Schema orară

SCHEMA   ORARĂ
Învățământ primar

ARII curriculare


DISCIPLINE

CLASA


P
I
II
III
IV


I.
Limbă şi comunicare
Limba şi literatura română
                                        (denumire la  P, I, II - Comunicare în limba română )

5

7

6

5

5


Limba modernă (Engleză)

1

1

1

2

2

II.
Matematică si ştiinţe ale naturii
Matematică     
                              (la P, I, II stud. integrat-Matematică şi explorarea mediului)

3
1

3
1

4

4

4

Stiinţele naturii
1

1

1



III.
Om si societate
Istorie

---

---

---

---

1

Geografie

---

---

---

---

1

Educaţie civică

---

---

---

1

1

Religie

1

1

1

1

1

IV. Educaţie fizică si sport şi sănătate
Educaţie fizică

2

2

2

2

2

Joc şi mişcare

---

---

---

1

1


Muzică şi mişcare

2

2

2

1

.1.
V.
Arte

Arte vizuale şi abilitaţi practice

2

2

2

2

.1.
VI.
Tehnologii

VII. Consiliere si orientare

Dezvoltare personală

2

1

1

---

---


Număr ore  trunchi comun

19

20

20

20

21

Curriculum la decizia şcolii


0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

Număr minim total de ore pe săptămână
19
20
20
20
21


Număr maxim total de ore pe săptămână

20

21

21

21

22



Structura anului școlar 2017-2018


Ghiozdanul, darul binemeritat...

Din categoria ,,Gesturi care înalță”...

Reprezentanții Comisiei  de învățământ, cultură, sănătate, protecție socială, activități sportive și de agrement din Movila MiresiiMilan Ciocârlan și Cornelia Florean au oferit un ghiozdan cu rechizite unui elev cu posibilități materiale reduse, la începutul anului școlar 2017-2018.

Din categoria:,,Gesturi care înalță!”- album foto

Zece ghiozdane complet echipate oferite unor elevi movileni de către preotul paroh Marius Sinca, Biserica Movila Miresii...


Sfântul Mucenic Corneliu Sutașul

La mulți ani, mie!
La mulți ani tuturor ce-și serbează astăzi, 13 septembrie, ziua onomastică!

Festivitatea de deschidere a anului școlar 2017-2018 , album foto



Încă un septembrie…


,,Dragi elevi, vă doresc să fiți curioși, deschiși, să învățați cât mai multe, așa încât bagajul de cunoștințe să fie cât mai mare, pentru că el vă va însoți pe toată durata vieții”.
                                                                      (prof. Mirela Brezuică)  

Luni, 11 septembrie 2017, la Școala Gimnazială Movila Miresii, a avut loc festivitatea de deschidere a anului școlar 2017-2018. Emoția acestui moment a fost trăită la intensitate maximă de către micuții claselor pregătitoare, dar și de către ceilalți elevi ai școlii din localitate.   

Dascălul

Va fi mereu ființa care,
Din pragul clasei va-ndruma
Copii cu fețe zâmbitoare,
Ce-n bănci timid s-or așeza.

Va fi urechea ce ascultă
Pe rând orice glas cristalin,
Care întreabă, râde, cântă,
Iubește școala pe deplin.

Mâna ce ajută întruna
Și șlefuiește atent oricând,
Acele minți ce-ntotdeauna
 De ce-urile strâng  pe rând.

31 august - Ziua Limbii Române


Fără aceste opere, am fi atât de săraci!

Lasă-mă, sfântă iubire!

Lasă-mă să-ți port mireasma
Mult cântată de poeți,
Prin amurgul viu, ce toamna
Îl strecoară pe poteci.

Lasă-mă să-ți gust dulceața
Sărutărilor pereche,
Ca să pot simți cum viața
În lumina-ți mă petrece.

