Proiect Didactic - Dezvoltare personală



PROIECT DIDACTIC

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială
Data:  
Propunător:  
Clasa:  I-B
Aria curriculară: Consiliere și orientare
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : Trăiesc sănătos! Mănânc sănătos!
Subiectul activităţii: Igiena dinților
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată                                                                                                                    
Discipline integrate: CLR,  MM, AVAP
Competenţe specifice vizate
Dezvoltare  personală:
1.2. Identificarea unor reguli de igienă personală
2.2. Transmiterea unor mesaje verbale şi nonverbale simple despre propriile experienţe de viaţă

ZIUA EUROPEI

Școala Altfel acasă, vineri, 3 aprilie 2020


Datini și obiceiuri la români

I- Încondeierea ouălor 

II- Ornamente cu specific pascal



Școala Altfel acasă, joi, 2 aprilie 2020


I -Sunt artist!

Tema picturilor/ desenelor:
Primăvara prin ochi de copil

II-  Arborele genealogic- o hartă  a familiei


Școala Altfel acasă, miercuri, 1 aprilie 2020

I-Educație pentru sănătate și stil de viață sănătos
Știu să mănânc sănătos!


II- Joc: ,,De-a reporterul”

Școala Altfel acasă, marți, 31 martie 2020


I- Știu să protejez mediul!

II- Ateliere de creaţie Limbajul naturii
Pictură pe stică, lemn, pietre, ipsos, scoici  etc.


Școala Altfel acasă, luni, 30 martie 2020


Dimineață de basm
-Vizionarea unor poveşti: ,,Călătorie ȋn lumea Disney”
-Clubul de lectură – 
Arta prin muzică, dans și sport: ,, Talentul meu este...”




Ziua Internațională a cititului împreună

Profilul absolventului de clasa a IV-a


O, dulce înger blând...


   În șoapte eminesciene, la ceas aniversar, elevii clasei a IV-a B și I A.
,, Eminescu este cel mai mare poet pe care l-a ivit și-l va ivi vreodată, poate, pământul românesc. Ape vor seca în albie și peste locul îngropării sale va răsări pădure sau cetate și câte o stea va vesteji pe cer în depărtări, până când acest pământ să-și strângă toate sevele și să le ridice în țeava subțire a altui crin de tăria parfumurilor sale.” ( George CĂLINESCU )

Povestea Micii Uniri


   Noi, elevii clasei a IV-a B, alături de colegii din clasa I A, am deschis cărțile de istorie și ne-am întors în timp, în urmă cu 161 de ani, la 24 Ianuarie 1859, data la care s-a înfăptuit Unirea Principatelor Române, după numirea lui Alexandru Ioan Cuza ca domn al Moldovei și Țării Românești.

Am citit, am povestit, am fost curioși, iar după ce am redat în desene aceste momente semnificative, am încheiat activitatea noastră, prinzându-ne într-o sublimă Horă a Unirii.







Vremea colindelor - decembrie 2019



Provocări educative


Lecția respectului






Tombola lunii decembrie - activitate voluntariat



România, țara mea de glorii...

Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie,
Țara mea de glorii, țara mea de dor?




Proiect didactic - România, țara mea frumoasă! - colaj


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Mihu Dragomir Brăila
Data: 29.11.2019
Clasa: I B
Propunător:  Vîju Ionela Georgiana
Aria curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Sunt artist
Subiectul lecției: România, țara mea frumoasă! -  colaj
Mijloc de realizare:  tăierea, mototolirea, lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: CLR, MM, DP
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:

Arte vizuale și lucru manual
2.1. Identificarea unor caracteristici/ proprietăţi ale materialelor întâlnite în mediul cunoscut;
2.3. Realizarea de obiecte/construcţii/ folosind materiale uşor de prelucrat şi tehnici
accesibile;
2.4. Transformarea unui material folosind o tehnică simplă;

Comunicare în limba română
2.1. Formularea unor enunţuri proprii în diverse situaţii de comunicare;
2.2. Transmiterea unor informaţii prin intermediul mesajelor simple;

Muzică și mișcare
2.1. Cântarea individuală sau în grup, asociind mişcarea sugerată de text şi de ritm;
3.2. Executarea unui dans cu mişcare repetată, pe un cântec simplu sau pe audiţie;

Dezvoltare personală
3.1. Identificarea unor sarcini de lucru simple în contexte variate;
           


Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 – să numească materialele necesare realizării lucrării, enumerându-le;
O2 – să precizeze etapele de lucru în realizarea lucrării date;

Psiho-motrice:
O3–să mototolească hârtia, aplicând tehnica de lucru învăţată;
O4 - să coloreze corespunzător siluetele românașilor conturați, decorându-le;
O5- să lipească hârtia mototolită în spaţiul dat, realizând lucrarea propusă;

Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea planșei;
O7- să aprecieze corect  lucrările colegilor și pe cea a propriei echipe;

PROIECT DIDACTIC - Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100, fără trecere peste ordin/ Rolul structurilor de bază la plante



