Interviuri cu oameni de succes - avocat Olivia-Luciana GRIGORESCU, partea a II-a



Stăm de vorbă cu doamna avocat Olivia-Luciana GRIGORESCU (fostă DUMBRAVĂ) din București:





V-aţi temut vreodată de ceva sau de cineva? Şi dacă nu, cum se derulează viaţa unui om fără temeri? Lipsa temerilor, să fie cumva urmarea faptului că ţelurile nu v-au fost destul de măreţe? Sau că ați fost înzestrat cu aptitudini de învingător?

Ca orice om, am avut temeri, însă ele au fost generate de eventuale lucruri sau situații și nu de oameni. De exemplu, îmi este teamă de spații închise și de îngrădirea libertății.

Orice om poartă în viaţa reală mai multe măşti. Într-o zi râde, în altă zi poate plânge, alteori masca indiferenţei îi acoperă chipul. Uneori, trebuie să schimbăm aceste măşti, deoarece societatea ne-o cere. Ați fost vreodată schimbătoare înaintea oamenilor? 

Nu. Îmi este foarte greu să port o mască, pentru că sunt o persoană deschisă și ușor de citit. Prefer să evit situațiile când trebuie să mă comport nefiresc pentru că nu sunt un bun actor.

Interviuri cu oameni de succes - avocat Olivia-Luciana GRIGORESCU - partea I


Stăm de vorbă cu doamna avocat Olivia-Luciana GRIGORESCU (fostă DUMBRAVĂ) din București:


           Mi-ar plăcea, prin acest interviu, să vorbim despre activitatea și cariera dumneavoastră. Vă invit să facem un periplu al paşilor ce v-au făcut să urcați în fiecare zi. Să descoperim  care a fost primul pas pe drumul  succesului?

În primul rând, vă mulțumesc cu recunoștință  pentru posibilitatea de a vă acorda acest interviu.
Cu siguranță, primul pas pe drumul succesului l-a reprezentat admiterea mea în cadrul Baroului Giurgiu, intrarea în lumea avocaturii cum se spune.

 Un pom este judecat după rodul ce-l dă şi, nu neapărat, după frunza umbroasă. Se știe că rădăcinile sănătoase hrănesc o coroană sănătoasă. Care sunt rădăcinile dumneavoastră?

Provin dintr-o familie de profesori de matematică, ambii părinți fiind foarte dedicați profesiei lor. Părinții mei au educat generații întregi de copii și  au reușit să transmită tot ce au avut mai bun și către mine și sora mea. Amândouă am moștenit de la ei o gândire analitică, abilitatea de a comunica foarte ușor și orientarea în a găsi soluții pentru toate problemele de zi cu zi, nu doar... de matematică.

O amintire care vă vine în minte despre părinţi!  De la cine credeţi că aţi moştenit talentul de a vă descurca pe căile atât de întortocheate ale vieții?

Cred că acest lucru se datorează în egală măsură ambilor părinți. Dintotdeauna au format o echipă și s-au completat unul pe altul, reușind să înfrunte toate greutățile vieții. Cele mai frumoase amintiri despre părinți sunt excursiile pe care le făceam împreună în fiecare vacanță, mereu având activități noi și descoperind locuri frumoase împreună.

Școala Altfel, 28 martie 2018

Școala Altfel, 27 martie 2018 - vizită



Din activitățile noastre - Grădina lui Vic-pitic


Școala Altfel, 26 martie 2018

Proiect didactic - Tehnici de lucru cu hârtia: Grădina lui Vic-pitic – colaj


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Propunător:
Data:  23.03.2018
Clasa : a IV-a A
Aria curriculară: Arte și tehnologii
Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Măiestrie și creație
Subiectul lecției :  Tehnici de lucru cu hârtia: Grădina lui Vic-pitic – colaj
Tipul lecției: Formare de priceperi şi deprinderi

Competențe specifice:
2.1. Valorificarea unor materiale și tehnici adecvate, pentru exprimarea clară a unui mesaj intenționat;
2.3. Realizarea de produse unicat, personalizate și utilizabile, în urma desfășurării unor activități dominant manuale, creative și ludice;

