Sub cerul operei eminesciene




    La fiecare mijloc de ianuarie, ne amintim că în anul 1850 s-a născut o stea- Mihai Eminescu. Și, cu atât mai mult, de când această zi a devenit și Ziua Culturii Naționale, buzele tuturor murmură versuri din lirica poetului, iar în instituțiile școlare, cu siguranță, această zi este celebrată în cele mai creative moduri.
     De la concursuri de recitări sau de lectură a unor texte din proza eminesciană, până la realizarea unor expoziții de picturi și desene inspirate din tematica operei poetului, nelipsind, desigur, filmele documentare despre viața și activitatea acestuia, astăzi, 15 ianuarie 2016,  ne-am reamintit cu toții că Eminescu a fost român.
      Sub cerul operei eminesciene, elevii Școlii Gimnaziale Movila Miresii, din județul Brăila, instituție al cărei director este prof. Mirela Brezuică, au derulat o serie de activități dedicate împlinirii a 166 de ani de la nașterea ,,Luceafărului românesc”.
   

Mihai Eminescu - sărbătorit la Școala Gimnazială Movila Miresii, Brăila - album foto


Crăciun 2015, Bistrița - România



Proiect didactic- Primii fulgi de nea, de Ion Agârbiceanu


Școala ……
Data: 12.01.2016
Clasa: a II-a A
Propunător:
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Disciplina: Comunicare în limba română
Unitatea de învăţare: Tradiții, obiceiuri, sărbători...
Subiectul: Propoziția/ semnul exclamării- text suport: Primii fulgi de nea, după Ion Agârbiceanu
Tipul lecţiei: comunicare de noi cunoștințe;
Competenţe specifice
1.2 Identificarea unor informaţii variate dintr-un text audiat

3.2. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomene din universul cunoscut
4.1. Scrierea unor mesaje, în diverse contexte de comunicare

Obiective operaționale:
Cognitive:
O1:  să citească corect, coerent, conştient şi expresiv textul propus;
O2:  să răspundă la întrebări referitoare la conţinutul textului;
      O3: să recunoască propozițiile care au ca semn de punctuație semnul exclamării;
      O4: să explice ce exprimă (mirare, îndemn etc.) propozițiile exclamative în exemple date;
      O5: să distingă propoziţiile exclamative scrise pe jetoane;
      O6: să folosească corect semnele de punctuaţie într-un text scris după dictare;
Afective :
O7: să prezinte interes pentru activitate, participând activ la activitățile propuse;
Psiho-motrice:
       O8:  să utilizeze corect instrumentele de lucru.

Am plecat să colindăm!

      Elevii clasei a II-a A ai Școlii Gimnaziale Movila Miresii, alături de un grup de copii de la Centrul de Zi Speranța copiilor, au colindat joi, 17 decembrie 2015, Biblioteca Comunală Movila Miresii, reprezentată de bibliotecar Liliana Panțuru și primăria din localitate, instituție condusă de către primarul Dumitru Panțuru.
     Micuții au vestit gazdelor despre Nașterea Domnului Iisus Hristos, despre Steaua de la Răsărit care a condus magii către locul cel sfânt și despre ieslea în care Fecioara Maria a dat naștere Pruncului.
    Steaua sus răsare / Ca o taină mare  Steaua strălucește / Și lumii vesteste / Că astăzi Curata
Preanevinovata  /Fecioara Maria / Naște pe Mesia 
     Gazdele au fost încântate de vizită, au mulțumit de urări și au dăruit micuților dulciuri și portocale.


Iubitul meu din vis




Vino,  Doamne, de privește
Câte-n inimă am strâns!
Gândul meu ce-ades pornește
Spre iubitul drag din vis.

Iartă-mi, Doamne, nerăbdarea
De a-l revedea mereu!
Ochii lui adânci ca marea
Tulbură cugetul meu.


Te văd


Te văd aievea într-o lumină
De-argint și, parcă, te socot
Ca un luceafăr ce-mi alină,
Durerile ce-n mine port.

