Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială Movila Miresii
Data : 23.03.2018
Clasa: a IV -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și
comunicare
Propunător:
Unitatea de
învăţare: Gata de
aventură
Subiectul lecției: Textul literar narativ - formularea ideilor principale
Text
suport: Vic-pitic și-o poveste din
nimic, de Victoria Pătrașcu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau
literar accesibil
3.1. Formularea de concluzii simple pe baza lecturii textelor informative
sau literare
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească
corect, expresiv, fluent și conștient textul;
O2- să formuleze
întrebări / răspunsuri referitoare la
conţinutul textului;
O3- să povestească
textul pe fragmente/ integral;
O4- să alcătuiască planul
de idei al textului;
O5- să aplice
cunoștințele însușite în exercițiile propuse (eseul de cinci minute, cvintetul);
Psihomotrice:
O6 – să
scrie lizibil şi îngrijit pe caiete, pe fișe şi pe tablă, în ritm propriu;
Afective:
O7- să manifeste interes
față de activitate;