Didina Stănescu, orizontul unei femei de o rară distincție




Ceea ce o creditează pe interlocutoarea noastră să fie în fața cititorului este experiența sa profesională, politică, dar și de viață pe care a dobândit-o și din care este dispusă să ne împărtășească.
Didina Stănescu, director executiv la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Dunărea Brăila, este o persoană de notorietate din orașul cu salcâmi, un om cu o ținută excepțională, care știe să pătrundă în cele mai adânci fibre ale unei funcții manageriale, fiind un continuu izvor de inspirație pentru multe femei din sfera politicii locale actuale și nu numai.
Recunoaște cu seninătate că, deși are o vârstă onorabilă, nu a avut modele în cariera sa. S-a străduit mereu să dea un înțeles plăcut vieții, astfel încât, peste ani să poată privi cu fruntea sus spre aproapele său pe care îl respectă, iar în dialogul cu acesta s-a folosit permanent de argumente solide.
Recunoaștem că, pe parcursul interviului, am sesizat că deține un ascuțit și fin simț al umorului, mai ales în contextele în care ne povestea despre unii bărbați cu care s-a înfruntat pe scena politică, care i-au fost ostili, mai mult sau mai puțin și cărora a știut să le țină piept. 
Jurist de profesie, mărturisește că are o căsnicie frumoasă și reușită, de 47 de ani, împreună cu Radiean Stănescu, de profesie inginer agronom, care a reușit să o cucerească în anii studenției și care  i-a asigurat echilibrul sufletesc ajutând-o să-și păstreze universul interior neafectat de greutățile ce-au încercat-o. Împreună, au doi băieți care sunt sufletul familiei, pe Silviu și pe Gabriel, economiști de profesie, care la rândul lor și-au legat destinele de două specialiste în același domeniu ca și ei, respectiv, Alina Crina  și Lucia Daniela.

Interviuri cu femei-politician brăilene

Gânduri despre o carte de interviuri și autoarea ei
-o altfel de prefață -
Născută la Movila Miresii, scriitoarea Cornelia Vîju, cadru didactic într-o școală brăileană  (care a tipărit volume de poezii, proză, dar și cărți de eseuri și interviuri), nu a plecat în lume cum ar fi fost de așteptat, ci a rămas în vatra bunicilor și a părinților săi, transfigurând, în personaje vii, satul său cu nume de legendă, viața trepidandă de aici, fiind astfel un cronicar fidel, inspirat de meleagurile natale.
            Volumul de față, reunind patru interviuri cu tot atâtea interlocutoare, femei brăilene ajunse pe scena politică actuală, reprezintă un fel de analiză egală cu mărturisirea unor conștiințe. Un interviu presupune întrebări uneori foarte delicate, pe care propunătorul/ realizatorul le adresează persoanei intervievate, întrebările vizând atât probleme legate de activități în folosul societății, cât și chestiuni de ordin strict personal. Din cele patru interviuri din manuscrisul ce-l am în față, se desprinde clar faptul că cele patru doamne reprezintă ceea ce se dorește, mai ales, pentru generațiile de astăzi, un model de viață, o adevărată lecție de demnitate și un act de înțelepciune și sinceritate pentru valorizarea vieții prin activități umane.

Dăruind, devii mai bun! - album foto

Parteneri:
-Școala Gimnazială Movila  Miresii;  (prin colectivele de elevi ale claselor a III-a A și clasa a IV-a)
-Parohia Movila Miresii;
Competențe specifice:
Să formeze o strânsă legătură între membrii echipei;
-Să participe activ la activitate;
-Să fie solidari cu acele persoane ce au posibilități materiale reduse;
 Acțiuni concrete:
Oferirea de alimente unor familii nevoiașe prin intermediul/ cu sprijinul bisericii din localitate
Rezultate așteptate:
formarea unor atitudini moral- civice pozitive față de persoanele aflate în nevoi;
-educarea unor virtuţi creştine ; -cultivarea comportamentului moral - religios (să-ţi iubeşti aproapele, să faci fapte bune, să nu urăşti, să-i ajuţi pe sărmani, să-L iubeşti pe Dumnezeu);





