Noi, clasa a III-a B, într-o zi cu emoții constructive...
Labels:
activitate didactică,
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Dărnicia primăverii - AVAP- Proiect didactic
PROIECT DIDACTIC
DATA: 02.04.2019
CLASA
: a III-a B
ARIA
CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA:
Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE:
Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI
: Tehnici de lucru
cu hârtia - colaj
- Dărnicia
primăverii
TIPUL LECŢIEI: Consolidare
de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
Competențe specifice
1.1.Recunoașterea unor mesaje comunicate
prin imagini în context familiar;
2.2.Realizarea de creații funcționale în
diverse tehnici pe diferite suporturi (hârtie, confecții textile, ceramică,
sticlă etc.);
OBIECTIVE
OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 - să cunoască elemente specifice anotimpului primăvara;
O2 – să
identifice etapele realizării lucrării
pornind de la modelul dat ;
O3 – să
asambleze corect piesele pentru realizarea produsului final;
O4
– să utilizeze tehnici diferite de lucru cu hârtia;
O5
– să
evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de
evaluare stabilite;
MOTRICE
O6-să mânuiască corect materialele de lucru;
AFECTIVE
O7 -să participe cu interes la activitate;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Perimetrul unei figuri geometrice - Proiect didactic
Proiect didactic
Unitatea
de învățământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Data: 02.04.2019
Clasa: a III-a B
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător: Florean Cornelia
Unitatea de învăţare: Elemente intuitive de geometrie
Subiectul: Perimetrul unui poligon
Tipul lecţiei: consolidare
și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
3.1. Localizarea unor obiecte în spaţiu şi în
reprezentări, în situaţii familiare
3.2. Explorarea caracteristicilor simple ale
figurilor şi corpurilor geometrice în contexte familiare
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să recunoască
principalele figuri geometrice plane;
O2: să utilizeze corect şi conştient terminologia matematică
cu privire la noțiunea de perimetru;
O3: să calculeze
perimetrul unei
figuri geometrice pe baza desenului şi a
formulei specifice;
O4:
să compună probleme care presupun aflarea perimetrului unui poligon pe baza
unor date;
Psihomotrice:
O5: să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe
parcursul activității;
Afective:
O6: să participe cu interes la
activitate;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Verbul , exerciții aplicative - text suport: ,,Darnicie” după Mircea Sântimbreanu
Proiect didactic
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data : 02.04.2019
Clasa: a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător: Florean Cornelia
Unitatea de
învăţare: Cum
gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
Subiectul lecției: Intuirea
claselor morfologice – Verbul, exerciții aplicative
Text
suport: Dărnicie, după Mircea
Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin
raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza
textului citit;
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 - să recunoască
verbele, aplicând cunoștințele însușite în contexte date;
O 2 - să ordoneze
alfabetic verbele identificate;
O3- să schimbe
valoarea gramaticală a unor cuvinte;
O4- să găsească verbe
conform unor criterii date;
O5- să asocieze
verbele cu expresiile potrivite;
Psihomotrice:
O6 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul
activității;
Afective:
O7- să
manifeste interes pentru activitate;
Strategia didactică:
-Metode și procedee: exerciţiul,
conversaţia, observarea, jocul, expunerea;
-Materiale: flipchart, manuale, caietele elevilor, fișe
de lucru, fișe de evaluare.
Forme de activitate: frontală, independentă și pe grupe.
Locul de desfășurare: sala de clasă
Labels:
Materiale didactice,
Verbul
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
,,Dărnicie” după Mircea Sântimbreanu - Proiect didactic
Proiect didactic
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data : 02.04.2019
Clasa: a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător: Florean Cornelia
Unitatea de
învăţare: Cum
gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
Subiectul lecției: Analiza unui text literar; Text suport: Dărnicie după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.1. Extragerea
unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
2.2. Povestirea unei întâmplări
cunoscute pe baza unui suport adecvat din partea profesorului;
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul
corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze
întrebări / răspunsuri referitoare la
conţinutul textului;
O3 - să descopere
cuvinte cu sens asemănător/ opus unor cuvinte date;
O4- să indice ordinea
în care s-au petrecut întâmplările din text;
O5- să își exprime
părerea față de atitudinea personajelor din text;
Psihomotrice:
O6 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul
activității;
Afective:
O7- să
manifeste interes față de activitate;
Strategia didactică:
-Metode și procedee: lectura
explicativă,explozia stelară, exerciţiul, conversaţia, jocul, eseul de cinci
minute, explicația, observarea;
-Materiale: flipchart, manuale, caietele de lucru și de
clasă ale elevilor, fișe de lucru, fișe de evaluare.