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Mihu Dragomir Brăila
Data: 29.11.2019
Clasa: I –B
Propunător: Vîju Ionela Georgiana
Aria curriculară: Matematica și știinte
Disciplina: Matematică și explorarea mediului
Unitatea de învățare: Adunarea/ scăderea numerelor naturale în concentrul 0-100, fără trecere peste ordin
Subiectul lectiei: Adunarea și scăderea  numerelor naturale de la 0 la 100, fără trecere peste ordin/ Rolul structurilor de bază la plante
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare de cunoștințe
Discipline integrate: CLR, AVAP;
Competențe specifice:
Matematică și explorarea mediului
1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la
numărare
3.1. Rezolvarea de probleme prin observarea unor regularităţi din mediul apropiat
5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin operaţii de adunare sau scădere în
concentrul 0-100, cu sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice

Comunicare în limba română
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj oral, pe teme accesibile, rostit cu claritate
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare
cunoscute

Arte vizuale și abilități practice
1.1. Sesizarea elementelor de detaliu ale unui mesaj vizual simplu, exprimat printr-o varietate de forme artistice
2.1. Identificarea unor caracteristici/ proprietăţi ale materialelor întâlnite în mediul cunoscut

Obiective operaţionale:
O1 – să efectueze corect operaţii de adunare şi scădere în concentrul 0 – 100, fără trecere peste ordin;
O2 – să utilizeze terminologia specifică operaţiilor de adunare şi scădere;.
O3 – să rezolve corect probleme, aplicând operaţii de adunare şi scădere;
O4 – să identifice rolul și părțile unei plante;
O5- să găsească în careu numele  plantelor, indicându-le prin colorare;
Afective:
O6 – să participe activ la oră;
Psihomotrice:
O7– să îmbine corespunzător imaginile cu părțile unei plante, lipindu-le în fișă;

PROIECT DIDACTIC- Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!



Școala Gimnazială Mihu Dragomir Brăila
Data: 29.11.2019
Clasa: I-B
Propunător: Vîju Ionela Georgiana
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Comunicare în limba română
Unitatea de învăţare: Animalele din jurul nostru
Subiectul  lecţiei: Să ne amintim sunetele şi literele învăţate!
Tipul lecţiei: Recapitulare - consolidare
Discipline integrate: MEM, AVAP;
Competențe specifice:
Comunicare în limba română
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj rostit cu claritate;
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu claritate;
3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână;

Matematică și explorarea mediului
5.1. Sortarea şi clasificarea unor date din mediul apropiat pe baza a două criterii;

Arte vizuale și abilități practice
1.1.  Sesizarea elementelor de detaliu ale unui mesaj vizual simplu, exprimat printr-o varietate de forme artistice

   Obiective  operaţionale: La sfârşitul activităţii elevii vor fi capabili:
-cognitive:
O1 – să citească în ritm propriu, corect şi conştient cuvinte, silabe, propoziții date;
O2 – să scrie corect, silabe, cuvinte, propoziţii;
O3 – să despartă corect în silabe cuvinte, numărând silabele;
O4 – să găsească forma de plural a cuvintelor date;
O5 – să ordoneze cuvinte din şirul dat, obținând propoziții logice;
O6– să descopere cuvinte noi după criterii date, folosind  litera/ silaba indicată;
- psiho-motorii                
O7- să coloreze conturul ţării, respectând criteriul dat;
O8- să păstreze poziţia corectă în timpul scrisului;

- afectiv-atitudinale:
O9 – să manifeste iniţiativă, plăcere şi o atitudine degajată în comunicarea orală.

Proiect didactic - Prietenia - Ce este un bun prieten?



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Mihu Dragomir Brăila
Data:  29.11.2019
Propunător:  Vîju Ionela Georgiana
Clasa:  I-B
Aria curriculară: Consiliere și orientare
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : Interacțiuni simple cu ființe și obiecte familiare
Subiectul activităţii: Prietenia - Ce este un bun prieten?
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată                                                           

Școala Gimnazială Movila Miresii la ceas aniversar


O zi din potirul toamnei



Vineri, 8 noiembrie 2019, la Școala Gimnazială Movila Miresii a fost sărbătoare, deoarece în calendarul creștin-ortodox s-au prăznuit Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil, sfinți aleși a fi ocrotitori spirituali ai acestei școli.
Deși  crengile copacilor nu-și mai purtau veșmântul, razele soarelui au răsfățat zarea zugrăvind un tablou de neuitat.

Bogățiile toamnei


Activitate educativă din cadrul proiectului ,,Educație pentru viață”,  clasele a IV-a B și I- A
Responsabili activitate: prof.înv. primar Cornelia Florean și prof.înv. primar  Florica Munteanu
Ghici ce legumă am descris?/ De ce iubesc toamna?/ Poeziile toamnei/ Toamna pe alei/ Bogățiile toamnei/ Rapsodii de toamnă/  Culorile toamnei...





