Școala Altfel, 28 martie 2018
Labels:
Activitate extracurriculara
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Școala Altfel, 27 martie 2018 - vizită
Labels:
clasa a IV-a,
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Din activitățile noastre - Grădina lui Vic-pitic
Labels:
Fotografiile mele,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Școala Altfel, 26 martie 2018
Labels:
Fotografiile mele,
Scoala altfel 2018
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic - Tehnici de lucru cu hârtia: Grădina lui Vic-pitic – colaj
Unitatea
de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Propunător:
Data:
23.03.2018
Clasa
: a IV-a A
Aria curriculară: Arte
și tehnologii
Disciplina:
Arte vizuale și abilități practice
Unitatea
de învățare: Măiestrie și creație
Subiectul lecției
: Tehnici
de lucru cu hârtia: Grădina
lui Vic-pitic – colaj
Tipul
lecției: Formare de priceperi şi deprinderi
Competențe
specifice:
2.1. Valorificarea unor materiale și tehnici adecvate,
pentru exprimarea clară a unui mesaj intenționat;
2.3. Realizarea de produse unicat, personalizate și
utilizabile, în urma desfășurării unor activități dominant manuale, creative și
ludice;
OBIECTIVE
OPERAȚIONALE
Cognitive:
O1 –
să identifice etapele realizării
lucrării pornind de la modelul dat ;
O2 – să evalueze
lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de evaluare
stabilite;
Psiho-motrice:
O3 – să utilizeze tehnici diferite de lucru cu hârtia
(pliere, decupare după contur, lipire);
O4
- să mânuiască corect materialele
de lucru;
O5 - să coloreze
piticul respectând conturul desenului;
O6 – să
asambleze corect , estetic şi
creativ în spaţiul de lucru elementele componente pentru
realizarea produsului final;
Afective:
O7 -să coopereze cu membrii grupei pentru realizarea lucrării propuse;
Labels:
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic - Adunarea și scăderea fracțiilor cu același numitor – exerciţii şi probleme
Unitatea
de învățământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Data: 23.03.2018
Clasa: a IV-a A
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător:
Unitatea de învăţare: Fracții cu numitorul mai mic sau egal cu 10 sau cu
numitorul egal cu 100
Subiectul: Adunarea și scăderea fracțiilor cu același
numitor – exerciţii şi
probleme
Tipul lecţiei: consolidare
și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
2.1.
Recunoaşterea numerelor naturale în concentrul 0- 1 000 000 şi fracţiilor cu numitori mai mici sau egali cu
10, respectiv egali cu 100
2.4.
Efectuarea de adunări şi scăderi de numere naturale în concentrul 0 -1 000 000
sau cu numere fracţionare;
5.1.
Utilizarea terminologiei specifice şi a unor simboluri matematice în rezolvarea
şi/sau compunerea de probleme cu raţionamente diverse;
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1- să utilizeze terminologia corespunzătoare
în citirea/ scrierea fracţiilor;
O2- să efectueze
operaţii de adunare şi scădere între fracţii cu acelaşi numitor;
O3-
să rezolve probleme cu fracţii prin operaţiile învăţate ( adunare, scădere);
O4-
să compună probleme cu ajutorul unor fracții date;
Psihomotrice:
O5-să mânuiască corespunzător
materialul didactic conform sarcinilor matematice;
Afective:
O6-să manifeste
interes/motivaţie pentru rezolvarea
sarcinilor;
Labels:
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic - Verbul- exerciții aplicative
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data : 23.03.2018
Clasa: a IV -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător:
Unitatea de
învăţare: Gata de
aventură
Subiectul lecției: Intuirea
claselor morfologice – Verbul- exerciții
aplicative
Text
suport: Vic-pitic și-o poveste din
nimic, de Victoria Pătrașcu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Labels:
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic - Vic-pitic și-o poveste din nimic, de Victoria Pătrașcu
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data : 23.03.2018
Clasa: a IV -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător:
Unitatea de
învăţare: Gata de
aventură
Subiectul lecției: Textul literar narativ - formularea ideilor principale
Text
suport: Vic-pitic și-o poveste din
nimic, de Victoria Pătrașcu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau
literar accesibil
3.1. Formularea de concluzii simple pe baza lecturii textelor informative
sau literare
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească
corect, expresiv, fluent și conștient textul;
O2- să formuleze
întrebări / răspunsuri referitoare la
conţinutul textului;
O3- să povestească
textul pe fragmente/ integral;
O4- să alcătuiască planul
de idei al textului;
O5- să aplice
cunoștințele însușite în exercițiile propuse (eseul de cinci minute, cvintetul);
Psihomotrice:
O6 – să
scrie lizibil şi îngrijit pe caiete, pe fișe şi pe tablă, în ritm propriu;
Afective:
O7- să manifeste interes
față de activitate;
Labels:
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Martie - mărțișor, atelier AVAP
Labels:
2018,
album foto,
AVAP,
clasa a IV-a,
Mărțișoare,
Mâini dibace
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Interviuri cu oameni de succes
În loc de prefață...