Ultima oară - partea a IV-a

Lia se trezi din somn zâmbind. Avusese un vis minunat, în care era mireasa lui Paul… şi pentru că-şi petrecuse noaptea alături de el, se citea cu ușurință fericirea pe chipul său...  
Cu ceva timp în urmă, au decis că se vor căsători, imediat ce Paul se va putea desprinde din activităţile sale. Iar visul, după părerea Liei, a fost premonitoriu. Dansul feeric în care a plutit tânăra noaptea întreagă, alături de alesul inimii sale, părea rupt din acele poveşti cu finaluri fericite. Zeci de lacrimi de fericire au fost despicate, cu mâini tremurânde, din dorinţa ei de a fi alături de Paul, omul care reprezenta o parte din ea. Părea că-l aşteptase o viaţă...  

Ultima oară - partea a III-a



În acea noapte, iubitul Liei, a primit un telefon de serviciu, în urma căruia a trebuit să se prezinte la bază. Era solicitat pentru a îndeplini o misiune specială.  
Paul era ofiţer instructor al trupelor comando. Dincolo de viaţa discretă din planul social, existenţa sa era plină de pericol şi neprevăzut. Obişnuit să supravieţuiască în condiţii vitrege de viaţă, să meargă în misiuni dificile, era unul din cei mai buni soldaţi ai trupelor de elită, a cărui existenţă se derula mai mult sub presiunea evenimentelor din spatele cortinei unei ţări, a acţiunilor şi procedurilor specifice militarilor. Dacă avea clipe liniştite în viaţa sa, acelea erau clipele petrecute alături de Lia, femeia lângă care a descoperit farmecul iubirii, femeia lângă care a învăţat să zâmbească cu inima. Până s-o cunoască, a vieţuit ca un lup singuratic. Lia i-a arătat că există şi o altă cale a vieţii, cea a iubirii, i-a arătat acel sublim despre care ştia, dar pe care nu-l simţise niciodată. Cunoştea doar supravieţuirea, legea junglei: cel puternic îl devorează pe cel slab. Aşa a fost pregătit fizic şi psihic, pentru că aceasta era menirea unui soldat. Iar un soldat nu-şi permite să fie cuprins de sentimente. 

Ultima oară - partea a II-a


 Când seara se despletea din înaltul cerului, trăgând draperiile peste lume, Lia era bucuroasă că întrerupea activităţile de peste zi, se aşeza în pat, închidea ochii şi, înfăşurată în mii de gânduri, își închipuia că este alături de Paul. Adora să se joace cu imaginaţia, să facă planuri, să se plimbe la braţul iubitului ei prin sfere neatinse de omenesc. Îi plăcea să se rupă de cotidian şi să se ancoreze în extensia aceea înaripată a zborului peste tărâmuri înmiresmate de iubire.  
Nu de puţine ori, ca şi de astă dată, fetiţa sa, Teo, o întrerupe din fanteziile sale, unde personajul principal era ea, iar Paul, persoana sufletului ei.  
 -Mami, mami! Ce faci? Te strig de minute bune, iar tu nu-mi răspunzi! Ce-ai păţit? Nu mai auzi?  
Doamne?! de-ar şti fetiţa unde-i zboară mamei gândurile, prin ce tărâmuri fermecate călătoreşte, i-ar înţelege lipsa de atenţie! Ar înţelege că briliantul care se ascunde în ea şi-a găsit, în sfârşit, bijutierul care-l va şlefui cât mai frumos. Dar, chiar dacă relaţia cu fetiţa sa era foarte strânsă, tot n-ar fi fost momentul potrivit să-i facă mărturisiri complete, să-i vorbească despre dragostea care o străbatea, despre acea picătură magică care era Paul, bărbatul ce o înălţa cu fiecare atingere.  