Te-aștept cu dor întotdeauna,
Înamorată să te-ating,
Ți-adulmec ochii-n nopți cu lună
Doresc din raze să te strâng.

Pe aripile imaginației...


           Era o zi toridă de vară. Căldura se instalase în casă încă de dimineață, iar umbra nucului bătrân mă chema convingătoare să-i citesc din aventurile lui Jules Verne. „ ... se întindeau păduri minunate, acoperind zarea. Arbori uriaşi, atingând înălţimea de două sute de picioare, îşi legau ramurile prin ghirlande de liane, formând adevărate hamacuri legănate de vânt…” Deodată apărură în fața mea, ca prin magie, toate frumusețile naturii.  Mă tenta dorința de a le atinge. Dar…eu eram captivă deja într-un glob uriaș de cristal care-mi împiedica pașii să pătrund în acea lume misterioasă, ruptă parcă din basme… Lângă mine stătea un pisoiaș încălțat, cu pălărie de cowboy și mustăți arcuite. Deodată, m-a întrebat de unde vin și dacă vreau să îl ajut să ajungă pe tărâmul celălalt, deoarece zeița Bastet este bolnavă și doar vrăjitorul Alester o poate ajuta. Bucuroasă, i-am raspuns că vreau să îl ajut și să o cunosc și pe zeița felinelor, doar că aveam o mică problemă: cum ieșeam din glob? Spre uimirea mea, O’Malley, celebrul pisic Thomas O’Malley, căci el era personajul cu care vorbeam,  deghizat în motanul încălțat, a scos din cizmele lui lungi o cheie oxidată si cu gheruța a desenat o ușă cu broască în balon și am pornit la drum.

Acasă (eseu personal)


            Întotdeauna m-am întrebat ce înseamnă ,,acasă”. Care este spațiul din viața mea care definește cel mai bine acest loc. Cum se naște în sufletul cuiva sentimentul apartenenței acelui tărâm denumit acasă.
            Cu toții știm că, indiferent unde mergem în fiecare zi, la un moment dat ne întoarcem... acasă. Locul acela unde ne întâmpină, chiar de la uşă, mirosul pe care îl lăsăm la plecare, parfumul dragostei de-acasă.
 Oare și strigătul acela al inimii, care-mi conduce pașii zilnic, să fie tot o bucățică din acasă? Ce s-ar întâmpla dacă nu aș răspunde acestui strigăt? Hmm! Aș rătăci, probabil, pe căi străine și nu mi-aș găsi locul...ori aș rupe bucăți din inimă care ar deveni la un moment dat incompletă.
 Și totuși, îmi răspund: Acasă este cuibul părintesc, locul de unde mi-am luat, nu demult, zborul, acel tărâm unde iubirea nu se sfârșește niciodată ci se transformă într-un munte de afecțiune...căci mama și tata, cu vocea lor caldă, mă poartă în fiecare zi  cu brațele sufletelor  în sanctuarul dragostei ncondiționate... 

Călătorie pe planeta Candyus


            Mi-am terminat temele și, obosită fiind, am atipit. Am ajuns într-o lume a dulciurilor unde copacii erau sub formă de acadele, căsuţele din pişcoturi, iar străzile erau pavate cu ciocolată. Chiar şi oamenii erau din turtă dulce! Atenţia mi-a fost deodată îndreptată către un râu din suc de vişine care străbătea orașul, dar și de majoritatea  animalelor care păreau incomplete, deoarece fiecăreia îi lipsea o parte a corpului. Leul nu avea coamă, maimuţa  era fără coadă, elefantul fără trompă şi tot așa…
            Curioasă de ceea ce vedeam, am întrebat un câine care părea că cercetează ceva, (ţinând o lupă în mană şi privind în jur), de ce acele vieţuitoare erau așa ciudate? Deranjat că l-am întrerupt din activitate, mi-a răspuns că el este detectivul Crănţănel şi se ocupă de acest caz. Nu găsise încă explicația fenomenului, de aceea m-a rugat să am răbdare. Mi-a promis că-mi va da o explicație atunci când o va avea.

