Unitatea de învăţământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Clasa: a IV-a A
Data:
Propunător: Florean Cornelia
Aria curriculară: Matematică
şi ştiinţe ale naturii
Disciplina: Matematică
Unitatea de învăţare: Înmulţirea numerelor naturale în concentrul 0-1.000.000
Subiectul: Înmulţirea numerelor
când factorii au cel mult trei cifre
Tipul lecţiei: formarea de priceperi şi deprinderi
Competențe specifice:
2.5. Efectuarea de
înmulţiri de numere în concentrul 0 - 1 000 000 când factorii
au cel mult trei cifre şi de împărţiri la numere de o cifră sau două cifre;
5.1. Utilizarea
terminologiei specifice şi a unor simboluri matematice în rezolvarea şi/sau
compunerea de probleme cu raţionamente diverse;
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să efectueze operaţii de înmulţire a două numere de cel mult trei
cifre;
O2: să compare două produse de
numere;
O3: să
afle dublul / triplul unui număr dat;
O4:
să rezolve exerciţii respectând ordinea efectuării operaţiilor;
O5: să scrie numere date sub forma unei sume/
diferențe sau produs de doi factori;
Afective :
O5 -să
participe cu interes la activitate;
Psiho-motrice:
O6 -să adopte o poziţie corectă
în bancă în timpul activității;
Elemente de strategie
didactică:
v Resurse procedurale: explicaţia, exerciţiul, conversaţia,
observaţia, munca
independentă, jocul;
v Resurse materiale:, manualul,
fişe de
lucru, fişe de evaluare;
v Resurse temporale: 45
minute;
v Resurse umane: 16
elevi;
v Forme de organizare: frontală, individuală, pe grupe;
Bibliografie:
v Curriculum Naţional- Programa școlară pentru
disciplina matematică, clasa a IV-a, 2014;
v Mariana Mogos, Manual matematică
pentru clasa a IV-a, Editura Art, București 2016;
v M.E.I., Metodica predării
matematicii la clasele I-IV, E.D.P., Bucureşti, 1988.
Nr.
crt.
|
Etapele lecției/
Durată
|
Ob.
Op.
|
Conţinutul informaţional şi demersul
didactic
|
Elemente de strategie didactică
|
Evaluare
|
|||||
Activitatea învăţătorului
|
Activitatea elevilor
|
Metode şi procedee
|
Material didactic
|
Forme de organizare
|
||||||
1.
|
Moment organizatoric
1 min.
|
|
Stabilesc ordinea şi pregătesc materialele necesare pentru
lecţie .
Verific tema cantitativ.
|
Se pregătesc pentru ora de
matematică.
|
|
|
frontală
|
aprecieri verbale
|
||
2.
|
Captarea atenţiei
5 min.
|
|
Află numerele de 1oo de ori mai mari
decât : 321, 945, 702, 309, 469, 542,670, 891, 672, 259.
Ordonează crescător produsele obținute conform cheii literelor și vei
obține numele unei operații matematice.
|
Elevii rezolvă corect, ordonează numerele
crescător și obțin cuvântul:
,,ÎNMULȚIREA”.
|
Jocul
exercițiul
|
Fișele cu operații
|
Frontală
|
aprecieri verbale
|
||
3.
|
Reactualizarea cunoștințelor
2 min.
|
O3
|
Propun câteva exerciţii
orale de antrenament matematic:
§
Care
este produsul numerelor 8 şi 9?
§
Aflaţi
produsul numerelor12 şi 5.
§
Aflaţi
produsul numerelor 122 şi 2.
§
Aflaţi
numărul de 3 ori mai mare decât 250.
§
Dublul
numărului 500 este...
§
Triplul
numărului 250 este...
|
Răspund oral exerciţiilor
propuse.
|
exerciţiul
|
|
frontală
|
aprecieri verbale
|
||
4.
|
Anunţarea temei şi a obiectivelor
1 min.
|
|
- Astăzi, la ora de matematică, vom consolida cunoştinţele despre Înmulţirea când factorii au cel mult trei
cifre și vom rezolva diverse exerciţii .
Scriu data şi titlul lecţiei pe tablă.
|
Scriu data şi titlul lecţiei pe caiete.
|
|
caiete de notiţe
cretă
|
frontală
|
|
||
5.
|
Dirijarea învăţării
20 min.
|
O1
O2
O4
|
Propun elevilor spre
rezolvare următoarele sarcini:
1. Calculaţi:
145 X 439 X 278
X 304 X
337
625 749
916
2.
Efectuaţi respectând ordinea
operaţiilor:
138 X 17 + 285 X 29 =
456 X 34 – 108 X 27 =
228 X 67 + 324 X 16 =
945 X 78 – 382 X 26 =
3.