Secretele unei prezentări reușite - proiect didactic



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 26.09.2019
Clasa:  a IV -a B
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Vorbim pe săturate
 Subiectul lecției: Secretele unei prezentări reușite - Caracteristicile unei prezentări
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.1. Formularea de concluzii simple pe baza lecturii textelor informative sau literare

Obiective operaţionale:
Cognitive:

O1 -să citească corect, expresiv, fluent și conștient textul;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O3-- să identifice caracteristicile  unei prezentări orale;
O4-- să precizeze etapele în conceperea unei prezenri;
O5- să sesizeze asemănări/ diferențe între prezenrile narative/descriptive/argumentative;
O6 - să realizeze un cvintet dupa cerinta dată;


Psihomotrice:
O7 – să scrie lizibil şi îngrijit pe caiete/ fișe/  tablă, în ritm propriu;

Afective:
O8- să manifeste interes față de activitate;

Ziua Eroilor sărbătorită cu fast la Movila Miresii


În fiecare an pomenirea eroilor neamului românesc are loc la  praznicul Înălţării Domnului, ca urmare a  hotărârii luate de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în anul 1920.
În localitatea Movila Miresii la Monumentul Eroilor situat pe strada Târgului, elevii Școlii Gimnaziale Movila Miresii, coordonați de doamnele profesor  Munteanu Florica și Ghiorghieș Maria, au prezentat astăzi, 6 iunie 2019, un moment artistic ce-a constat în cântece și versuri dedicate acestei sărbători.

Sufletul viu al culorilor din Bărăgan




Motto: ,,...culorile sunt copiii luminii.
Lumina ne dezvăluie, prin culori,
sufletul viu al acestei lumi.” Johannes Itten 




Vineri, 17 mai 2019, în comuna Movila Miresii din județul Brăila, a fost sărbătoare, deoarece școala din localitate a fost gazda concursului județean ,,Culorile Bărăganului”, concurs ajuns la cea de-a XI-a ediție.
Așadar, Şcoala Gimnazială Movila Miresii a continuat și anul acesta să promoveze, ca  o modalitate  de  educaţie  estetică, arta plastică în rândul elevilor.
Într-un cadru organizatoric de excepție, în parfumul fin al florilor de maci, într-o explozie de emoție și culoare, lucrările Biancăi Pârlog, fostă elevă a şcolii movilene, au întregit atmosfera din sala Căminului Cultural, locul desfășurării concursului.

Sat pescăresc tradițional - Tulcea






Delta Dunării, tărâm de poveste...aprilie 2019



Iubind natura... proiect educațional

Trăind simfonia vieții într-un mediu curat...






Noi, clasa a III-a B, într-o zi cu emoții constructive...




Dărnicia primăverii - AVAP- Proiect didactic



PROIECT DIDACTIC


UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Școala Gimnazială Movila Miresii
DATA:  02.04.2019
CLASA : a III-a B
ARIA CURRICULARĂ: Tehnologii
DISCIPLINA: Arte vizuale și abilități practice
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Viața pe pământ
SUBIECTUL LECȚIEI :  Tehnici de lucru cu hârtia - colaj - Dărnicia primăverii
TIPUL LECŢIEI: Consolidare de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi

Competențe specifice
1.1.Recunoașterea unor mesaje comunicate prin imagini în context familiar;
2.2.Realizarea de creații funcționale în diverse tehnici pe diferite suporturi (hârtie, confecții textile, ceramică, sticlă etc.);

           
OBIECTIVE OPERAȚIONALE
COGNITIVE
O1 - să cunoască elemente specifice anotimpului primăvara;
 O2 – să identifice etapele  realizării lucrării pornind de la modelul dat ;
O3 – să asambleze corect  piesele  pentru realizarea produsului final;
O4 – să  utilizeze tehnici diferite de lucru cu hârtia;
O5 să evalueze lucrările proprii şi pe ale colegilor, cu ajutorul criteriilor de evaluare stabilite;   

 MOTRICE  
O6-să mânuiască corect materialele de lucru;

AFECTIVE
O7 -să participe cu interes la activitate;


Perimetrul unei figuri geometrice - Proiect didactic


Proiect didactic

Unitatea de învățământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Data: 02.04.2019
Clasa: a III-a B
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător: Florean  Cornelia
Unitatea de învăţare: Elemente intuitive de geometrie
Subiectul: Perimetrul unui poligon
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

3.1. Localizarea unor obiecte în spaţiu şi în reprezentări, în situaţii familiare
3.2. Explorarea caracteristicilor simple ale figurilor şi corpurilor geometrice în contexte familiare

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1: să recunoască principalele figuri geometrice plane;
O2: să utilizeze corect şi conştient terminologia matematică cu privire la noțiunea de perimetru;
O3: să calculeze perimetrul unei figuri  geometrice pe baza desenului şi a formulei specifice;
O4: să compună probleme care presupun aflarea perimetrului unui poligon pe baza unor date;
Psihomotrice:
                O5: să aibă o poziţie corespunzătoare în bancă pe parcursul activității;
Afective:
O6: să participe cu interes la activitate;