Ultima oară - prima parte

 Dacă ar fi ştiut că îl vedea pentru ultima oară, probabil l-ar fi privit altfel, mai  pătrunzător, poate. Dar...  
 Maşina s-a oprit. El, pasagerul din dreapta, cu delicateţea-i caracteristică, a coborât din maşină, nu înainte de a saluta, de a-i spune Liei: - La revedere! Pe mâine, iubita!  A deschis uşa din spate şi, de pe banchetă, şi-a luat geanta văzându-şi de drum.  
Lia a pornit maşina şi s-a înscris în trafic, nemaigândindu-se la privirea iubitului său, ştergându-şi aproape, din minte, chipul său. Traficul era aglomerat, fiind ora în care, majoritatea oamenilor îşi încheiau programul de lucru şi se îndreaptau către propriile locuinţe. Aşadar, concentrarea Liei era acum dedicată traficului încărcat.  

Vacanță 2017

De la câmpie...  la munte și  la mare... 



Întrebări



Din toate-n astă lume câte sunt
Nu știu prea mult, dar știu atâta doar:
Că te iubesc de ceruri mai presus,
Că viața, parcă, mi te-a oferit în dar.
 
Nu înțeleg cum cresc copacii drept,
Nici florile cum își desfac petala,
Știu doar că-n orice clipă-abia aștept
Să îmi respiri, să îți respir... sfiala.

Dulce poezie


O, cât aș vrea, iubite, cât aș vrea
s-adun din ochii tăi nemărginirea,
să-mi potolesc adânc setea  cu  ea
să depăn din povestea noastră,  fericirea!

Să-nvăț să-mi fie dragă astă lume
din care te-am cules ca pe o floare
înmiresmată, unică, anume
brodată-n praf de stele și visare.

Roberto Kuzmanovic: Cu tine capăt glas - poezii

Mulțumesc că mi-ai permis să-mi exprim părerea față de poeziile acestui volum! Felicitări și inspirație în continuare!
Roberto Kuzmanovic este poet, prozator și publicist. Printre multiplele sale realizări se numără și cartea Cu tine capăt glas.


Roberto Kuzmanovic - Cu tine capăt glas - volum poeme

Încă un an, încă o treaptă urcată... premierea


Serbare sfârșit de clasa a III-a - album foto


Flori și rugăciune pe lespedea trecutului

Joi, 25 mai 2017, odată cu sărbătoarea din calendarul creștin-ortodox a Înălțării Domnului, în toată țara s-a celebrat  Ziua Eroilor.
La Monumentul Eroilor din Movila Miresii, situat pe strada Târgului, elevii școlii gimnaziale din localitate au prezentat un program artistic, consemnând cinstirea acestei zile. Poezii și cântece patriotice au răsunat din glasurile micuților, ridicând astfel cortina timpului pentru a ne reaminti de jertfa înaintașilor noștri.
La eveniment au fost prezenți primarul localității - Dumitru Panțuru și viceprimarul Vasile Bădără, prof. Mirela Brezuică, directorul școlii movilene, dar și directorul adjunct, prof. Florica Munteanu, care au depus coroane de flori din partea instituțiilor pe care le reprezintă.

Școala Altfel - Activitate de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos


Excursie!!! Emoție, nerăbdare, curiozitate...

Deși drumul pare lung, ziua se anunță a fi minunată! Primul pas...



