Proiect de activitate didactică
online
Unitatea de învățământ: Școala
Gimnazială
Data: 9 decembrie 2020
Propunător:
Clasa: a II-a B
Aria curriculară: Consiliere și orientare
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea tematică: Emoții de
bază
Titlul lecției: Trăire și manifestare emoțională. Și eu am emoții!
Tipul lecţiei: predare-învățare
Durata: 35 minute
Forma de realizare: activitate integrată
COMPETENȚE SPECIFICE:
Dezvoltare personală
1.1. Stabilirea unor asemănări şi deosebiri între sine şi ceilalţi, după criterii simple
2.1.
Exprimarea emoţiilor de bază în situaţii variate
Comunicare
în limba română
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute
2.4. Exprimarea expresivă a ideilor în contexte familiare manifestând interes şi încredere în sine
Muzică
și mișcare
2.1. Cântarea în colectiv, în grupuri mici şi individual, asociind dirijatul intuitiv
3.1. Manifestarea adecvată pe muzică, sugerată de anumite elemente de
limbaj muzical
Obiective
operaționale:
La sfârşitul
activităţii didactice elevii vor fi
capabili:
Cognitive:
O1: să precizeze emoţiile personajelor în diferite momente ale filmului prezentat;
O2- să identifice emoțiile de bază: bucuria, tristețea, frica, furia;
O3: să mimeze emoții ale unor situații prezentate;
O4 - să selecteze emoția potrivit unei ipostaze descrise;
Psiho-motrice:
O5- să pătreze o poziție corectă pe
parcursul lecției online;
Afective:
O6- să participe cu interes la activitate
Strategii didactice:
1. Metode şi procedee: conversaţia, explicația, audiția, jocul, exercițiul.
2. Mijloace de învăţământ: jetoane cu emoții, (paletuțe), dispozitive digitale (calculator/laptop/tabletă/telefon), internet, aplicația Meet și wordwall;
3. Forme de organizare a activităţii: frontală, independentă;
4. Locul de desfășurare: online, acasă la fiecare elev prin intermediul aplicației Meet.
5. Resurse umane: 20 elevi
Resurse bibliografice:
Programa şcolară pentru disciplina Dezvoltare personală pentru Clasa a II-a, aprobată prin ordinul ministrului Nr. 3418/19.03.2013;
Manual Dezoltare personală pentru clasa a II-a, Editura Aramis, București, 2015
YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=hFhR6R6Jp0I&t=2s&ab_channel=EdituraEDU
https://www.youtube.com/watch?v=YnsGJ5NNZkQ&ab_channel=CriCriCri-NurseryRhymesandChildren%27sSongs
Desfășurarea activității
Etapele lecţiei |
Ob. Op. |
Conţinutul știinţific |
Strategii didactice |
Forme de evaluare |
|||||
Metode şi procedee |
Forme de organizare |
Resurse materiale |
|||||||
Activitatea învățătoarei |
Activitatea elevilor |
||||||||
1. Moment organizatoric 2
min. |
|
Pregătirea
pentru desfăşurarea activităţii: - Accesez platforma Classroom/ aplicația Meet, verific: -
Conectarea
elevilor -
Pornirea
camerelor -
Amintirea
regulilor pentru lecțiile on-line Mă asigur că dispozitivele tuturor elevilor funcționează
(camera, microfonul, conexiunea la internet); Salut elevii pe măsură ce se conectează. |
Intră pe platforma Meet și se conectează la
lecția inițiată de către propunătoare, accesând butonul ”Participă” Verifică funcționalitatea conexiunii video și audio; |
exercițiul organizatoric conversația |
frontală |
dispozitive
electronice și internet aplicația
Meet |
|
||
2. Captarea atenției 2 min. |
|
Adresez elevilor
următoarea întrebare:Cum vă simțiți
astăzi, copii? Dacă observ vreun
copil că a ridicat alt emoticon decât cel al bucuriei, îl rog să-și deschidă microfonul și să ne
povestească ce s-a întâmplat. |
Elevii răspund la
