Festivalul florilor, Brăila, duminică, 25 octombrie 2015





PROIECT DIDACTIC- Numerele naturale de la 100 la 1000- comparare, ordonare, rotunjire/ Despre nevoile de bază ale oamenilor


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială ....
Data: 29.10.2015
Clasa: II –A
Propunător: prof.înv.primar
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Numerele naturale de la 100 la 1000
Subiectul lectiei: Numerele naturale de la 100 la 1000- comparare, ordonare, rotunjire/ Despre nevoile de bază ale oamenilor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe

Competenţe specifice
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-1000
  1.3. Ordonarea numerelor în concentrul 0-1000, folosind poziţionarea pe axa numerelor, estimări, aproximări
4.2. Formularea unor consecinţe rezultate în urma observării unor relii, fenomene, procese simple

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1-să ordoneze  crescătoar/descrescător șiruri de numere naturale de trei cifre;

O2-să identifice  numere din concentrul 100-1000 mai mari/ mici în condiţii precizate;
O3–să completeze axa numerelor, cu numerele corespunzătoare care lipsesc;
O4- să identifice cel mai mare şi cel mai mic număr format din trei cifre identice şi  din trei cifre diferite;
 O5- să folosească corect semnele convenţionale <, = , >, în exerciţiile date;
O6-să rotunjeasca corect numerele
O7-  să descrie condiţiilor pentru supravieţuirea oamenilor, animalelor, plantelor;

Ziua școlii Țepeș Vodă, comuna Movila Miresii, jud. Brăila - album foto, 26.10.2015



Școala primară Țepeș Vodă, în zi de sărbătoare

     
 În fiecare an, pe 26 octombrie, de ziua Sf. Dumitru, Școala Țepeș Vodă, structură a Școlii Gimnaziale Movila Miresii, este pictată în cele mai frumoase culori,  nu doar de natura generoasă în această perioadă a anului, ci și de către  preșcolarii și școlarii mici ce învață aici.
          Cine a trecut pragul școlii, știe că ocrotitorul spiritual al acesteia este sfântul despre care se spune că: ,,Este un mucenic vrednic de laudă, s-a născut în cetatea Solonul sau Tesalonic din nordul Greciei. Tatăl său a fost voievod şi comandant al cetăţii Tesalonic şi era creştin, dar ţinea în taină dreapta credinţă, pentru marea prigoană ce era atunci asupra creştinilor.
Sfântul Mare Mucenic Dimitrie Izvorâtorul de Mir este considerat patronul păstorilor sau cel care desfrunzeşte codrul şi usucă toate plantele.”
       Preșcolarii țepeșeni, îndrumați de prof. înv. preșcolar Cristina Mîrzea, au pregătit un colaj de cântece și poezii ce au încântat părinții și ceilalți invitați prezenți în sală. De asemenea. elevii claselor CP-IV, îndrumați de învățătoarele Elena Amalia Rascarache și Larisa Vizireanu au răsfățat audiența prin prezentarea scenetei ,,Ridichea uriașă” , a unui ,,Dans țigănesc și, desigur, a unor recitări de poezii special pregătite pentru eveniment.

Cartea, prietena mea...

       

           Pentru că iubim cărțile și ne place să citim, ne-am decis să facem o vizită la biblioteca din școala noastră. Însoțiți de doamnele noastre învățătoare, noi, elevii claselor a II-a, am dovedit că știm cum să ne comportăm pe stradă, că știm pe unde trebuie să traversăm și că drumul spre o destinație atât minunată cum este biblioteca, poate fi plin de lumină.

       Deși suntem mici, știm, cărțile sunt o comoară de învățături de aceea am încercat să creăm propriile noastre volume. Am învățat cum se face o carte,  care sunt componentele acesteia și cât de mult ne vorbesc cuvintele-furnici. 
                                                                                           ,,Ca ochii din cap o păzesc și mi-e dragă” (G. Vieru)

Natura, prietena mea!



Una din activitățile proiectului : Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Brăila s-a derulat, în aceste zile, și la Școala Gimnazială Movila Miresii, instituție de învățământ al cărei director este prof. Mirela Brezuică. Elevii claselor primare, sub îndrumarea cadrelor didactice care își desfășoară activitatea aici, au învățat încă o lecție despre natură, despre cum trebuie să prețuiască mediul în care ei trăiesc.