Forme de organizare: frontală, independentă, pe grupe.
Locul de desfășurare: sala de clasă
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Din activitățile noastre... album foto
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Activitate didactică în cadrul comisiei metodice a învățătorilor, 23.01.2019
Labels:
activitate didactică,
clasa a III-a B,
Fotografiile mele,
Limba și literatura română,
Omul de zăpadă după H. C. Andersen,
prof.înv.primar Florean Cornelia,
propunător
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Hai să dăm mână cu mână! - album foto
Labels:
24 ianuarie 2019,
Fotografiile mele,
Ziua Unirii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Omul de zăpadă, de H. C. Andersen - proiect didactic
UNITATEA DE
ÎNVĂŢĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
CLASA: a III-a B
DATA: 23 ianuarie 2019
PROPUNĂTOR: prof.
înv. primar Florean Cornelia
ARIA CURRICULARĂ: Limbă
şi comunicare
DISCIPLINA: Limba
şi literatura română
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE:
Cum arată iarna?
SUBIECTUL: ,,Omul de zăpadă”, după Hans Christian
Andersen – explorarea textului
TIPUL LECȚIEI: consolidare și sistematizare de cunoștințe
COMPETENŢE SPECIFICE
vizate:
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text
informativ sau literar accesibil;
2.2. Povestirea unei întâmplări cunoscute pe baza unui
suport adecvat din partea profesorului;
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Cognitive:
O1 – să
citească corect, fluent, conştient şi expresiv textul dat;
O2 –
să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza conţinutului textului citit;
O3 – să
ordoneze ideile principale potrivit succesiunii întâmplărilor din text;
O4 – să selecteze din text cuvinte/ expresii
specifice iernii ;
O5 – să găsească un alt titlu/ final al textului;
O6- să identifice cuvinte cu sens asemănător/ opus
unor cuvinte date;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Serbarea de Crăciun, clasa a III-a B
Labels:
19 decembrie 2018,
clasa a III-a B,
Fotografiile mele,
serbare
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Serbarea de Crăciun, clasa pregătitoare B
Labels:
20 decembrie 2018,
CP-B,
Fotografiile mele,
Serbare Crăciun
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, clasa I, Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână
Școala Gimnazială Movila Miresii
Data: 24.02.2015
Clasa: I-A
Propunător: Vîju Cornelia
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Disciplina: Comunicare în limba
română
Unitatea de învăţare: Împărăția
literelor
Tema lecţiei: Sunetul și litera ,,b” mic de tipar și de mână - Citirea
propoziţiilor/ enunţurilor - Scrierea ortografică a cuvintelor
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe
specifice
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu
claritate
3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar
sau de mână
- intuirea unor cuvinte însoţite de imagini
4.1. Scrierea literelor de mână
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic- Lupul la stână, de Ion Creangă
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.11.2018
Clasa: a III -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător: Florean Cornelia
Unitatea de
învăţare: Când
mergem la colindat?
Subiectul lecției: Textul narativ - relatarea unor întâmplări
citite; Text suport: Lupul la
stână, de Ion Creangă
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau
literar accesibil;
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit ;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Sărbătorind țara mea, colțul meu de rai…
Motto: ,,Țara mea-i un colț de rai,
Un buchet de
flori de mai…”
Pentru a cinsti cum se cuvine Ziua Națională a României
și împlinirea a 100 de ani de la
înfăptuirea Marii Uniri, joi, 29 noiembrie 2018, elevii Școlii
Gimnaziale Movila Miresii din județul Brăila, au organizat o activitate
extrașcolară de excepție.
