Încrederea în sine...


   Încrederea de sine înseamnă aprecierea şi valorizarea propriei persoane. Mai exact: a avea o atitudine pozitivă - ne apreciem în tot ceea ce facem bun; suntem siguri de calităţile noastre - ne controlăm viaţa şi suntem în stare să facem tot ceea ce dorim. 
   Imaginea de sine ne influentează comportamentele, de aceea este important să ne percepem cât mai corect, să dezvoltam convingeri realiste despre noi inşine. Există persoane care, deşi au o înfatişare fizică plăcută, se percep ca fiind fie prea slabe sau prea grase, prea înalte sau prea scunde, insuficient de inteligente etc.
    Încrederea în sine este unul din fundamentele personalităţii noastre, un ax care susţine şi ne influentează tot timpul. De câte ori nu facem ceva pentru că n-am avut încredere în noi? De câte ori nu ne privăm singuri de ceva pentru că nu am avut suficient curaj? 
  Au fost destule situaţii când nu m-am înscris la anumite concursuri doar pentru că nu am avut încredere în mine că pot reuşi. Ulterior am regretat că nu am încercat, dar... recunosc, în viaţa mea am avut destule momente când nu am avut încredere să dau un răspuns la o lecţie, deoarece nesiguranţa mi-a luat elanul.

   Uneori am vrut să trimit felicitări unor persoane pe care le respect, de ziua lor sau cu ocazia diferitelor sărbători creştine, iar din lipsă de încredere am dat înapoi. Alteori, au fost situaţii când prietenii sau colegii m-au rănit cu replicile lor, iar eu din teama de a nu-i deranja sau supăra, nu le-am spus ceea ce am simţit în realitate. Iar aceasta s-a datorat tot neîncrederii în mine, în anumite clipe de viaţă.
  Dintre toate momentele în care eu am dat dovadă de încredere, recunosc că cel mai mult mă simt sigură în prezenţa familiei mele, a doamnei diriginte sau a anumitor cadre didactice.
  Încrederea între oameni este un factor important în educaţia lor, iar dacă o avem, devenim mult mai încrezători în propriile noastre puteri, astfel încât încrederea în sine devine un sentiment din ce în ce mai puternic în noi şi ne conduce cu siguranţă spre succes. 

Ionela Georgiana Vîju

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.