracție, era timpul pentru masă. O pizza este binevenită oricând. Iar apoi....ne-am întors acasă... cu bateriile încărcate de energie și cu multe cunoștințe. Vom aștepta cu nerăbdare următoarea excursie care va fi la....hm! o să ne mai gândim!

Pe faleza Dunării - din seria: plimbare prin orașul meu, Brăila

      În drumul nostru ne-am întâlnit și cu Iepurașul care face surprize copiilor cuminți și, după cum era de așteptat, am făcut câteva instantanee și alături de el. Ne-am continuat periplul pe faleza Dunării unde am admirat priveliștea minunată și ne-am reamintit cât de importat este fluviul Dunărea pentru oameni și, implicit pentru noi, cei care consumăm apa obținută prin tratarea acestei surse. Învățasem asta chiar luni, pe 6 aprilie, în cadrul temei din acea zi, ,,Lecție despre apă”.

E timpul să ne distrăm!


La Grădina Zoologică, Brăila 9 aprilie 2015, din colecția ,,Școala Altfel”....

După ce am vizitat Grădina Zoo din Brăila, am aflat mai multe... am devenit mai buni....
Și ne-am distrat de minune în acestă zi, chiar dacă un vânt puternic voia să ne strice excursia.
Cum? Nu ne credeți? Priviți imaginile....iată cât de multe lucruri noi am descoperit. O parte din ele ne erau cunoscute de la ora de Științe...

Olimpiada de Pedagogie - Psihologie, etapa națională, Târgu-Jiu, 2015


       Felicitări Ionela Georgiana Vîju, fostă elevă a Școlii Gimnaziale Movila Miresii, Brăila, actualmente elevă a Liceului Pedagogic ,,D. P. Perpessicius” , pentru rezultatul minunat pe care l-ai obținut la olimpiada de pedagogie-psihologie, etapa națională.


Paște fericit! aprilie 2015


Drumul cărții, vizită la Biblioteca Comunală Movila Miresii, Brăila



Tot în această săptămână, în cadrul activității Călătorie în lumea poveștilor am vizitat biblioteca comunală. Aici ne-a întâmpinat cu deosebită bucurie d-na Liliana Panțuru, care ne-a introdus în lumea cărților și, implicit, în lumea poveștilor. Am vizionat două povești minunate, Peștișorul Floppy   și   Drumul cărții, de-acolo de când este copac în pădure și până la momentul când cartea iese de sub tipar, la tipografie.
Și pentru că suntem clasa I și știm să citim, am profitat de ocazie și am rugat-o pe d-na bibliotecar să ne deschidă fișe de împrumut ale unei cărți. Cu bucuria în suflet că vom descoperi noi taine ascunse în cărțile de la bibliotecă, am promis că vom reveni și altă dată. Colegii din clasa a II-a, alături de care am participat la această activitate, aveau deja fișe de împrumut deschise, însă astăzi au ales și ei câte o carte pentru a o parcurge în minivacanța de Paște.
Mulțumim Bibliotecii comunale că există aici în localitatea noastră, Movila Miresii dându-ne posibilitatea de a citi orice carte pe care, poate, nu putem să o cumpărăm de la o librărie. Mulțumim d-nei bibliotecar ce ne-a răsplătit cu bomboane la plecare și a avut răbdare cu noi, chiar dacă în anumite clipe am fost mai gălăgioși și nerăbdători.
Iată, am realizat și câteva fotografii care transmit mai mult decât am încerca noi să scriem ...



