La mulți ani, 2015!
Și pentru că anul 2015 ne bate-n fereastră, urez cititorilor mei, fideli și nefideli, multă sănătate, pace în suflete și iubire fără margini.
La mulți ani, frumoși și fericiți!
Labels:
2015,
Diverse,
la mulți ani
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Ninge...
Ninge, ninge peste lume
Stele argintii din cer,
Dați de veste! să se-adune
Bucuria în eter.
Ninge, ninge cu albi
fluturi,
Întind palmele să-i prind,
În văzduh i-arunc, îi scutur
Se topesc de cum i-ating.
Labels:
iarna,
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
La mulți ani, de Sf. Ștefan!
Pentru tine, cel (cea) care porți numele acestui sfânt, îți urez :,,La mulți ani!”, plini de sănătate, lumină și pace sufletească.
Labels:
Diverse,
Sf. Stefan
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Crăciun fericit, tuturor vizitatorilor blogului meu!
Labels:
Crăciun 2014
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Pentru că ne este dragă Casa Domnului, am colindat-o cu multă bucurie…
Care este locul
unde ne simțim cel mai bine? Unde sufletele noastre devin clopoței de cristal
ce răsună melodios la auzul Cuvântului
lui Dumnezeu? Biserica, desigur!
Elevii Școlii
Gimnaziale Movila Miresii, din clasele primare, însoțiți de învățătorii lor, au
pregătit un moment de colinde pe care l-au prezentat în Biserica Duminica Tuturor Sfinților .din
localitate.
,,Sus boieri nu
mai dormiți”, ,,Florile dalbe”, ,,Steaua sus răsare”, ,,Astăzi s-a născut
Hristos” au fost doar
câteva colinde din colajul interpretat de micuți. Aceștia au fost răsplătiți cu dulciuri și cu câte un calendar creștin-ortodox de către preoții movileni, Marius Sinca și Stelian Hornea.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Domn, Domn să-nălțăm...
Și, după cum era
și firesc, nu am uitat nici anul acesta să colindăm locul în care cărțile
alcătuiesc un templu de înțelepciune, biblioteca.
Un grup de elevi
ai clasei I-A, ai Școlii Gimnaziale Movila Miresii, a plecat să colinde Biblioteca din localitate și au fost
primiți cu mare căldură de către d-na bibliotecară, Liliana Panțuru.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Și pentru că am fost cuminți, Moș Crăciun a venit și ne-a oferit câte un dar....
Labels:
Clasa I-A,
Serbare Crăciun 2014
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Cu doamna învățătoare, așteptându-l pe Moș Crăciun...
Labels:
decembrie 2014,
Serbare Crăciun
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Bucuria Crăciunului redată de micuții elevi din clasa I-A
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Am plecat să colindăm... colegii mai mici, dar și dascălii noștri
Grupul vocal al Școlii Gimnaziale Movila Miresii a bătut la ușa sufletelor celor dragi în dulcele ecou al colindelor , amintind astfel de frumusețea iernii, de Nașterea Domnului Iisus Hristos și de nemărginita Sa iubire....
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Vânt de iarnă
Peste dealuri val-vârtej,
Iarna a sosit grăbită,
Poartă cizme și cojoc
Prin zăpada lin cernită.
Vântul calcă-n urma ei,
Șuierând suflă ger mare,
Și vestește pe alei:
S-au dus
zilele cu soare!
Labels:
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Povestea lui Moș Crăciun
Se spune că, odată, pe
pământ,
În așternut de paie s-a născut,
Un Prunc frumos precum un cânt
Care iubire pentru oameni a avut.
Și-acolo-n acea iesle, a sa mamă
L-a alăptat la sânul ei cel sfânt
Și l-a-nvelit cu călduroasă blană,
Primită de la soața lui Crăciun.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Decembrie
Clinchet vesel răsună,
E Crăciunul de poveste
Care pe toți ne-adună.
În noapte se aud renii
Moșului ce spre copii,
Lunecă pe-ale lui sănii
Să aducă daruri mii.
Îl aștept și-n casa noastră
Căci am fost ascultător,
Am să-l zăresc din fereastră
Și am să-l colind ușor.
