PROIECT DIDACTIC
DATA: 02.04.2019
CLASA
: a III-a B
ARIA
CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA:
Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE:
Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI
: Tehnici de lucru
cu hârtia - colaj
- Dărnicia
primăverii
TIPUL LECŢIEI: Consolidare
de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
Competențe specifice
1.1.Recunoașterea unor mesaje comunicate
prin imagini în context familiar;
2.2.Realizarea de creații funcționale în
diverse tehnici pe diferite suporturi (hârtie, confecții textile, ceramică,
sticlă etc.);
OBIECTIVE
OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 - să cunoască elemente specifice anotimpului primăvara;
O2 – să
identifice etapele realizării lucrării
pornind de la modelul dat ;
O3 – să
asambleze corect piesele pentru realizarea produsului final;
O4
– să utilizeze tehnici diferite de lucru cu hârtia;
O5
– să
evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de
evaluare stabilite;
MOTRICE
O6-să mânuiască corect materialele de lucru;
AFECTIVE
O7 -să participe cu interes la activitate;
STRATEGIA DIDACTICĂ
RESURSE
PROCEDURALE: conversaţia, observarea, explicaţia, exerciţiul, munca independentă, demonstrația;
RESURSE
MATERIALE: manualul de AVAP-partea a II-a, Editura CD PRESS, lucrarea model , hârtie
colorată, foarfece, lipici , imagini cu flori/ fluturi, fond
muzical, calculator;
FORME DE ORGANIZARE:
frontală și pe grupe;
FORME DE EVALUARE:
observarea comportamentului elevilor, aprecieri verbale;
RESURSE
UMANE: 20 elevi
RESURSE
TEMPORALE: 50 de minute
LOCUL
DE DESFĂȘURARE: sala de clasă
BIBLIOGRAFIE:
-Ministerul Educației
Naționale – Programa școlară: Clasa
clasa IIII și clasa a IV-a; Aprobată în 19.03.2013
-Flonta Mirela și colaboratorii, Arte
vizuale și abilități practice, manual, Editura Ars Libri, 2015, București
-Educaţie plastică – ghid metodologic,
clasele I – IV – Silvia Drăghicescu, Florenţa Drăghicescu;
DEMERSUL
DIDACTIC
Nr.
crt
|
Etapele lecţiei
/timp
|
Ob
Op
|
Activitatea propunătorului
|
Activitatea elevilor
|
Metode și procedee
|
Resurse materiale
|
Forma de organizare
|
Metode și instrumente
de evaluare
|
1.
|
Moment organizatoric
1 min.
|
Asigur condiţiile necesare unei bune
defăşurări a lecţiei, pregătesc materialul didactic, aerisesc sala de clasă.
|
Se pregătesc pentru
începerea activităţii.
Verifică materialele de pe
băncuțe.
|
Fișe cu flori/ fluturi/
lipici/ foarfece
|
Frontală
|
observarea
|
||
2.
|
Captarea şi orientarea atenţiei/
3 min.
|
O1
|
Se va realiza un scurt dialog
despre anotimpul primavara, pe baza cunostintelor însușite anterior. Adresez
elevilor urmatoarele întrebări:
-În ce anotimp ne aflăm ?
-Care sunt lunile primăverii?
-Care sunt semnele
ce vestesc acest anotimp?
|
Răspund la întrebările propunătoarei.
|
Conversaţia
|
Frontală
|
Aprecieri
verbale
|
|
3.
|
Anunţarea temei şi a obiectivelor
1 min.
|
Astăzi la ora de abilități practice vom lucra pe grupe și vom realiza câte
un tablou reprezentativ al primăverii, așa cum observați în planșa model.
|
Ascultă cu atenţie tema activității.
|
Explicația
|
Frontală
|
Observ
comportamentul elevilor
|
||
4.
|
Dirijarea învăţării
28 min.
|
O1
O2
O3
|
Cer elevilor să realizeze câte un colaj conform modelului
pregătit de mine.Le explic și fac demonstrația etapelor de lucru:
- se colorează copacul,
fluturii, florile, buburuzele;
- se decupează fluturii
și floricelele, buburuzele;
- se lipesc florile și fluturașii pe
planșă;
Le precizez și care vor fi criteriile de evaluare ale lucrărilor;
-Realizarea temei propuse;
-Expresivitatea și acuratețea
lucrării;
-Creativitate, originalitate;
-Finalizarea
lucrării.
Înainte de a
se apuca de lucru, execut împreună cu elevii câteva exerciţii pentru
relaxarea muşchilor mâinii:
,,Mişcăm degeţelele,
Batem încet palmele,
Pumnişorii uite-aşa
Şi morişca tot aşa,
Înainte si-napoi,
Vine ploaia pe la noi.”
Asigur fondul muzical necesar în vederea creǎrii unei
atmosfere adecvate lucrului.
Urmăresc realizarea etapelor, fac precizări asupra modului în care
lucrează elevii.
Le urez: ,,Spor la
lucru!”
Voi supraveghea activitatea elevilor, dând sugestii acolo unde este
necesar pentru a realiza lucrări originale.
Îi anunț din timp pe elevi când trebuie să finalizeze lucrările, pentru a
putea participa cu ele la momentul de evaluare.
|
Elevii
îndeplinesc sarcinile propunătoarei.
Sunt atenți la
enunțarea etapelor de lucru.
Elevii vor repeta etapele de lucru ce trebuie urmate pentru
finalizarea lucrării.
Elevii
vor lucra pe grupe și vor pune întrebări, dacă întâmpină dificultăți.
|
Explicația
Demonstrația
Exercițiul
|
Fond muzical
Fișe cu flori,
fluturi, copaci
Planșa model
Lipici
foarfece
fond muzical
|
Pe grupe
|
Aprecieri verbale
Observarea
Observ
comportamentul elevilor
|
5.
|
Realizarea
feed-back-ului
2 min.
|
Adresez
următoarele întrebări:
-Ce
ati realizat astăzi la ora de AVAP?
-Ce
materiale ați folosit?
|
Elevii răspund la întrebările propunătoarei.
|
Conversația
|
Lucrările elevilor
|
Frontală
|
Aprecieri verbale
|
|
6.
|
Evaluarea
14 min.
|
O5
|
După ce elevii vor finaliza
lucrările, acestea vor fi expuse în fața clasei, se vor analiza şi discuta,
ţinând cont de criteriile de evaluare stabilite anterior.
Organizez o expoziție și invit fiecare elev să selecteze o lucrare pe
care și-ar dori să o cumpere. Cer să argumenteze algerea făcută.
Lucrările selectate vor fi premiate și
recompensate cu diplome.
|
Apreciază lucrările
colegilor respectând criteriile de evaluare stabilite anterior;
|
Conversația
|
Lucrările elevilor
Diplome
|
frontală
|
Turul
galeriei
|
7.
|
Încheierea activității
1 min.
|
Ascultă cu atenţie.
|
Explicaţia
|
Lucrările
elevilor
|
Frontală
|
Aprecieri verbale
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.