Săptămâna altfel, 8 aprilie 2015- Micii bucătari

      O altă activitate pe care am preferat-o și pe care am realizat-o cu succes și anul trecut, la CP,  a fost cea cu tema: Micii bucătari. 
     Am pregătit după cum era și cazul cea mai gustoasă salată de fructe. Chiar dacă o parte din colegi au uitat să aducă în gentuță cele necesare, datorită nouă, celor care am fost atenți la tema zilei,  am reușit să realizăm un castron mare-mare de salată plină de vitamine. Din priceperea cu care am tăiat fructele d-na învățătoare și-a dat seama câți dintre noi își mai ajută mama din când în când la bucătătie. Și....am promis că pe viitor ne vom mai antrena și cu mami în bucătărie...îi vom curăța noi legumele pentru supă. Ce cartofi? nu, chiar ceapa ne-am oferit să o curățăm ca să învățăm cât de importante sunt lacrimile pentru curățarea ochișorilor noștri.
     Nerăbdarea de a mânca salata dorită, ne-a determinat pe ici-colo să tăiem fructele în bucăți mari. Nu ne-a deranjat când am mâncat, pentru că avem dințișori sănătoși deoarece știm să consumăm lăptic plin de calciu, atât de necesar unei dentiții sănătoase.


Școala Altfel - Încondeierea ouălor, clasa I-A, Movila Miresii, 8 aprilie 2015

      Și pentru că această săptămână școlară se numește ,,Să știi mai multe, să fii mai bun”, ne-am străduit să încondeiem ouă și să le dăruim familiilor noastre. Dacă le vom strecura prin coșulețul cu ouă vopsite de mămici sau bunici, cu siguranță al nostru va fi cel mai deosebit....pentru că este realizat de mânuțele noastre pricepute....al unor copii de doar 7 ani. Dar, să lăsăm imaginile să vorbească de la sine și vă invităm să priviți dincolo de culoare... emoția pe care am strecurat-o noi acolo, dovedind la final că putem să ne considerăm niște mici artiști....


Legenda satului meu, Movila Miresii - Școala altfel, 7 aprilie 2015

      Chiar dacă vremea atât de rece și ploioasă ne-a stricat planurile acestor zile, am reușit să ne bucurăm de cea mai frumoasă legendă ce s-a scris vreodată, legenda satului nostru, Movila Miresii.
După ce am aflat firul poveștii de la d-na învățătoare , care este și autoarea unui eseu despre localitatea noastră natală, am încercat să surprindem în desene momentele de atunci....de când s-a pierdut din sanie cea mai frumoasă mireasă a tuturor timpurilor ....Și am mai descoperit și cum a apărut aici la Movila Miresii, Lacul Sărat în care ne place vara să ne scăldăm...
    Am promis că vom relua tema aceasta și pe viitor, deoarece ne-am hotărât să construim și macheta localității noastre movilene, la ora de abilități practice.

Simboluri Pascale - desene, felicitări






     Și pentru că am învățat atâtea despre semnificația Sărbătorii Paștelui la ora de religie și, nu numai, ne-am străduit să realizăm și câte o felicitare pentru cei dragi și câte un desen pentru portofoliul personal. Chiar dacă nu sunt cele mai reușite lucrări ale noastre, important este că un strop din gândurile noastre s-a strecurat în produsul final...

Să știi mai multe, să fii mai bun....puișorii din fire textile, 7 aprilie 2015

     Și după ce am realizat câte un puișor, ne-am îngrijit de coșulețul lui.... sperăm că vom convinge familiile cât de pricepuți suntem noi, la școală, mai ales în zilele școlii altfel....sigur se vor mândri cu noi!

Să-nvățăm de unde începe viața unei plante....





   Mai întâi învățăm să semănăm... semințele le vom îngriji, le vom studia la ora de științe și ne vom mândri apoi cu rodul muncii noastre. Ce mai, sunt mic dar învăț să fac lucruri mari!
   Așez pământ în vas, pun semințe, mai adaug un pic de pământ, presez bine și apoi torn apa....și chiar ne-a ieșit proiectul semănatului....rămâne să urmărim încolțirea și creșterea......imaginile vorbesc singure....



