Proiect didactic, matematica, clasa a III-a

Unitatea de învăţământ:
Data:
Mentor :
Propunător:
Clasa: a III-a
Aria curriculară: Matematică şi ştiinţe
Disciplina: Matematica
Unitatea de învăţare: Operaţia de înmulţire în concentrul 0-50
Subiectul lecţiei: Înmulţirea numerelor naturale când unul din factori este 2,3 sau 4
Tipul lecţiei: consolidare şi sistematizare de cunoştinţe

Obiective de referinţă: 
 1.4. să efectueze operaţii de înmulţire şi împărţire cu numere naturale mai mici decât 100
 2.6. să rezolve şi să compună probleme de tipul:  (...) de tipul ?´c=d; ?:c=d unde c ¹ 0, d este multiplu al lui c, în intervalul de numere naturale de la  0 la 100

Obiective operaţionale

Cognitive:
O1- să opereze cu termeni specifici înmulţirii : factori, produs, cât;
O2- să identifice operaţiile corespunzătoare relaţiilor ,, de n ori mai  mare”;
O3- să folosească corect algoritmul de rezolvare a exerciţiilor şi  problemelor propuse ;
O4- să compună o problemă de înmulţire după un exerciţiu dat ;

Afective:
O5-Să manifeste interes pentru activitatea desfăşurată;   
Psihomotric:
O6- să adopte o poziţie corectă în bancă în timpul lucrului

PROIECT DIDACTIC, Dezvoltare personală, Clasa Pregătitoare


Unitatea de învățământ:
Data:  
Propunător:
Clasa:  Pregătitoare 
Aria curriculară: Om și societate
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : Uneori am nevoie de ajutor
Subiectul activităţii: Regulile noastre – reguli de comunicare în activitatea școlară
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată                                                                                                                     
Discipline integrate: DP, CLR,  MM, AVAP
Competenţe specifice vizate:
DP:
2.2 Identificarea regulilor de comunicare în activitatea şcolară

3.1. Identificarea unor rutine în activitatea şcolară

3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea şi succesul şcolar

CLR:
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar;
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar;
AVAP:
2.2. Exprimarea ideilor şi trăirilor personale, în aplicaţii simple, specifice artelor vizuale;
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text;
  3.1. Manifestarea liberă, adecvată, pe muzică, apelând la diverse forme de exprimare;     
Obiective operationale:
Cognitive
O1 – să recunoască regulile școlare din textul poeziei citită de propunător;
O2- să precizeze minim o regulă școlară în afara celor sugerate de poezie;
O3- să formuleze răspunsuri potrivite la ghicitori;
O4- să coloreze imagini în care regulile școlare sunt respectate;
Afective:                                                                                                                                                                                                           
O5- să manifeste o atitudine pozitivă față de  respectarea regulilor în mediul școlar;
O6 - să își aprecieze corect propriul comportament manifestat în prezența colegilor;
O7- să participe cu interes la activitate;
Psiho-motorii:                                                                                                                                                                          O8- să aibă o poziție adecvată în bancă pe parcursul activității;

PROIECT DIDACTIC, AVAP; clasa pregătitoare


Unitatea de învățământ:
Data:
Clasa: Pregătitoare
Propunător: 
Aria curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Sunt artist
Subiectul lecției: Pălăria primăverii - tehnici simple de prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare:  tăierea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM, DP

Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 – să precizeze etapele de lucru şi tehnica de decupare / lipire a hârtiei   
Psiho-motrice:
O2 –să aplice corect tehnica de decupare / lipire a florilor, a fluturilor și frunzelor pe pălărie, pentru realizarea modelului propus;
O3  -să realizeze lucrările propuse, încadrându-se în timpul optim;
O4 - să coloreze corespunzător florile, frunzele și fluturii conturați;
 O5- să manevreze cu ușurință materialele de lucru      
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea pălăriei
O7- să aprecieze corect  lucrările colegilor și pe cea proprie;