OBIECTIVE OPERAȚIONALE
Cognitive:
O1 – să identifice etapele  realizării lucrării pornind de la modelul dat ;
O2 să evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de evaluare stabilite;  

 Psiho-motrice:
O3 – să  utilizeze tehnici diferite de lucru cu hârtia (pliere, decupare după contur, lipire);
O4 - să mânuiască corect materialele de lucru;
O5 -  să coloreze piticul respectând conturul desenului;
O6 – să asambleze corect , estetic şi creativ în spaţiul de lucru elementele componente  pentru realizarea produsului final;

Afective:
O7 -să coopereze cu membrii grupei pentru realizarea  lucrării propuse;

Proiect didactic - Adunarea și scăderea fracțiilor cu același numitor – exerciţii şi probleme


Unitatea de învățământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Data: 23.03.2018
Clasa: a IV-a A
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător:
Unitatea de învăţare: Fracții cu numitorul mai mic sau egal cu 10 sau cu numitorul egal cu 100
Subiectul: Adunarea și scăderea fracțiilor cu același numitorexerciţii şi probleme

Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Competenţe specifice :
2.1. Recunoaşterea numerelor naturale în concentrul 0- 1 000 000 şi  fracţiilor cu numitori mai mici sau egali cu 10, respectiv egali cu 100
2.4. Efectuarea de adunări şi scăderi de numere naturale în concentrul 0 -1 000 000 sau cu numere fracţionare;
5.1. Utilizarea terminologiei specifice şi a unor simboluri matematice în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme cu raţionamente diverse;

Obiective operaţionale:
Cognitive:
 O1- să utilizeze terminologia corespunzătoare în citirea/ scrierea fracţiilor;
O2- să efectueze operaţii de adunare şi scădere între fracţii cu acelaşi numitor;
O3- să rezolve probleme cu fracţii prin operaţiile învăţate ( adunare, scădere);

O4- să compună probleme cu ajutorul unor fracții date;

Psihomotrice:
O5-să mânuiască corespunzător materialul didactic conform sarcinilor matematice;
Afective:
O6-să manifeste interes/motivaţie pentru  rezolvarea sarcinilor;     

Proiect didactic - Verbul- exerciții aplicative


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 23.03.2018
Clasa:  a IV -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Gata de aventură
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Verbul- exerciții aplicative
                             Text suport: Vic-pitic și-o poveste din nimic, de Victoria Pătrașcu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Proiect didactic - Vic-pitic și-o poveste din nimic, de Victoria Pătrașcu



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 23.03.2018
Clasa:  a IV -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Gata de aventură
 Subiectul lecției: Textul literar narativ -  formularea ideilor principale
                              Text suport: Vic-pitic și-o poveste din nimic, de Victoria Pătrașcu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.1. Formularea de concluzii simple pe baza lecturii textelor informative sau literare

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească corect, expresiv, fluent și conștient textul;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O3- să povestească textul pe fragmente/ integral;
O4- să alcătuiască planul de idei al textului;
O5- să aplice cunoștințele însușite în exercițiile propuse (eseul de cinci minute, cvintetul);    

Psihomotrice:
O6 – să scrie lizibil şi îngrijit pe caiete, pe fișe şi pe tablă, în ritm propriu;

Afective:
O7- să manifeste interes față de activitate;

Martie - mărțișor, atelier AVAP





Interviuri cu oameni de succes



În loc de prefață...