Elevii brăileni, câștigători ai competițiilor naționale și internaționale - premiați de biserică

Felicitări tuturor elevilor merituoși! Felicitări scumpa mea fetiță, Vîju Ionela Georgiana!






Străina

Am văzut pășind prin lume,
Sprijinindu-se-n toiag,
O străină ce din munte
Cobora pe-al zilei prag.

Sacul ce-l purta pe umeri,
Îmi părea că o apleacă
Și-i era peste puteri
O clipă să se oprească .

1 Decembrie 2015












De Sf. Andrei...





















Sunt mândru că-s român! - album foto






Sunt mândru că-s român!


   Marți, 1 decembrie 2015, se împlinesc 97 de ani de la Marea Unire a românilor. În cinstea acestui eveniment, elevii claselor primare ai Școlii Gimnaziale Movila Miresii, al cărei director este prof. Mirela Brezuică,  îndrumați de învățătorii lor, au organizat o activitate extracurriculară intitulată: ,,Sunt mândru că-s român!”

La mulți ani!

...mie, astăzi, într-o ploioasă zi, de sfârșit de toamnă, ziua mea de naștere!

Prin ferestrele sufletului - album foto



Prin ferestrele sufletului…

Într-o minunată zi de toamnă târzie, 14 noiembrie 2015, la inițiativa Bisericii din comuna Movila Miresii, prin reprezntantul său , pr. Sinca Marius,  în colaborare cu d-na profesoară de religie, Ghiorghieș Maria și sub coordonarea d-nei director, prof. Brezuică Mirela, un grup de elevi au beneficiat de o frumoasa si plina de invataminte activitate extrașcolară la Galati.
Copiii au vizitat mai intai Catedrala Arhiepiscopala din oras, unde au aflat o parte din istoria acesteia. Tot aici, in catedrală se află spre închinare, într-o frumoasă raclă de argint, moaştele Sfântului Apostol Andrei şi ale altor mari sfinţi ai Bisericii (Sfântul loan Scararul, Sfântul Eustatiu, Sfântul Haralambie, Sfântul Eftimie cel Mare, Sfântul Ierarh Nicolae, Sfântul Ştefan, Sfântul Gheorghe, Sfânta Maria Magdalena, Sfântul Pantelimon, Sfântul loan Gură de Aur, Sfântul Ignatie Teoforul, Sfântul loan Damaschinul), precum şi un veşmânt de la moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva.

Iubirea - cea mai mare forță din Univers

Scrisoarea lui Albert Einstein către fiica sa 
      ,,Cand am propus teoria relativitatii, foarte putini oameni m-au inteles, iar ceea ce urmeaza sa              destainui umanitatii acum, se va ciocni de neintelegerea si prejudecatile din aceasta lume.
Te rog sa pastrezi aceste scrisori atat timp cat este necesar, ani, decenii, pana cand societatea este suficient de avansata pentru a accepta ceea ce voi explica mai jos.
Exista o forta extrem de puternica, pentru care, cel putin pana in prezent, stiinta nu a gasit o explicatie formala. Este forta care include si guverneaza totul, este chiar in spatele oricarui fenomen care are loc in univers si inca nu a fost identificata de noi. Aceasta forta universala este IUBIREA.