Să știi mai multe, să fii mai bun! 6 aprilie 2015

Lecție despre apă

-Vizionarea unui film despre procesul de obținere a apei potabile - tratarea apei de suprafață;

          Apa potabilă este cea utilizată în alimentaţia umană şi care satisface o serie de condiţii fizico-chimice şi organoleptice ce permit consumul său fără a periclita sănătatea.

-Prezentarea unui PPT cu tema: ,,Apa și importanța ei pentru viață”

q       Problema apei este grav afectată de două cauze:
v     -lipsa completă sau insuficienţa lucrărilor care să facă posibilă folosirea în scopuri sociale şi economice a întregului stoc de apă utilizabil al fluviilor, râurilor, lacurilor şi apelor subterane, permiţând aducerea apei în locurile necesare, în cantitatea şi la timpul necesar;
v   - poluarea crescândă a apelor, atât a celor interioare, cât şi a celor maritime şi oceanice.

-Desenăm ...altfel...apa, viețuitoarele din apă, joaca noastră în apă....alături de colegii de la clasa I-B...

Simțiri zălude



E-atâta soare-n orizontu-n care
Îți văd verdele ochilor ce-nalți
Spre mine, și pentru o clipă-mi pare
Că tu ești înger, eu o rugă-n psalmi.


Îmi mângâi creștetu-ntr-o respirare,
Eu mă cutremur și gândul îmi frâng
De-a ta privire ca o cercetare,
Ce dulci fiori ușor din trup îmi strâng.

Dar ceresc




Spui că-s frumoasă ca o primăvară,
Că buzele-mi sunt cireșe coapte-n mai,
Că ochii mei căprui în ceas de seară,
Îți fură gândul și te poartă-n rai.

Îmi spui că degetele mele fine
Știu să-ți ofere mângâieri prelungi,
Șoapta mea ce te-adoarme-n nopți senine
Dureri din suflet te-ajută s-alungi.

Marul , de Bruno Ferrero

In fiecare dimineata, puternicul si nespus de bogatul rege din Bengodi primea omagiul supusilor sai. Cucerise ceea ce era de cucerit si acum se cam plictisise. In mijlocul poporului, in fiecare zi foarte punctual, venea si un tacut cersetor care intindea regelui un mar.Apoi, tot in tacere, se retragea. Regele, obisnuit sa primeasca daruri mai de soi, cu un gest un pic stanjenit, primea darul, insa, de indata ce cersetorul se intorcea cu spatele incepea sa rada de el, impreuna cu intreaga sa curte.

Concertul primăverii!



A-ncolțit pe câmpuri iarba,
Vremea caldă a sosit,
Și-a luat rămas bun iarna
Pe-alte văi a poposit.

Mișună pe-alei furnica,
Pentru casă ea trudește,
Iar o gărgărița mică
Râde razei ce-o-ncălzește.

Primăvara în ...colaje, clasa I-A

Din categoria: ,,Daruri pentru mama”....8 martie 2015

La mulți ani, mamă!

















Cine-i  mama?

Toate mamele din lume
Flori gingașe-s după nume,
Bine de socoți, îți este
Zâna bună din poveste.

De ziua mamei... clasa I-A



Mărțișor



Prinde-ți în piept mărțișor
Pe aripi de primăvară,
Martie lunecă ușor
Pe-arcuș tainic de vioară!

Împletește șnurulețe
În culorile roș-alb,
Ghiocel prinde-ți în plete
Cu al său clopoțel dalb!

Minunea vieții mele...




În noaptea asta ca și ieri
Mă porți într-o poveste,
Când îmi apari de nicăieri
Tiptil,  fără de veste.

Mă treci de-al dragostei hotar,
Minunea vieții mele
Și-mi dăruiești un lampadar
Zidit din albe stele.

Îmi ascund umbra de argint,
În privirea-ți senină,
Mă prind în dulcele-ți alint
Când mă implori:  Hai, vină!

