Dărnicia primăverii - AVAP- Proiect didactic



PROIECT DIDACTIC


UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
DATA:  02.04.2019
CLASA : a III-a B
ARIA CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI :  Tehnici de lucru cu hârtia - colaj - Dărnicia primăverii
TIPUL LECŢIEI: Consolidare de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi

Competențe specifice
1.1.Recunoașterea unor mesaje comunicate prin imagini în context familiar;
2.2.Realizarea de creații funcționale în diverse tehnici pe diferite suporturi (hârtie, confecții textile, ceramică, sticlă etc.);

           
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 - să cunoască elemente specifice anotimpului primăvara;
 O2 – să identifice etapele  realizării lucrării pornind de la modelul dat ;
O3 – să asambleze corect  piesele  pentru realizarea produsului final;
O4 – să  utilizeze tehnici diferite de lucru cu hârtia;
O5 să evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de evaluare stabilite;   

 MOTRICE  
O6-să mânuiască corect materialele de lucru;

AFECTIVE
O7 -să participe cu interes la activitate;


Perimetrul unei figuri geometrice - Proiect didactic


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Data: 02.04.2019
Clasa: a III-a B
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Elemente intuitive de geometrie
Subiectul: Perimetrul unui poligon
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

3.1. Localizarea unor obiecte în spaţiu şi în reprezentări, în situaţii familiare
3.2. Explorarea caracteristicilor simple ale figurilor şi corpurilor geometrice în contexte familiare

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să recunoască principalele figuri geometrice plane;
O2: să utilizeze corect şi conştient terminologia matematică cu privire la noțiunea de perimetru;
O3: să calculeze perimetrul unei figuri  geometrice pe baza desenului şi a formulei specifice;
O4: să compună probleme care presupun aflarea perimetrului unui poligon pe baza unor date;
Psihomotrice:
                O5: să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O6: să participe cu interes la activitate;
   

Verbul , exerciții aplicative - text suport: ,,Darnicie” după Mircea Sântimbreanu


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 02.04.2019
Clasa:  a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Cum gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Verbul, exerciții aplicative
                             Text suport: Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit;

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 - să recunoască verbele, aplicând cunoștințele însușite în contexte date;
O 2 - să ordoneze alfabetic verbele identificate;
O3- să schimbe valoarea gramaticală a unor cuvinte;
O4- să găsească verbe conform unor criterii date;
O5- să asocieze verbele cu expresiile potrivite;
Psihomotrice:
O6 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O7- să manifeste interes pentru activitate;
Strategia didactică:
-Metode și procedee: exerciţiul, conversaţia, observarea, jocul, expunerea;
-Materiale:  flipchart, manuale, caietele elevilor, fișe de lucru, fișe de evaluare.
Forme de activitate: frontală, independentă și pe grupe.
Locul de desfășurare: sala de clasă

,,Dărnicie” după Mircea Sântimbreanu - Proiect didactic


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 02.04.2019
Clasa:  a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Cum gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
 Subiectul lecției: Analiza unui text literar; Text suport: Dărnicie după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1.  Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
2.2. Povestirea unei întâmplări cunoscute pe baza unui suport adecvat din partea profesorului;
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O3 - să descopere cuvinte cu sens asemănător/ opus unor cuvinte date;
O4- să indice ordinea în care s-au petrecut întâmplările din text;
O5- să își exprime părerea față de atitudinea personajelor din text;    
Psihomotrice:
O6 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O7- să manifeste interes față de activitate;

Strategia didactică:
-Metode și procedee: lectura explicativă,explozia stelară, exerciţiul, conversaţia, jocul, eseul de cinci minute, explicația, observarea;
-Materiale:  flipchart, manuale, caietele de lucru și de clasă ale elevilor, fișe de lucru, fișe de evaluare.
Forme de organizare: frontală, independentă, pe grupe.
Locul de desfășurare: sala de clasă


Din activitățile noastre... album foto



Activitate didactică în cadrul comisiei metodice a învățătorilor, 23.01.2019

Hai să dăm mână cu mână! - album foto



Omul de zăpadă, de H. C. Andersen - proiect didactic



UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
 CLASA: a III-a B
DATA:  23  ianuarie 2019
PROPUNĂTOR: prof. înv. primar Florean Cornelia
ARIA CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare
DISCIPLINA: Limba şi literatura română
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Cum arată iarna?
SUBIECTUL: ,,Omul de zăpadă”, după Hans Christian Andersen – explorarea textului
TIPUL LECȚIEI:  consolidare și sistematizare de cunoștințe
COMPETENŢE SPECIFICE vizate:
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil;
2.2. Povestirea unei întâmplări cunoscute pe baza unui suport adecvat din partea profesorului;
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Cognitive:
O1 – să citească corect, fluent, conştient şi expresiv textul dat;
O2 – să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza conţinutului textului citit;
O3 – să ordoneze ideile principale potrivit succesiunii întâmplărilor din text;
O4 – să selecteze din text cuvinte/ expresii specifice iernii ;
O5 – să găsească un alt titlu/ final al textului;
O6- să identifice cuvinte cu sens asemănător/ opus unor cuvinte date;