Proiect didactic - Adjectivul- poziția față de substantiv


Unitatea de învățământ:
Data :
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Care e alaiul Primăverii?
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Adjectivul- poziția față de substantiv
                             Text suport: Legenda  ghiocelului –după o poveste populară
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate;
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit;

Proiect didactic - Legenda ghiocelului –după o poveste populară


Unitatea de învățământ:
Data :
Clasa:  a III -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Care e alaiul Primăverii?
 Subiectul lecției: Povestirea scrisă a unui text narativ;
                             Text suport: Legenda  ghiocelului –după o poveste populară
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.2. Formularea unui răspuns emoţional faţă de textul literar citit


Roberto Kuzmanovic: TĂCEREA-I NEPRIHĂNITĂ POEZIE

Vă prezint un poem semnat de Roberto Kuzmanovic, extras din volumul său de poeme "Cu tine capăt glas". 
Poemul se numește Tăcerea-i neprihănită poezie.


Am prins glas, onorabili trubaduri,
dați de veste regilor, prințeselor, episcopilor, slujitorilor
și cui mai poftește semeția voastră;
Vă voi recita tăcerea, 
asemeni celui divin întins tenace pe veacuri,
căci tăcerea-i cea mai neprihănită poezie, 
iar voi sunteți îndrituiți 
s-o ștudiruiți cu îndelete 
precum piratul harta spre comoara oceanului,
înainte de a vă împărtăși înțelepciunea 
celor care pictează pe cer un Cumulonimbus 
în culori moarte ori acelora care se joacă cu verbul „a fi”,
conștienți că numai și numai moartea 
e menită să conjuge existența
sau celor convinși că valorile incerte 
și mirodeniile lumești asigură trecerea peste Aheron.
Antrenați-vă deopotrivă ochiul pentru a cântări echilibrul 
fără a-l înlăcrima de ceea ce nu-l privește,
îmbrățișați iscoada, fredonați premise
și dansați cu etica,
concepeți ideologii îndeplinirii rostului
și-apoi minunați-vă de armonia efectelor apărute cascadă,
și curcubeie, și eclipse și prunci jucându-se grămadă – 
toți un zâmbet pe chip și-o lumină,
căci ei sunt viitorul, mirajul ce urmează să vină
Pe mine îngropați-mă-n Cale
și vă voi trimite un înger mai tăcut decât mine.

Zvon de primăvară în clasa noastră...


Speranță - autor Dumitrel Plopeanu



Între vis și realitate

Volumul de poezii O clipă de vis este destăinuirea pe care-o face Dumitrel Plopeanu înaintea cititorului dornic de a pătrunde în lumea magică a viselor tăinuite de inimă și nu numai.
Tema poeziilor cuprinse în acest volum este complexă - visul- strecurat cu delicatețe în toate segmentele existenței autorului. Când viața este privită asemeni unui vis, poetul prinde aripi și totul este cu putință. În momentul în care realitatea dură îi tulbură liniștea, versul său își caută ancore pe culmile imaginației, în brațele infinite ale speranței. Versurile sale par să semene cu un amestec special de cuvinte turnate într-o urnă imensă a simţurilor din care erup întrebări ce uneori nu-și găsesc răspunsul.

O clipă de vis - poezii - autor Dumitrel Plopeanu


 Mulțumesc autorului pentru poezia ce mi-a dedicat-o în acest volum!