V-ați întrebat vreodată cum au apărut lucrurile din jurul nostru?
Ei bine, toate au pornit de la o idee!  Fiecare dintre noi avem o idee proprie despre ce înseamnă să ai o viață prosperă, însă nimeni nu poate anticipa cum se va îndeplini aceasta...
În opinia mea și nu numai, totul se derulează cu un...  prim pas. Orice  drum pe care pășim ne încarcă de învățăminte și ne îmbogățește prin lecțiile noi ce le aduce în viața noastră. Pentru că... toate ni se revelează doar atunci când ne simțim pregătiți.
 Dacă privim în jur vom observa că sunt oameni care au obținut succesul în viață și oameni ce nu au cules rod bogat pe parcursul existenței lor. Și atunci, prima întrebare pe care ne-o punem este: De ce unii reușesc, iar alții eșuează? Ce îi diferențiază pe oameni? Cum este definit succesul și cine îl poate atinge?
 Istoria abundă în zeci de exemple de oameni remarcabili ce s-au confruntat cu multe obstacole, dar care, în final, au strâns multe reușite în propriul palmares. Cum au depășit aceștia eșecul și cum au găsit puterea de a continua, este o curiozitate pe care  cercetătorii au studiat-o, ajungând la același răspuns: curaj, ambiție, motivație. Aceste stări țin de structura interioară a fiecăruia, iar lecția lor este însușită la timpul potrivit și în ritm propriu.

Din activitățile noastre de AVAP...


24 ianuarie 1859 -Ziua Unirii Principatelor Române

Hai să dăm mână cu mână!



Dor de Eminescu...

Crăciun 2017, București, România



O viață închinată lui Hristos







Istorie și viață jertfelnică în comunitatea movileană


PARTEA a II-a
În memoria preotului

Stelian Hornea

În loc de prefață...

Inimă ce-a sângerat pentru aproapele său

În trecerea pe Pământ, fiecare om are o poveste pe care și-o scrie cu propriile mâini, în care alegerile îi sunt esențiale. Poate fi o poveste frumoasă, plină de iubire sau una presărată de suferințe și multe încercări. De când ne naștem și până pășim în eternitate, viața ne este o continuă lecție. O lecție din care învățăm să iubim, să iertăm, să dăruim.
Ca să înțelegem procesul creației noastre, trebuie să privim prin propriile lentile ale sufletului, nu doar ale  minții. Să conștientizăm că pentru fiecare om există o bucată de cer pe pământ. Că Dumnezeu a lăsat pentru oricine un loc sub soare și că nu trebuie să lovim în semeni niciodată, deoarece drumul fiecăruia este unic și irepetabil.

Istorie și viață jertfelnică în comunitatea movileană


PARTEA ÎNTÂI

Pași prin trecutul unei comunități

Freamătul rădăcinilor movilene
Despre trecutul oricărui ținut al neamului omenesc se ocupă istoria. Despre rădăcinile și evoluția  comunității noastre  aflăm tot privind în icoana timpului deja scurs.
Într-unul din eseurile apărut în volumul Căutător în propria viață (apărută la Editura Olimpiada în anul 2010),  vorbeam despre rădăcinile fiecărui om, acele fire nevăzute ce ne leagă și ne readuce din orice colț de lume unde, poate, ajungem să pășim într-un anumit moment al existenței noastre.
          Așezată în Câmpia Bărăganului, Movila Miresii este un loc ce a inspirat multe condeie, prin legenda ce-o ascunde. Din poveștile bătrânilor satului legenda s-a creionat astfel:
Pre vremuri de demult, într-o iarnă, pe un vifor mare, prin partea locului trecea o nuntă cu toți nuntașii, iară mireasa era adusă de mire    într-un car cu boi. Pe drum, s-a desprins fundătoarea carului și mireasa a căzut în zăpadă. Când au observat nuntașii lipsa miresei erau departe și, deoarece era viscol mare, fiind și pe înserat,  n-au mai putut să o găsească.
Se zice că la o movilă din apropiere era o târlă ciobănească și ciobanul, condus  de lătratul câinilor, s-a dus în partea locului și a găsit mireasa în zăpadă. Aducându-o la târlă, a luat-o de nevastă și au întemeiat prima familie din zonă. De aici vine denumirea de Movila Miresii.

Am plecat să colindăm! - album foto






Am plecat să colindăm!