V-ați întrebat vreodată cum au apărut lucrurile din jurul
nostru?
Ei bine, toate au pornit de la o idee! Fiecare dintre noi avem o idee proprie despre
ce înseamnă să ai o viață prosperă, însă nimeni nu poate anticipa cum se va îndeplini
aceasta...
În opinia mea și nu numai, totul se derulează cu un... prim pas. Orice drum pe care pășim ne încarcă de învățăminte
și ne îmbogățește prin lecțiile noi ce le aduce în viața noastră. Pentru că...
toate ni se revelează doar atunci când ne simțim pregătiți.
Dacă privim în jur
vom observa că sunt oameni care au obținut succesul în viață și oameni ce nu au
cules rod bogat pe parcursul
existenței lor. Și atunci, prima întrebare pe care ne-o punem este: De ce unii reușesc, iar alții eșuează? Ce
îi diferențiază pe oameni? Cum este definit succesul și cine îl poate atinge?
Istoria abundă în
zeci de exemple de oameni remarcabili ce s-au confruntat cu multe obstacole, dar
care, în final, au strâns multe reușite în propriul palmares. Cum au depășit
aceștia eșecul și cum au găsit puterea de a continua, este o curiozitate pe
care cercetătorii au studiat-o, ajungând
la același răspuns: curaj, ambiție,
motivație. Aceste stări țin de structura interioară a fiecăruia,
iar lecția lor este însușită la timpul potrivit și în ritm propriu.
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Din activitățile noastre de AVAP...
Labels:
AVAP,
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
24 ianuarie 1859 -Ziua Unirii Principatelor Române
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Dor de Eminescu...
Labels:
15 ianuarie 2018,
clasa a IV-a,
Eminescu,
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Crăciun 2017, București, România
Labels:
Crăciun 2017,
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
O viață închinată lui Hristos
Istorie și viață jertfelnică în comunitatea movileană
PARTEA a II-a
În
memoria preotului
Stelian
Hornea
În loc de prefață...
Inimă ce-a sângerat pentru aproapele său
În trecerea pe Pământ, fiecare om are o poveste pe care
și-o scrie cu propriile mâini, în care alegerile îi sunt esențiale. Poate fi o
poveste frumoasă, plină de iubire sau una presărată de suferințe și multe
încercări. De când ne naștem și până pășim în eternitate, viața ne este o
continuă lecție. O lecție din care învățăm să
iubim, să iertăm, să dăruim.
Ca să înțelegem procesul creației noastre, trebuie să privim prin propriile
lentile ale sufletului, nu doar ale minții. Să conștientizăm că pentru fiecare om
există o bucată de cer pe pământ. Că Dumnezeu a lăsat pentru oricine un loc sub
soare și că nu trebuie să lovim în semeni niciodată, deoarece drumul fiecăruia
este unic și irepetabil.
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Istorie și viață jertfelnică în comunitatea movileană
PARTEA ÎNTÂI
Pași
prin trecutul unei comunități
Freamătul rădăcinilor movilene
Despre
trecutul oricărui ținut al neamului omenesc se ocupă istoria. Despre rădăcinile
și evoluția comunității noastre aflăm tot privind în icoana timpului deja
scurs.
Într-unul
din eseurile apărut în volumul Căutător
în propria viață (apărută la Editura Olimpiada
în anul 2010), vorbeam despre rădăcinile
fiecărui om, acele fire nevăzute ce ne leagă și ne readuce din orice colț de
lume unde, poate, ajungem să pășim într-un anumit moment al existenței noastre.