Labels:
Decembrie,
Moș Crăcoiun,
Poezii pentru copii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Rugăciunea
Rugăciunea
este prietena ta când pendulezi între singurătate, tristeţe sau durere. Îţi
înmoi buzele în călimara inimii şi-apoi începi să scoţi suferinţa, neliniştea,
zbuciumul care s-au îngrămădit acolo. Cu capul plecat, mâinile împreunate şi cu
genunchii atingând umil pământul, ochii încărcaţi de lacrimi îşi încep sfioşi
ruga către Cer. Este momentul cel mai intim dintre tine şi Dumnezeu, când
nevoia de El îţi încarcă fiinţa şi-L cheamă cu fiecare celulă a corpului. Dincolo
de semnul Sfintei Cruci, buzele tale rostesc rugăciunea pe care o porţi în suflet de mic copil, iar apoi începi să
deşiri prin cuvinte simple adevărata durere ce te străbate în acel moment. Şi
dincolo de iertare îi ceri ajutorul necondiţionat, ajutor pe care chiar El ţi
l-a promis când a zis să-i pui pe umeri toată povara ta.
"Veniţi la Mine toţi cei
osteniţi şi împovăraţi şi Eu vă voi odihni pe voi ".(Matei, cap 11, versetul 28).
Labels:
Eseurile mele,
Rugăciunea
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
La mulți ani, tuturor ce poartă numele Sfântului Nicolae!
Labels:
Sf. Nicolae
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
AVAP- felicitare, de Moș Nicolae
Labels:
felicitari,
Mos Nicolae
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Legenda Sfântului Nicolae
Legenda spune că trei surori, fetele unui nobil sărac,
nu se puteau mărita datorită situației financiare precare. Se spune ca atunci
când fata cea mare a ajuns la vremea măritișului,
Nicolae, ajuns deja episcop, a lăsat noaptea, la ușa casei nobilului, un
săculeț cu aur.
Povestea s-a repetat întocmai și
când a venit vremea de maritiș pentru cea de a doua fată. Când i-a venit
vremea și celei de a treia fete, nobilul a stat de pază pentru a afla cine era
cel care le-a făcut bine fetelor sale. În acea noapte l-a văzut pe episcopul
care lăsa săculețul cu aur. Se spune că Sfântul Nicolae s-a urcat pe acoperiș
și a dat drumul săculețului prin hornul casei, într-o șoseta pusă la uscat,
motiv pentru care a apărut obiceiul agățării șosetelor de șemineu.
Labels:
Legenda Sfântului Nicolae
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Pagini de istorie – parcurse de elevii movileni
1 Decembrie- Ziua Națională
a României
Vineri, 28 noiembrie 2014, elevii Școlii
Gimnaziale Movila Miresii din învățământul primar, au pregătit un moment
special dedicat Zilei Naționale a României.
Elevii claselor a IV-a, îndrumați de
învățătorii lor, Ionica și Milan Ciocârlan, au dovedit colegilor din clasele
mai mici că ora de istorie le este foarte dragă și au convins auditoriul de obligaţia
ce-o avem, faţă de noi înşine şi faţă de generaţiile următoare, de a preţui şi
de a transmite mai departe valorile neamului nostru. Astfel, de la acești elevi
am aflat ce semnifică pentru noi, românii, ziua de 1 Decembrie și cine au fost cei care i-au lăsat însemnele în
istoria țării.
Poezii
și cântece, specifice evenimentului aniversat, au interpretat și elevii
claselor I, a - II-a și a- III-a coordonați de învățătoarele: Florica Munteanu, Mariana Cărbunaru și
Gianina Sandu.
Să oglindești în inimă măreția strămoșilor
tăi, datorită cărora astăzi trăim într-o țară liberă și unită este sentimentul
ce ne străbate pe toți românii de pretutindeni, la fiecare zi de 1 Decembrie din an.
