Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Mihu
Dragomir Brăila
Data: 29.11.2019
Clasa: I B
Propunător: Vîju Ionela
Georgiana
Aria
curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina:
Arte vizuale și abilități
practice
Unitatea
de învățare: Sunt artist
Subiectul
lecției: România, țara mea frumoasă! - colaj
Mijloc
de realizare: tăierea, mototolirea, lipirea hârtiei
Forma de
realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline
integrate: CLR, MM, DP
COMPETENȚE
SPECIFICE VIZATE:
Arte
vizuale și lucru manual
2.1. Identificarea unor caracteristici/
proprietăţi ale materialelor întâlnite în mediul cunoscut;
2.3. Realizarea de obiecte/construcţii/ folosind materiale
uşor de prelucrat şi tehnici
accesibile;
accesibile;
2.4. Transformarea unui material folosind o
tehnică simplă;
Comunicare în limba română
2.1. Formularea unor enunţuri proprii în diverse situaţii
de comunicare;
2.2. Transmiterea unor informaţii prin
intermediul mesajelor simple;
Muzică și
mișcare
2.1. Cântarea individuală sau în grup, asociind
mişcarea sugerată de text şi de ritm;
3.2. Executarea unui dans cu mişcare repetată, pe
un cântec simplu sau pe audiţie;
Dezvoltare personală
3.1. Identificarea unor sarcini de lucru simple
în contexte variate;
Obiective
operaționale:
Cognitive:
O1 – să numească
materialele necesare realizării lucrării, enumerându-le;
O2 – să precizeze etapele de lucru în realizarea lucrării date;
Psiho-motrice:
O3–să mototolească hârtia,
aplicând tehnica de lucru învăţată;
O4 - să coloreze corespunzător siluetele românașilor conturați, decorându-le;
O5- să lipească hârtia mototolită în spaţiul dat, realizând lucrarea propusă;
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea planșei;
O7- să aprecieze corect lucrările
colegilor și pe cea a propriei echipe;
STRATEGIA
DIDACTICĂ
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, instructajul, demonstrația, exercițiul, jocul,
turul galeriei;
FORME DE
ORGANIZARE: frontală, pe grupe;
RESURSE MATERIALE: fișe
desene, planșă model, hârtie colorată în culorile tricolorului, hârtie
creponată, flori din hârtie, culori, carioci, foarfece, lipici , computer, fond
muzical, boxe audio ;
RESURSE
TEMPORALE: 50 de minute
RESURSE
UMANE: 19 elevi
Bibliografie:
- Curriculum pentru învăţământul
primar, Programa școlară
pentru Arte vizuale și abilități practice, Clasa I, București 2013;
-Organizarea interdisciplinară a ofertelor de
ȋnvăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii mici, Suport de
curs, 2013;
DEMERSUL DIDACTIC
Nr.
Crt.
|
Etapele lecției / timp
|
Ob. Op.
|
Activitatea
propunătoarei
|
Activitatea
elevilor
|
Metode și
procedee
|
Mijloace didactice
|
Forme
de organizare
|
eev Evaluare
|
1.
|
Moment
organizatoric
3 min.
|
|
Asigur un climat propice pentru desfășurarea activității.
E timpul
pentru o nouă provocare.
Pentru a dovedi că suntem într-adevăr o
echipă de succes, trebuie să demonstrăm că suntem creativi și la ora de AVAP.
De
aceea, pentru că cele 3 surori și-au regăsit
mama, vă invit să-i facem un cadou României, un colaj, în semn de
prețuire.
|
Elevii vor avea pe bănci materialele necesare desfășurării lecției de
arte vizuale și abilități practice.
|
Conversația
|
Coșulețe cu materiale
necesare desfășurăii activității
|
frontală
|
Observarea
|
2.
|
Captarea
atenției
3 min.
|
|
Ca să mă
asigur că elevii sunt pregătiți pentru ora de AVAP, le citesc o poezioară ca să-i motivez pentru o
implicare maximă:
De-mi arăţi că mândru eşti,
Român
fiindcă te numeşti
Că ştii
multe lucruri despre
România
din poveste,
Un desen toți vom primi
Veseli
îl vom împodobi
Un colaj
vei realiza
Alături
de echipa ta
Harta României Mari
Decorăm
noi mici școlari
Recompense
de-om primi
Bucuroși ne vom simţi!
|
Elevii ascultă cu atenție textul poeziei și înțeleg din versuri tema
activității.
|
Expunerea
|
Textul
poeziei
|
Frontală
|
Observarea
|
3.
|
Anunțarea temei și a obiectivelor
1 min.
|
|
Anunț elevii că tema colajului
ce-l vor realiza este: România, țara
mea frumoasă!
|
Elevii ascultă cu atenție.
|
Explicația
|
|
Frontală
|
observarea
|
4.
|
Dirijarea învățării
25 min.
|
O1
O2
O3
O4
O5
O6
|
Elevii vor lucra pe 5 grupe.
Fiecare grupă poartă un nume, după numele celor 5 prieteni care le-au ajutat
pe cele 3 surori, astfel:
Grupa Muntelui/ Grupa Dealului/ Grupa Câmpiei/ Grupa Pădurii și Grupa
Râului.
-Îndrept atenţia elevilor spre planșa model.
Intuirea
modelului şi a materialelor
Cer elevilor
să identifice materialele ce le au pe bancă.
Demonstrarea şi explicarea modului de lucru
Prezint elevilor etapele de realizare ale lucrǎrii:
-mototolirea hârtiei creponată, în toate cele trei culori: roșu, galben,
albastru.
-colorarea și decorarea siluetelor de românași și româncuțe;
-
lipirea hârtiei mototolite pe suprafața hărții;
Verbalizarea etapelor de lucru
Se vor repeta etapele de lucru de către 1-2 elevi.
