Simboluri Pascale, clasa a III-a, 14.04.2017
Labels:
2017,
felicitări,
ouă roșii,
Simboluri Pascale
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
În așteptarea Iepurașului...
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data : 14.04.2017
Clasa: a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător:
Unitatea de
învăţare: Cum
gândesc? Ce simt? Cum mă comport?
Subiectul lecției: Textul narativ - formularea ideilor principale; Text suport:Dărnicie, după Mircea Sântimbreanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau
literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul
corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze
întrebări / răspunsuri referitoare la
conţinutul textului;
O 3- să povestească
oral conținutul textului;
O4- să extragă ideile
principale/ de detaliu potrivit
succesiunii momentelor din text;
O5- să indice ordinea
în care s-au petrecut întâmplările din text;
O6- să își exprime
părerea față de atitudinea personajelor din text;
Psihomotrice:
O7 – să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul
activității;
Afective:
O8- să
manifeste interes față de activitate;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Mâini dibace... AVAP
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Ora de AVAP...
Labels:
Fotografiile mele,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, AVAP, Pușculița
UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA: 30.03.2017
CLASA
: a III-a A
ARIA
CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA:
Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE:
Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI
: Activităţi
cu materiale sintetice: Puşculiţa – colaj
TIPUL LECŢIEI: Consolidare
de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
Competențe generale
Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau
estetice folosind materiale şi tehnici adecvate;
Competențe specifice
2.4. Modificarea
expresiei plastice inițiale prin remodelare
OBIECTIVE
OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 –
să identifice etapele realizării
lucrării pornind de la modelul dat ;
O2 – să
asambleze corect piesele pentru realizarea produsului final;
O3
– să utilizeze tehnici diferite de lucru cu
materiale sintetice;
O4
– să
evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de
evaluare stabilite;
Labels:
AVAP,
clasa a III-a,
Materiale didactice,
Pușculița
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Perimetrul unui poligon
Unitatea
de învățământ:
Data: 30.03.2017
Clasa: a III-a A
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător:
Unitatea de învăţare: Elemente intuitive de geometrie
Subiectul: Perimetrul unei figuri geometrice
plane
Tipul lecţiei: consolidare
și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
3.1. Localizarea unor obiecte în spaţiu şi în
reprezentări, în situaţii familiare
3.2. Explorarea caracteristicilor simple ale
figurilor şi corpurilor geometrice în contexte familiare
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să recunoască
principalele figuri geometrice plane;
O2: să utilizeze corect şi conştient terminologia matematică
cu privire la noțiunea de perimetru;
O3: să calculeze
perimetrul unei
figuri geometrice pe baza desenului şi a
formulei specifice;
O4:
să compună probleme care presupun aflarea perimetrului unui poligon pe baza
unor date;
Labels:
clasa a III-a,
Materiale didactice,
Perimetru
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Hoțul, după Tudor Arghezi
Unitatea de învățământ:
Data : 30.03.2017
Clasa: a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător:
Unitatea de
învăţare: De ce aș
vrea să rămân copil?
Subiectul lecției: Textul narativ - formularea ideilor principale;
Text suport: Hoțul, după Tudor
Arghezi
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau
literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească textul
corect, expresiv, fluent și conștient ;
O2- să formuleze
întrebări / răspunsuri referitoare la
conţinutul textului;
O 3- să povestească
oral conținutul textului;
O4- să extragă ideile
principale/ de detaliu potrivit
succesiunii momentelor din text;
O5- să indice ordinea
în care s-au petrecut întâmplările din text;
O6- să își exprime
părerea față de atitudinea personajelor din text;
Labels:
clasa a III-a,
după Tudor Arghezi,
Hoțul,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Verbul - recunoaștere
Unitatea de învățământ:
Data : 30.03.2017
Clasa: a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător:
Unitatea de
învăţare: Care e
alaiul Primăverii?
Subiectul lecției: Intuirea
claselor morfologice – Verbul, recunoaștere
Text
suport: Hoțul, după Tudor Arghezi
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin
raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza
textului citit;
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 - să recunoască
verbele aplicând cunoștințele însușite în contexte date;
O 2 - să completeze
cu verbe potrivite texte lacunare;
O3- să formuleze enunțuri afirmative/ negative cu
verbe date;
O4- să asocieze
verbele cu cuvintele potrivite;
O5- să schimbe
valoarea gramaticală a unor cuvinte;
Labels:
clasa a III-a,
Materiale didactice,
Verbul
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Zece pași, zece vise împlinite...