Așezată
în Câmpia Bărăganului, Movila Miresii este un loc ce a inspirat multe condeie,
prin legenda ce-o ascunde. Din poveștile bătrânilor satului legenda s-a
creionat astfel:
Pre vremuri de demult, într-o
iarnă, pe un vifor mare, prin partea locului trecea o nuntă cu toți nuntașii,
iară mireasa era adusă de mire într-un
car cu boi. Pe drum, s-a desprins fundătoarea carului și mireasa a căzut în
zăpadă. Când au observat nuntașii lipsa miresei erau departe și, deoarece era
viscol mare, fiind și pe înserat, n-au
mai putut să o găsească.
Se zice că la o movilă din
apropiere era o târlă ciobănească și ciobanul, condus de lătratul câinilor, s-a dus în partea
locului și a găsit mireasa în zăpadă. Aducându-o la târlă, a luat-o de nevastă
și au întemeiat prima familie din zonă. De aici vine denumirea de Movila
Miresii.
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Am plecat să colindăm! - album foto
Labels:
Am plecat să colindăm!,
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Am plecat să colindăm!
Și anul acesta, la fel ca-n anii trecuți, Primăria
Movila Miresii a fost una din gazdele alese de către elevii movileni pentru a
vesti Nașterea lui Hristos.
Cum Movila Miresii este un loc unde tradițiile sunt
respectate cu sfințenie, alături de colinde, ,,Capra” a fost unul din
obiceiurile pe care elevii movileni l-au prezentat, obicei care încă își
păstrează frumusețea și a cărui semnificație vizează trezirea rituală a
gazdelor și pregătirea sufletească pentru întâmpinarea sărbătorilor de iarnă.
Conform scrierilor de specialitate, Capra se
alcătuieşte dintr-un lemn scurt, cioplit în formă de cap al acestui animal.
Masca este însoţită de o ceată zgomotoasă, care îi acompaniază dansul. Capra
saltă şi se smuceşte, se roteşte şi se apleacă, clămpănind ritmic din fălcile
de lemn. Un spectacol ce se remarcă mai ales prin originalitatea costumului şi
a strigăturilor.
Labels:
Articole,
colinde 2017,
Primaria Movila Miresii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Darul meu secret...
Labels:
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Darul meu, bucuria ta! -album foto
Labels:
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Darul meu, bucuria ta!
Perioada sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna
preferata copiilor, dar și a noastră, a adulților. Poate pentru că este
momentul din an când primim din sacul lui Moș Crăciun darul mult așteptat. Sau poate
pentru că avem ocazia să ne felicităm semenii fără să fie aniversarea lor, să
dăruim și să facem cât mai multe gesturi caritabile.
Elevii Școlii
Gimnaziale Movila Miresii, din clasele Pregătitoare A și a IV-a A, coordonați
de învățătoarele lor, au organizat zilele acestea, în parteneriat cu biserica
din localitate, o activitate de voluntariat
intitulată: ,,Darul meu, bucuria ta!” ce a constat în oferirea de alimente, hăinuțe și dulciuri unor familii nevoiașe .
Acestei activități de formare a unor atitudini moral-civice
pozitive față de persoanele aflate în nevoi i s-a alăturat și prof. religie
Maria Ghiorghieș și, bineînțeles, preoții movileni, Pr. Marius Sinca și Pr. Bogdan Alexandru Ionescu.
Astfel, câteva familii din localitatea movileană au primit vizita neașteptată a
celor implicați în activitate.
Mulțumim directorului școlii movilene, prof. Mirela Brezuică care
reușește permanent să trezească în inimile elevilor sentimentul generozității,
dăruirii și al recunoștinței.
Mulțumim tuturor părinților care ne-au sprijinit și ne-au fost
alături în astfel de acțiuni filantropice.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Serbarea de Crăciun, album foto
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
În așteptarea sărbătorilor de iarnă...