PROIECT DIDACTIC - MATEMATICĂ- metoda reprezentării grafice


Unitatea de învățământ:
Data: 25.01.2017
Clasa: a IV-a
Propunător :
Aria curriculara: Matematica si Stiinte ale naturii
Disciplina: Matematica
Unitatea de învăţare:  Rezolvare de probleme
Subiectul lecției: Probleme care se rezolvă prin operaţiile aritmetice cunoscute; metoda reprezentării grafice (probleme de sumă și diferență)
Tipul lectiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor  
  
Competenţe specifice

2.4. Efectuarea de adunări şi scăderi de numere naturale în concentrul 0 - 1 000 000 sau cu numere fracţionare
2.5. Efectuarea de înmulţiri de numere în concentrul 0 - 1 000 000 când factorii au cel mult trei cifre şi de împărţiri la numere de o cifră sau două cifre

Obiective operationale:
La sfarsitul activității elevii vor ști :

Cognitive:
  O1 - să utilizeze metoda reprezentării grafice în rezolvarea unor probleme date;
 O2 - să urmeze paşii de rezolvare a unei probleme;
O3  - să folosească un limbaj matematic adecvat în situațiile date de învățare;
O4-să efectueze mintal operații de înmulțire / împărțire utilizând terminologia matematică;
O5- să compună o problemă după o reprezentare grafică;
Psiho-motrice
O6 – să adopte o poziţie corectă în bancă pe tot parcursul orei;
Afective
 O7 – să manifeste  interes pentru rezolvarea sarcinilor pe parcursul lecţiei;

Substantivul, recapitulare - proiect didactic


PROIECT DIDACTIC



Unitatea de învățământ
Data: 26. 01. 2017
Propunător: prof. 
Clasa: a-III-a A
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba şi literatura română
Unitatea de învăţare: Haideți să recapitulăm!
Subiectul:  Intuirea claselor morfologice - Substantivul
Tipul lecţiei: recapitulare şi sistematizare a cunoştinţelor

 Competențe specifice:

1.3. Sesizarea unor regularităţi ale limbii prin raportare la mesaje audiate
3.5. Sesizarea unor regularităţi ale limbii pe baza textului citit

          Obiective operaţionale:
- cognitive:                                                                                                          
O1: să citească corect, fluent, cursiv şi expresiv textul dat;                        
O2: să identifice corect substantivele din textul dat;
O3: să analizeze substantive din text;          
O4: să schimbe numărul substantivelor;
O5: să definească corect noțiunile despre substantive (fel, număr, gen);

-psihomotorii:
O6: :  să adopte o poziţie corectă în bancă pe parcursul lecţiei;

-afective:
O7: să manifeste interes față de activitate;

Hai să dăm mână cu mână...


O lecție de prietenie


Soarele își despletea razele peste tâmplele pământului, dăruindu-i temperaturi din ce în ce mai mari, iar zările purtau cu emoție  primăvara pe umerii lor. Ciripitul păsărilor, întoarse din țările calde, răsuna ca un cântec de flaut, umplând câmpurile de bucurie. Valuri de lumină se revărsau peste tot cuprinsul,  iar seninul cerului lăsa  să se strecoare pacea în fiecare colțișor de lume. Era început de aprilie și haina verde a primei fiice a anului îmbrăcase întreg văzduhul.
Pisicel și Aricilă erau în drum spre școală. Pisicel purta o vestă nouă de culoare neagră, iar Aricel, jacheta lui de țepi gri, de care, se pare, nu se despărțea niciodată.
Drumul până la școală era cam lung, șerpuind pe lângă o apă unde în fiecare dimineață, răsăritul privea tainic ca-ntr-o oglindă. 
Pe drum , cei doi flecăreau despre cum își petrec timpul liber și cât de bine puteau să-și rezolve temele la matematică, care mereu îi puneau în încurcătură și pe colegi.
Pisicel, lăudăros de felul lui, îi spuse ariciului cu trufie:

La mulți ani! Un an nou binecuvântat!

Crăciun binecuvântat alături de cei pe care-i iubiți!


Momente speciale de la serbarea de Crăciun, decembrie 2016

 
Și pentru că am fost cuminți Moșul ne-a trimis dulciuri....Mulțumim!

Colindăm, colindăm iarna....


Nașterea Domnului - scenetă


Ridichea uriașă- scenetă



Decorațiuni de iarnă...