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Carmelia Dragomir Bălănică, pași pe scena politică brăileană
Anul 2000 este anul în care, purtată de idealul unei
echipe puternice, alege să facă politică din convingere, convingere ce a
condus-o către Partidul Social Democrat.
Carmelia Dragomir Bălănică lucrează pentru înfăptuirea
lucrurilor frumoase, a proiectelor durabile, încercând să dovedească prin fiecare
activitate în care se implică că este omul
potrivit, la locul potrivit. Persoană elevată, cu o gândire pozitivă și cu
o capacitate de comunicare admirabilă, a demonstrat că este o femeie
puternică, dispusă să se implice în
proiecte dificile pe care nu oricine este capabil să
le finalizeze.
Pășind în lumea bărbaților - politica - reușește să se impună prin
competență, dar și prin trăsăturile
puternice de caracter pe care le deține, devenind astfel un potențial candidat
pentru orice funcție din partid. Nu puține au fost momentele când a
simțit că timpul se comprimă și n-o lasă să facă tot ce-și propune, dar fiind
de fel optimistă și perseverentă găsește mereu resurse interioare pentru a
finaliza toate sarcinile din agendă.
În ziua când ne-am întâlnit, mi-amintesc, am surprins-o
lucrând alături de echipa sa la un proiect important și m-am temut ca nu cumva
să fi uitat de întrevederea noastră. C-un zâmbet fermecător mi-a răspuns că
nu-și uită cuvântul dat, indiferent ce
poate interveni în programul său zilnic, că respectul pentru cei din jur
este una din regulile vieții pe care dorește să n-o încalce. Ascultând-o cu
câtă plăcere vorbește despre studenții săi, în inimile cărora reușește mereu să
aprindă scânteia cunoașterii, îi simt dăruirea și vocația. Pentru o clipă,
recunosc, mi-aș fi dorit să mă număr printre ei, ca să pot să dobândesc un pic din experiența sa
profesională, pe care puțini brăileni o dețin la ora actuală.
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Emilia Marilena Meiroșu- un politician cioplit cu idealuri și suflet
Ne-am întâlnit la început de noiembrie, când
vântul adia ușor legănând frunzele desprinse din copaci, rostogolindu-le
continuu pe trotuarul neaglomerat de trecători. Privind jocul frunzelor, am
observat că multe din ele se opreau lângă gardul unei școli brăilene, pe care erau
scrise, în culori vii, remarci
motivante. Devenisem curioasă să le
citesc și, chiar am făcut-o: Pentru că iubim viața... învățăm, cercetăm, ne jucăm, inventăm,
zâmbim, scriem, trăim, visăm, iertăm, învingem, dansăm, descoperim, desenăm,
pictăm, luptăm . În timp ce le conștientizam, am simțit aroma dulce a
înțelepciunii celui ce s-a jucat atât
de minunat cu ele. Aveam să aflu că era vorba chiar despre intervievata
noastră, directorul acestei școli, profesoara Emilia Marilena Meiroșu.
Zâmbetul larg cu
care ne-a întâmpinat, bunăvoința de a răspunde
provocării noastre, ne-au confirmat părerea că avem în față un om
deosebit care, într-adevăr, are multe de dăruit lumii. Stăpână pe arta
conversației, răspunsurile sale țâșnesc cu repeziciune, unele sunt scurte, la
obiect și transmit siguranța omului care-și cunoaște bine reperele vieții.
Politica este de 17 ani o constantă în
viața sa, iar această fidelitate i-a fost
răsplătită prin nominalizarea, pe listele pentru alegerile parlamentare
din partea Partidului Social Democrat, pentru funcția de deputat. Nu a oscilat
între mai multe partide, a pășit în această
echipă și nu regretă.
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Niculina Moisescu, valențele competenței și viziunea unui om deosebit
Om de o curtoazie deosebită, Niculina Moisescu ne-a invitat în biroul său cu surâsul pe buze
și cu glasul cald de parcă dorea să ne ofere ceva. Și, într-adevăr, chiar ne-a
dăruit, mai bine de o oră din timpul său, spunându-ne o poveste ce merită lăsată mărturie peste timp.
I-am explicat motivul vizitei noastre și fără să ezite ne-a
răspuns: - De ce nu? Chiar mi-ar plăcea
să îmi exprim opinia față de subiectul propus și să dau un sfat acelor femei ce,
poate, îl așteaptă...