Mărțișoarele noastre... clasa I-A- atelier de lucru


Proiect didactic- lectură- Legenda zăpezii și a ghiocelului


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.02.2015
Clasa:  I -A
Disciplina: Comunicare în limba română- lectură
Propunător: Vîju Cornelia
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
 Subiectul lecției: Legenda zăpezii și a ghicelului – de Ioan Milea- Repovestirea unor întâmplări auzite
Tipul lecţiei: predare-învățare
Competenţe specifice :

1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje   orale,    în    contexte   de    comunicare
cunoscute
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să asculte cu atenţie conţinutul poveştii;
O2-să recunoască personajele din poveste;
O3-să răspundă la întrebările propunătoarei legate de textul poveștii;
O4-să alcătuiască propoziții corecte utilizând cuvinte din text;

Psihomotrice:
O5 – să aibă o poziţie a corpului adecvată audierii unei poveşti;
O6- să coloreze imaginile corespunzător;
Afective:
O7- să manifeste stări de compasiune, bucurie, admiraţie, faţă de situaţiile în care se găsesc personajele din legendă ;

Proiect didactic


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data: 25. 02. 2015
Clasa: I –A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Soarele - sursă de lumină și căldură
Subiectul lectiei: Scăderea unui număr format din zeci și unități, dintr-un număr format din zeci
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe

OBIECTIVE DE REFERINȚĂ:
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la
numărare
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (termen, sumă, total, diferenţă, <, >,
=, +. -) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme
5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin operaţii de adunare sau scădere în concentrul 0-100, cu sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice


Obiective operaţionale:
O1 – sã efectueze corect scăderi de tipul Z - ZU;
O2 – să  găsească răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să recunoască rolul soarelui asupra vieții pe pământ;
O4 – să utilizeze terminologia specifică operaţiei de scădere;
Afective:
O5 – să  manifeste interes şi plăcere pentru înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor învăţate;
Psihomotrice:
O6 – să își coordoneze mişcările pentru exersarea actului grafic;


Buburuzele noastre.....



Valsul primăverii





S-a trezit din hibernare
Tot pământu-n lung și lat,
Ici și colo aripioare
Aerul au scuturat.

Vântul leagănă mireasma
Clopoțelului mic, dalb
De ghiocel, ce haina
Primăverii a-mbrăcat.

Proiect didactic- litera b, clasa I


Școala Gimnazială Movila Miresii
Data:
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Comunicare în limba română
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
Tema lecţiei: Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână - Citirea propoziţiilor/ enunţurilor - Scrierea ortografică a cuvintelor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Competenţe specifice
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu claritate

3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână
- intuirea unor cuvinte însoţite de imagini

4.1. Scrierea literelor de mână

   Obiective  operaţionale: La sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm propriu, corect şi conştient cuvintele şi propozițiile din lecţia “În parc”;
O2 – să scrie corect, în ritm propriu, litere, silabe, cuvinte și propoziții;
O3 – să despartă corect cuvinte în silabe;
O4 – să ordoneze cuvinte date pentru a obţine propoziţii;
O5 – să formuleze întrebări și răspunsuri pe baza textului citit;
O6 – să identifice cuvinte noi înlocuind prima literă din cuvintele date;
- psiho-motorii                
O7- să coloreze imaginile date corespunzător;
- afectiv-atitudinale:
O8 - să manifeste interes pentru conținutul textului și în  scrierea corectă, caligrafică;

Chemare


Te cânt în multe ode, te chem la sfinte-altare
Suflet pereche, oare, pe unde rătăcești?
Mi-e păru-ncărunțit de-atâta așteptare,
Vino, la sânu-mi rumen să te adăpostești!

Îndură-te și curmă  amara-mi suferință,
Nu vezi că cerul mi-e mereu întunecat?
Aprinde-n el lumina cu-a ta iubire sfântă
Și-ți voi plăti-n vecie cu-al meu suflet curat.