Un dar pentru colegul meu / colega mea...

Și pentru că în această perioadă obișnuim să oferim cadouri celor de lângă noi, am păstrat și noi tradiția...



Felicitările noastre pentru sărbătorile de iarnă



Am dăruit și am dovedit că suntem mai buni...

O jucărie pentru copiii care nu au...

Elevii clasei a III-a A, de la Școala Gimnazială Movila Miresii, au ales să dăruiască din jucăriile lor   copiilor care au nevoie de ele. Să fi fost motivați cumva de textul proaspăt studiat ,,Săniuța” , după Claudia Groza? Să fie spiritul sărbătorilor care se apropie? Nu contează!

Important este gestul. Felicitări și mulțumim părinților care au îmbrățișat inițiativa noastră.


Brăduțul și globulețele noastre... AVAP

Din activitățile noastre...


1 Decembrie 2016












La mulți ani, tuturor românilor de pretutindeni!


Din activitățile noastre...I


Săptămâna educației globale, 14-18 noiembrie 2016


Balada unui greier mic, de George Topârceanu


PROIECT DIDACTIC

Școala
Data: 17.11. 2016
Clasa: III-A
Învățător:
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Limba și literatura română
Unitatea de învăţare: De unde vine toamna?
Tema lecţiei: Textul narativ; text suport: Balada unui greier mic, de George Topârceanu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Competenţe specifice
1.2 Identificarea unor informaţii variate dintr-un text audiat

3.2. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomene din universul cunoscut

   Obiective  operaţionale: La sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să recite corect şi expresiv un text în versuri ; 
O2  –  să alcătuiască enunţuri folosind cuvinte şi expresii noi;
O3 – să formuleze întrebări şi răspunsuri cu privire la conţinutul unei text citit;
O4 –să ordoneze momentele desfășurării acțiunii;
O5 – să completeze un text lacunar folosind cuvintele potrivite.
O6să îşi exprime propriile păreri cu privire la conținutul textului;

Proiect didactic - tonuri și nuanțe

PROIECT DIDACTIC

UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA:
CLASA : a IV-a
ARIA CURRICULARĂ: Arte și tehnologii
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Picături de  culoare
TEMA PLASTICĂ: -   Amestecuri cromatice și acromaticenuanţe şi tonuri       
SUBIECTUL LECȚIEI : Peisaj de toamnă 
TIPUL LECŢIEI: Consolidare de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi

Competențe generale

2. Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau estetice folosind materiale şi tehnici adecvate

Competențe specifice

1.2. Diferențierea caracteristicilor expresive ale elementelor de limbaj plastic în compoziții și în mediul înconjurător

2.3. Valorificarea elementelor de limbaj plastic în compoziții tematice

     

Picuri ruginii pe-al toamnei obraz



De ziua Școlii Gimnaziale Movila Miresii
În fiecare an, pe 8 noiembrie, când pomii încă tremură a toamnă, la Școala Gimnazială Movila Miresii din județul Brăila este multă bucurie. Este ziua în care se sărbătoresc patronii spirituali ai acestei școli, Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil, zi căreia i se acordă solemnitatea cuvenită.
Cu pași grăbiți, sub foșnetul covorului de frunze arămii, elevii movileni, mici și mari, îndrumați  de profesorii lor, au oferit un program deosebit în cinstea evenimentului mult așteptat.
Cuvântul de început a aparținut directorului școlii, prof. Mirela Brezuică, din care cităm:
,,Ziua școlii este un prilej de a ne revedea și de a ne sărbători împreună. Valoarea și prestigiul de care se bucură școala noastră își au izvorul în munca făcută cu pasiune de dascăli bine pregătiți . Astfel, în portofoliul școlii movilene anul trecut s-au strâns multe premii care ne fac cinste. Rezultatele de excepție oglindesc munca făcută cu responsabilitate, dar și aspirațiile  înalte ale elevilor noștri, strădania lor de a culege roadele învățăturii. ”

