Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială ....
Data: 29.10.2015
Clasa: II –A
Propunător: prof.înv.primar
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Numerele naturale de la
100 la 1000
Subiectul lectiei: Numerele naturale de la 100
la 1000- comparare, ordonare, rotunjire/ Despre
nevoile de bază ale oamenilor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de
cunoștințe
Competenţe specifice
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-1000
1.3. Ordonarea numerelor în concentrul 0-1000, folosind poziţionarea pe axa numerelor, estimări, aproximări
4.2. Formularea unor consecinţe rezultate în urma observării unor relaţii, fenomene, procese simple
Obiective
operaţionale:
Cognitive:
O1-să ordoneze
crescătoar/descrescător șiruri de numere naturale de trei cifre;
O2-să identifice numere din
concentrul 100-1000 mai mari/ mici în condiţii precizate;
O3–să completeze axa numerelor, cu numerele corespunzătoare care
lipsesc;
O4- să identifice cel mai mare şi cel mai mic număr format din trei
cifre identice şi din trei cifre
diferite;
O5- să folosească corect semnele
convenţionale <, = , >, în exerciţiile date;
O6-să rotunjeasca corect numerele
O7- să descrie condiţiilor pentru supravieţuirea oamenilor, animalelor, plantelor;
psihomotorii:
O8 -să adopte o poziţie corectă şi comodă a corpului pentru scris;
afective:
O9- să
participe în mod activ şi eficient în activitatea de rezolvare a sarcinilor
individual/ pe grupe.
STRATEGIA DIDACTICĂ:
Metode
şi procedee: conversaţia,
explicaţia, exerciţiul, observarea, jocul
Mijloace
de învăţământ:
flipchart, markere, manual de matematică
și explorarea mediului clasa a II-a,
partea a I-a, Editura ART, 2014, caietele de lucru/ clasă/ teme;
Forme
de organizare: frontal,
independent.
Resurse
umane:
16 elevi
Resurse temporale: 50 minute
Locul desfăşurării: sala de
clasă
BIBLIOGRAFIE:
- Programa
şcolară pentru clasa I, București, 2013
-
Tudora Pițilă, Cleopatra Mihăilescu, Matematică și explorarea mediului,
manual pentru clasa aII, partea a I-a, Editura EDU-2014;
- Metodica predării
matematicii la clasele I-IV” I. Neacşu;
DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII
Nr
crt
|
Etapele
Lecţiei/ timp
|
Ob.
op.
|
Conţinutul
instructiv-educativ
|
Strategia
didactică
|
|||||||||||||||||||||||||||
Activitatea învăţătorului
|
Activitatea elevilor
|
Metode şi procedee
|
Mijloace de învăţământ
|
Forme de organizare
|
Evaluare
|
||||||||||||||||||||||||||
1.
|
Moment
Organizatoric
1 min.
|
Se creează condiţiile
necesare desfăşurării activităţii.
|
Îşi pregătesc cele necesare
desfăşurării lecţiei.
|
frontal
|
|||||||||||||||||||||||||||
2.
|
Verificarea
temei pentru acasă
3 min.
|
Se
verifică tema cantitativ şi selectiv, calitativ.
|
Prezintă
tema la control.
|
conversaţia
|
Caietele
elevilor cu tema
|
frontal
|
observare
|
||||||||||||||||||||||||
3.
|
Reactualizarea
cunoştinţelor dobândite anterior
3 min
|
O4
O6
|
Le solicit elevilor următoarele sarcini.
Răspunde corect:
-Care este cel mai mare număr format din trei cifre identice?
999
-Care este cel mai mare număr format din trei cifre diferite?
987
-Care este cel mai mic număr format din trei cifre identice?
111
-Care este cel mai mic număr format din trei cifre diferite?
102
Care este cel mai mare număr de trei cifre pare?
888
Rotunjește la sute
numerele: 480, 630, 210, 360, 540, 870,
760.
|
Elevii răspund solicitărilor
propunătoarei.
- rezolvă
exerciţiile de „antrenare a minţii”;
|
conversaţia
|
frontal
|
Aprecieri
verbale
|
||||||||||||||||||||||||
4.
|
Captarea atenției
3 min.
|
Propun rezolvarea unui aritmogrif,
a cărui soluție este cuvântul numere.
|
Elevii
completează în fișe, iar elevii numiți completează soluțiile definițiilor și
la flipchart.
|
jocul
|
flipchart
|
frontal
|
Aprecieri verbale
|
||||||||||||||||||||||||
5.
|
Anunţarea
temei lecţiei şi a obiectivelor operaţionale
1 min.
|
Numerele
naturale de la 100 la 1000- comparare,
ordonare, rotunjire
|
Elevii ascultă cu atenție, își notează titlul în
caiete.
|
Expunerea
|
frontal
|
observare
|
|||||||||||||||||||||||||
6.
|
Dirijarea
învățării
18 min.
|
O1
O3
O5
O7
|
1.Ordonează crescător,
apoi descrescător numerele care au
la ordinul zecilor cifra 3: 143, 235,
703, 93, 307, 313, 333, 639, 903, 936.