Pun
întrebările, înregistrez răspunsurile,
iar dincolo de vocea interlocutoarei mele, simt larghețea sufletească de care dă dovadă pe parcursul existenței
sale. Continuă să ne relateze despre diferite clipe din traseul său profesional
și am impresia, că în fața noastră stă un profesor universitar care, cu
dăruire, le vorbește studenților săi despre
experiența proprie. Îndrăznesc și-i
mărturisesc starea pe care mi-o induce și nu se miră: îmi confirmă faptul că
undeva, cândva, chiar a îndeplinit un astfel de rol. Curios! După ani de când
s-a desprins de experiența catedrei, reușește încă să transmită și să capteze
atenția auditoriului cu aceeași finețe cu care înnobilează clipele prezentului.
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Didina Stănescu, orizontul unei femei de o rară distincție
Ceea ce o creditează pe interlocutoarea noastră să fie în
fața cititorului este experiența sa profesională, politică, dar și de viață pe
care a dobândit-o și din care este dispusă să ne împărtășească.
Didina Stănescu, director executiv la Asociația de
Dezvoltare Intercomunitară Dunărea
Brăila, este o persoană de notorietate din orașul
cu salcâmi, un om cu o ținută excepțională, care știe să pătrundă în cele
mai adânci fibre ale unei funcții manageriale, fiind un continuu izvor de inspirație
pentru multe femei din sfera politicii locale actuale și nu numai.
Recunoaște cu seninătate că, deși are o vârstă onorabilă,
nu a avut modele în cariera sa. S-a străduit mereu să dea un înțeles plăcut
vieții, astfel încât, peste ani să poată privi cu fruntea sus spre aproapele
său pe care îl respectă, iar în dialogul cu acesta s-a folosit permanent de
argumente solide.
Recunoaștem că, pe parcursul interviului, am sesizat că
deține un ascuțit și fin simț al umorului, mai ales în contextele în care ne
povestea despre unii bărbați cu care s-a înfruntat pe scena politică, care i-au
fost ostili, mai mult sau mai puțin și cărora a știut să le țină piept.
Jurist de profesie, mărturisește că are o căsnicie frumoasă
și reușită, de 47 de ani, împreună cu Radiean Stănescu, de profesie inginer
agronom, care a reușit să o cucerească în anii studenției și care i-a asigurat echilibrul sufletesc ajutând-o
să-și păstreze universul interior neafectat de greutățile ce-au încercat-o.
Împreună, au doi băieți care sunt sufletul familiei, pe Silviu și pe Gabriel,
economiști de profesie, care la rândul lor și-au legat destinele de două
specialiste în același domeniu ca și ei, respectiv, Alina Crina și Lucia Daniela.
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Interviuri cu femei-politician brăilene
Gânduri despre o carte de
interviuri și autoarea ei
-o altfel de prefață -
Născută la Movila Miresii, scriitoarea Cornelia Vîju,
cadru didactic într-o școală brăileană (care
a tipărit volume de poezii, proză, dar și cărți de eseuri și interviuri), nu a
plecat în lume cum ar fi fost de așteptat, ci a rămas în vatra bunicilor și a
părinților săi, transfigurând, în personaje vii, satul său cu nume de legendă,
viața trepidandă de aici, fiind astfel un cronicar fidel, inspirat de
meleagurile natale.
Volumul de față, reunind
patru interviuri cu tot atâtea interlocutoare, femei brăilene ajunse pe scena
politică actuală, reprezintă un fel de analiză egală cu mărturisirea unor
conștiințe. Un interviu presupune întrebări uneori foarte delicate, pe care
propunătorul/ realizatorul le adresează persoanei intervievate, întrebările
vizând atât probleme legate de activități în folosul societății, cât și
chestiuni de ordin strict personal. Din cele patru interviuri din manuscrisul
ce-l am în față, se desprinde clar faptul că cele patru doamne reprezintă ceea
ce se dorește, mai ales, pentru generațiile de astăzi, un model de viață, o
adevărată lecție de demnitate și un act de înțelepciune și sinceritate pentru
valorizarea vieții prin activități umane.