Ziua Școlii Movila Miresii- noiembrie 2015 - album foto



Școala Gimnazială Movila Miresii la aniversare


 Ziua când școala înflorește de zâmbet, emoție, cântec și bucurie
În calendarul sufletesc al fiecăruia dintre noi, se înscriu aproape în fiecare zi evenimente semnificative.
Astfel, ziua de 8 noiembrie a fiecărui an, când  creștinii ortodocși sărbătoresc Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil, este întotdeauna consemnată în inimile elevilor și cadrelor didactice movilene cu mult respect, deoarece este dedicată patronilor spirituali ai școlii lor.
Conform cultului creștin-ortodox prin cuvântul ,,arhanghel” înțelegem ,,mai mare peste îngeri” sau ,,cel dintâi dintre îngeri”. Printre multele biruințe ale Arhanghelului Mihail, trebuie să amintim că el a adus cele zece pedepse peste poporul cel împietrit al lui Faraon. El s-a arătat păzitor oștilor lui Isus Navi, căruia i-a zis: “Eu sunt voievodul oștilor Domnului și acum am venit!” Tot el a stins cuptorul celor trei tineri din Babilon, a păzit pe Daniil în groapa cu lei și a făcut multe minuni.
La sfârșitul veacului tot el, împreună cu ceata arhanghelilor, va suna din trâmbiță, va scula pe cei morți și va aduna limbile la judecată.
Gavriil, ce se tâlcuiește ,,bărbat-Dumnezeu”, este arhanghelul bunelor vestiri de bucurie, care are misiunea de a vesti oamenilor tainele cele mari dumnezeiești. El nu mai poartă sabie de foc, ci crin de neîntinată bucurie.Tot Arhanghelul Gavriil este cel ce a dus la cer rugăciunea Fecioarei Maria când petrecea în templu. El a auzit cel dintâi despre taina întrupării lui Hristos, mai înainte de toți îngerii.
 Vineri, 6 noiembrie 2015, la Școala Gimnazială Movila Miresii, din județul Brăila, s-a

Festivalul florilor, Brăila, duminică, 25 octombrie 2015





PROIECT DIDACTIC- Numerele naturale de la 100 la 1000- comparare, ordonare, rotunjire/ Despre nevoile de bază ale oamenilor


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială ....
Data: 29.10.2015
Clasa: II –A
Propunător: prof.înv.primar
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Numerele naturale de la 100 la 1000
Subiectul lectiei: Numerele naturale de la 100 la 1000- comparare, ordonare, rotunjire/ Despre nevoile de bază ale oamenilor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe

Competenţe specifice
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-1000
  1.3. Ordonarea numerelor în concentrul 0-1000, folosind poziţionarea pe axa numerelor, estimări, aproximări
4.2. Formularea unor consecinţe rezultate în urma observării unor relii, fenomene, procese simple

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să ordoneze  crescătoar/descrescător șiruri de numere naturale de trei cifre;

O2-să identifice  numere din concentrul 100-1000 mai mari/ mici în condiţii precizate;
O3–să completeze axa numerelor, cu numerele corespunzătoare care lipsesc;
O4- să identifice cel mai mare şi cel mai mic număr format din trei cifre identice şi  din trei cifre diferite;
 O5- să folosească corect semnele convenţionale <, = , >, în exerciţiile date;
O6-să rotunjeasca corect numerele
O7-  să descrie condiţiilor pentru supravieţuirea oamenilor, animalelor, plantelor;

Ziua școlii Țepeș Vodă, comuna Movila Miresii, jud. Brăila - album foto, 26.10.2015



Școala primară Țepeș Vodă, în zi de sărbătoare

     
 În fiecare an, pe 26 octombrie, de ziua Sf. Dumitru, Școala Țepeș Vodă, structură a Școlii Gimnaziale Movila Miresii, este pictată în cele mai frumoase culori,  nu doar de natura generoasă în această perioadă a anului, ci și de către  preșcolarii și școlarii mici ce învață aici.
          Cine a trecut pragul școlii, știe că ocrotitorul spiritual al acesteia este sfântul despre care se spune că: ,,Este un mucenic vrednic de laudă, s-a născut în cetatea Solonul sau Tesalonic din nordul Greciei. Tatăl său a fost voievod şi comandant al cetăţii Tesalonic şi era creştin, dar ţinea în taină dreapta credinţă, pentru marea prigoană ce era atunci asupra creştinilor.
Sfântul Mare Mucenic Dimitrie Izvorâtorul de Mir este considerat patronul păstorilor sau cel care desfrunzeşte codrul şi usucă toate plantele.”
       Preșcolarii țepeșeni, îndrumați de prof. înv. preșcolar Cristina Mîrzea, au pregătit un colaj de cântece și poezii ce au încântat părinții și ceilalți invitați prezenți în sală. De asemenea. elevii claselor CP-IV, îndrumați de învățătoarele Elena Amalia Rascarache și Larisa Vizireanu au răsfățat audiența prin prezentarea scenetei ,,Ridichea uriașă” , a unui ,,Dans țigănesc și, desigur, a unor recitări de poezii special pregătite pentru eveniment.

