Proiect didactic - România, țara mea frumoasă! - colaj


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Mihu Dragomir Brăila
Data: 29.11.2019
Clasa: I B
Propunător:  Vîju Ionela Georgiana
Aria curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Sunt artist
Subiectul lecției: România, țara mea frumoasă! -  colaj
Mijloc de realizare:  tăierea, mototolirea, lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: CLR, MM, DP
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:

Arte vizuale și lucru manual
2.1. Identificarea unor caracteristici/ proprietăţi ale materialelor întâlnite în mediul cunoscut;
2.3. Realizarea de obiecte/construcţii/ folosind materiale uşor de prelucrat şi tehnici
accesibile;
2.4. Transformarea unui material folosind o tehnică simplă;

Comunicare în limba română
2.1. Formularea unor enunţuri proprii în diverse situaţii de comunicare;
2.2. Transmiterea unor informaţii prin intermediul mesajelor simple;

Muzică și mișcare
2.1. Cântarea individuală sau în grup, asociind mişcarea sugerată de text şi de ritm;
3.2. Executarea unui dans cu mişcare repetată, pe un cântec simplu sau pe audiţie;

Dezvoltare personală
3.1. Identificarea unor sarcini de lucru simple în contexte variate;
           


Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 – să numească materialele necesare realizării lucrării, enumerându-le;
O2 – să precizeze etapele de lucru în realizarea lucrării date;

Psiho-motrice:
O3–să mototolească hârtia, aplicând tehnica de lucru învăţată;
O4 - să coloreze corespunzător siluetele românașilor conturați, decorându-le;
O5- să lipească hârtia mototolită în spaţiul dat, realizând lucrarea propusă;

Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea planșei;
O7- să aprecieze corect  lucrările colegilor și pe cea a propriei echipe;

PROIECT DIDACTIC - Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100, fără trecere peste ordin/ Rolul structurilor de bază la plante



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Mihu Dragomir Brăila
Data: 29.11.2019
Clasa: I –B
Propunător: Vîju Ionela Georgiana
Aria curriculară: Matematica și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Adunarea/ scăderea numerelor naturale în concentrul 0-100, fără trecere peste ordin
Subiectul lectiei: Adunarea și scăderea  numerelor naturale de la 0 la 100, fără trecere peste ordin/ Rolul structurilor de bază la plante
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe
Discipline integrate: CLR, AVAP;
Competențe specifice:
Matematică și explorarea mediului
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la
numărare
3.1. Rezolvarea de probleme prin observarea unor regularităţi din mediul apropiat
5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin operaţii de adunare sau scădere în
concentrul 0-100, cu sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice

Comunicare în limba română
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj oral, pe teme accesibile, rostit cu claritate
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare
cunoscute

Arte vizuale și abilități practice
1.1. Sesizarea elementelor de detaliu ale unui mesaj vizual simplu, exprimat printr-o varietate de forme artistice
2.1. Identificarea unor caracteristici/ proprietăţi ale materialelor întâlnite în mediul cunoscut

Obiective operaţionale:
O1 – să efectueze corect operaţii de adunare şi scădere în concentrul 0 – 100, fără trecere peste ordin;
O2 – să utilizeze terminologia specifică operaţiilor de adunare şi scădere;.
O3 – să rezolve corect probleme, aplicând operaţii de adunare şi scădere;
O4 – să identifice rolul și părțile unei plante;
O5- să găsească în careu numele  plantelor, indicându-le prin colorare;
Afective:
O6 – să participe activ la oră;
Psihomotrice:
O7– să îmbine corespunzător imaginile cu părțile unei plante, lipindu-le în fișă;

PROIECT DIDACTIC- Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!



Școala Gimnazială Mihu Dragomir Brăila
Data: 29.11.2019
Clasa: I-B
Propunător: Vîju Ionela Georgiana
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Comunicare în limba română
Unitatea de învăţare: Animalele din jurul nostru
Subiectul  lecţiei: Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!
Tipul lecţiei: Recapitulare - consolidare
Discipline integrate: MEM, AVAP;
Competențe specifice:
Comunicare în limba română
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj rostit cu claritate;
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu claritate;
3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână;

Matematică și explorarea mediului
5.1. Sortarea şi clasificarea unor date din mediul apropiat pe baza a două criterii;

Arte vizuale și abilități practice
1.1.  Sesizarea elementelor de detaliu ale unui mesaj vizual simplu, exprimat printr-o varietate de forme artistice

   Obiective  operaţionale: La sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm propriu, corect şi conştient cuvinte, silabe, propoziții date;
O2 – să scrie corect, silabe, cuvinte, propoziţii;
O3 – să despartă corect în silabe cuvinte, numărând silabele;
O4 – să găsească forma de plural a cuvintelor date;
O5 – să ordoneze cuvinte din şirul dat, obținând propoziții logice;
O6– să descopere cuvinte noi după criterii date, folosind  litera/ silaba indicată;
- psiho-motorii                
O7- să coloreze conturul ţării, respectând criteriul dat;
O8- să păstreze poziţia corectă în timpul scrisului;

- afectiv-atitudinale:
O9 – să manifeste iniţiativă, plăcere şi o atitudine degajată în comunicarea orală.