Minciuna are picioare scurte



Într-o scorbură adâncă, sculptată în trunchiul unui stejar bătrân de la marginea pădurii, locuia o familie de veverițe care avea două fiice, Tița și Pița. Fiind singure acasă, acestea se gândesc că n-ar fi rău să-și petreacă timpul jucându-se un pic înainte de a-și face temele.
Părinții celor două sunt plecați la muncă, iar Pița, fiind mai îndrăzneață și mai iscusită de fel, îi propuse  surorii sale să se joace volei, un joc pe care doar ce l-au învățat la ora de educație fizică și trebuia exersat.
- Draga mea surioară, hai să ne jucăm un pic! Până se întorc părinții acasă ne vom face și temele, iar apoi  o vom ajuta și pe mama în gospodărie cum facem de obicei.
-Dar Pița, nu avem o minge specială de volei! răspunse cu mirare Tița. Și... nu avem nici echipă și nici fileu. Doar așa, să aruncăm mingea de la una la cealaltă?
-Exact! Cât despre minge, o să găsim noi ceva. Uite, o castană! Va fi distractiv! Hai, nu-ți mai face atâtea griji!

Arome dulci de sărbătoare


De ziua patronului spiritual al Școlii Țepeș Vodă, Sf. Mucenic Dimitrie

          De fiecare dată când cineva drag este aniversat, strecori pensula în acuarela inimii  și trasezi  buchete de flori în zare, peste care, cu generozitate, presari cele mai calde  urări de bine.  Iar dacă evenimentul are loc în anotimpul multicolor al anului, ai mult mai multe posibilități să oferi o surpriză de neuitat celui aniversat.
Cum procedezi însă dacă este ziua școlii în care înveți?
Răspunsul l-au găsit școlarii și preșcolarii din Școala Țepeș Vodă, structură aparținând Școlii Gimnaziale Movila Miresii din județul Brăila. Îndrumați de cadrele didactice de aici, institutor Amalia Elena  Rascarache,  prof. înv. primar Gianina Lazăr și educator  Cristina Mîrzea, au organizat o șezătoare cu ocazia sărbătorii Sfântului  Mucenic Dimitre  Izvorâtorul de Mir, patronul spiritual al acestei instituții de învățământ.

Povestea iepurașilor pitici



Iepurilă și Iepurica sunt doi iepurași pitici care au apărut în curtea Georgianei la începutul verii, când cercul de aur al soarelui arunca mii de raze pe pământ.
            El avea blănița de culoare gri, de fapt alb pudrat cu negru, iar ea era o jucăușă frumoasă,  de culoare maronie asemeni unui câmp uscat.
Iepurilă era darul primit de Georgiana de la prietenul ei cu ocazia absolvirii clasei a zecea. Desigur, cu nota maximă. Iar Iepurica, era partenera de joacă a micuțului, cumpărat de părinții fetei, tot ca o recunoaștere a meritelor tinerei absolvente.
În fiecare zi Georgiana, pe care toți ai casei o alintau Geo, se ocupa de iepurași cu multă dragoste. Îi hrănea, îi scotea prin curte să se joace și se amuza alergând după ei. Știți vorba aceea, să nu fugi după doi iepuri că nu vei prinde niciunul. Cam așa făcea Geo, când alerga după Iepurica, Iepurilă o lua în partea opusă. Însă era tare distractiv acest moment al zilei, mai ales că celelalte animale ale familiei asistau curioase la tot acest spectacol. Și era cățelul Bobiță, motanul Negrișor și pisica birmaneză, Pițișor.
Cu fiecare zi cei doi iepurași creșteau minunat, țopăiau prin locul îngrădit cu plasă de stăpână, iar blănița lor  avea o strălucire aparte. Erau permanent puși pe joacă, se curățau cu lăbuțele în cap, își roteau urechiușele când în față, când în spate, ca niște antene, boticurile le mișcau cu o rapiditate de invidiat, iar din când în când, se ridicau pe piciorușele din spate de parcă voiau să se măsoare în înălțime. Ce mai! curtea Georgianei era plină de veselia și de drăgălășenia celor doi urechiați. Dacă venea cineva în vizită, iepurașii făceau deliciul întâlnirii.