Proiect didactic, CLR, clasa pregătitoare


                               PROIECT DIDACTIC


UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA:
CLASA: Pregătitoare
PROPUNĂTOR:
ARIA CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare
DISCIPLINA: Comunicare în limba română
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Anotimpuri
SUBIECTUL: Ghici ce sunet se aude?-  Identificarea sunetului iniţial, final dintr-un cuvânt, a silabelor și a cuvintelor din propoziţii.
TIPUL LECŢIEI: consolidare de priceperi și deprinderi
FORMA DE REALIZARE: activitate integrată
DISCIPLINE INTEGRATE: CLR, DP, MM, AVAP
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
CLR
1.3.  Identificarea  sunetului  iniţial  şi/  sau  final dintr-un cuvânt, a silabelor şi  a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi rar
2.1. Pronunţarea clară a sunetelor şi a cuvintelor în enunţuri simple
DP:
2.1. Recunoaşterea emiilor de bază în situaţii simple, familiare
3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea şi succesul şcolar
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflectă un context familiar
2.3. Realizarea de aplicaţii/compoziţii/obiecte/ construcţii simple, pe baza interesului direct

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
  • Cognitive:
                      O1 -  să despartă în silabe minim un cuvânt din cele propuse ;
                      O2 – să distingă sunetul inițial/final în minim un cuvânt dat ;
                      O3 – să formuleze minim o propoziție corectă din punct de vedere gramatical utilizând cuvinte din poezie;
                      O4 - să descopere  cel puțin 1-2 cuvinte nou-formate cu ajutorul silabei ,,ra”;
                     O5 – să ordoneze cuvinte date  pentru a forma o propoziție logică;
                      O6 – să unească imagini cu sunetul inițial al denumirii acestora;
Afectiv-atitudinale:
O7 - să participe cu interes la activitate
  • Psiho-motorii:
O8   - să așeze corespunzător jetoane pentru a forma  cuvinte/ propoziții logice

STRATEGIA DIDACTICĂ :
a)      Metode şi procedee didactice: metoda fonetică analitico-sintetică, conversaţia, jocul, ciorchinele, observaţia, explicaţia,  exerciţiul , expunerea
b)      Mijloace de învăţământ:  jetoane-silabe,  jetoane-cuvinte, fișe de evaluare, medalii     
           c)  Forme de organizare: frontal, independent, în perechi.

Vântul şi ghiocelul

    Iarna este pe sfârşite. Ochiuri de zăpadă se zăresc ici-colo peste pământul negru şi umed. De undeva, dintr-un colţ al grădinii, un ghiocel, cu pălăriuţa de argint, încearcă să-şi înalţe capul către răzleţele raze de soare. Neastâmpărul micuţei flori, atrage atenţia vântului năvalnic de primăvară, care-l întreabă curios:
- Hei, dar  de ce nu stai ascuns acolo, în zăpadă, micuţule?
- Bună ziua, vântule! Păi… vreau să dau mâna cu viaţa, vreau să vestesc lumii că în următoarele zile primăvara îşi va arunca mantia peste zare. Eu sunt mesagerul ei şi trebuie să mă lupt cu frigul acesta, care mi-a cam ciufulit petalele.

Toamna în clasa noastră... de Halloween


Învățătura

Dragă mi-e învățătura
Zi de de zi cu ea mă prind,
Diamante strâng într-una,
Când din cărți eu o cuprind.

Tot ce ea sădește-n mine
E ca un pom roditor,
De-ale cărui fructe mâine
Mă voi înfrupta de zor.

Emoții picurate prin frunzișul toamnei





Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, ocrotitorul Școlii Țepeș Vodă, din comuna Movila Miresii, județul Brăila

Luni, 27octombrie 2014, la Școala Țepeș Vodă, din comuna Movila Miresii a fost sărbătoare. Ocrotitorul acestei instituții de învățământ fiind Sf. Mare Mucenic Dimitrie, cei care învață aici au consemnat cu emoții data în Cartea de Onoare a școlii. Evenimentul a fost privit ca un act istoric pe care școala are datoria să-l cultive, să-l evoce și să-l transmită generație după generație, ceea ce s-a și întâmplat.
Școala Gimnazială Movila Miresii a fost reprezentată la eveniment de către directorul acestei instituții de învățământ, prof. Mirela Brezuică, directorul adjunct prof. Mirela Tarța, iar din partea Consiliului Local Movila Miresii, a fost prezent viceprimarul Vasile Bădără.