Proiect didactic - Prietenia - Ce este un bun prieten?



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Mihu Dragomir Brăila
Data:  29.11.2019
Propunător:  Vîju Ionela Georgiana
Clasa:  I-B
Aria curriculară: Consiliere și orientare
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : Interacțiuni simple cu ființe și obiecte familiare
Subiectul activităţii: Prietenia - Ce este un bun prieten?
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată                                                           

Școala Gimnazială Movila Miresii la ceas aniversar


O zi din potirul toamnei



Vineri, 8 noiembrie 2019, la Școala Gimnazială Movila Miresii a fost sărbătoare, deoarece în calendarul creștin-ortodox s-au prăznuit Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil, sfinți aleși a fi ocrotitori spirituali ai acestei școli.
Deși  crengile copacilor nu-și mai purtau veșmântul, razele soarelui au răsfățat zarea zugrăvind un tablou de neuitat.

Bogățiile toamnei


Activitate educativă din cadrul proiectului ,,Educație pentru viață”,  clasele a IV-a B și I- A
Responsabili activitate: prof.înv. primar Cornelia Florean și prof.înv. primar  Florica Munteanu
Ghici ce legumă am descris?/ De ce iubesc toamna?/ Poeziile toamnei/ Toamna pe alei/ Bogățiile toamnei/ Rapsodii de toamnă/  Culorile toamnei...





Secretele unei prezentări reușite - proiect didactic



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.09.2019
Clasa:  a IV -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Vorbim pe săturate
 Subiectul lecției: Secretele unei prezentări reușite - Caracteristicile unei prezentări
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.1. Formularea de concluzii simple pe baza lecturii textelor informative sau literare

Obiective operaţionale:
Cognitive:

O1 -să citească corect, expresiv, fluent și conștient textul;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O3-- să identifice caracteristicile  unei prezentări orale;
O4-- să precizeze etapele în conceperea unei prezenri;
O5- să sesizeze asemănări/ diferențe între prezenrile narative/descriptive/argumentative;
O6 - să realizeze un cvintet dupa cerinta dată;


Psihomotrice:
O7 – să scrie lizibil şi îngrijit pe caiete/ fișe/  tablă, în ritm propriu;

Afective:
O8- să manifeste interes față de activitate;

Ziua Eroilor sărbătorită cu fast la Movila Miresii


În fiecare an pomenirea eroilor neamului românesc are loc la  praznicul Înălţării Domnului, ca urmare a  hotărârii luate de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în anul 1920.
În localitatea Movila Miresii la Monumentul Eroilor situat pe strada Târgului, elevii Școlii Gimnaziale Movila Miresii, coordonați de doamnele profesor  Munteanu Florica și Ghiorghieș Maria, au prezentat astăzi, 6 iunie 2019, un moment artistic ce-a constat în cântece și versuri dedicate acestei sărbători.

Sufletul viu al culorilor din Bărăgan




Motto: ,,...culorile sunt copiii luminii.
Lumina ne dezvăluie, prin culori,
sufletul viu al acestei lumi.” Johannes Itten 




Vineri, 17 mai 2019, în comuna Movila Miresii din județul Brăila, a fost sărbătoare, deoarece școala din localitate a fost gazda concursului județean ,,Culorile Bărăganului”, concurs ajuns la cea de-a XI-a ediție.
Așadar, Şcoala Gimnazială Movila Miresii a continuat și anul acesta să promoveze, ca  o modalitate  de  educaţie  estetică, arta plastică în rândul elevilor.
Într-un cadru organizatoric de excepție, în parfumul fin al florilor de maci, într-o explozie de emoție și culoare, lucrările Biancăi Pârlog, fostă elevă a şcolii movilene, au întregit atmosfera din sala Căminului Cultural, locul desfășurării concursului.

Sat pescăresc tradițional - Tulcea






Delta Dunării, tărâm de poveste...aprilie 2019



Iubind natura... proiect educațional

Trăind simfonia vieții într-un mediu curat...






Noi, clasa a III-a B, într-o zi cu emoții constructive...