Cartea, prietena mea...

       

           Pentru că iubim cărțile și ne place să citim, ne-am decis să facem o vizită la biblioteca din școala noastră. Însoțiți de doamnele noastre învățătoare, noi, elevii claselor a II-a, am dovedit că știm cum să ne comportăm pe stradă, că știm pe unde trebuie să traversăm și că drumul spre o destinație atât minunată cum este biblioteca, poate fi plin de lumină.

       Deși suntem mici, știm, cărțile sunt o comoară de învățături de aceea am încercat să creăm propriile noastre volume. Am învățat cum se face o carte,  care sunt componentele acesteia și cât de mult ne vorbesc cuvintele-furnici. 
                                                                                           ,,Ca ochii din cap o păzesc și mi-e dragă” (G. Vieru)

Natura, prietena mea!



Una din activitățile proiectului : Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Brăila s-a derulat, în aceste zile, și la Școala Gimnazială Movila Miresii, instituție de învățământ al cărei director este prof. Mirela Brezuică. Elevii claselor primare, sub îndrumarea cadrelor didactice care își desfășoară activitatea aici, au învățat încă o lecție despre natură, despre cum trebuie să prețuiască mediul în care ei trăiesc.

Prin mine doar vei respira...

Să nu te-ntrebi cum va fi mâine,
Când din surâsuri se ivesc,
Dulci dezmierdări din brațe pline
De dor, ce-ți spun că te iubesc...

Să nu cerșești din zborul clipei
Trăiri de-amor în palma ta,
Când eu devin sclava dorinței
De tine, să mă lași aș vrea!

PROIECT DIDACTIC- numerele de la 0 la 100, adunare/scădere


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data:
Clasa: II –A
Propunător: 
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100
Subiectul lectiei: Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100, cu și fără trecere peste ordin - Forme de relief
Tipul lecţiei: mixtă

Competenţe specifice

1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-1000, recurgând la numărare şi/sau grupare ori de câte ori este necesar
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (sumă, total, termenii unei sume, diferenţă, rest, descăzut, scăzător, produs, factorii unui produs, cât, deîmpărţit, împărţitor, <, >, =, +, -, ·, :) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme

5.1. Sortarea, clasificarea şi înregistrarea prin desene şi tabele a unor date din mediul cunoscut


Obiective operaţionale:
O1 – sã efectueze corect operații de adunare și scădere în concentrul 0-100;
O2 – să  găsească răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să denumească principalele forme de relief;
O4 – să utilizeze terminologia specifică operaţiilor de adunare și de scădere;
Afective:
O5 – să  manifeste interes şi plăcere pentru înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor învăţate;
Psihomotrice:
O6 – să indice la harta expusă în clasă, formele de relief conform culorii reprezentative ( maro-munte, galben-deal, verde-câmpie);


Coșulețe - origami

Etimologic, cuvântul origami, de origine japoneză, este format din oru care are sensul de a îndoi și kami cu sensul de hârtie,deci “hârtie îndoită”. Numele de origami a fost adoptat în anul 1880, până atunci arta plierii hârtiei fiind denumită orikata. Formele care pot fi realizate prin această artă sunt legate de imaginația celui care pliază hârtia, dar există și categorii de forme tradiționale care includ flora și fauna. Arta origami din zilele noastre acoperă o zonă largă de forme, de la ceasuri cu cuc [1] și dragoni, până la forme simple care exprimă mai degrabă spiritul decât forma unei imagini.( sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Origami)