Luigi Pirandello

       
,,Înainte de a-mi judeca viaţa, înainte de a vorbi despre mine, încalţă-te cu pantofii mei şi parcurge drumurile pe care le-am parcurs eu. Trăieşte-mi durerile, bucuriile, îndoielile. Trăieşte-mi anii pe care i-am trăit eu, şi cazi acolo unde am căzut eu, şi ridică-te,

Minciuna



            În funcţie de modul cum îţi construieşti viaţa, alegi să fii adeptul adevărului sau minciunii. Te raportezi la realitatea adevărului tău, care pentru alţii poate fi considerată neadevăr. Ştii că nu există adevăr absolut, există adevărul după care te ghidezi şi pe baza căruia îţi modelezi propriile calităţi morale .
            Ai aflat despre minciună din poveştile Bibliei, când şarpele a ispitit-o pe Eva să mănânce din pomul cunoştinţei Binelui şi Răului, prin înşelătorie. Este folosită în scopul de a manipula oameni şi situaţii pentru a obţine avantaje ce riscă mai devreme sau mai târziu să fie pierdute.
            Orice minciună atrage după sine alta şi cu cât intri în jocul său cu atât te afunzi parcă  în mocirlă. Îţi va fi din ce în ce mai greu să te cureţi de ea. Minciuna îţi dă pe moment senzaţia că ai reuşit, că ai învins şi eşti câştigător în propria viaţă. În realitate... creezi un zid care te separă de lucrurile bune ale existenţei şi, cu fiecare minciună, mai adaugi material la clădirea lui.

Gelozia



            Gelozia este acea stare ce se poate naşte în sufletul tău atunci când iubeşti pe cineva şi simţi că relaţia este în pericol de a se destrăma, deoarece o terţă persoană intervine. Sau... ai tu impresia că intervine şi încerci să controlezi partenerul pe care mai înainte erai convins că îl iubeşti. Gelozia este o stare de posesivitate, ce-ţi strânge pieptul ca-ntr-o menghină din care nu te poţi elibera pentru că  te sufocă.
            Dacă în relaţia cu persoana iubită se strecoară neîncrederea, gelozia începe să ocupe din ce în ce mai mult loc şi bănuiala că partenerul te poate înşela îţi macină sufletul. Simţi cum plămânii nu mai pot cuprinde în ei destul oxigen pentru a respira şi cum presupusa trădare planează peste creştetul persoanei iubite. Somnul din noapte nu te mai odihneşte, viclenia geloziei îţi injectează frica în privire şi aproape că poţi ucide totul în jur doar cu ochii.

27 septembrie 2014, o zi specială...



Oglinzile


    În fiecare zi îţi priveşti imaginea în oglindă. Dacă pleci sau vii de undeva, unul din gesturile ce le faci mereu este să te priveşti în oglindă. Să vezi dacă hainele îţi vin bine pe corp, dacă se potrivesc cu încălţările şi celelalte accesorii pe care  alegi să le porţi. Dacă oglinda nu te mulţumeşte, deschizi iarăşi dulapul şi începi să alegi de acolo alte haine până când imaginea  te satisface. Îţi place să arăţi bine pe dinafară şi vrei să laşi impresia aceasta şi celor din jur.
  Însă... cel mai important este să priveşti zilnic în oglinda sufletului ca să vezi dacă şi acolo totul îţi este pe plac. Sigur că sunt zile în care uiţi complet de această oglindă, de dinlăuntru.O ţii pentru tine, nu trebuie să o vadă nimeni şi pentru ea rar îţi găseşti timp.

Gând de toamnă



-Toamnă îmbrăcată-n ie
Din mătase ruginie,
Ne furi razele de soare
Când te așezi la hotare!

Ne stropești mii de culori
Prin păduri și peste flori,
Pictezi lin cărările,
Și-ngălbenești zările!

Clinchet nou de clopoțel în școlile din toată țara


Deschiderea anului școlar 2014-2015  la Școala Gimnazială Movila Miresii

S-a scuturat  din calendar un nou 15 septembrie, zi în care școlile și-au redeschis porțile pentru a-și primi elevii. Cu emoțiile prinse în piept, cu ghiozdanele noi în spate și cu licăriri de diamant în priviri, școlarii movileni, mici și mari,  au răspuns cu multă bucurie, primului clopoțel după binemeritata vacanța de vară.
Festivitatea de deschidere a anului școlar 2014-2015, la  Movila Miresii, a debutat cu alocuțiunea directorului Școlii Gimnaziale din localitate, prof. Mirela Brezuică, care a urat succes atât elevilor, cât și cadrelor didactice prin intermediul cărora are loc procesul educațional. A citit pe fețele micilor școlari setea de cunoaștere, i-a felicitat pentru asta și a intonat, alături de toți cei prezenți, câteva strofe din imnul țării noastre.