Și anul acesta, la fel ca-n anii trecuți, Primăria Movila Miresii a fost una din gazdele alese de către elevii movileni pentru a vesti Nașterea lui Hristos.  
Cum Movila Miresii este un loc unde tradițiile sunt respectate cu sfințenie, alături de colinde, ,,Capra” a fost unul din obiceiurile pe care elevii movileni l-au prezentat, obicei care încă își păstrează frumusețea și a cărui semnificație vizează trezirea rituală a gazdelor și pregătirea sufletească pentru întâmpinarea sărbătorilor de iarnă.  
Conform scrierilor de specialitate, Capra se alcătuieşte dintr-un lemn scurt, cioplit în formă de cap al acestui animal. Masca este însoţită de o ceată zgomotoasă, care îi acompaniază dansul. Capra saltă şi se smuceşte, se roteşte şi se apleacă, clămpănind ritmic din fălcile de lemn. Un spectacol ce se remarcă mai ales prin originalitatea costumului şi a strigăturilor.  

Darul meu secret...


Darul meu, bucuria ta! -album foto


Darul meu, bucuria ta!


Perioada sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna preferata copiilor, dar și a noastră, a adulților. Poate pentru că este momentul din an când primim din sacul lui Moș Crăciun darul mult așteptat. Sau poate pentru că avem ocazia să ne felicităm semenii fără să fie aniversarea lor, să dăruim și să facem cât mai multe gesturi caritabile.

Elevii  Școlii Gimnaziale Movila Miresii, din clasele Pregătitoare A și a IV-a A, coordonați de învățătoarele lor, au organizat zilele acestea, în parteneriat cu biserica din localitate, o activitate de voluntariat  intitulată: ,,Darul meu, bucuria ta!” ce a constat în  oferirea de alimente, hăinuțe  și dulciuri  unor familii nevoiașe .
Acestei activități de formare a unor atitudini moral-civice pozitive față de persoanele aflate în nevoi i s-a alăturat și prof. religie Maria Ghiorghieș și, bineînțeles, preoții movileni,  Pr. Marius Sinca și Pr. Bogdan Alexandru Ionescu. Astfel, câteva familii din localitatea movileană au primit vizita neașteptată a celor implicați în activitate.
Mulțumim directorului școlii movilene, prof. Mirela Brezuică care reușește permanent să trezească în inimile elevilor sentimentul generozității, dăruirii și al recunoștinței.
Mulțumim tuturor părinților care ne-au sprijinit și ne-au fost alături în astfel de acțiuni filantropice.  

Serbarea de Crăciun, album foto


În așteptarea sărbătorilor de iarnă...








1 Decembrie, Ziua Națională a României



Proiect didactic, Grecii, prima civilizație a Europei

      UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
       PROPUNĂTOR:Florean Cornelia
CLASA: a IV-a 
DATA: 20.11.2017
DISCIPLINA:   Istorie  
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Epoci istorice, evenimente, personalități, locuri istorice
SUBIECTUL: Grecii, prima civilizație a Europei
TIPUL LECTIEI: transmitere  de cunoştinţe
COMPETENȚE SPECIFICE:
- sa recunoasca si sa utilizeze informatii dintr-o sursa istorica
- sa foloseasca termeni istorici in situatii diverse

OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1 – sa precizeze pozitia geografica a Greciei;
O2 – sa numeasca ocupatiile principale ale vechilor greci;
O3 – sa descrie modul de viata al grecilor si cele doua mari orase-cetati
O4 -  sa extraga informatii despre educatia si mitologia greaca din textele date;
O5 – sa completeze un text lacunar utilizand cuvintele date.