Serbarea de Crăciun, clasa a III-a B



Serbarea de Crăciun, clasa pregătitoare B

Proiect didactic, clasa I, Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână


Școala Gimnazială Movila Miresii
Data: 24.02.2015
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Comunicare în limba română
Unitatea de învăţare: Împărăția literelor
Tema lecţiei: Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână - Citirea propoziţiilor/ enunţurilor - Scrierea ortografică a cuvintelor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Competenţe specifice
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu claritate

3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână
- intuirea unor cuvinte însoţite de imagini

4.1. Scrierea literelor de mână

Proiect didactic- Lupul la stână, de Ion Creangă



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.11.2018
Clasa:  a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Când mergem la colindat?
 Subiectul lecției: Textul narativ -  relatarea unor întâmplări citite; Text suport: Lupul la stână, de Ion Creangă
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil;
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit ;


Sărbătorind țara mea, colțul meu de rai…




Motto: ,,Țara mea-i un colț de rai,
   Un buchet de flori de mai…”


Pentru a cinsti cum se cuvine Ziua Națională a României și împlinirea a 100 de ani de la  înfăptuirea Marii Uniri, joi, 29 noiembrie 2018, elevii Școlii Gimnaziale Movila Miresii din județul Brăila, au organizat o activitate extrașcolară de excepție.
Cărțile de istorie din inimile elevilor movileni au fost deschise la paginile în care s-au scris toate evenimentele ce au precedat și au dus la înfăptuirea Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918. Preț de câteva ore cortina timpului a fost ridicată, iar personalități istorice marcante care în urmă cu o sută de ani și-au dat mâna pentru împlinirea țelului românilor – Unirea - au fost rememorate cu respect și considerație.

Din activitățile noastre de AVAP, clasa a III-a B

Emoții de școlar - album foto

Festivitatea de deschidere a anului școlar 2018-2019


O nouă chemare a clopoțelului


 ” Școala este tot ce vezi și tot ce auzi.
Ea trebuie să te învețe să fii propriul tău dascăl,
cel mai bun și cel mai aspru.”  (Nicolae Iorga) 



Luni, 10 septembrie 2018, la Școala Gimnazială Movila Miresii din județul Brăila a sunat primul clopoțel al anului școlar 2018-2019.
Prichindeii de clasă pregătitoare, școlarii și preșcolarii movileni s-au adunat în curtea școlii, purtând, dincolo de zâmbetele de pe chip și bucuria revederii, multe emoții specifice unui nou început. A fost ziua pe care au așteptat-o cu drag, după lunga vacanță de vară, când și-au fixat noi obiective ce urmează a fi atinse alături de dascălii lor. Momentul în care noi visuri se țes, iar încrederea în propriile puteri capătă iar contur.
 Primele cuvinte, ce le-au fost adresate elevilor și părinților prezenți în această mult așteptată zi de toamnă, au aparținut directorului școlii, prof. Mirela Brezuică care  a reliefat importanța educației, a colaborării dintre familiile elevilor și școală, a  parteneriatului cu comunitatea în general. A subliniat frumusețea emoțiilor născute în aceasă zi,  sentimentul bucuriei și al speranțelor pe care doar în spațiul unei instituții de învățământ le poți cunoaște. I-a îndemnat pe elevi spre studiu, iar părinților le-a vorbit despre toleranță și implicare în formarea personalității propriilor copii.

Esențe


Când timpul a zburat deasupra noastră,
brațul meu și brațul tău au devenit aripile sale.
Când răsăritul s-a întins peste pământ,
buzele mele și buzele tale au devenit gura lui.
Când cerul a aprins stelele pe culoarul său,
privirea mea și a ta au devenit ochii lui.

Final de promoție, 2013-2018



Popas la Hanul Urșilor, Târgu Neamț



Mănăstirea Văratec și Mănăstirea Agapia



Lacul Izvorul Muntelui




Grădina Zoologică Dragoș Vodă, Târgu Neamț



Cetatea Neamțului - Târgu Neamț, 1 iunie 2018



Casa memorială Ion Creangă , vizită, 1 iunie 2018



Casa memorială Mihail Sadoveanu - Târgu Neamț



Proiect didactic - Muzică și mișcare


Unitatea de învățământ:
Data: 24.05.2018
Propunător:
Clasa: Pregătitoare
Aria curriculară: Arte
Disciplina: Muzică și mișcare
Unitatea tematică: Călătorind prin univers
Unitatea de învățare: Elemente de limbaj muzical
Subiectul lecției: Nuanțe: tare, încet, mediu/
                          Cântec suport: Nu mi-e frică de Bau- Bau!
Tipul lecției: Predare-învățare
Număr de elevi: 27
Durata: 35 minute+15 minute activități în completare
COMPETENȚE SPECIFICE:
1.1 Receptarea cântecelor cu o structură ritmico-melodică asemănătoare cântecelor din folclorul copiilor;
2.1 Cântarea în colectiv a cântecelor, asociind mișcarea sugerată de text;
OBIECTIVE OPERATIONALE:
Pe plan cognitiv:
O1 - Să execute corect exerciţiile de încălzire şi omogenizare a vocii păstrând ritmul , durata , înălţimea sunetelor;
O2 – Să folosească corect elemente de tehnică vocală (respirație, emisie, dicție);
O3 - Să interpreteze cântecul , jocul muzical , individual sau în grup cu nuanță variată: tare, încet, mediu;
O4 - Să asocieze corect mişcările sugerate de textul jocului muzical cu versurile şi melodia acestuia;