Prin mine doar vei respira...

Să nu te-ntrebi cum va fi mâine,
Când din surâsuri se ivesc,
Dulci dezmierdări din brațe pline
De dor, ce-ți spun că te iubesc...

Să nu cerșești din zborul clipei
Trăiri de-amor în palma ta,
Când eu devin sclava dorinței
De tine, să mă lași aș vrea!

PROIECT DIDACTIC- numerele de la 0 la 100, adunare/scădere


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data:
Clasa: II –A
Propunător: 
Aria curriculară: Matematică și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100
Subiectul lectiei: Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100, cu și fără trecere peste ordin - Forme de relief
Tipul lecţiei: mixtă

Competenţe specifice

1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-1000, recurgând la numărare şi/sau grupare ori de câte ori este necesar
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (sumă, total, termenii unei sume, diferenţă, rest, descăzut, scăzător, produs, factorii unui produs, cât, deîmpărţit, împărţitor, <, >, =, +, -, ·, :) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme

5.1. Sortarea, clasificarea şi înregistrarea prin desene şi tabele a unor date din mediul cunoscut


Obiective operaţionale:
O1 – sã efectueze corect operații de adunare și scădere în concentrul 0-100;
O2 – să  găsească răspunsurile corecte la ghicitorile matematice;
O3 – să denumească principalele forme de relief;
O4 – să utilizeze terminologia specifică operaţiilor de adunare și de scădere;
Afective:
O5 – să  manifeste interes şi plăcere pentru înţelegerea şi aplicarea cunoştinţelor învăţate;
Psihomotrice:
O6 – să indice la harta expusă în clasă, formele de relief conform culorii reprezentative ( maro-munte, galben-deal, verde-câmpie);


Coșulețe - origami

Etimologic, cuvântul origami, de origine japoneză, este format din oru care are sensul de a îndoi și kami cu sensul de hârtie,deci “hârtie îndoită”. Numele de origami a fost adoptat în anul 1880, până atunci arta plierii hârtiei fiind denumită orikata. Formele care pot fi realizate prin această artă sunt legate de imaginația celui care pliază hârtia, dar există și categorii de forme tradiționale care includ flora și fauna. Arta origami din zilele noastre acoperă o zonă largă de forme, de la ceasuri cu cuc [1] și dragoni, până la forme simple care exprimă mai degrabă spiritul decât forma unei imagini.( sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Origami)

Ghiozdane pentru 5 elevi movileni...

       În prima zi a anului școlar 2015-2016, cinci  elevi movileni au primit în dar câte un ghiozdan plin cu rechizite de la domnul Mihai Grosu, din Movila Miresii, Brăila.
      Un gest pe care îl apreciem și pentru care familiile copiilor respectivi îi mulțumesc. 
     

Evaluare inițială, clasa a II-a, Matematică și explorarea mediului

 Redau un model de evaluare inițială,  la disciplina MEM, pe care l-am realizat inspirându-mă din mai multe testări. Sper să folosească cuiva.


Numele………………….........                                                                                Data..................................

EVALUARE INITIALĂ
Matematicǎ si explorarea mediului
CLASA a II-a


    1. Realizează corespondenţa :

    cincizeci şi şase         treizeci şi şapte          optsprezece       zero        douăzeci şi şapte


          0         37          18           55             43             42          27           56           88                    


      patruzeci şi trei              cincizeci şi cinci            optzeci şi opt       patruzeci şi doi         


   2. Scrie vecinii numerelor :
            _____  11  _____                  _____ 69  ______               ______  31  ______

            _____  78 ______                 _____ 80  ______               ______  99 ______  
              
   3.Ordoneazǎ crescǎtor numerele: 13,  28,  96,  73,  58,  9,  52.


Sfidarea morții



Adesea stăteau râzând  la șuetă,
Glumea și-i făcea șicane mereu,
Nicicând nu credea că ea e poetă
Și-și face din versul său un trofeu.

Nu, n-o evita tribunul vreodată
Și ori de câte ori șireata fura
Câte un suflet curat de la viață,
Cu poftă-n pamflete o biciuia.