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC,clasa a III-a, Felicitare pentru mama
Data: 8. 03. 2013
Clasa: a III-a
Unitatea
de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Tehnologii
Disciplina: Abilităţi practice
Unitatea de învăţare: Activităţi
cu materiale sintetice – Hârtia
Subiectul lecţiei: Felicitare pentru mama
Tipul lecţiei: formare de
priceperi şi deprinderi
Obiective de referinţă:
1.2. să recunoască şi să utilizeze operaţii simple
de lucru cu materiale din natură şi sintetice;
2.2. să confecţioneze
produse utile, folosind materiale şi tehnici variate
2.3. să aprecieze calitatea produsului finit, raportat la
proiectul iniţial
Obiective operaţionale:
-cognitive
O1- să parcurgă
corect etapele de lucru în realizarea felicitării pe baza modelului şi a
explicaţiilor primite;
-motrice
O2 : să
decupeze după contur elementele componente ale compoziţiei;
O3 : să
asambleze corect, estetic şi creativ în spaţiul de lucru elementele
compoziţiei;
O4 : să decoreze
cât mai original lucrările confecţionate.
-afective
O5 – să aprecieze calitatea
unui produs finit, în funcţie de criterii simple;
O6 – să-şi
dezvolte simţul estetic şi dragostea pentru muncă prin realizarea lucrării
propuse
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, clasa a III-a, Științe, Soarele şi Pământul
PROIECT DIDACTIC
Data:
Clasa: a III-a
Unitatea
de învăţământ:
Propunător:
Aria curriculară: Matematică şi
ştiinţe ale naturii
Disciplina: Ştiinţe ale naturii
Unitatea de învăţare:
Transformări în natură
Subiectul lecţiei: Soarele şi
Pământul
Tipul lecţiei: predare- învăţare
Obiective de referinţă:
1.3 - să comunice în forme diverse observaţii şi
comparaţii asupra corpurilor studiate şi asupra experimentelor realizate
2.4. - să aplice observaţia ca demers al
cunoaşterii de tip ştiinţific
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O.1-să descrie în enunţuri simple mişcările
Pământului (de rotaţie şi de revoluţie);
O2 – să precizeze procesul de succesiune a
zilelor şi a nopţilor;
O.3 -să explice formarea anotimpurilor ca
efect al mişcării Pământului;
O.4.- să specifice importanţa Soarelui pentru
planeta Pământ;
Motrice:
O.5.- să păstreze o
poziţie corectă în bancă pe parcursul desfăşurării activităţii
Afective:
O.6.- să manifeste interes pentru
transformările din lumea înconjurătoare
Labels:
cls III,
Materiale didactice,
proiect didactic
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Albă-ca-Zăpada și Lizuca- paralelă între personaje
Corelaţie între un persoanj din literatura română cu un personaj din literatura
universală,
Lizuca şi Albă-ca-Zăpada
eseu
Copilăria,
cu bucuriile sau tristeţile caracteristice
vârstei, constituie problematica multor povestiri de neuitat ale literaturii
pentru copii.
,,Dumbrava minunată”, de
Mihail Sadoveanu este o adevărată capodoperă în ceea ce priveşte realizarea
personajului copil, precum şi îmbinarea măestrită a naraţiunii faptelor cu
descrierile din natură. În caracterizarea personajului central,
scriitorul foloseşte diferite procedee, spre a-i da un şi mai pronunţat relief.
Pendularea între real şi fantastic înlesneşte înţelegerea mesajului artistic,
aspiraţia spre o viaţă fericită a tuturor copiilor orfani, indiferent de
categoria socială căruia aparţin.
În opoziţie cu chipul luminos al
Lizucăi, în valori întunecate este prezentată mama vitregă.
Lizuca este o fată orfană, care doreşte să scape de tirania mamei sale
vitrege şi se refugiază într-o dumbravă. Aici, descoperă „împărăţia minunată a dumbravei”, alături de căţelul ei Patrocle. Fetiţa
se rătăceşte în pădure, dar este găsită de bunicul ei. În final, mama vitregă şi
servitoarea acesteia primesc o pedeapsă binemeritată (fiind săgetate de albine ).
