Lansarea cărţii mele de poezii ,,Sub pleoapa sufletului"

Adelina Ioana, Cornelia Vîju şi Sterian Vicol

Lansarea a avut loc vineri, 21 septembrie 2012, în cadrul Festivalului Poeţilor din Balcani, ediţia a VI-a, Muntenegru- România.


Alături de distinsa Adelina Ioana, căreia îi mulţumesc încă o dată pentru prezentarea făcută cărţii mele ,,Sub pleoapa sufletului"....




Cuvântul susţinut de mine la lansarea cărţii 
Sub pleoapa sufletului
                                       
      Bună seara şi... bine v-am găsit!
     Mulţumesc doamnei Adelina Ioana pentru prezentarea deosebită a cărţii!
     Pentru început ţin să aduc mulţumiri conducerii B.J. Brăila pentru că îmi oferă posibilitatea de a prezenta volumul de poezii, intitulat ,,Sub pleoapa sufletului” în cadrul acestui festival. Cu aceeaşi condescendenţă aduc mulţumiri şi domnului profesor Aurel Furtună care mi-a scris prefaţa şi s-a ocupat, ca de fiecare dată, de corectura textelor.
      Cartea este tipărită la Editura PROILAVIA şi  adună în cuprinsul său 70 de poezii şi poemul de final, inspirat din legenda satului meu natal, Movila Miresii.
      Poeziile sunt structurate în patru capitole, denumirea fiecărui capitol fiind dată de câte un vers al unei poezii componente. Acestea sunt:
-Sunt roua căzută în ale Tale palme
-Sunt chiar trup din trupul tău, Doamne!
-Ecouri dulci de lire
-Mă doare roba primăverii sfâşiată
      Poeziile din acest volum, au fost scrise în ultima perioadă, şi-mi place să cred că nu mai sunt acele texte în care primează iubirea juvenilă şi încărcătura emoţională excesivă, prezente în poeziile de debut. Iubesc toate poeziile scrise de mine; pe cele de început şi pe cele care au urmat, voi continua să scriu aşa cum simt, cu sensibilitatea-mi caracteristică, cu pasiune şi dăruire,  încercând să redau, cu fineţe, trăirile clipelor de fericire, de iubire, de admiraţie sau tristeţe.
      Poezia a fost şi va rămâne în sufletul meu acel liant dintre realitate şi vis, dintre concret şi abstract. Ştim cu toţii că poezia, prin definiția ei, vine cu cele mai nobile, frumoase și sincere trăiri; şi... după cum spunea Bogdan Petriceicu Haşdeu este chiar: căsătoria realităţii cu idealul, în sufletul poetului...
    Viaţa continuă să mă surprindă în fiecare zi, cu bune şi cu rele şi, cine ştie?, ce urcuş mă va aştepta să-l  parcurg în viitor. Ţin doar să subliniez că voi fi pregătită să îmbrăţişez orice încercare a sa şi să dau fiecărui moment tot ce am mai bun. Şi aşa cum îmi spunea un prieten drag: sunt oameni care mor precum fluturii: pier când dau de o flacără... pentru că sunt atrași de lumina și căldura ei înșelătoare..., eu voi continua să fiu acel om care caută lumina şi să nu mă topesc sub strălucirea ei...
     Sper ca cititorii să se regăsească în scrierile mele.  Voi continua să scriu cu aceeaşi pasiune şi dăruire, aşa cum îmi vor dicta trăirile mele lăuntrice, unde, se pare, stau ascunse multe din versurile prezente şi viitoare…
     Mă voi lăsa în orice moment ademenită de condei, chiar dacă timpul pe care eu îl dedic scrisului este limitat, datorită activităţilor mele cotidiene.
     Şi de acum înainte  voi continua să ascult cu pasiune valsul iubirii şi simfonia naturii pe care am să le chem în micuţa mea lume… cu aceleaşi şoapte timide…







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.