Primul clopoțel al anului școlar 2015-2016, la Școala Gimnazială Movila Miresii - clasele primare - album foto



Primul clopoțel al anului școlar 2015-2016


    În fiecare an, emoțiile primei zile de școală se amestecă cu speranțele, au un parfum aparte, fie că ești elev, părinte sau cadru didactic. Parfum ce pare să nu se risipească ușor... Sunt momente ce rămân conturate în suflet mult timp.
 Așa s-a întâmplat și la Movila Miresii, astăzi, 14 septembrie 2015, când porțile Școlii Gimnaziale s-au deschis larg pentru a-și primi școlarii.
    Ca de fiecare dată, la festivitatea de deschidere a unui an școlar, au fost prezente autoritățile locale, reprezentanții bisericii, precum și cei ai poliției și jandarmeriei.
    Declarând deschis anul școlar 2015-2016, directorul Școlii Gimnaziale Movila Miresii, prof. Mirela Brezuică, a salutat pe toți cei prezenți, iar școlarilor le-a adresat următoarele cuvinte:
    ,,Iată că sunetul clopoțelului vă cheamă din nou în sălile de clasă pentru a vă ocupa locurile în băncuțele de elev. Vă urez bun venit tuturor, vă invit să pătrundeți cu plăcere în școală, cu încredere, considerând-o, uneori, a doua voastră casă. Să o personalizați și să o înfrumusețați după propria creativitate, transformând-o  într-un mediu plăcut în care să pășiți cu nerăbdare în orice zi.”
     De asemenea, sursa citată a mulțumit primăriei movilene pentru tot sprijinul acordat în pregătirea sălilor de clasă, iar părinților le-a urat sănătate, reamintindu-le cât de importantă este colaborarea lor cu școala. Succes în noul an școlar a dorit atât elevilor, cât și colectivului de cadre didactice pe care-l conduce și ale căror eforturi le prețuiește.

Conferința Organizației Județene a Femeilor Social - Democrate Brăila

   

        Vineri, 11 septembrie 2015, în aula Facultății de Inginerie din Brăila, începând cu orele 17.00, s-a desfășurat Conferința Organizației Județene a Femeilor Social-Democrate  Brăila.
         Lucrările au fost conduse de prezidiul care a avut următoarea componență: dl. Aurel Gabriel Simionescu - prim-vecepreședinte al OJ PSD Brăila și primarul județului, dl. senator Ion Rotaru, dl. Viorel Mortu - președintele Consiliului Județean Brăila, dl. deputat Marian Dragomir, d-na Coman Stanca - primarul comunei Vădeni, d-na Ciocan Doinița - președinta Organizației Municipale PSD Brăila și viceprimar al municipiului, d-na Maria Alexe și d-na  Didina Stănescu - președinta Organizatiei Județene de Femei a PSD Brăila
   A fost un moment de bilanț al activității femeilor social-democate, precum și un bun prilej de a ne reaminti cât de valoroasă este munca efectuată de către această organizație.
    Am fost prezentă în sală și, recunosc, am fost plăcut surprinsă de discursurile prezentate, prin care s-a subliniat, printre altele, dorința de a promova noi strategii pentru a putea îmbunătăţi condiţia femeii românce.
   Redau câteva imagini surprinse cu aparatul foto de la eveniment.

Zbor de fluturi

Zăresc lumina din amurgul vieții
și simt cum gura mi se încarcă
de aroma cireșelor coapte...
Trupul inundat de simțuri
picură în cercuri de foc
iubirea...
Mă îmbăt cu ele
și las fluturii ce zboară-n lumină

Singurătatea

         

      Atunci când în jur liniştea cuprinde secunda, când doar zgomotul gândurilor îţi susură în ureche, eşti legănat de corabia singurătăţii. De multe ori, această stare, de izolare de toţi şi toate, ce te acoperă, este chemată de momentele melancoliei depline, când nu poţi vedea lumina ce încearcă să ţi se răsfrângă pe chip. Când îţi legi visele cu lanţuri de... teamă. Când chiar şi îngerii plâng de tristeţea atât de fină în care te-ai îmbrăcat.
            Singurătatea este o stare apăsătoare,  rece, te învăluie şi te rupe de lumescul în care trăieşti. Aripile îţi sunt acoperite de mantia laşităţii, a dorinţei de a fi singur, de-a întrerupe comunicarea cu lumea din jur. Lama singurătăţii taie bucăţi din trup, lăsând în urmă răni adânci. Sunt răni sângerânde, pe care trebuie să înveţi să le bandajezi la timp, când strigătul durerii nu sfâşie până în profunzimea osului.