Obiceiuri românești dincolo de culoare



Concursul judeţean de pictură Culorile Bărăganului, organizat de Școala Gimnazială Movila Miresii, al cărei director este prof. Mirela Brezuică, a ajuns anul acesta la ediţia a X-a.  
Inițiatoarea acestui concurs, prof. Munteanu Florica ne-a precizat că scopul acestuia este de a promova arta plastică în rândul elevilor  ca  o modalitate  de  educaţie  estetică, având ca temă valorizarea tradiţiilor româneşti.
Considerat a  fi un  stimulent  pentru  evidenţierea  tinerelor  talente  care  pot  transmite  gânduri  şi  sentimente proprii prin  culoare, concursul și-a adunat competitorii în minunata sală a Căminului Cultural din localitate, vineri, 18 mai 2018, orele 13.00.

Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - ultima parte


Cum aţi descrie drumul succesului, acum, după ce l-aţi străbătut? Vine succesul din noroc, muncă continuă sau armonia interioară este elementul esenţial în a-l obţine? Poate fi succesul atins de oricine?

 Munca continuă, acel echilibru interior, care chiar dacă se zdruncină câteodată, trebuie să lupți să  ți-l regăsești.  În ceea ce mă privește, am găsit mereu soluțiile  potrivite de a merge mai departe. Dacă nu te ridici când ești lovit și stai să-ți plângi de milă, nu rezolvi nimic. Succesul depinde de fiecare și vizează alegerile pe care acesta decide să le facă.

 Notele cele mai valoroase, omul le primeşte de la viaţă. Dacă aruncaţi o privire în trecutul dumneavoastră și vă autoevaluaţi, ce notă  v-aţi acorda, pe o scară de la 1 la 10?

 Dacă ar fi să-mi acord o notă, aceasta ar fi opt. Consider că puteam realiza mai mult, inclusiv profesional, dar lipsa de încredere în anumite momente-cheie mă determină să nu mă evaluez cu notă maximă. Sunt momente  când am încredere  deplină în mine și sunt momente când sunt mai riguros și-mi zic că nu-s destul de bun. Dacă privesc în jur și mă raportez la ceilalți avocați, nu mă văd mai prejos.
În definitiv, consider că nu trebuie să te aprecieze toți cei din jur. Deși am observat că s-a ajuns la un punct critic în ceea ce privește justiția din România, valoarea ei fiind pusă sub semnul întrebării...

Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - partea a III-a


  Obişnuiţi să călătoriţi? Povestiți-ne despre locurile preferate de dumneavoastră, acelea unde vă întoarceţi cu plăcere şi nerăbdare de fiecare dată? Care vă smulg promisiunea de a le revedea?

 Zonele de munte. Întotdeauna m-au fascinat drumețiile. Muntele este una din formele de relief ce mă încarcă energetic. După familie...

Sunteţi o persoană optimistă? Şi dacă da, care este reţeta ce vă menţine permanent pe palierul acesta?

Întotdeauna am fost un tip optimist. Prefer să văd întotdeauna partea plină a paharului și să găsesc soluții în cele mai dificile situații, aș spune. Îmi plac provocările, nu mă tem să urc în ring și să-mi dovedesc calitățile. Atunci când este cazul, desigur! N-o să mă complac în situații absurde doar de dragul unora ce se cred Dumnezei pe Pământ.
În definitiv, atunci când devii tată, se spune că viața nu-ți mai aparține în întregime, ci este subordonată responsabilităților de părinte, deci aparține copiilor. Și... nici un părinte nu se expune unor riscuri inutile doar de dragul de a dovedi cuiva că are anumite competențe. Deci, fără să fiu acuzat a fi lipsit de modestie, sunt... optimist și, în același timp, competent!

Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - partea a II-a

 Aţi avut dezamăgiri în viaţă şi, dacă da, care a fost cea mai mare?

Dacă vă referiți la cele de ordin profesional, cu siguranță, da! Ca orice om, de altfel! Doar că nu-mi place să mă concentrez pe ele. Așa cum am afirmat adineauri, ele țin de natura noastră umană și ne întretaie calea ca să evoluăm, să ne putem cunoaște mai bine. În definitiv, caracterul unui om este modelat de acțiunile sale, de modul său de a opera în diferite etape de viață. Acum n-o să creadă cititorii că aș fi un supraom și că n-aș fi fost niciodată traversat de acest sentiment al decepției. Doar că nu-i acord importanță mai mult decât ar trebui. O consider lecție  ce trebuie să mi-o însușesc și... doar atât.

 Ați alege, oare,  aceeași profesie dacă ați avea posibilitatea să vă întoarceți în timp?

Absolut! Îmi place  ceea ce fac și chiar mă definește.