Cărțile de istorie din inimile elevilor movileni au fost
deschise la paginile în care s-au scris toate evenimentele ce au precedat și au
dus la înfăptuirea Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918. Preț de câteva ore
cortina timpului a fost ridicată, iar personalități istorice marcante care în
urmă cu o sută de ani și-au dat mâna pentru împlinirea țelului românilor – Unirea
- au fost rememorate cu respect și considerație.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Din activitățile noastre de AVAP, clasa a III-a B
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Emoții de școlar - album foto
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
O nouă chemare a clopoțelului
” Școala
este tot ce vezi și tot ce auzi.
Ea trebuie să te învețe să fii propriul tău dascăl,
cel mai bun și cel mai aspru.” (Nicolae Iorga)
Luni, 10 septembrie 2018, la Școala Gimnazială Movila
Miresii din județul Brăila a sunat primul clopoțel al anului școlar 2018-2019.
Prichindeii de clasă pregătitoare, școlarii și
preșcolarii movileni s-au adunat în curtea școlii, purtând, dincolo de
zâmbetele de pe chip și bucuria revederii, multe emoții specifice unui nou
început. A fost ziua pe care au așteptat-o cu drag, după lunga vacanță de vară,
când și-au fixat noi obiective ce urmează a fi atinse alături de dascălii lor.
Momentul în care noi visuri se țes, iar încrederea în propriile puteri capătă
iar contur.
Primele cuvinte,
ce le-au fost adresate elevilor și părinților prezenți în această mult
așteptată zi de toamnă, au aparținut directorului școlii, prof. Mirela Brezuică
care a reliefat importanța educației, a
colaborării dintre familiile elevilor și școală, a parteneriatului cu comunitatea în general. A
subliniat frumusețea emoțiilor născute în aceasă zi, sentimentul bucuriei și al speranțelor pe
care doar în spațiul unei instituții de învățământ le poți cunoaște. I-a
îndemnat pe elevi spre studiu, iar părinților le-a vorbit despre toleranță și
implicare în formarea personalității propriilor copii.
Labels:
Articole,
deschidere an școlar 2018-2019
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Esențe
Când timpul a zburat deasupra noastră,
brațul meu și brațul tău au devenit aripile sale.
Când răsăritul s-a întins peste pământ,
buzele mele și buzele tale au devenit gura lui.
Când cerul a aprins stelele pe culoarul său,
privirea mea și a ta au devenit ochii lui.
Labels:
Poeziile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Final de promoție, 2013-2018
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Popas la Hanul Urșilor, Târgu Neamț
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Mănăstirea Văratec și Mănăstirea Agapia
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Lacul Izvorul Muntelui
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Grădina Zoologică Dragoș Vodă, Târgu Neamț
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Cetatea Neamțului - Târgu Neamț, 1 iunie 2018
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Casa memorială Ion Creangă , vizită, 1 iunie 2018
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Casa memorială Mihail Sadoveanu - Târgu Neamț
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic - Muzică și mișcare
Unitatea de
învățământ:
Data:
24.05.2018
Propunător:
Clasa:
Pregătitoare
Aria curriculară: Arte
Disciplina:
Muzică și mișcare
Unitatea tematică: Călătorind prin univers
Unitatea de învățare: Elemente de limbaj muzical
Subiectul lecției: Nuanțe: tare, încet, mediu/
Cântec suport: Nu mi-e frică de Bau- Bau!
Tipul lecției:
Predare-învățare
Număr de elevi: 27
Durata: 35
minute+15 minute activități în
completare
COMPETENȚE
SPECIFICE:
1.1 Receptarea
cântecelor cu o structură ritmico-melodică
asemănătoare cântecelor din folclorul copiilor;
2.1 Cântarea în
colectiv a cântecelor, asociind mișcarea sugerată de text;
OBIECTIVE
OPERATIONALE:
Pe
plan cognitiv:
O1 - Să execute corect exerciţiile de încălzire şi omogenizare a vocii păstrând
ritmul , durata , înălţimea sunetelor;
O2 – Să folosească corect elemente de tehnică vocală (respirație, emisie,
dicție);
O3 - Să interpreteze cântecul , jocul muzical , individual sau în grup cu nuanță
variată: tare, încet, mediu;
O4 - Să asocieze corect mişcările sugerate de textul jocului muzical cu versurile
şi melodia acestuia;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Obiceiuri românești dincolo de culoare
Concursul judeţean de pictură Culorile
Bărăganului, organizat de Școala Gimnazială Movila Miresii, al cărei
director este prof. Mirela Brezuică, a ajuns anul acesta la ediţia a X-a.