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
,,Educaţia pentru comunicare şi mass-media”
Educaţia pentru comunicare şi mass-media
Mass-media este un
factor al educaţiei, care lasă urme adânci în memoria individului. Ea poate să
mărească sau să micşoreze experienţele unei persoane. Într-o societate
informatizată, educaţia nu trebuie să rămână în urmă. Mass-media este prezentă
în cadrul societăţii prin ziare, reviste, radio, televiziune, internet. Chiar
dacă informaţia parvine prin aceste canale, ea trebuie filtrată, deoarece nu
este întotdeauna veridică. Atenţia
cuvenită ne ajuta să delimităm binele de rău, originalul de neoriginal.
Scopul educaţiei pentru comunicare şi mass media:
-Formarea şi cultivarea capacităţii de valorificare
culturală a informaţiei furnizată de presă , radio, telelviziune;
-Dezvoltarea
capacităţilor de exprimare personală şi de transmitere a mesajelor constructive;
Obiective:
Educaţia pentru comunicare
si mass-media:
- formarea unei atitudini critică, selectivă faţă
de avalanşa de informaţii oferite de mass-media.
-acumularea
vocabularului de bază
-recunoaşterea
formelor de comunicare
-cunoaşterea de
reguli şi modele istorice
-identificarea particularităţilor
diferitelor structuri comunicaţionale
-cunoaşterea elementelor
de cultură tehnică a noilor mijloace de comunicare
Atitudini şi valori:
-crearea unei
atitudini corespunzătoare faţă de calitatea diferitelor mesaje
-evitarea
(L.Şoitu): discursurilor incoerente, vulgarizarea limbajului, impunerea şi
promovarea anonimatului, inflaţia verbală cu maximă redundanţă,
nereciprocitate, generalizarea monotoniei, iresponsabilitatea faţă de un cuvânt
rostit, conştiinţa neangajării.
Priceperi:
-însuşirea noilor
coduri de comunicare
-capacitatea de a
analiza mesajele sub diferite aspecte ( codurile tehnice, codurile culturale,
modurile de elaborare şi de difuzare, etc.)
-forţa tăcerii
-profunzimea şi
provocarea întrebărilor
-a se apăra de
bombardamentul informaţional
Labels:
comunicare,
educatie,
mass-media,
referat,
școală
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Negare
Colindăm lungile alei,
Mi-ascunzi în căușul palmei
Lin, frunzișul dragostei.
Mă ridic pe vârfuri iute
Sărutările să-ți fur,
Te apleci spre gura-mi dulce
Trupul îmi prinzi împrejur.
Labels:
dragoste,
Poeziile mele,
visare
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Parfum aniversar la Școala Gimnazială Movila Miresii, de Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril
Oare cine nu tresaltă de bucurie în ziua
aniversării sale? Cine nu își deschide inima cu mai multă dragoste pentru cei
din jur? Ce clipire a ochilor nu are acea valoare unică precum cea pe care o
oferi de ziua ta?
Firește că, fiecare dintre noi simte
astfel, în ziua în care luminile se aprind în cinstea sa...
Așa s-a întâmplat vineri, 7 noiembrie
2014, la Școala Gimnazială Movila Miresii din județul Brăila, unde au răsunat
chiote de sărbătoare. Pentru că, de Sf. Arhangheli Mihail și Gavriil, școala
movileană este mângâiată nu doar de acești ocrotitori spirituali, aniversați în
calendarul creștin-ortodox pe data de 8
noiembrie, ci și de glasurile micilor și marilor școlari care învață aici.
Dacă consemnăm curgerea vremii, faptele nu
vor fi date uitării, iar școala își validează pe deplin rolul atunci când întruchipează năzuințele elevilor săi, scopul pentru care a fost zidită fiind atins.
Dar, despre cum s-a mai adăugat o mărturie
valoroasă a timpului în cartea de onoare a școlii movilene, despre cum au ales
elevii movileni, coordonați de dascălii lor, să-și cinstească școala, vom afla
derulând firul evenimentelor zilei.
Labels:
Articole,
Scoala Gimnaziala Movila Miresii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
De Ziua Școlii Gimnaziale Movila Miresii, 7 noiembrie 2014, album foto
Labels:
Școala Gimnazială Movila Miresii
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, Dezvoltare personala, clasa pregatitoare
Unitatea de învățământ:
Data:
Propunător:
Clasa: Pregătitoare
Aria curriculară: Om și societate
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : ,,Ce îmi place?”