Parcul Herăstrău, București, Școala Altfel- plimbare cu vaporașul


Muzeul Satului ,,Dimitrie Gusti”, excursie, Școala Altfel


Muzeul Național de Istorie Naturală ,,Grigore Antipa” - București, excursie

Să fii mai altfel, să fii mai bun! Marți, 23 mai 2017


Școala Altfel, Luni 22 mai 2017, clasa a III-a A

ZIUA ATELIER 

1.„Maini dibace”- creatii plastice pe diferite teme

2.”Micul artist”- muzica si miscare




Emoție și culoare pe plai movilean


Concursul Judeţean de pictură ,,Culorile Bărăganului “- ediţia a IX-a  și-a desemnat câștigătorii, vineri, 19 mai 2017. Spațiul Căminului Cultural a reprezentat locul de desfășurare a acestei activități plastice, organizată de Școala Gimnazială Movila Miresii, din județul Brăila, în care motivele tradiționale, dar și obiceiurile zonei au reprezentat tematica competiției.
Comisia care a evaluat lucrările înscrise în concurs la această ediție a avut următoarea componență: prof. Hugo Mărăcineanu, membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România – președinte, iar în calitate de membri au fost: prof. Codreanu Magdalena, reprezentant ISJ Brăila, prof. Brezuică Mirela, director al Școlii Gimnaziale Movila Miresii, Panțuru Liliana, reprezentant al Primăriei Movila Miresii, Armanda Filipine, reprezentant al presei brăilene și Munteanu Florica, învățător.
Prezența autorităților locale la eveniment a fost confirmată de viceprimarul comunei Movila Miresii, Vasile Bădără.
În deschiderea activității directorul adjunct al școlii movilene, prof. Florica Munteanu a adresat câteva cuvinte de bun venit, dar și de încurajare, micilor artiști. Profesorul Hugo  Mărăcineanu le-a explicat copiilor ce-ar trebui să reproducă și să modeleze prin culoare. Le-a vorbit deschis despre obiceiuri și rituri străvechi care încă se mai respectă în mediul rural. Cu aceeași plăcere i-a orientat, pe parcursul desfășurării concursului, în finalizarea lucrărilor încercând să scoată la suprafață aptitudinile înnăscute ale acestora. Dacă micii  competitori vor reuși să pătrundă adânc în lumea acestei arte, încurajați fiind de astfel de competiții, timpul ne va dovedi. Așa cum numele movilencei Bianca Pîrlog, una din elevele artistului, a urcat treptele succesului inspirată de muzele pânzei dovedind de la o vârstă fragedă un talent extraordinar la pictură.

Prin mine doar vei respira...



De ce te-ntrebi cum va fi mâine?
Eu  c-un surâs îți dăruiesc
Dezmierdări tandre, brațe pline
De-amor ce-ți spun că te iubesc!

De ce cerșești un zbor al clipei
Când lin simți adorarea  mea?
Mai bine fă-mi din brațe aripe
Aprinde-mă ca pe o stea!

Răsfață-te cu-a mea lumină,
De azi sunt respirarea ta,
 Sunt strigătul viu din inimă
Care ades te-adulmeca!

Vânticel de primăvară


 Soarele generos al primăverii își scălda razele în grădinița de flori a micuței Larisa. Narcisele albe și cele galbene au înflorit, iar alături de ele, grațioasele lalele și-au deschis petalele atât de mirific, încât ai fi crezut că raiul a coborât pe pământ! Parfumul intens al zambilelor mov, roz și albe ce se risipise în jurul gădiniței de flori, completa tabloul primului anotimp al anului.
 Larisa era o fetiță de nouă ani ce obișnuia să se plimbe printre tufele de flori, cărora le vorbea și le admira frumusețea, minunându-se de câtă culoare este răsfățată  natura.
Floarea de Lăcrămioară, ascunsă dincolo de frunzele ei mari de forma unor lopățele, simți că nu este observată de micuța ei stăpână și, din când în când, scăpa câte un suspin adânc. Se gândea că, dacă prietenul Vânticel ar da o fugă prin grădină, ar mai scutura din petalele suratelor, iar acestora le-ar mai pieri din strălucire. În timp ce cugeta astfel, iată că apăru și Vânticel cu roba lui primăvăratică lăsând în urmă o caldă și duioasă boare.

Simboluri Pascale, clasa a III-a, 14.04.2017



În așteptarea Iepurașului...

Proiect didactic, Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 14.04.2017
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Cum gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
 Subiectul lecției: Textul narativ -  formularea ideilor principale; Text suport:Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O 3- să povestească oral conținutul textului;
O4- să extragă ideile principale/ de detaliu  potrivit succesiunii momentelor din text;
O5- să indice ordinea în care s-au petrecut întâmplările din text;
O6- să își exprime părerea față de atitudinea personajelor din text;    
Psihomotrice:
O7 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O8- să manifeste interes față de activitate;

Mâini dibace... AVAP


Ora de AVAP...