Căsătorește-te cu mine!


Mă desenezi în templul dragostei
cu dorința ce-ți umple ființa
când îmi spui:
Căsătorește-te cu mine!
Eu scot șevaletul cuvintelor
și c-un aer de mică artistă
îți scriu  cu cerneala iubirii mele nețărmurite:
Cu-adevărat mă căsătoresc!

Eşecul



            Sunt momente în viaţă când nu poţi păşi peste treptele durerii provocate de un eşec. Când te încearcă acel sentiment care îţi mutilează pe moment sufletul şi-ţi împinge voinţa în freamătul deznădejdii. Atunci când obiectivele către care ţinteai nu au fost atinse. Când ţi-ai propus să urci o culme şi, din diferite motive, te prăbuşeşti,  căzând în nereuşită.
            Iar dacă încă nu ţi-a bătut în fereastră această trăire,  te poţi numi norocos, dar nu... invincibil. Când nici nu te aştepţi  îţi poate deschide uşa şi... nu te aştepta să sune înainte!

Din cuprinsul revistei ,,Cronici movilene...”


În loc de argument...

 Atunci când ne dorim să consemnăm curgerea vremii și a propriilor fapte, pentru a nu fi date uitării, apelăm la orice mijloc de comunicare scrisă. Iată de ce am ales să dăm naștere unei reviste școlare, în care, cu ajutorul slovelor și al imaginilor, să creionăm portretul unei instituții de învățământ și nu numai.
Școala Gimnazială Movila Miresii este locul de unde zeci de generații de elevi și-au deschis aripile și au zburat către lume. Este locul unde există suflet, ambiție, determinare, aspirații, performanță și diversitate. Un spațiu plin de energie pozitivă, unde profesorii sunt pasionați de munca lor, fiind gata în orice clipă să-ți dăruiască din preaplinul lor sufletesc, unde se scriu pagini frumoase, stropite cu sudoare şi plăcere. Și, nu în ultimul rând, este locul unde se cultivă respectul, dar și dragostea față de ceea ce este original, față de tradițiile și obiceiurile ce definesc identitatea unui popor.

Aș vrea să strig...







În orice zi, pe drum, acasă,
Te strig Iisus neîncetat,
De-nvățătura Ta aleasă
Sufletul meu e însetat.

În rugăciuni Te chem aproape
Și slava Ta o preamăresc,
Te-ascund în ale nopții șoapte,
Visând la Raiul Tău ceresc.

Vacanța 2015 - instantanee


Prislop, Hunedoara , august 2015



Rătăcind pe căile sufletului




























În loc de prefață...

Cartea Rătăcind pe căile sufletului s-a creionat în gândul meu pe parcursul unei slujbe religioase ce-o ascultam în biserica din satul meu. Îmi amintesc că era Duminica Floriilor, iar cuvintele preotului au trezit în mine dorința de a așterne pe hârtie versuri cu temă creștină. În fiecare zi dedicam câteva momente rugăciunii personale, care lua forma unei poezii și astfel, trăiri după trăiri, întrebări după întrebări s-au perindat în inima mea, descoperindu-mi propria căutare interioară, pe care o conștientizam sau nu.
 Poeziile din acest volum reflectă momentele mele de smerenie, de pocăință sau frică de a nu pierde iubirea lui Dumnezeu.
Cu toții ne dorim să împlinim în viață tot ceea ce ni se potrivește, ceea ce ne reprezintă, însă cu toată străduința, avem uneori sentimentul de gol interior, gol pe care doar Divinitatea ni-l poate umple.
 Rătăcind pe căile sufletului reprezintă propriul zbucium ce l-am simțit pe calea vieții care, pe alocuri, a fost mai largă ori mai îngustă.

Drag îmi ești...



Ce gândești când pasu-mi trece
Sub fereastra casei tale?
Știi tu cât dor mă petrece
Când departe-i a ta cale?

Când visez că geana-ți dulce
Taina nopții lin strecoară,
Stele-albastre mii străluce,
Le văd cum te înconjoară...

În miresme îmbietoare
Urc tăcută-al tău catarg
Și-n a nopții sărutare
Trec de-al amorului prag.

Cu brațe de iubire pline

Adesea rătăceam cărarea
Și-n întuneric mă aflam,
Pe strâmbe căi unde chemarea
Păcatelor mă ispiteau.