Proiect didactic, Înmulţirea numerelor când factorii au cel mult trei cifre


Unitatea de învăţământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Clasa: a IV-a A                                                                                                                                  
Data: 
Propunător: Florean Cornelia
Aria curriculară: Matematică şi ştiinţe ale naturii
Disciplina: Matematică
Unitatea de învăţare: Înmulţirea numerelor naturale în concentrul 0-1.000.000
Subiectul: Înmulţirea numerelor când factorii au cel mult trei cifre
Tipul lecţiei: formarea de priceperi şi deprinderi
Competențe specifice:
2.5. Efectuarea de înmulţiri de numere în concentrul 0 - 1 000 000 când factorii au cel mult trei cifre şi de împărţiri la numere de o cifră sau două cifre;
5.1. Utilizarea terminologiei specifice şi a unor simboluri matematice în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme cu raţionamente diverse;

Obiective operaţionale:
Cognitive:
  O1:  să efectueze operaţii de  înmulţire a două numere de cel mult trei cifre;
  O2: să compare două produse de numere;  
  O3:   să  afle dublul / triplul unui număr dat;
  O4:   să rezolve exerciţii respectând ordinea efectuării operaţiilor;
  O5: să scrie numere date sub forma unei sume/ diferențe sau produs de doi factori;

Proiect didactic, Adjectivul


Data
Unitatea de învăţământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Clasa : a IV-a A
Propunător : Florean Cornelia
Aria curriculară : Limbă şi comunicare
Disciplina : Limba și literatura română
Unitatea de învăţare :  O iarnă... de poveste
Subiectul : Intuirea claselor morfologice - Adjectivul
Tipul lecţiei: sistematizare şi consolidare a cunoştinţelor
Locul de desfăşurare: sala de clasă
Numărul de elevi: 16
Resurse temporale: 45 de minute

Competențe specifice:

1.1. Realizarea de deducţii simple pe baza audierii unui text literar sau informativ accesibil;
3.5. Sesizarea abaterilor din textele citite în vederea corectării acestora;

Obiective operaţionale:

Cognitive :
O1-să folosească adjective în comunicarea orală și scrisă;
O2- să recunoască adjectivele din textul suport;
O3- să formeze propoziţii cu adjective  date/ găsite;
O4-să  analizeze morfologic adjectivele dintr-un text dat, precizând  genul și numărul;
O5-să găsească adjective cu sens opus celor date;
Afective :
O6 -Să participe cu interes la activitate;
Psiho-motrice:
 O7 -să adopte o poziţie corectă în bancă în timpul activității;

Săptămâna educației globale, 13 -17 noiembrie 2017 / Tema: Lumea depinde de noi


„O lume a păcii – o lume mai bună!”

Responsabili activitate:    Înv.Cărbunaru Mariana, Clasa Pregătitoare 
                                                Înv.Florean Cornelia, clasa a IV-a A
Obiective urmărite:
-să înţeleagă semnificaţia cuvântului “pace”;
- să transmită prin desene un mesaj de pace către toţi copiii lumii;
-să pregătească elevii pentru o societate non-violentă;
Modalitatea de desfăşurare: concurs de lucrări plastice;
Pacea este libertatea mea,  a ta  şi a tuturor de a ne juca,  gândi, de a ne exprima liber, de a munci, de a ne iubi, de a fi noi înşine, de a desena porumbei albi,  de a ne  înălţa  propriile aripi…
Cu toţii, în toate limbile Planetei Albastre am exprimat  prin desene că iubim: DRAGOSTEA, PACEA, VIAŢA!
,,Pacea în lume vine de la respectul persoanei“                                                   (Benedict al XVI-lea)

,,Mai întâi păstrează pacea
 în sufletul tău şi abia apoi o poţi oferi şi altora.(Thomas Kempis)

Daruri pentru suflet






Ce bucurie mai mare poate simți un preot de țară decât aceea în care copiii îl felicită chiar de ziua numelui  și, nu oriunde, ci în Casa Domnului?
 De ziua onomastică, de Sf. Arhangheli Mihail și Gavriil, preotul parohiei Țepeș Vodă, Mihail Bănuc, a fost felicitat de școlarii și preșcolarii țepeșeni, însoțiți de cadrele didactice care-i îndrumă. Și pentru că preotul satului a fost întotdeauna în mijlocul micuților, aceștia l-au răsplătit pe Părintele cu brațele pline de florile recunoștinței lor, reușind, prin acest minunat gest, să-i încarce ochii cu lacrimi de fericire.