Proiect didactic, AVAP, Pușculița



UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA:  30.03.2017
CLASA : a III-a A
ARIA CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI :  Activităţi cu materiale sintetice:  Puşculiţa – colaj
TIPUL LECŢIEI: Consolidare de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
Competențe generale

 Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau estetice folosind materiale şi tehnici adecvate;

Competențe specifice

2.4. Modificarea expresiei plastice inițiale prin remodelare

           
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 – să identifice etapele  realizării lucrării pornind de la modelul dat ;
O2 – să asambleze corect  piesele  pentru realizarea produsului final;
O3 – să  utilizeze tehnici diferite de lucru cu materiale sintetice;
O4 să evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de evaluare stabilite;

Proiect didactic, Perimetrul unui poligon


Unitatea de învățământ:
Data: 30.03.2017
Clasa: a III-a A
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător:
Unitatea de învăţare: Elemente intuitive de geometrie
Subiectul: Perimetrul unei figuri geometrice plane
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

3.1. Localizarea unor obiecte în spaţiu şi în reprezentări, în situaţii familiare
3.2. Explorarea caracteristicilor simple ale figurilor şi corpurilor geometrice în contexte familiare

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să recunoască principalele figuri geometrice plane;
O2: să utilizeze corect şi conştient terminologia matematică cu privire la noțiunea de perimetru;
O3: să calculeze perimetrul unei figuri  geometrice pe baza desenului şi a formulei specifice;
O4: să compună probleme care presupun aflarea perimetrului unui poligon pe baza unor date;

Proiect didactic, Hoțul, după Tudor Arghezi


Unitatea de învățământ:
Data : 30.03.2017
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: De ce aș vrea să rămân copil?
 Subiectul lecției: Textul narativ -  formularea ideilor principale; Text suport: Hoțul, după Tudor Arghezi
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O 3- să povestească oral conținutul textului;
O4- să extragă ideile principale/ de detaliu  potrivit succesiunii momentelor din text;
O5- să indice ordinea în care s-au petrecut întâmplările din text;
O6- să își exprime părerea față de atitudinea personajelor din text;  

Proiect didactic, Verbul - recunoaștere

Unitatea de învățământ:
Data : 30.03.2017
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Care e alaiul Primăverii?
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Verbul, recunoaștere
                             Text suport: Hoțul, după Tudor Arghezi
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit;

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 - să recunoască verbele aplicând cunoștințele însușite în contexte date;
O 2 - să completeze cu verbe potrivite texte lacunare;
O3-  să formuleze enunțuri afirmative/ negative cu verbe date;  
O4- să asocieze verbele cu cuvintele potrivite;
O5- să schimbe valoarea gramaticală a unor cuvinte;

Zece pași, zece vise împlinite...

















Carmelia Dragomir Bălănică, pași pe scena politică brăileană


Anul 2000 este anul în care, purtată de idealul unei echipe puternice, alege să facă politică din convingere, convingere ce a condus-o către Partidul Social Democrat.
Carmelia Dragomir Bălănică lucrează pentru înfăptuirea lucrurilor frumoase, a proiectelor durabile, încercând să dovedească prin fiecare activitate în care se implică că este omul potrivit, la locul potrivit. Persoană elevată, cu o gândire pozitivă și cu o capacitate de comunicare admirabilă, a demonstrat că este o femeie puternică,  dispusă să se implice în proiecte dificile pe care nu oricine este capabil să le finalizeze.
          Pășind în lumea bărbaților - politica - reușește să se impună prin competență,  dar și prin trăsăturile puternice de caracter pe care le deține, devenind astfel un potențial candidat pentru orice funcție din partid. Nu puține au fost momentele când a simțit că timpul se comprimă și n-o lasă să facă tot ce-și propune, dar fiind de fel optimistă și perseverentă găsește mereu resurse interioare pentru a finaliza toate  sarcinile din agendă.
În ziua când ne-am întâlnit, mi-amintesc, am surprins-o lucrând alături de echipa sa la un proiect important și m-am temut ca nu cumva să fi uitat de întrevederea noastră. C-un zâmbet fermecător mi-a răspuns că nu-și uită cuvântul dat, indiferent ce  poate interveni în programul său zilnic, că respectul pentru cei din jur este una din regulile vieții pe care dorește să n-o încalce. Ascultând-o cu câtă plăcere vorbește despre studenții săi, în inimile cărora reușește mereu să aprindă scânteia cunoașterii, îi simt dăruirea și vocația. Pentru o clipă, recunosc, mi-aș fi dorit să mă număr printre ei, ca să pot să  dobândesc un pic din experiența sa profesională, pe care puțini brăileni o dețin la ora actuală.