Scrieţi semnul de relaţie potrivit între
perechile de produse:
126 X 75
..... 325 X 23
157 X 12 ....
111 X 26
406 X 34
..... 304 X 46
768 X 13
..... 867 X 14
|
Elevii
ies pe rând la tablă. Rezolvă
exerciţiile. Îşi notează sarcinile în caiete.
|
exerciţiul
|
Fișe de lucru
Caietele
elevilor
|
frontală
|
Aprecieri verbale
Observarea
|
||
6.
|
Atingerea performanței
5 min.
|
O5
|
Scrie numărul 648 ca:
- Sumă de două
numere naturale
- Diferență de
două numere naturale
- Produs a două
numere naturale
|
Rezolvă exerciţiile.
|
Exercițiul
|
Caietele
elevilor
|
Frontal
|
Aprecieri verbale
|
||
7.
|
Evaluarea activității
10 min.
|
O1
|
Propun elevilor spre
rezolvare o fișă de evaluare cu următoarele sarcini:
1.Calculează în scris:
834x243=
692x234=
672x306=
802x386=
2. Află numărul de 204 ori mai mare decât 257.
Diferențiat:
1. Rezolvă următoarele
operații de înmulțire:
2. Ordonează crescător
rezultatele obținute.
|
Elevii rezolvă sarcinile
din fișa de evaluare.
|
Exercițiul
|
Fișe de evaluare
|
independentă
|
Evaluare în perechi
|
||
8.
|
Încheierea
activității
1 min.
|
|
Fac aprecieri verbale asupra modului de
participare al elevilor la activitate.
Anunț tema pentru acasă: ex.
nr. 7 și 8 / pag.55, din manual.
|
Ascultă cu atenţie.
Îşi notează tema.
|
Explicația
|
Manuale
|
frontală
|
aprecieri
verbale
notare prin calificative
|
Anexă
Fişă
de evaluare
1.Calculează
în scris:
834x243=
692x234=
672x306=
802x386=
2. Află
numărul de 204 ori mai mare decât 257.
Fişă de evaluare
1.Calculează
în scris:
834x243=
692x234=
672x306=
802x386=
2. Află
numărul de 204 ori mai mare decât 257.
Anexă
Joc matematic (sarcină pe
grupe)
Află numerele de 1oo
de ori mai mari decât : 321, 945, 702, 309, 469, 542,670, 891, 672,
259.
Ordonează crescător produsele
obținute, folosește cheia literelor și vei obține numele unei operații
matematice.
32100
|
M
|
94500
|
A
|
70200
|
R
|
30900
|
N
|
46900
|
U
|
54200
|
L
|
67000
|
Ț
|
89100
|
E
|
67200
|
I
|
25900
|
Î
|
Ai obținut cuvântul :
__________________________________
Fișă de evaluare
Diferențiat
1. Rezolvă următoarele operații de înmulțire:
3x5=
6x3=
4x9=
5x0=
12x2=
|
2x9=
4x7=
6x2=
10x8=
15x2=
|
2. Ordonează crescător rezultatele obținute.
Fișă de evaluare
Diferențiat
1. Rezolvă următoarele operații de înmulțire:
3x5=
6x3=
4x9=
5x0=
12x2=
|
2x9=
4x7=
6x2=
10x8=
15x2=
|
2. Ordonează crescător rezultatele obținute.
Fișă de lucru (dirijarea
învățării)
1.Calculaţi:
145 X 439 X 278 X 304 X
337 625 749
916
2.Efectuaţi respectând ordinea operaţiilor:
138 X 17 + 285 X
29 =
456 X 34 – 108 X
27 =
228 X 67 + 324 X
16 =
945 X 78 – 382 X
26 =
3.Scrieţi semnul de relaţie potrivit între
perechile de produse:
126 X 75 ..... 325 X 23
157 X 12 .... 111 X 26
406 X 34 ..... 304 X 46
768 X 13 ..... 867 X 14
4.Scrie numărul 648 ca:
- Sumă de două
numere naturale
- Diferență de
două numere naturale
- Produs a două
numere naturale
Fișă de lucru (dirijarea
învățării)
1.Calculaţi:
145 X 439 X 278 X 304 X
337 625 749
916
2.Efectuaţi respectând ordinea operaţiilor:
138 X 17 + 285 X
29 =
456 X 34 – 108 X
27 =
228 X 67 + 324 X
16 =
945 X 78 – 382 X
26 =
3.Scrieţi semnul de relaţie potrivit între
perechile de produse:
126 X 75 ..... 325 X 23
157 X 12 .... 111 X 26
406 X 34 ..... 304 X 46
768 X 13 ..... 867 X 14
4.Scrie numărul 648 ca:
- Sumă de două
numere naturale
- Diferență de
două numere naturale
- Produs a două
numere naturale
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.