Labels:
Cărţile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Dăruind, devii mai bun! - album foto
Parteneri:
-Școala Gimnazială Movila Miresii; (prin colectivele de elevi ale claselor a III-a A și clasa a IV-a)
-Parohia Movila Miresii;
Acțiuni concrete:
Oferirea
de alimente unor familii nevoiașe prin intermediul/ cu sprijinul bisericii din
localitate
Rezultate așteptate:
-Școala Gimnazială Movila Miresii; (prin colectivele de elevi ale claselor a III-a A și clasa a IV-a)
-Parohia Movila Miresii;
Competențe specifice:
Să formeze o strânsă legătură între membrii echipei;
-Să participe activ la activitate;
-Să fie solidari cu acele persoane ce au posibilități
materiale reduse;
formarea unor atitudini moral- civice pozitive față de persoanele
aflate în nevoi;
-educarea unor virtuţi creştine ; -cultivarea comportamentului
moral - religios (să-ţi iubeşti aproapele, să faci fapte bune, să nu urăşti,
să-i ajuţi pe sărmani, să-L iubeşti pe Dumnezeu);
Labels:
activitate voluntariat,
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic - Adjectivul- poziția față de substantiv
Unitatea de învățământ:
Data :
Clasa: a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător:
Unitatea de
învăţare: Care e
alaiul Primăverii?
Subiectul lecției: Intuirea
claselor morfologice – Adjectivul- poziția
față de substantiv
Text
suport: Legenda ghiocelului –după
o poveste populară
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin
raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza
textului citit;
Labels:
Adjectivul,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic - Legenda ghiocelului –după o poveste populară
Unitatea de învățământ:
Data :
Clasa: a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător:
Unitatea de
învăţare: Care e
alaiul Primăverii?
Subiectul lecției: Povestirea scrisă a unui text narativ;
Text
suport: Legenda ghiocelului –după
o poveste populară
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau
literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Roberto Kuzmanovic: TĂCEREA-I NEPRIHĂNITĂ POEZIE
Vă prezint un poem semnat de Roberto Kuzmanovic, extras din volumul său de poeme "Cu tine capăt glas".
Poemul se numește Tăcerea-i neprihănită poezie.
Am prins glas, onorabili trubaduri,
Poemul se numește Tăcerea-i neprihănită poezie.
Am prins glas, onorabili trubaduri,
dați de veste regilor, prințeselor, episcopilor, slujitorilor
și cui mai poftește semeția voastră;
Vă voi recita tăcerea,
asemeni celui divin întins tenace pe veacuri,
căci tăcerea-i cea mai neprihănită poezie,
iar voi sunteți îndrituiți
s-o ștudiruiți cu îndelete
precum piratul harta spre comoara oceanului,
înainte de a vă împărtăși înțelepciunea
celor care pictează pe cer un Cumulonimbus
în culori moarte ori acelora care se joacă cu verbul „a fi”,
conștienți că numai și numai moartea
e menită să conjuge existența
sau celor convinși că valorile incerte
și mirodeniile lumești asigură trecerea peste Aheron.
Antrenați-vă deopotrivă ochiul pentru a cântări echilibrul
fără a-l înlăcrima de ceea ce nu-l privește,
îmbrățișați iscoada, fredonați premise
și dansați cu etica,
concepeți ideologii îndeplinirii rostului
și-apoi minunați-vă de armonia efectelor apărute cascadă,
și curcubeie, și eclipse și prunci jucându-se grămadă –
toți un zâmbet pe chip și-o lumină,
căci ei sunt viitorul, mirajul ce urmează să vină
Pe mine îngropați-mă-n Cale
și vă voi trimite un înger mai tăcut decât mine.
Labels:
poezii,
Roberto Kuzmanovic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Zvon de primăvară în clasa noastră...
Labels:
clasa a III-a
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Speranță - autor Dumitrel Plopeanu
Labels:
Brăila,
Dumitrel Plopeanu,
Editura LUCAS,
speranță
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Între vis și realitate
Volumul de
poezii O clipă de vis este destăinuirea pe care-o face Dumitrel Plopeanu înaintea cititorului dornic de a pătrunde în lumea
magică a viselor tăinuite de inimă și nu numai.
Tema poeziilor cuprinse în
acest volum este complexă - visul- strecurat cu delicatețe în toate segmentele
existenței autorului. Când viața este privită asemeni unui vis, poetul prinde
aripi și totul este cu putință. În momentul în care realitatea dură îi tulbură
liniștea, versul său își caută ancore pe culmile imaginației, în brațele infinite
ale speranței. Versurile sale par să semene cu un amestec special de cuvinte turnate într-o urnă
imensă a simţurilor din care erup întrebări ce uneori nu-și găsesc răspunsul.
