Unitatea de învățământ:
Data:
Clasa: Pregătitoare
Propunător:
Aria curriculară: Arte
şi tehnologii
Disciplina: Arte
vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Sunt artist
Subiectul lecției: Pălăria primăverii - tehnici simple de
prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare: tăierea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate
integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM, DP
Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 – să precizeze etapele de lucru şi tehnica de decupare / lipire a hârtiei
Psiho-motrice:
O2 –să aplice corect tehnica de decupare / lipire a florilor, a
fluturilor și frunzelor pe pălărie, pentru realizarea modelului propus;
O3
-să realizeze lucrările propuse, încadrându-se în timpul optim;
O4 - să coloreze corespunzător
florile, frunzele și fluturii conturați;
O5- să manevreze cu ușurință materialele de
lucru
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea
pălăriei
O7- să aprecieze corect lucrările colegilor și pe cea proprie;
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
Arte vizuale și lucru manual
1.1.
Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/pictură/
modelaj/colaj/film/desen animat, care reflectă un context familiar;
2.4. Transformarea
unui material prin tehnici simple
Dezvoltare personală
2.2.
Identificarea şi aplicarea regulilor de comunicare în activitatea şcolară
3.2. Aplicarea unor tehnici simple
care sprijină învăţarea şi succesul şcolar
Comunicare în limba română
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit
clar şi rar
2.4. Exprimarea propriilor idei în
contexte cunoscute, manifestând interes pentru comunicare
Muzică și mișcare
2.1. Cântarea în colectiv, asociind
mişcarea sugerată de text
3.1. Manifestarea liberă, adecvată,
pe muzică, apelând la diverse forme de exprimare
STRATEGIA DIDACTICĂ
METODE ȘI PROCEDEE:conversația, explicația, instructajul, demonstrația, exercițiul,
jocul;
FORME DE ORGANIZARE: frontal, independent;
RESURSE MATERIALE: șablon
pălărie, planșe cu flori și fluturi, planșă model, foarfece, lipici , computer,
fond muzical ;
RESURSE TEMPORALE: 35
minute+15 minute activități în completare
RESURSE UMANE:
Bibliografie:
- Curriculum pentru învăţământul
primar, Programa școlară
pentru Arte vizuale și abilități practice, Clasa pregătitoare, București
2013;
-Organizarea interdisciplinară a ofertelor de
ȋnvăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii mici, Suport de
curs, 2013;
DEMERSUL DIDACTIC
Nr.
Crt.
|
Etapele lecției / timp
|
Ob. Op.
|
Activitatea propunătoarei
|
Activitatea
elevilor
|
Metode și
procedee
|
Mijloace didactice
|
Forme
de
organizare
|
eev Evaluare
|
1.
|
Moment
organizatoric
3 min.
|
Asigur un climat propice pentru desfășurarea activității.
Solicit elevilor să execute un joc de mișcare pe versurile cântecului:
,,Bate vântul frunzele”.
|
Elevii vor avea pe bănci materialele necesare desfășurării lecției de
arte vizuale și abilități practice.
Execută mișcările sugerate de cântec.
|
Jocul
|
frontal
|
observarea
|
||
2.
|
Captarea
atenției
2 min.
|
Citesc elevilor o ghicitoare.
Le solicit răspunsul.
Cine aduce iar în ţară
Mândre păsări călătoare,
Îmbracă grădina-n floare
Şi-ncălzeşte vremea afară?
|
Elevii ascultă cu atenție ghicitoarea.
Răspunsul este:
PRIMĂVARA.
|
Jocul
|
Textul
ghicitorii
|
Frontal
|
Aprecieri verbale
|
|
3.
|
Anunțarea temei și a
obiectivelor
1 min.
|
Anunț elevii că vor face un colaj cu tema:
Pălăria primăverii
|
Elevii ascultă cu atenție.
|
Explicația
|
Frontal
|
observarea
|
||
4.
|
Dirijarea învățării
20 min.
|
O1
O2
O3
O4
O5
O6
|
Intuirea modelului şi a materialelor
Prezint
lucrarea model – Pălăria primăverii
Solicit
elevilor sǎ numeascǎ
materialele din care e confecţionat modelul;
Demonstrarea şi explicarea modului de lucru
Prezint elevilor etapele de realizare ale lucrǎrii:
-colorarea fișelor cu flori, frunze și fluturi;
-decuparea florilor și a fluturilor;
- lipirea acestora pe suprafața
pălăriei;
Verbalizarea etapelor de lucru
Se vor repeta etapele de lucru.
Solicit
efectuarea exerciţiilor pentru încălzirea muşchilor mici ai mâinilor, iar
apoi le urez: spor la lucru.
,,Închid pumnii și-i desfac/ Degetelor fac pe plac: Clap, clap, clap!/
Pocnim din degete/ picură ploaia din ce în ce mai tare.
Mâna lebădă o fac / Care dă uşor din cap/ Lebedele în jur
privesc/ Mâinile eu le rotesc/ Ploaia cade
neîncetat/ Vârful degetelor bat/
Realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi
Supraveghez modul în care lucreazǎ elevii şi ofer informaţii suplimentare
acolo unde este nevoie;
Fac observaţii asupra modului de folosire a materialelor de lucru şi a
poziţiei corpului, asupra acurateţei lucrării.
Le cer elevilor sǎ lucreze cât mai corect şi estetic, respectând etapele
de lucru;
Asigur un climat favorabil lucrului cu ajutorul unei audiţii muzicale.
|
Elevii
numesc materialele primite şi vor intui modul cum vor fi folosite.
Elevii lucrează colaborând între ei.
|
Demonstrația
Instructajul
Exercițiul
|
Fișe cu flori și fluturi, șabloane
pălărie, foarfece, lipici
Planșa model
|
independent
|
Aprecieri verbale
Observarea
|
5.
|
Evaluarea
activității
8 min.
|
O7
|
Voi afișa în fața clasei lucrările. Le propun expoziție din care fiecare elev va veni pe rând și va selecta o
lucrare ce va fi premiată.
Se vor face aprecieri în funcție de
corectitudinea realizării lucrării, de acuratețea și încadrarea în timp.
|
Elevii vin pe rând și aleg o lucrare.
|
Jocul
|
Lucrările finale ale elevilor
|
Frontal
|
Aprecieri verbale
Medalii
|
6.
|
Încheierea
activității
1 min.
|
Se fac
aprecieri individuale şi generale
|
Elevii ascultă aprecierile cadrului didactic.
|
frontal
|
Aprecieri verbale
|
|||
7.
|
Activitate recreativă
|
Dau tonul
cântecelului:
Înfloresc grădinile.
Distribui
elevilor jocuri puzzle.
|
Elevii cântă cântecul solicitat, iar apoi vor asambla jocurile puzzle primite.
|
jocul
|
puzzle
|
independent
|
Observarea
|
Va multumesc, materialul a fost o buna sursa inspiratoare.
RăspundețiȘtergereMă bucur că am putut ajuta. Fie chiar și cu o idee!
Ștergere