Joc didactic- În aşteptarea lui Moş Crăciun!

Clasa a III-a



Denumirea jocului: În aşteptarea lui Moş Crăciun!

Scopul : aprofundarea cunoştinţelor însuşite despre părţile de vorbire studiate: substantivul şi adjectivul;

Conţinut:
-pe un panou sunt aşezaţi mai mulţi brăduţi, ( de diferite culori), din carton, pe care sunt notate cuvinte (părţi diferite de vorbire). Pe patru dintre brăduţii coloraţi în patru culori diferite (roşii, verzi, albaştri, galbeni) sunt notate substantivele: iarnă, zăpadă, săniuţă şi derdeluş.

Sarcina didactică:

1.-să identifice cei patru brăduţi pe care sunt notate substantivele: iarna, zăpadă, săniuţă şi derdeluş.
2.-să găsească însuşiri (adjective) pentru substantivele găsite;

Joc de mişcare- Săritura broscuţelor printre bulgări de zăpadă

Deprinderi motrice exersate:
Săritura în lungime de pe loc printre obstacole;
Materiale: mingii mici îmbrăcate în hârtie creponată albă, care vor reprezenta bulgării de zăpadă;
Desfăşurarea jocului:
Copiii sunt dispuşi în şir, în spatele liniei de start. De la linia de plecare, pe o distanţă de circa 3 metri, se vor plasa obstacolele (mingiile-bulgări). Copiii trebuie să parcurgă distanţa printre obstacole dus-întors, până când educatoarea numără la 5. 
Un preşcolar va da startul printr-un cântecel:
,,-Hai, broscuşţelor porniţi!
Şi printre bulgări săriţi!”

PROIECT DIDACTIC - Părţile de vorbire


Unitatea de învăţământ:
Data:
Propunător: Vîju Cornelia
Clasa: a III-a
Aria curriculară:  Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba şi literatura română
Titlul lectiei:  Părţile de vorbire.
Tipul lecţiei: Recapitulare şi sistematizare de cunoştinţe



OBIECTIVE DE REFERINŢĂ: 
3.6 - să recunoască în texte diferite elemente de construcţie a comunicării studiate;
4.4 - să realizeze acordurile gramaticale în enunţurile redactate;

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

Cognitive:
O1. - să denumească părţile de vorbire studiate;
O2.-să identifice în text părţile de vorbire după întrebările-ghicitori
O3. -  să recunoască părţile de vorbire în construcţii date;
O4. -să alcătuiască enunţuri corecte după cerinţele date;
Afective:
O5. - să manifeste interes pentru sarcinile propuse;
Motrice:
O6. - să folosească materialul didactic corespunzător  cerinţei;


PROIECT DIDACTIC - Numerele naturale de la 0 la 20; Adunări şi scăderi cu 1-2 unităţi

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
DATA: 26.02.2014
CLASA: Pregătitoare A
PROPUNĂTOR: Vîju Cornelia
ARIA CURRICULARĂ: Matematică şi știinţe ale naturii
UNITATEA TEMATICĂ: Construieşte organizat!
DISCIPLINA : Matematică şi explorarea mediului
SUBIECTUL: Numerele naturale  de la 0 la 20; Adunări şi scăderi cu 1-2 unităţi ;
FORMA DE REALIZARE: Activitate integrată
DOMENII INTEGRAPE: MEM; CLR; DP; MM
TIPUL LECŢIEI: consolidarea şi sistematizarea cunoştinţelor

COMPETENŢE SPECIFICE:
ü   MATEMATICĂ ŞI EXPLORAREA MEDIULUI
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-31

1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi în concentrul 0-31, prin adăugarea /extragerea a 1-5 elemente dintr-o mulţime dată

5.2. Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu 1-5 unităţi în concentrul 0-31, cu ajutorul obiectelor