Labels:
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
1 Decembrie, Ziua Națională a României
Labels:
1 decembrie 2017,
activități
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Grecii, prima civilizație a Europei
UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
PROPUNĂTOR:Florean
Cornelia
CLASA: a IV-a
DATA: 20.11.2017
DISCIPLINA: Istorie
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Epoci istorice,
evenimente, personalități, locuri istorice
SUBIECTUL: Grecii, prima
civilizație a Europei
TIPUL LECTIEI: transmitere de cunoştinţe
COMPETENȚE SPECIFICE:
- sa recunoasca si
sa utilizeze informatii dintr-o sursa istorica
- sa foloseasca
termeni istorici in situatii diverse
OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1 – sa
precizeze pozitia geografica a Greciei;
O2 – sa
numeasca ocupatiile principale ale vechilor greci;
O3 – sa
descrie modul de viata al grecilor si cele doua mari orase-cetati
O4
- sa extraga informatii despre educatia
si mitologia greaca din textele date;
O5 – sa
completeze un text lacunar utilizand cuvintele date.
Labels:
clasa a IV-a,
istorie,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Înmulţirea numerelor când factorii au cel mult trei cifre
Unitatea de învăţământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Clasa: a IV-a A
Data:
Propunător: Florean Cornelia
Aria curriculară: Matematică
şi ştiinţe ale naturii
Disciplina: Matematică
Unitatea de învăţare: Înmulţirea numerelor naturale în concentrul 0-1.000.000
Subiectul: Înmulţirea numerelor
când factorii au cel mult trei cifre
Tipul lecţiei: formarea de priceperi şi deprinderi
Competențe specifice:
2.5. Efectuarea de
înmulţiri de numere în concentrul 0 - 1 000 000 când factorii
au cel mult trei cifre şi de împărţiri la numere de o cifră sau două cifre;
5.1. Utilizarea
terminologiei specifice şi a unor simboluri matematice în rezolvarea şi/sau
compunerea de probleme cu raţionamente diverse;
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să efectueze operaţii de înmulţire a două numere de cel mult trei
cifre;
O2: să compare două produse de
numere;
O3: să
afle dublul / triplul unui număr dat;
O4:
să rezolve exerciţii respectând ordinea efectuării operaţiilor;
O5: să scrie numere date sub forma unei sume/
diferențe sau produs de doi factori;
Labels:
clasa a IV-a,
matematica,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Adjectivul
Data :
Unitatea de învăţământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Clasa : a IV-a A
Propunător : Florean Cornelia
Aria curriculară : Limbă şi comunicare
Disciplina : Limba și literatura română
Unitatea de învăţare : O iarnă... de
poveste
Subiectul : Intuirea claselor morfologice - Adjectivul
Tipul lecţiei: sistematizare şi consolidare a cunoştinţelor
Locul de desfăşurare: sala de clasă
Numărul de elevi: 16
Resurse temporale: 45 de minute
Competențe specifice:
1.1. Realizarea de deducţii simple pe baza audierii unui text literar sau
informativ accesibil;
3.5. Sesizarea abaterilor din textele citite
în vederea corectării acestora;
Obiective operaţionale:
Cognitive :
O1-să
folosească adjective în comunicarea orală și scrisă;
O2- să
recunoască adjectivele din textul suport;
O3-
să formeze propoziţii cu adjective date/
găsite;
O4-să
analizeze morfologic adjectivele dintr-un
text dat, precizând genul și numărul;
O5-să găsească adjective cu sens opus
celor date;
Afective :
O6 -Să participe
cu interes la activitate;
Psiho-motrice:
O7 -să adopte o poziţie corectă
în bancă în timpul activității;
Labels:
Adjectivul,
clasa a IV-a,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Săptămâna educației globale, 13 -17 noiembrie 2017 / Tema: Lumea depinde de noi
„O lume a păcii – o lume mai
bună!”
Responsabili activitate: Înv.Cărbunaru Mariana, Clasa Pregătitoare
Înv.Florean
Cornelia, clasa a IV-a A
Obiective urmărite:
-să înţeleagă semnificaţia cuvântului “pace”;
- să transmită prin desene un mesaj de pace către toţi copiii lumii;
- să transmită prin desene un mesaj de pace către toţi copiii lumii;
-să pregătească elevii pentru o societate
non-violentă;
Modalitatea de desfăşurare: concurs de lucrări
plastice;
Pacea este libertatea
mea, a ta şi
a tuturor de a ne juca, gândi, de a ne exprima liber, de a munci, de
a ne iubi, de a fi noi înşine, de a desena porumbei albi, de a ne înălţa
propriile aripi…
Cu toţii, în toate limbile Planetei Albastre am
exprimat prin desene că iubim: DRAGOSTEA, PACEA, VIAŢA!