Subiectul activităţii: Fiinţe
şi obiecte preferate – caracteristicile acestora
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a
cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată
Discipline integrate: DP, CLR, MEM, MM, AVAP
Competenţe specifice vizate:
DP:
2.3. Explorarea caracteristicilor fiinţelor şi obiectelor preferate şi a interacţiunii simple cu acestea;
3.3. Identificarea hobby-urilor,
jocurilor şi activităţilor preferate;
CLR:
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar;
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar;
MEM:
1.1. Recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul 0-31;
3.1. Descrierea unor fenomene/procese/ structuri repetitive simple din
mediul apropiat, în scopul identificării unor regularităţi;
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/
film/ desen animat, care reflectă un context familiar;
2.2. Exprimarea ideilor şi trăirilor personale, în aplicaţii simple, specifice artelor vizuale;
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text;
3.1. Manifestarea liberă, adecvată, pe muzică,
apelând la diverse forme de exprimare;
Obiective operationale:
Cognitive:
O1- să identifice numele fetiței din text ;
O2- să intuiască obiectele și ființele
preferate de fetiță ;
O3- să dea exemple de obiecte și ființe preferate
din viața lor;
O4- să coloreze obiectele preferate fetiței;
Afective:
O5- să participe cu interes la
activitate;
Psiho-motorii:
O6- să aibă o poziție adecvată în bancă pe
parcursul activității;
O7- să execute mișcările sugerate de cântec;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, AVAP, clasa pregătitoare
Unitatea de învățământ:
Data:
Clasa: Pregătitoare
Propunător:
Aria curriculară: Arte
şi tehnologii
Disciplina: Arte
vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Lumea din jurul meu
Subiectul lecției: Veverița jucăușă - tehnici simple de
prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare: Ruperea, mototolirea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate
integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM, DP
Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 -să denumească materialele de pe măsuțe;
Psiho-motrice:
O2 -
să aplice tehnici de lucru adecvate (rupere, mototolire, lipire);
O3 -să realizeze lucrările propuse, în mod
original;
O4 - să lipească
corect hârtia mototolită în spațiul planșei ;
O5-
să manevreze cu ușurință hârtia şi produsele din hârtie
Afective:
O6- să relaţioneze pozitiv în cadrul grupului pentru finalizarea
lucrării
O7- să
aprecieze corect lucrările colegilor și
pe cea a propriei grupe;
Labels:
AVAP,
clasa pregătitoare,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, litera v, clasa pregatitoare
UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA:
CLASA: Pregătitoare
PROPUNĂTOR:
ARIA CURRICULARĂ: Limbă
şi comunicare
DISCIPLINA: Comunicare
în limba română
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Prieteni
SUBIECTUL: Sunetul
,,v”. Literele V şi v – formulare de propoziții cu suport intuitiv
TIPUL LECŢIEI: consolidare
de priceperi și deprinderi
FORMA DE REALIZARE:
activitate integrată
DISCIPLINE INTEGRATE:
CLR, MEM, DP, MM, AVAP.
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
CLR
1.3.
Identificarea sunetului iniţial
şi/ sau final dintr-un cuvânt, a silabelor şi a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi
rar
2.1. Pronunţarea clară a sunetelor şi a
cuvintelor în enunţuri simple
MEM:
1.1. Recunoaşterea şi
scrierea numerelor în concentrul 0-31
DP:
2.1. Recunoaşterea emoţiilor de bază în situaţii simple, familiare
3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea şi succesul şcolar
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea
sugerată de text
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/
film/ desen animat, care reflectă un context familiar
2.3. Realizarea de aplicaţii/compoziţii/obiecte/ construcţii simple, pe baza interesului direct
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
- Cognitive:
O1- să
identifice cuvintele corespunzătoare imaginilor de pe jetoane ;
O2 – să asocieze sunetul
„v” cu litera corespunzătoare;
O3 – să despartă
în silabe cuvinte date;
O4 - să
alcătuiască propoziţii folosind
cuvintele descoperite pe jetoane;
O5 – să coloreze
imagini conform cerinței din fișă;
Afectiv-atitudinale:
O6 - să participe cu interes la
activitate
- Psiho-motorii:
O7 - să compună
cu ajutorul silabelor cuvinte date;
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, MEM, clasa pregatitoare
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
DATA:
CLASA: Pregătitoare
PROPUNĂTOR:
ARIA CURRICULARĂ: MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
DISCIPLINA: Matematică şi
explorarea mediului
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Învaţă numerele
SUBIECTUL lecţiei: NUMĂRUL ŞI CIFRA 5
TIPUL LECŢIEI: predare-învăţare
Scopul activităţii:
- Înţelegerea numărului 5, ca simbol al mulţimii care are 5 elemente.