Deschiderea anului școlar 2014-2015, la Școala Gimnazială Movila Miresii - imagini

Timpul



   Fiecare a simţit în viaţă cum timpul trece câteodată repede, câteodată încet, că  nu bate la uşă, nu aşteaptă şi nici nu priveşte pe fereastră să vadă dacă eşti sau nu pregătit... pur şi simplu trece.
   Timpul este acel nisip închis în clepsidră ce se cerne continuu, fără oprire şi se cerne doar înainte, niciodată înapoi. Te însoţeşte din momentul naşterii şi până în ceasul plecării. Şi... poate şi apoi, dacă ştii să-l preţuieşti şi s-atingi veşnicia.
   Copil fiind, îmi doream ca timpul să treacă mai repede şi să devin o tânără puternică, făuritoare de frumos pentru lumea mea. Păşeam atât de grăbită prin timp, goneam parcă secundele în ideea să cresc, să ard trăirile, să fiu pe rând bufon şi rege, să gust cât mai mult din măreţia umană.Voiam să grăbesc secundele în naivitatea mea de copil. Anii copilăriei i-am pierdut undeva în bagajul vieţii, într-o goană nebună după himere. Şi cât aş vrea azi să pot da timpul înapoi şi să retrăiesc clipele intens, potrivit pentru vârsta ce-o  parcurgeam! Să nu mai alerg, să nu mai fiu un simplu actor în propria-mi viaţă! Dar... este o dorinţă în van! Este o greşeală a cărei victimă ai fost,  poate, şi tu!

La școală

De-acum nu mai stau acasă,
Am cu cine să vorbesc,
Cu ai mei colegi de clasă
Râd, mă joc și povestesc.

Școala mi-e a doua casă,
Regat de învățătură,
Cartea-mi este prețioasă
În poveți și în lectură.

15 septembrie


S-a scuturat, iată, vacanța mare,
Iar vremea clopoțelului a revenit,
Emoția din zi de sărbătoare
La poarta  școlii azi  a poposit.

Elevii-s îmbrăcați în uniforme,
În mâini poartă ghiozdane noi,
Sorb din priviri învățătoarea
Și-n bănci se-așează câte doi.

AVON, conferința liderilor 2014, București, 6 septembrie 2014

Iubito, fii pe veci a mea!

Fiecare șoaptă e precum o floare,
Ce o legi cu visuri într-un dalb buchet
Și-n sărutul blând al razelor de soare,
Mă întinzi pe al iubirii șevalet.

Eu mă las purtată, ca un fulg ușoară,
Iar cu brațul tandru tu mă înfăşori,
Inima n-ascultă și peste zări zboară,
Blând ademenită de tainici viori.

În ochii toamnei ne-adâncim...



Se scrie toamna-n dulci poeme
Şi se-aştern frunzele pe-alei,
Prin şoapte dorul uşor geme,
Iar eu visez la ochii tăi.

Chipul tău, undă fermecată,
Se-ascunde-n al iubirii  şal,
Privirea ţi-e înamorată
Şi parcă totu-i ireal.

De câte ori departe pleci



De câte ori departe pleci,
Voi fi cu tine-ntotdeauna,
Cărările pe unde treci,
Îți vor șopti de mine-ntr-una.

Cu raza lui te-o urmări
Soarele plin cu dulci dorinți,
Căci l-am rugat în orice zi,
Să îți dea sărutări fierbinți.

În inimi șlefuim surâsuri

Trăim o nebunie dulce,
Purtați de al iubirii val,
În care zi de zi se-aprinde
Scânteia unui vis real.

Trăim destinul scris în stele,
Din clipe adunăm culori,
Pictăm lumea-ntreagă cu ele,
Ne prindem flori la cingători.