Dărnicia primăverii - AVAP- Proiect didactic



PROIECT DIDACTIC


UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
DATA:  02.04.2019
CLASA : a III-a B
ARIA CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI :  Tehnici de lucru cu hârtia - colaj - Dărnicia primăverii
TIPUL LECŢIEI: Consolidare de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi

Competențe specifice
1.1.Recunoașterea unor mesaje comunicate prin imagini în context familiar;
2.2.Realizarea de creații funcționale în diverse tehnici pe diferite suporturi (hârtie, confecții textile, ceramică, sticlă etc.);

           
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 - să cunoască elemente specifice anotimpului primăvara;
 O2 – să identifice etapele  realizării lucrării pornind de la modelul dat ;
O3 – să asambleze corect  piesele  pentru realizarea produsului final;
O4 – să  utilizeze tehnici diferite de lucru cu hârtia;
O5 să evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de evaluare stabilite;   

 MOTRICE  
O6-să mânuiască corect materialele de lucru;

AFECTIVE
O7 -să participe cu interes la activitate;


Perimetrul unei figuri geometrice - Proiect didactic


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Data: 02.04.2019
Clasa: a III-a B
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Elemente intuitive de geometrie
Subiectul: Perimetrul unui poligon
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

3.1. Localizarea unor obiecte în spaţiu şi în reprezentări, în situaţii familiare
3.2. Explorarea caracteristicilor simple ale figurilor şi corpurilor geometrice în contexte familiare

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să recunoască principalele figuri geometrice plane;
O2: să utilizeze corect şi conştient terminologia matematică cu privire la noțiunea de perimetru;
O3: să calculeze perimetrul unei figuri  geometrice pe baza desenului şi a formulei specifice;
O4: să compună probleme care presupun aflarea perimetrului unui poligon pe baza unor date;
Psihomotrice:
                O5: să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O6: să participe cu interes la activitate;
   

Verbul , exerciții aplicative - text suport: ,,Darnicie” după Mircea Sântimbreanu


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 02.04.2019
Clasa:  a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Cum gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Verbul, exerciții aplicative
                             Text suport: Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit;

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 - să recunoască verbele, aplicând cunoștințele însușite în contexte date;
O 2 - să ordoneze alfabetic verbele identificate;
O3- să schimbe valoarea gramaticală a unor cuvinte;
O4- să găsească verbe conform unor criterii date;
O5- să asocieze verbele cu expresiile potrivite;
Psihomotrice:
O6 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O7- să manifeste interes pentru activitate;
Strategia didactică:
-Metode și procedee: exerciţiul, conversaţia, observarea, jocul, expunerea;
-Materiale:  flipchart, manuale, caietele elevilor, fișe de lucru, fișe de evaluare.
Forme de activitate: frontală, independentă și pe grupe.
Locul de desfășurare: sala de clasă

,,Dărnicie” după Mircea Sântimbreanu - Proiect didactic


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 02.04.2019
Clasa:  a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Cum gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
 Subiectul lecției: Analiza unui text literar; Text suport: Dărnicie după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1.  Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
2.2. Povestirea unei întâmplări cunoscute pe baza unui suport adecvat din partea profesorului;
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O3 - să descopere cuvinte cu sens asemănător/ opus unor cuvinte date;
O4- să indice ordinea în care s-au petrecut întâmplările din text;
O5- să își exprime părerea față de atitudinea personajelor din text;    
Psihomotrice:
O6 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O7- să manifeste interes față de activitate;

Strategia didactică:
-Metode și procedee: lectura explicativă,explozia stelară, exerciţiul, conversaţia, jocul, eseul de cinci minute, explicația, observarea;
-Materiale:  flipchart, manuale, caietele de lucru și de clasă ale elevilor, fișe de lucru, fișe de evaluare.
Forme de organizare: frontală, independentă, pe grupe.
Locul de desfășurare: sala de clasă


Din activitățile noastre... album foto



Activitate didactică în cadrul comisiei metodice a învățătorilor, 23.01.2019

Hai să dăm mână cu mână! - album foto



Omul de zăpadă, de H. C. Andersen - proiect didactic



UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
 CLASA: a III-a B
DATA:  23  ianuarie 2019
PROPUNĂTOR: prof. înv. primar Florean Cornelia
ARIA CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare
DISCIPLINA: Limba şi literatura română
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Cum arată iarna?
SUBIECTUL: ,,Omul de zăpadă”, după Hans Christian Andersen – explorarea textului
TIPUL LECȚIEI:  consolidare și sistematizare de cunoștințe
COMPETENŢE SPECIFICE vizate:
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil;
2.2. Povestirea unei întâmplări cunoscute pe baza unui suport adecvat din partea profesorului;
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Cognitive:
O1 – să citească corect, fluent, conştient şi expresiv textul dat;
O2 – să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza conţinutului textului citit;
O3 – să ordoneze ideile principale potrivit succesiunii întâmplărilor din text;
O4 – să selecteze din text cuvinte/ expresii specifice iernii ;
O5 – să găsească un alt titlu/ final al textului;
O6- să identifice cuvinte cu sens asemănător/ opus unor cuvinte date;