Solicit
efectuarea exerciţiilor pentru încălzirea muşchilor mici ai mâinilor, iar
apoi le urez: spor la lucru.
,,Închid pumnii și-i desfac/ Degetelor fac pe plac: Clap, clap, clap!/
Pocnim din degete/ picură ploaia din ce în ce mai tare.
Mâna lebădă o fac / Care dă uşor din cap/ Lebedele în jur
privesc/ Mâinile eu le rotesc/ Ploaia cade
neîncetat/ Vârful degetelor bat/
Realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi
Supraveghez modul în care lucreazǎ elevii şi ofer informaţii suplimentare
acolo unde este nevoie.
Fac observaţii asupra modului de folosire a materialelor de lucru şi a
poziţiei corpului, asupra acurateţei lucrării.
Le cer elevilor sǎ lucreze cât mai corect şi estetic, respectând etapele
de lucru;
Asigur un climat favorabil lucrului cu ajutorul unei audiţii muzicale.
|
-Elevii numesc
materialele primite şi vor intui modul cum vor fi folosite.
-Observă, cu atenţie, modelul prezentat.
-Precizează ce materiale s-au folosit pentru realizarea
acestei lucrări.
-Sunt atenți la explicațiile primite.
-Repetă etapele de lucru pentru realizarea lucrării.
-Efectuează exerciții pentru încălzirea mușchilor mici ai
mâinilor.
-Elevii lucrează, colaborând între ei.
-Elevii realizează colajul cu
ajutorul materialelor expuse, apelând la propria imaginaţie și creativitate.
|
Demonstrația
Instructajul
Exercițiul
|
Planșa model
Planșa de lucru
Hârtie creponată
Foarfece
Lipici
Culori
Carioci
Flori din hârtie
Laptop și boxe audio
|
Pe grupe
|
Observarea
Aprecieri verbale
|
5.
|
Evaluarea
activității
10 min.
|
O7
|
Voi anunţa
încetarea lucrului, după ce timpul destinat acestei etape din activitate este
scurs.
Voi afișa în fața clasei lucrările. Le propun o expoziție,
iar fiecare echipă va veni pe rând și va acorda o notă ( de Bine sau Foarte bine) pe fiecare din cele 5 lucrări expuse, exceptând
propria lucrare.
Se vor face aprecieri în funcție de corectitudinea
realizării lucrării,
originalitate, de acuratețe și încadrarea în
timp.
|
Încetează
realizarea lucrării.
Se realizează
o expoziţie cu lucrările elevilor.
Se
face turul galeriei, fiecare echipă, prezentându-şi lucrarea.
Elevii grupați vin și acordă note lucrărilor colegilor.
|
Turul galeriei
|
Lucrările finale ale elevilor
Post-it-uri pentru note
|
Frontală
|
Aprecieri verbale
Recompense
|
6.
|
Încheierea
activității
8 min.
|
|
Se fac aprecieri individuale şi generale.
Dragii mei, aţi dovedit astăzi că vă iubiţi ţara şi că sunteţi mândri
de ea, colaborând pentru a găsi soluţii şi a rezolva sarcini de lucru date,
ați demonstrat că sunteţi buni colegi, prieteni și elevi creativi.
Elevii sunt îndrumaţi să-şi
strângă materialele în ordine şi să-şi facă curat la locul de muncă.
Cu toții ne prindem, cu emoție,
într-o horă a prieteniei și a Unirii, cinstind Ziua Națională
a României.
Cu toții rostim într-un glas, La
mulți ani, România!
La mulți ani, români!
|
Elevii ascultă aprecierile cadrului didactic.
Reţin
aprecierile făcute.
Strâng materialele în ordine şi fac curat la locul de muncă.
Cântă și dansează o horă alături de propunătoare.
(Suntem români mereu!)
|
Explicația
Jocul
|
Laptop, fond muzical, boxe
medalii
cântecul
,,Suntem români mereu!”
|
frontală
|
Aprecieri verbale
Diplome românaș/ româncuță
Anunț elevii că astăzi cu toții au primit calificative de foarte bine la ora de AVAP.
|
Planșa de lucru:
Stegulete recompense
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suntem romani mereu
Suntem romani
mereu
La bine şi la rau, Romani de doua mii de ani, Noi am trăit ca fraţii Alături cu Carpaţii Şi n-am dus lipsă de duşmani! Noi am trăit ca fraţii Alături cu Carpaţii Şi n-am dus lipsă de duşmani! Refren: X2 Dumnezeu de sus, Locu-aici L-a pus. Cu dealuri, cu munţi, cu şes, Cu vai si cu lunci, Si cu ape dulci Dumnezeu ni L-a ales! Românie mare, Priveşte către soare, Ca lăcrimează cineva. O pasare rapita, Cu forţa si rănită, E sora Basarabia. O pasare rapita, Cu forţa si rănită, E sora Basarabia. Refren: X2 |
Ardeal de peste
munţi,
Pe tine te vor mulţi, Tu esti al nostru nu al lor. Ardeal inima-mi spune Al nostru vei ramane Ardeal esti al romanilor! Ardeal inima-mi spune Al nostru vei ramane Ardeal esti al romanilor! Refren: X2 Noi vrem acest pamant, Nu vrem nimic mai mult, Nu dorim raul altuia... Avem ce nu au altii, Hai sa traim ca fratii, Si sa iubim Romania! Avem ce nu au altii, Hai sa traim ca fratii, Si sa iubim Romania! Refren: X3 Dumnezeu ni L-a ales! Dumnezeu ni L-a ales! Dumnezeu ni L-a ales! |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.