- Deprinderea de a recunoaşte şi a
scrie corect cifra 5.
Competenţe specifice:
1.1. Recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul 0-31;
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-31;
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1 – să numere crescător în limitele 1-5;
O2 –
să formeze mulţimi cu câte cinci
elemente;
O3 - să recunoască semnul grafic al numărului 5;
O4 –
să coloreze mulţimea cu 5 elemente conform cerinţei din caietul auxiliar;
O5 –
să raporteze corect numărul la cantitate realizând corespondenţe între
elemente;
O6 –
să scrie corect cele două rânduri cu cifra 5
din caietul auxiliar MEM;
Labels:
Materiale didactice,
MEM,
numarul si cifra 5
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
PROIECT DIDACTIC, clasa pregatitoare, CLR
Data:
Clasa: Pregătitoare
Şcoala:
Propunător:
Disciplina: Comunicare în limba română
Aria curriculară: Limbă si comunicare
Unitatea de învăţare: Eu şi ceilalţi
Subiectul: -Sunetul şi litera M şi m
Tipul lecţiei: consolidare de cunoştinţe
Competenţe specifice
1.3.
Identificarea sunetului iniţial
şi/ sau final dintr-un cuvânt, a silabelor şi a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi
rar
2.1. Pronunţarea clară a sunetelor şi a
cuvintelor în enunţuri simple
Obiective operaţionale:
Pe
parcursul şi la sfârşitul orei de limba şi literatura română, elevii de CP vor
fi capabili :
- Cognitiv-informationale:
O1- să identifice cuvinte în care se aude sunetul ,,m”
O2 – să despartă
cuvinte în silabe
O3 - să recunoască în imagini literele m mic şi M mare de
tipar;
O4 - să alcătuiască propoziţii cu
cuvintele descoperite pe jetoane
- Afectiv-atitudinale:
O5 - să participe cu interes la activitate
- Psiho-motorii:
O6- să deseneze corect semnul grafic al literei
M
Labels:
clasa pregătitoare,
CLR,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Proiect didactic, Lb. română, textul ,,Casa păpușii”
Unitatea de învăţământ:
Data:
Propunător:
Clasa: a III-a
Aria curriculară:Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba română
Unitatea de învăţare: Toamna
Subiectul lecţiei: Casa păpuşii, după Titel Constantinescu
Tipul lecţiei: predare- învăţare
Obiective de referinţă:
3.4 - să citească în mod corect un text necunoscut ;
3.5 - să recunoască secvenţele narative şi dialogate dintr‑un text ;
Obiective operaţionale
Cognitive
O1. - să citească corect, expresiv, conştient
textul din manual;
O2. – să răspundă corect la întrebările adresate,
referitoare la conţinutul de idei al textului
O3. –să recunoască personajele textului după replicile acestora
O4. – să
precizeze semnele anotimpului toamna
afective
O5.să manifeste interes pentru activitatea desfăşurată;
psihomotrice :
O 6. -
să scrie lizibil şi
îngrijit pe caiete şi pe tablă, în ritm propriu.
Labels:
Casa păpușii,
Materiale didactice
,,Trebuie sa ne traim propria viata ca un dans, ca atunci cand plecam, oricine vine dupa noi, sa afle ca oamenii care au fost aici nu au fost oameni obisnuiti; au lasat flori si mirosuri frumoase; au lasat ecourile cantecelor lor si dansurilor lor; au lasat urmele pasilor lor in aur pur de douazeci si patru de carate. “ Osho
Abonați-vă la:
Postări (Atom)