Emilia Marilena Meiroșu- un politician cioplit cu idealuri și suflet


 Ne-am întâlnit la început de noiembrie, când vântul adia ușor legănând frunzele desprinse din copaci, rostogolindu-le continuu pe trotuarul neaglomerat de trecători. Privind jocul frunzelor, am observat că multe din ele se opreau lângă gardul unei școli brăilene, pe care erau scrise, în culori vii, remarci  motivante.  Devenisem curioasă să le citesc și, chiar am făcut-o:  Pentru că iubim viața... învățăm, cercetăm, ne jucăm, inventăm, zâmbim, scriem, trăim, visăm, iertăm, învingem, dansăm, descoperim, desenăm, pictăm, luptăm . În timp ce le conștientizam, am simțit aroma dulce a înțelepciunii celui ce s-a jucat atât de minunat cu ele. Aveam să aflu că era vorba chiar despre intervievata noastră, directorul acestei școli, profesoara Emilia Marilena Meiroșu.
Zâmbetul larg cu care ne-a întâmpinat, bunăvoința de a răspunde  provocării noastre, ne-au confirmat părerea că avem în față un om deosebit care, într-adevăr, are multe de dăruit lumii. Stăpână pe arta conversației, răspunsurile sale țâșnesc cu repeziciune, unele sunt scurte, la obiect și transmit siguranța omului care-și cunoaște bine reperele vieții. Politica este de 17 ani  o constantă în viața sa, iar această fidelitate i-a fost  răsplătită prin nominalizarea, pe listele pentru alegerile parlamentare din partea Partidului Social Democrat, pentru funcția de deputat. Nu a oscilat între mai multe partide,  a pășit în această echipă și nu regretă.

Niculina Moisescu, valențele competenței și viziunea unui om deosebit


Om de o curtoazie deosebită, Niculina Moisescu  ne-a invitat în biroul său cu surâsul pe buze și cu glasul cald de parcă dorea să ne ofere ceva. Și, într-adevăr, chiar ne-a dăruit, mai bine de o oră din timpul său, spunându-ne o poveste  ce merită lăsată mărturie peste timp.
I-am explicat motivul vizitei noastre și fără să ezite ne-a răspuns: - De ce nu? Chiar mi-ar plăcea să îmi exprim opinia față de subiectul propus și să dau un sfat acelor femei ce, poate, îl așteaptă...
          Pun  întrebările, înregistrez răspunsurile, iar dincolo de vocea interlocutoarei mele, simt larghețea sufletească  de care dă dovadă pe parcursul existenței sale. Continuă să ne relateze despre diferite clipe din traseul său profesional și am impresia, că în fața noastră stă un profesor universitar care, cu dăruire, le vorbește studenților  săi despre experiența proprie.  Îndrăznesc și-i mărturisesc starea pe care mi-o induce și nu se miră: îmi confirmă faptul că undeva, cândva, chiar a îndeplinit un astfel de rol. Curios! După ani de când s-a desprins de experiența catedrei, reușește încă să transmită și să capteze atenția auditoriului cu aceeași finețe cu care înnobilează clipele prezentului.