Cu ochii cercetam prin lume,
Deșertăciunea adunam,
Adulmecam chipuri și nume
Și astfel, Doamne, te uitam.

Multe dureri pe căi străine
Am strâns! Și când mi-am amintit
Că-n cer exiști și pentru mine,
Te-am căutat, Iisuse Preamărit!

Să pot păcatul birui...



Vin astăzi, Tată, iar la Tine,
Să-Ți cer iertare, să m-auzi
Să mă cuprinzi cu-a Ta iubire
Să-mi vindeci ochii orbi, plăpânzi.

Și-Ți glăsuiesc în rugă aprinsă
Tot zbuciumul ce-n mine port,
Durerea ce-n suflet mi-e ninsă
Te rog, ajută-mă, s-o scot!

Scurt istoric al școlii…


           Şcoala Gimnazială Movila Miresii, din judeţul Brăila, ocrotită spiritual de Sf. Arhangheli Mihail şi Gavriil, este o instituție de învățământ în care funcționează un grup profesoral bine pregătit, dedicat educației copiilor care învață aici. Talentul şi meritele elevilor movileni, bine-cunoscute printre şcolile brăilene, sunt valorificate prin activităţile şcolare şi extraşcolare la care aceştia participă, prin premiile obţinute la diverse concursuri.
            Pe panoul de onoare al şcolii regăsim, printre numele cadrelor care predau sau au predat aici, şi numele acelor profesori care au dovedit, de fiecare dată, că munca de director al acestei instituţii este minunată, dacă știi să fii un profesionist în domeniu.  Astfel, numele directorului actual al acestei instituţii, prof. Mirela Brezuică, este cel de-al 25-lea nume pe panoul celor care  au condus acest lăcaş de educaţie şi formare.

,, E și mâine o zi...”

        Te-am așteptat iarăși... Când răsăritul se oglindea în apa mării, eu eram deja acolo, cu picioarele îngropate în nisip și cu degetele răscolind după scoicile îngropate când am măsurat timpul... Scoici scoase din colțul inimii, adunate acolo de apa înspumată a mării, șlefuite cu mângâierile mele atunci când le adăugam clipe de așteptare, clipe ce s-au transformat în ore, zile, săptămâni, luni...
     Și, sorbind gură după gură cafeaua din cana pe care mi-ai dăruit-o tu, imprimată cu trandafirii iubirii noastre, peste care ai gravat poemul sufletelor noastre pereche, te-am chemat...  Am privit fiecare val ce săruta malul și l-am încărcat cu dorul și dorința de tine, trimițându-l apoi în larg să te caute, să te găsească și să mi te readucă...

Când noaptea cade...

Când noaptea cade, gându-n unde
Se pleacă tot visând la el,
Chemându-l din zarea ce-ascunde
Dor și un glas de porumbel.

Și iată cum de printre stele
Se-ntruchipează dintr-odat’
Doi tineri ochi, dulci albăstrele,
Neasemuitul prinț visat.

Parfum de bergamote

Aprins din nou e sfeșnicul pe masă,
Lumina prin odaie se preumblă ,
Privesc tăcută în a noastră casă
Și  silueta ți-o zăresc în umbră.

Plutim, purtați pe-ale muzicii note
Visarea ca prin farmec mi te-aduce ,
Dansăm, parfum de bergamote
Își risipește-n noi aroma dulce.

Dor

Adăugaţi o legendă
Iubitul meu din depărtări
Nu vezi tu dorul ce mă arde?
Nu simți că-n ale mele-oftări
Curg lacrimi, și fiori, și șoapte?

Privește-mă! robită sunt
Acestui azi ce mă petrece,
Cu care-amarnic mă înfrunt
Când gândul vrea să îmi aplece.

Vin’! strânge-mă la pieptul tău
Unde se-îngână lin iubirea,
Dă un sens nou pasului meu
Ce-n tine și-a găsit menirea.

Nu Te-am recunoscut!

Ai pribegit prin lume cu tălpile rănite,
Ne-ai văzut împietrirea din inimi și ai plâns,
De înserări cu jale, de zări întregi tivite
Cu nepăsarea noastră și grea tristețe-ai strâns.

Și-ai mers desculț pășind pe căile în care
De slava-Ți  s-a uitat și de iubirea Ta,
Te-ai întristat amarnic văzând pe fiecare,
Cum fără de sfială, păcatului slujea.