Geo la pescuit, Colibița, Bistrița, august 2014

Cetatea Sighișoara

             
Cetatea Sighișoara este centrul istoric vechi al municipiului Sighișoarajudețul MureșRomânia.
Construit în secolul XII de coloniștii sași sub denumirea latină Castrum Sex și păstrat în mod aproape neschimbat până astăzi, ea este locuită și în prezent. În 1999 cetatea a fost înscrisă pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.[1]
           Cetatea este amplasată pe malul sudic al râului Târnava Mare, pe o coastă de deal lungă de 850 m, pe două terase: terasa de jos, Dealul Cetății, se află la o altitudine de 350 m p.n.m (ca. 30 m mai sus de Orașul de Jos), iar terasa de sus, Dealul Școlii, la o altitudine de 429 m (ca 49 m mai sus de terasa de jos).[2]
Popularea Dealului Cetății a avut loc în jurul Bisericii Cetății, a cărei construcție a fost începută la sfârșitul secolului al XII-lea. Tot lângă Biserica Cetății a funcționat și prima școală din Sighișoara (menționată documentar în 1522).
O altă școală a fost construită în 1607 pe deal, iar în 1619 a fost construită lângă aceasta școala nouă. Scara acoperită, inițial cu 300 de trepte, a fost construită în 1642.
        Cetatea este înconjurată de un zid de 930 m a cărui înălțime inițială era de ca. 4m. Ulterior, înălțimea zidului a fost mărită în unele locuri până la 14 m. Zidul a fost construit între secolele al XIV-al și al XVII-lea[3]ca protecție împotriva atacurilor turcești. Zidul avea 14 turnuri, din care 9 se păstrează până în ziua de azi. Turnurile funcționau ca sedii ale diferitelor bresle meșteșugărești.

Amintiri...amintiri...amintiri...tot din vacanța 2014


 Și pentru că toate clipele frumoase sunt menite a se sfârși, fotografiile devin un mijloc ideal de a le păstra pentru mult timp.
 Și pentru că... avem  o singură viaţă, se cuvine să o trăim frumos, nelăsând părerile altora să ne împiedice în drumul nostru... e atât de simplu!!!



Rea de plată , de George Cosbuc



Ea vine de la moară;
Şi jos în ulicioară
Punându-şi sacul, iacă
Nu-l poate ridica.
- "Ţi-l duc eu!î - "Cum?î - "Pe plată!
Iar ea, cuminte fată,
Se şi-nvoieşte-ndată.
De ce-ar şi zice ba?

Eu plec cu sacu-n spate.
La calea jumătate
Cer plata, trei săruturi.
Dar uite, felul ei:
Stă-n drum şi să socoate,
Şi-mi spune câte toate,
Că-s scump, că ea nu poate,
Că prea sunt multe trei!

BISTRIŢA: Parcul Municipal

Dacă ai pășit prin Poarta Transilvaniei, te sfătuiesc să faci un mic popas și în Parcul Municipal. Nu vei regreta! Parcul conține un luciu de apă unde peştii beneficiază de  atracția maximă a vizitatorilor. Spaţiile verzi te ajută să pătrunzi într-un adevărat rai  pentru acele câteva momente ce ți le vei permite aici. Se poate observa un labirint vegetal din specii mici de plante, specii protejate de arbori, Ginko Biloba şi Liriodendrom Tulipifera.
Și iată cum am mai descoperit un loc superb în Bistrița  cu ajutorul membrilor familiei Florean, care ne-au fost adevărați ghizi și nu numai. Mulțumim că ați reușit să ne oferiți amintiri atât de plăcute, pentru faptul că ați știut cum să puneți în evidență frumusețea orașului dumneavoastră! Ne vom reîntoarce, de fiecare dată, cu mult drag!

Cornelia și Geo

Cetatea Bistriţei


Construcţia din lemn poate fi admirată și studiată în Bistrița, lângă Biserica Evanghelică.
Cetatea Bistriţei - în miniatură a fost construită cu ocazia Zilelor Medievale, ele reprezentând o replică în miniatură a vechii Cetăţi Medievale a Bistriţei.
Cetatea a fost concepută de serviciul de monumente istorice din cadrul Primăriei Bistriţa şi este de 64 de ori mai mică decât cea de referinţă.
            Dacă ești turist și te afli prin preajmă, ai face o alegere bună dacă te-ai opri să pătrunzi pentru câteva minute prin filele cărții de istorie bistrițene….Eu m-am oprit și am rămas cu un sentiment plăcut, dincolo de informațiile furnizate de construcția în sine.


Complexul Muzeal Bistrița - Năsăud

                Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud este un muzeu județean din Bistrița, amplasat în Str. General Grigore Bălan nr. 19. Muzeul din Bistrița s-a înființat sub titulatura de Muzeul Regional Rodna în una din aripile fostei mănăstiri a minoriților. În 1976 secția de arheologie - istorie se mută în Casa argintarului, monument istoric și de arhitectură datând din secolul al XVI-lea, realizat în stil renascentist, iar în 1984 secția de etnografie - artă populară se mută în vechea primărie a orașului. În 1986 toate colecțiile sunt transferate în actualul local al fostei cazărmi a Regimentului 63 Infanterie, clădirea datând din 1898. Muzeul are următoarele secții și colecții: etnografie - artă populară, științele naturii, artă plastică, colecția de gravură, istorie, arheologie.

