UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA:
CLASA: Pregătitoare
PROPUNĂTOR:
ARIA CURRICULARĂ: Limbă
şi comunicare
DISCIPLINA: Comunicare
în limba română
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Prieteni
SUBIECTUL: Sunetul
,,v”. Literele V şi v – formulare de propoziții cu suport intuitiv
TIPUL LECŢIEI: consolidare
de priceperi și deprinderi
FORMA DE REALIZARE:
activitate integrată
DISCIPLINE INTEGRATE:
CLR, MEM, DP, MM, AVAP.
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
CLR
1.3.
Identificarea sunetului iniţial
şi/ sau final dintr-un cuvânt, a silabelor şi a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi
rar
2.1. Pronunţarea clară a sunetelor şi a
cuvintelor în enunţuri simple
MEM:
1.1. Recunoaşterea şi
scrierea numerelor în concentrul 0-31
DP:
2.1. Recunoaşterea emoţiilor de bază în situaţii simple, familiare
3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea şi succesul şcolar
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea
sugerată de text
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/
film/ desen animat, care reflectă un context familiar
2.3. Realizarea de aplicaţii/compoziţii/obiecte/ construcţii simple, pe baza interesului direct
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
- Cognitive:
O1- să
identifice cuvintele corespunzătoare imaginilor de pe jetoane ;
O2 – să asocieze sunetul
„v” cu litera corespunzătoare;
O3 – să despartă
în silabe cuvinte date;
O4 - să
alcătuiască propoziţii folosind
cuvintele descoperite pe jetoane;
O5 – să coloreze
imagini conform cerinței din fișă;
Afectiv-atitudinale:
O6 - să participe cu interes la
activitate
- Psiho-motorii:
O7 - să compună
cu ajutorul silabelor cuvinte date;