Labels:
Dumitrel Plopeanu,
O clipă de vis,
poezii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
O clipă de vis - poezii - autor Dumitrel Plopeanu
Labels:
Dumitrel Plopeanu,
O clipă de vis,
poezii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC - MATEMATICĂ- metoda reprezentării grafice
Unitatea
de învățământ:
Data: 25.01.2017
Clasa: a IV-a
Propunător :
Aria curriculara: Matematica si Stiinte ale naturii
Disciplina: Matematica
Unitatea de învăţare: Rezolvare de probleme
Subiectul lecției: Probleme care
se rezolvă prin operaţiile aritmetice cunoscute; metoda reprezentării grafice (probleme de sumă și diferență)
Tipul lectiei: consolidare și sistematizare a
cunoștințelor
Competenţe specifice
2.4. Efectuarea de adunări şi scăderi de numere
naturale în concentrul 0 - 1 000 000 sau cu numere fracţionare
2.5. Efectuarea de înmulţiri de numere în
concentrul 0 - 1 000 000 când factorii au cel mult trei cifre şi de împărţiri
la numere de o cifră sau două cifre
Obiective operationale:
La sfarsitul activității elevii vor ști :
Cognitive:
O1 - să utilizeze metoda reprezentării
grafice în rezolvarea unor probleme date;
O2 - să urmeze paşii de rezolvare a
unei probleme;
O3 - să folosească un limbaj
matematic adecvat în situațiile date de învățare;
O4-să efectueze mintal operații de înmulțire /
împărțire utilizând terminologia matematică;
O5- să compună o problemă după o reprezentare grafică;
Psiho-motrice
O6 – să adopte o poziţie corectă în bancă pe tot
parcursul orei;
Afective
O7 – să
manifeste interes pentru rezolvarea
sarcinilor pe parcursul lecţiei;
Labels:
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Substantivul, recapitulare - proiect didactic
PROIECT DIDACTIC
Unitatea
de învățământ:
Data:
26.
01. 2017
Propunător:
prof.
Clasa:
a-III-a A
Aria
curriculară: Limbă şi comunicare
Disciplina:
Limba şi literatura română
Unitatea
de învăţare: Haideți să recapitulăm!
Subiectul: Intuirea claselor morfologice - Substantivul
Tipul
lecţiei: recapitulare şi sistematizare a cunoştinţelor
Competențe specifice:
1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje
audiate
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit
Obiective
operaţionale:
-
cognitive:
O1: să
citească corect, fluent, cursiv şi expresiv textul dat;
O2: să
identifice corect substantivele din textul dat;
O3: să
analizeze substantive din text;
O4: să
schimbe numărul substantivelor;
O5: să
definească corect noțiunile despre substantive (fel, număr, gen);
-psihomotorii:
O6:
: să adopte o poziţie corectă în bancă pe parcursul lecţiei;
-afective:
O7:
să manifeste interes față de activitate;
Labels:
clasa a III-a,
Materiale didactice,
Substantivul
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Hai să dăm mână cu mână...
Labels:
24 ianuarie 1859
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
O lecție de prietenie
Soarele își despletea razele peste tâmplele pământului, dăruindu-i
temperaturi din ce în ce mai mari, iar zările purtau cu emoție primăvara pe umerii lor. Ciripitul păsărilor,
întoarse din țările calde, răsuna ca un cântec de flaut, umplând câmpurile de
bucurie. Valuri de lumină se revărsau peste tot cuprinsul, iar seninul cerului lăsa să se strecoare pacea în fiecare colțișor de
lume. Era început de aprilie și haina verde a primei fiice a anului îmbrăcase
întreg văzduhul.
Pisicel și Aricilă erau în drum spre școală. Pisicel purta o vestă nouă de
culoare neagră, iar Aricel, jacheta lui de țepi gri, de care, se pare, nu se
despărțea niciodată.
Drumul până la școală era cam lung, șerpuind pe lângă o apă unde în fiecare
dimineață, răsăritul privea tainic ca-ntr-o oglindă.
Pe drum , cei doi flecăreau despre cum își petrec timpul liber și cât de
bine puteau să-și rezolve temele la matematică, care mereu îi puneau în
încurcătură și pe colegi.
Pisicel, lăudăros de felul lui, îi spuse ariciului cu trufie:
Labels:
povești pentru copii,
Poveştile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
La mulți ani! Un an nou binecuvântat!
Labels:
Diverse
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Crăciun binecuvântat alături de cei pe care-i iubiți!
Labels:
Crăciun 2016,
Diverse
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Momente speciale de la serbarea de Crăciun, decembrie 2016
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Colindăm, colindăm iarna....
Labels:
Colindăm părinții,
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Nașterea Domnului - scenetă
Labels:
Fotografiile mele,
Nașterea Domnului
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Ridichea uriașă- scenetă
Labels:
Fotografiile mele,
serbare 2016
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Decorațiuni de iarnă...
Labels:
Fotografiile mele
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Abonați-vă la:
Postări (Atom)