,,Mai întâi păstrează pacea
în sufletul tău şi abia apoi o poţi oferi şi altora.”(Thomas Kempis)
în sufletul tău şi abia apoi o poţi oferi şi altora.”(Thomas Kempis)
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Daruri pentru suflet
Ce bucurie mai mare poate simți un preot de țară decât
aceea în care copiii îl felicită chiar de ziua numelui și, nu oriunde, ci în Casa Domnului?
De ziua
onomastică, de Sf. Arhangheli Mihail și Gavriil, preotul parohiei Țepeș Vodă,
Mihail Bănuc, a fost felicitat de școlarii și preșcolarii țepeșeni, însoțiți de
cadrele didactice care-i îndrumă. Și pentru că preotul satului a fost
întotdeauna în mijlocul micuților, aceștia l-au răsplătit pe Părintele cu
brațele pline de florile recunoștinței lor, reușind, prin acest minunat gest,
să-i încarce ochii cu lacrimi de fericire.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Sfinții Mihail și Gavriil, ocrotitorii spirituali ai Școlii Gimnaziale Movila Miresii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Din activitățile noastre - album foto
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Școala mea, de ziua ta!
Îți cânt cântece
de slavă,
Mă mândresc că-n
luntrea ta
Tu mă porți ca o
podoabă,
Te-oi cinsti de-a
pururea
Și pe veci îmi
vei fi dragă,
Școala mea,
izbânda mea!
Joi,
26 octombrie 2017, Școala cu clasele primare Țepeș Vodă, structură a Școlii
Gimnaziale Movila Miresii, din județul Brăila, a fost în haine de sărbătoare deoarece s-a
celebrat Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de mir, ocrotitorul
spiritual al acestei instituții de învățământ.
La eveniment au fost prezenți: directorul
școlii movilene, prof. Mirela Brezuică, dir. adj. prof. Otilia Miron, prof.
religie Maria Ghiorghieș, preotul Mihail Bănuc, părinți și rude ale elevilor
țepeșeni.
Zâmbete, emoție și bună dispoziție au dăruit
oaspeților, școlarii și preșcolarii claselor primare, micuții fiind coordonați
de cadrele didactice înv. Amalia Elena Rascarache, înv. Georgiana Hogea și ed.
Cristina Mârzea. Plini de voioșie, aceștia au prezentat un program artistic ce
a cuprins cântece, poezii, dansuri populare, dar și un moment de vals .
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic - Intuirea claselor morfologice - Substantivul
PROIECT DIDACTIC
Data : 18.10. 2017
Unitatea de învăţământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Clasa : a IV-a A
Propunător : Florean Cornelia
Aria curriculară : Limbă şi comunicare
Disciplina : Limba și literatura română
Unitatea de învăţare : Carte
frumoasă, cinste cui te-a scris!
Subiectul : Intuirea claselor morfologice - Substantivul
Tipul lecţiei: sistematizare şi consolidare a cunoştinţelor
Locul de desfăşurare: sala de clasă
Numărul de elevi: 16
Resurse temporale: 45 de minute
Competențe specifice:
1.1. Realizarea de deducţii simple pe baza audierii unui text literar sau
informativ accesibil;
3.5. Sesizarea abaterilor din textele citite
în vederea corectării acestora;
Obiective operaţionale:
Cognitive :
O1-să
folosească substantive în comunicarea orală și scrisă;
O2-
să recunoască substantivele din textul suport;
O3-
să formeze propoziţii cu substantive date;
O4-să
analizeze morfologic substantivele
dintr-un text dat precizând felul, genul, numărul;
O5-să
schimbe numărul unor substantive date;
Afective :
O6 -Să
participe cu interes la activitate;
Psiho-motrice:
O7 -să adopte o poziţie corectă
în bancă în timpul activității;
Labels:
clasa a IV-a,
Materiale didactice,
Substantivul
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Abonați-vă la:
Postări (Atom)