2. Scrieţi următoarele numerele
următoare în ordine crescătoare, apoi descrescătoare :
194, 658, 226,
703, 377, 105.
….............................................................................................................
3.Completează
axa numerelor:
769
772
I
I I I I I I I I
897 900
I I
I I I I I I
I
4.Compară numerele şi pune semnul corespunzător: <, = , >;
95
85
726 438
99 999
453 564
745 987
443 434
5. De ce au nevoie
viețuitoarele (omul) pentru a trăi?
R: Ca orice viețuitoare, omul are nevoie de aer, apă, lumină, hrană și căldură pentru a trăi și a se
dezvolta.
6. Pot supraviețui
viețuitoarele la temperaturi scăzute?
R: Pentru menținerea stării de sănătate a corpului, omul are nevoie
să trăiască la anumite temperaturi la care corpul său s-a adaptat, iar lumina
este importantă deoarece ajută la creșterea corpului.
|
Elevii sunt atenți și răspund conform sarcinilor solicitate.
|
Exercițiul
|
flipchart
|
frontal
|
observare
aprecieri verbale
|
|||||||||||||||||||||||
7.
|
Atingerea
Performanţei
5 min.
|
O3
|
Continuaţi şirurile cu încă patru numere:
Ø 870 ; 880,……,……,……,.......
Ø 454;456,.......,........,.......,..........
Ø 840,830; .....,.......,........,.......
Ø 785;787; .....,......,.......,........
|
Elevii lucrează în caiete, iar sarcinile sunt
rezolvate și la tablă de către elevii solicitați.
|
exerciţiul
|
Caietele elevilor
|
frontal
|
Auto-evaluare
|
|||||||||||||||||||||||
8.
|
Realizarea
feed-back-ului
10 min.
|
O2
O6
|
Prezint copiilor o floricică cu 6 petale şi le explic că pe spatele fiecărei
petale apare scris câte o sarcină, iar
ei trebuie să rezolve exerciţiile respective corect.
1. Compară
numerele:
435 … 501
99 … 199
375 … 473
701 … 701
2.Scrie
două numere mai mici decât 300
……………………………
3. Scrie două numere mai mari decât 300
………………………………
4.Rotunjește la zeci numerele:
73, 87, 44, 68,
52, 48, 33, 79
5.
Rotunjește numerele următoare la
ordinul sutelor:
733, 568, 832, 687, 981, 478
6.
Scrie dacă este adevărat (A) sau fals (F):
Numărul 48 nu se rotunjește la
50..........
Numărul 81 se rotunjește la aceeași
zece ca și numărul 18......
Numărul 49 are același număr de
unități ca și numărul 79......
|
Liderii grupelor
Ies în fața clasei și prezintă rezolvările sarcinilor propuse.
|
exerciţiul
|
Caiete de clasă
|
Pe grupe
|
Aprecieri verbale
Evaluare scrisă
recompense
|
|||||||||||||||||||||||
9.
|
Evaluarea
cunoştinţelor
5 min.
|
O5
O1
O6
|
Elevii primesc în acest moment sarcini de muncă independentă pe caietele de clasă:
1.Compară următoarele perechi de numere, scriind semnul
> , < sau =:
450 □ 270 154 □ 145 600 □ 408
700 □ 700 789 □ 989
100 □1000
2.Ordonează descrescător numerele: 999 ,
254, 800, 135, 404, 808
......................................................
3.
Rotunjeşte numerele prin lipsă sau prin adaos:
|
Elevii rezolvă sarcinile primite.
|
exerciţiul
|
Caietele elevilor
|
independent
|
autoevaluare
|
|||||||||||||||||||||||
10.
|
Încheierea
activităţii
1 min
|
Se anunţă
elevilor tema pentru acasă.
Caiet de lucru,
pag. 29, ex. 3, 4, 5
Se fac aprecieri generale şi individuale cu previre la modul
în care au participat la activitate, dar şi la cum au lucrat în grup.
|
Elevii
îşi notează tema pentru acasă.
Urmăresc aprecierile făcute de către învăţătoare.
|
conversaţia
|
frontal
|
aprecieri verbale
|
|||||||||||||||||||||||||
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.