ü   COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ
1.1.  Recunoaşterea unor detalii dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
ü   MUZICĂ ŞI MIŞCARE
2.1. Cântarea în colectiv a cântecelor, asociind mişcarea sugerată de text
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Cognitive
O1.  Să precizeze corect vecinii unui număr dat;
O2.  Să numere corect crescător /descrescător în concentrul 0 – 20;
O3.  Să ordoneze corect crescător / descrescător șirul numeric 10- 20;
O4.  Să efectueze corect operaţii de adunare/ scădere cu 1-2 unităţi în concentrul 0 -20;
Afective
O5. Să manifeste interes pentru activitate;
Psiho-motrice
O 6. Să intoneze corect, din memorie, cântecul propus ;

Proiect didactic- Legume vesele – numărare în ordine crescătoare şi descrescătoare în limitele 1- 10


Unitatea de învăţământ:
Data: 22.03.2013
Propunător: student Spiţă Vîju Cornelia
Grupa: mare
Domeniul de activitate : Domeniul Ştiinţe
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă?
Tema proiectului: Iată, vine primăvara!
Tema săptămânii: În grădina cu legume
Subiectul zilei: Legume vesele – numărare în ordine crescătoare şi descrescătoare în limitele 1- 10
Tipul de activitate: consolidare de cunoştinţe, priceperi, deprinderi
Mijloc de realizare: Exerciţii cu material individual
Locul desfăşurării: sala de grupă
Scopul activităţii: Consolidarea cunoştinţelor referitoare la numeraţia în limitele 1-10.
Obiectiv cadru:
-dezvoltarea capacităţii de a înţelege şi utiliza numere întrebuinţând un vocabular adecvat
Obiective de referinţă:
-să numere de la 1 la 10 recunoscând grupele cu 1-10 obiecte şi cifrele corespunzătoare
-să efectueze operaţii de adunare şi scădere cu 1-2 unităţi în limitele 1-10

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să alcătuiască şirul numeric crescător şi descrescător în limitele 1-10
O2-să realizeze corespondenţe de unu la unu demonstrând că o mulţime are mai multe sau mai puţine elemente decât altă mulţime
O3- să denumească vecinul din stânga sau dreapta unui număr din intervalul 1-10
O4- să constituie independent mulţimi cu 1-10 elemente
O5 -să rezolve corect exerciţiile-ghicitori date de propunătoare
Psiho-motrice :
O6-să urmărească vizual imaginile de pe lotou indicate de propunătoare
O7- să aşeze pe lotou obiectele după cerinţa propunătoarei
Afectiv-comportamentale :
O8-să manifeste interes pentru activitate

Proiect didactic- Coşuleţul cu legume- grupa mare


Unitatea de învăţământ:
Data : 22.03.2013
Propunător:student Spiţă (Vîju) Cornelia
Grupa : mare
Tema anuală: Când, cum şi de ce se întâmplă ?
Tema proiectului: Iată, vine primăvara!
Subtema:  În grădina cu legume
Domeniul de activitate: DOS
Tema zilei: Coşuleţul cu legume
Mijloc de realizare: lipire
Categoria de activitate: activitate practică
Tipul lecţiei: consolidare de priceperi şi deprinderi
Locul de desfăşurare : sala de grupă
Scopul activităţii:
- Perceperea aspectului general al legumelor timpurii (ridichea, ceapa verde şi salata), ale însuşirilor acestora (formă, culoare, gust), exersând deprinderile tehnice specifice activităţilor practice;

Obiective operaţionale:
-cognitive:
O1-să denumească corect legumele timpurii;
-afective:
O2-să analizeze lucrarea sa şi a colegilor în mod obiectiv;
-psihomotrice:
O3-să decupeze după contur legumele din hârtie autocolantă;
O4-să lipească legumele în coşuleţ conform cu indicaţia propunătoarei
O5- să utilizeze corect materialele de lucru
O6-să păstreze o poziţie corespunzătoare pe parcursul activităţii


Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!- Proiect didactic- Comunicare în limba română


Școala
Data: 29.01.2015
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Comunicare în limba română
Disciplina: Limba şi literatura română
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
Tema lecţiei: Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!
Tipul lecţiei: Recapitulare - consolidare

Obiective de referinţă:
1.3. să distingă cuvintele dintr-o propoziţie dată, silabele dintr-un cuvânt si sunetele dintr-o silabă;
3.1 să identifice litere,grupuri de litere,silabe,cuvinte şi enunţuri în textul tipărit şi în textul scris de mână;
4.1 să scrie corect litere, silabe, cuvinte;

   Obiective  operaţionale: La sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm propriu, corect şi conştient cuvintele şi propozițiile date
O2 – să scrie corect, în ritm propriu,  litere, silabe, cuvinte;
O3 – să despartă corect silabele dintr-un cuvânt;
O4 –– să ordoneze cuvinte date pentru a obţine propoziţii;
O5 – să separe cuvinte obținând propoziții logice;
O6 –să găsească cuvinte potrivite conform sunetului inițial/final al jocului propus;
O7- să identifice cuvinte noi înlăturând prima silabă din cuvinte;
O8- să formuleze corect pluralul unor cuvinte date;
- psiho-motorii                
O9- să păstreze poziţia corectă în timpul scrisului;
- afectiv-atitudinale:
O10 – să manifeste iniţiativă, plăcere şi o atitudine degajată în comunicarea orală.


DREPTURILE COPILULUI


Motto:
   ,, Toţi oamenii mari au fost mai întâi nişte copii”
(Dar puţini dintre ei îşi mai aduc aminte)

Prin sintagma „drepturile omului” se înţelege, în general, raportarea la drepturile legate de natura noastră, fără de care nu am şti să trăim ca fiinţe umane. Drepturile omului ne permit să dezvoltăm şi să folosim din plin calităţile noastre umane, inteligenţa, talentele, conştiinţa noastră şi să răspundem nevoilor noastre spirituale şi de altă natură. Ele decurg din aspiraţia la o viaţă mai bună în care demnitatea şi valoarea fiecăruia să fie respectate şi protejate. Respectul drepturilor omului şi al demnităţii umane constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume.
Ideea elaborării unui document special care să cuprindă drepturile copilului îi aparţine lui Englatyne Jebb, fondatoarea organizaţiei Salvaţi Copiii, care a înţeles că există nevoi specifice ce definesc copilul. Ea a sintetizat drepturile copilului într-o declaraţie de cinci puncte care a fost adoptata  sub numele de "Declaraţia de la Geneva".
Anul 1979 a fost declarat Anul Internaţional al Copilului, reprezentând un moment important pentru elaborarea Convenţiei. Actualul text al Convenţiei este rezultatul activităţii de 10 ani a mai multor state şi organisme care lucrau pentru copii. Până în prezent, ea a fost adoptată de 191 de ţări, membre ale Naţiunilor Unite (cu excepţia SUA şi a Somaliei). Orice stat care semnează Convenţia îi recunoaşte conţinutul, se obligă să îl respecte şi să îl aplice în mod corespunzător. Conform prevederilor Convenţiei, copilul trebuie tratat cu respect, iar statul este obligat să îi asigure cele mai bune condiţii de dezvoltare şi respectare a drepturilor. Drepturile conţinute în Convenţie trebuie să fie aplicate tuturor copiilor, fără discriminare.
Declaraţia Universală a Drepturilor Omului prevede că: „educaţia trebuie să vizeze înflorirea personalităţii umane şi întărirea respectării drepturilor şi libertăţilor omului”.
În educaţia şcolarilor, cunoaşterea drepturilor copilului vizează stimularea unui sentiment de încredere şi de toleranţă faţă de aproape. Prin diferite activităţi, copiii învaţă să se exprime, să comunice şi să iubească.