Inițiatoarea acestui concurs, prof. Munteanu Florica ne-a precizat că scopul acestuia este de a promova arta
plastică în rândul elevilor ca o modalitate
de educaţie estetică, având ca temă valorizarea
tradiţiilor româneşti.
Considerat a fi un stimulent
pentru evidenţierea tinerelor
talente care pot
transmite gânduri şi
sentimente proprii prin culoare,
concursul și-a adunat competitorii în minunata sală a Căminului Cultural din
localitate, vineri, 18 mai 2018, orele 13.00.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - ultima parte
Cum aţi descrie
drumul succesului, acum, după ce l-aţi străbătut? Vine succesul din noroc,
muncă continuă sau armonia interioară este elementul esenţial în a-l obţine?
Poate fi succesul atins de oricine?
Munca continuă, acel echilibru interior, care
chiar dacă se zdruncină câteodată, trebuie să lupți să ți-l regăsești. În ceea ce mă privește, am găsit mereu
soluțiile potrivite de a merge mai
departe. Dacă nu te ridici când ești lovit și stai să-ți plângi de milă, nu
rezolvi nimic. Succesul depinde de fiecare și vizează alegerile pe care acesta
decide să le facă.
Notele cele mai valoroase, omul le primeşte de
la viaţă. Dacă aruncaţi o privire în trecutul dumneavoastră și vă autoevaluaţi,
ce notă v-aţi acorda, pe o scară de la 1
la 10?
Dacă ar fi să-mi acord o notă, aceasta ar fi
opt. Consider că puteam realiza mai mult, inclusiv profesional, dar lipsa de
încredere în anumite momente-cheie mă determină să nu mă evaluez cu notă
maximă. Sunt momente când am
încredere deplină în mine și sunt
momente când sunt mai riguros și-mi zic că nu-s destul de bun. Dacă privesc în
jur și mă raportez la ceilalți avocați, nu mă văd mai prejos.
În definitiv,
consider că nu trebuie să te aprecieze toți cei din jur. Deși am observat că
s-a ajuns la un punct critic în ceea ce privește justiția din România, valoarea
ei fiind pusă sub semnul întrebării...
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Interviuri cu oameni de succes, avocat Theodor DRAGU - partea a III-a
Obişnuiţi să călătoriţi? Povestiți-ne
despre locurile preferate de dumneavoastră, acelea unde vă întoarceţi cu plăcere
şi nerăbdare de fiecare dată? Care vă smulg promisiunea de a le revedea?
Zonele de munte. Întotdeauna m-au fascinat
drumețiile. Muntele este una din formele de relief ce mă încarcă energetic.
După familie...
Sunteţi o
persoană optimistă? Şi dacă da, care este reţeta ce vă menţine permanent pe
palierul acesta?
Întotdeauna am
fost un tip optimist. Prefer să văd întotdeauna partea plină a paharului și să
găsesc soluții în cele mai dificile situații, aș spune. Îmi plac provocările,
nu mă tem să urc în ring și să-mi dovedesc calitățile. Atunci când este cazul,
desigur! N-o să mă complac în situații absurde doar de dragul unora ce se cred
Dumnezei pe Pământ.
În definitiv,
atunci când devii tată, se spune că viața nu-ți mai aparține în întregime, ci
este subordonată responsabilităților de părinte, deci aparține copiilor. Și...
nici un părinte nu se expune unor riscuri inutile doar de dragul de a dovedi
cuiva că are anumite competențe. Deci, fără să fiu acuzat a fi lipsit de
modestie, sunt... optimist și, în același timp, competent!
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Abonați-vă la:
Postări (Atom)