Sfânta Mănăstire ,,Binecredinciosul Ștefan cel Mare și Sfânt”, Ciocănești, jud. Suceava

Manastirea Sfantul Stefan cel Mare si Sfant
 
,,Nu poți dirija vântul, dar poți direcționa corabia!”

4 vietuitori, viata de obste
Hram: Stefan cel Mare si Sfant
Acces: DN17/E58 Vatra Dornei-Campulung Moldovenesc, 12 km, stanga pe DN18,4,5 km pana in Ciocanesti
Egumen: pr. stefan Bilan;
Adresa: Ciocanesti, 727120, jud. Suceava;
Manastirea Sfantul Stefan cel Mare si Sfant a fost sfintita in 2005 de IPS Pimen.-Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților , în anul 2005, la 5 iunie.


,, Fie ca necazurile voastre să fie mai mici, BINECUVÂNTĂRILE  să fie mai multe și nimic altceva să nu intre pe ușa voastră!”

Mănăstirea Voroneț

Hram: Sfantul Mare Mucenic Gheorghe, Sfantul Daniil Sihastrul
Adresa: str. Voronet, nr. 166, Gura Humorului, 725300, jud. Suceava Accesdin Gura Humorului in loc.Voronet, pe DJ177D, 4 km
Stareta: stavrofora Irina Pantescu

Manastirea Voronet a fost ridicata prin osardia Binecredinciosului Voievod Stefan cel Mare si Sfant in anul 1488. In 1547 i s-a adaugat pridvorul si i s-a facut pictura exterioara sub privegherea Mitropolitului Grigorie Rosca, ce se odihneste in pridvor: Inca de la inceput Manastirea a fost binecuvantata cu calugari cu aleasa viata duhovniceasca, in vreamea Sf. Cuvios Daniil Sihastrul fiind o adevarata lavra a isihasmului romanesc. Primul staret al manastirii a fost Sf. Cuv. Daniil Sihastrul, duhovnic renumit al Moldovei si sfetnic al domnitorului; mormantul sau se afla in pronaosul bisericii. Pana in 1785 a fost manastire de calugari. Manastirea este desfiintata odata cu anexarea Bucovinei de catre Imperiul Habsburgic, in anul 1785. S-a reinfiintat in 1991, ca manastire de calugarite.

CASTEL DRACULA, Piatra Fantanele, Bistrita Nasaud, Romania

  Fantasticul Pas din Muntii Bargaului care face legatura intre Transilvania si Bucovina, constituie o atractie deosebita din punct de vedere turistic. In aceasta zona mirifica, hotelul inaugurat in 1983 in stilul unei case medievale se ridica la hotarele dintre judetele Bistrita-Nasaud si Suceava, amplasat la altitudinea de 1116 m in imediata apropiere a DN 17.
  Castelul-hotel Dracula domina larga panorama a muntilor, fiind locul ideal pentru iubitorii de natura si in acelasi timp de confort. Arhitectura medievala a castelului si a curtii interioare impresioneaza prin originalitatea sa.
  Zona se impune prin climatul tonic, stimulent, cu aer puternic ozonat si cu cel mai ridicat continut de iod in atmosfera din toata tara, creand impreuna cu toti factorii naturali, un mediu curativ pentru tratamentul nevrozei astenice, surmenajului, convalescentilor cu stare generala buna, suferinzilor de bazedov, etc.
  De un pitoresc deosebit atat vara cat si in anotimpul alb, zona Tihuta, punct de atractie si de intalnire pentru iubitorii muntelui, ofera excelente conditii pentru practicarea sporturilor de iarna, fiind un adevarat eden de liniste, sanatate si recreere.


Sursa: internet.ro


Vacanța 2014


Băile Figa, jud. Bistrița-Năsăud, Vacanța 2014

August 2014, Roman, jud. Bacău - Pensiunea Ioana


Colibita, Bistrita, august 2014


Cornelia, vacanta 2014,august, Bistrita, Romania, Biserica Evanghelica


Când noaptea se lasă...






Când noaptea se lasă pe-ale gândului unde,
Când visul scapără pe-al cerului nimb,
Prin simțuri al tău amor tainic pătrunde,
Ființa-mi tulbură și ochiul senin.

Pe aripi de îngeri cobori dintre nouri,
Lumea se-oprește din al ei grăbit mers,
Lumini se revarsă-n minunate tonuri,
Mirarea mă umple de mișcător vers.