Pățania Buburuzei




Primăvara și-a întins șalul peste zare oferindu-i înfiorarea ei plăcută. Dealurile le-a înverzit, copacii i-a  înmugurit, iar  prin iarbă a strecurat gâze ce mișună vesele. Flori gingașe, scăldate în lumina caldă a soarelui, ne încarcă privirea de frumusețe, iar aerul parfumat ce se leagănă pe la ferestrele caselor, dă un farmec special celei mai răsfățate fiice a anului.
Furnicile muncesc de dimineața până seara, fără încetare, de parcă zilele ar fi intrat în sac. Păi, cine a văzut vreodată furnici leneșe? Nu, ele sunt harnice și chibzuite. Își socotesc proviziile pentru fiecare zi, gospodine fiind,  strâng și pentru vremuri mai grele. Sau, poate, pentru musafirii nepoftiți, greierașii, care adesea le cer din bunătățile lor. Și nu degeaba, chitările acestora au permanent arcușurile unse, căci nu se știe niciodată când se poate  ivi  momentul șă-și răsfețe amicele  furnicuțe.
 Privind cu atenție în iureșul acesta al insectelor, buburuzele își au locul lor. Ici-colo le zărești așezate pe flori de unde  își scutură aripioarele, făcând exerciții de zbor, de pe-o floare de lalea, pe una de narcisă, de exemplu.
Într-o zi, Motanul Zonzonel a fost atras de tot acest spectacol. Era fascinat de micile vietăți și agitația lor. Dar cel mai mult îi plăcea să urmărească buburuzele. Și erau deja câteva în grădinița de flori din curtea casei. Atât de tare îl atrăgeau, încât hotărî să prindă una în lăbuța lui.

Printre rânduri de poveste


Argument
Orice om știe că nu există lume mai frumoasă și mai fascinantă decât lumea poveștilor. Cea mai firească atitudine pe care o avem când  deschidem batista de mătase a plăsmuirilor  este  buna dispoziție și curiozitatea. Deși sunt citite la toate vârstele le asociem de obicei  cu prima perioadă a vieții. Iar pașii prin palatul de marmură pe care copilăria îl  zidește  în inima fiecăruia  sunt atât de delicați! Pentru că ne poartă în locuri minunate și primitoare, unde cerul e îmbrăcat permanent  într-o catifea  albastră, iar misterele  aşteaptă să fie descoperite.  
De ce am ales să scriu Printre rânduri de poveste?
Poate pentru că știu ce miresme dulci se pot aduna în poala inimii când pătrundem în universul poveștilor unde totul e cu putință! Poate pentru că, lucrând cu elevii mei, am observat că ei iubesc întâmplările cu personaje din lumea necuvântătoarelor, dar şi cu copii de vârsta lor, având tendința de a prelua exemplele pozitive, de a-şi analiza propriul comportament prin analogie cu cel al eroilor ce li se dezvăluie din textele citite.

Nuanțe de toamnă, un nou început


Festivitatea de deschidere a anului școlar 2016-2017
Astăzi, 12 septembrie 2016, la fel ca-n toate școlile din țară și la Școala Gimnazială Movila Miresii din județul  Brăila  a sunat primul clopoțel dintr-un nou an școlar.
Dacă în alți ani pomii tremurau a început de toamnă, de data aceasta soarele a dăruit cu generozitate din razele sale tututor copiilor ce-au răspuns chemării clopoțelului.
La festivitate au fost prezenți directorul instituției de învățământ, prof. Mirela Brezuică, directorul adjunct, prof. Mirela Tarța, din partea Consiliului Local, domnul viceprimar Vasile Bădără, din partea bisericii preotul paroh Marius Sinca și, desigur, toate cadrele didactice movilene.