întrebarea adresată ridicând paletuța cu emoția corespunzătoare propriei
stări emoționale. |
Jocul
|
Frontală |
Dispozitive electronice și internet Paletuțe cu emoții |
Observarea Aprecieri
verbale |
|
|
3. Anunţarea temei și a obiectivelor 1 min. |
|
Astăzi la lecția de DP vom vorbi despre
emoții. Despre ce simțim noi în diferite situații și momente de viață. |
Ascultă informațiile oferite și se
pregătesc pentru activitate. |
Explicația |
Frontală |
|
|
|
|
4.Dirijarea învățării 14 min. |
O3 |
Filmulețul ,,Detectivul de emoții” va fi proiectat pe
dispozitivele elevilor cu ajutorul aplicației DroidCam. https://www.youtube.com/watch?v=hFhR6R6Jp0I&t=2s&ab_channel=EdituraEDU Voi adresa întrebări pe baza filmulețului: 1.Cine căuta emoțiile cu lupa ? 2.Despre ce emoții ne-a vorbit
detectivul ? 3.Cum erau copiii în ,,Grădinița
veseliei” ? 4.Ce au făcut Titi și Dudu cu paharele de
apă ? 5.Ce emoții au trăit cei doi când s-au
jucat cu apa ? 6.Dar când apa s-a vărsat ? 7.Cum s-au simțit după ce au fost
iertați ? 8. Voi cum ați fi procedat dacă ați fi fost
în locul celor doi ? Se desprinde învăţătura filmulețului: frica poate genera minciuna. Nu trebuie să ne fie frică să spunem adevărul, ci trebuie să conștientizăm și să acceptăm consecințele faptelor noastre. |
Vizionează cu atenție filmulețul; Răspund la întrebările propunătoarei. 1.Emoțiile au fost căutate de către detectivul de emoții. 2. Detectivul ne-a vorbit despre următoarele emoții:
bucurie, frică, furie, tristețe. 3.În grădinița
veseliei copiii erau nerăbdători și emoționați că trebuia să exploreze lumea
prin intermediul culorilor. 4.Titi și Dudu au vărsat paharele cu apă pe covor. 5.Cei doi au fost bucuroși. 6. După ce au vărsat apa pe covor le-a fost frică
deoarece doamna educatoare îi va certa. 7. După ce au fost iertați cei doi au fost bucuroși. 8. Dacă aș fi fost în locul celor doi, aș fi spus
adevărul de la început. |
Conversația |
Frontală |
Dispozitive
electronice și internet |
Observarea
Aprecieri
verbale |
|
|
5.Obținerea performanței 7 min. |
O1 O2 |
Exercițiu- joc: Mimează și ridică paleta cu emoticonul potrivit
emoției simțite. Elevilor li se prezintă diferite situații-problemă scrise pe niște bilețele colorate scoase din ,,Săculețul emoțiilor”, aceștia având sarcina de a mima emoția corespunzătoare folosind expresia feței. Cine nu reușește să mimeze, poate ridica paletuța cu emoticonul potrivit. Cum te-ai simți
dacă...? 1-Un coleg îți distruge jucăria.( trist) 2-Un copil te lovește. (furios) 3-Ai pierdut pisica.(trist) 4-Colegii îți fac o surpriză plăcută de ziua ta.(bucuros) 5-Un câine fioros se îndreaptă spre tine. (frică) 6-Te cerți cu un prieten. ( trist) 7-Câștigi la un concurs.(bucuros) 8-Părinții pleacă fără tine în vacanță . ( trist) 9-Colegii te acceptă în jocul lor. (bucuros) 10- Ți-a dispărut o jucărie. (furios). |
Vor participa activ la joculețul propus și vor ridica
paletuța cu emoția potrivită situației prezentate, iar majoritatea o vor mima
folosind expresia feței. |
Jocul |
Frontală Independentă
|
Paletuțe
cu emoții |
Observarea Aprecieri
verbale |
|
|
6. Evaluarea activității 5 min. |
|
Le propun elevilor un test în aplicația WordWall. Sarcinile vor fi următoarele : Alege varianta corectă de răspuns : Cum
te simți atunci când ? 1.Săniuța cu care te dai pe
derdeluș s-a rupt : -trist -bucuros 2. Ți-ai pierdut o mănușă și afară este ger. -furios -vesel 3.Construiești alături de prieteni un om de
zăpadă. -bucuros -speriat 4.În timp ce te joci cu alți copii, se
pornește o furtună de zăpadă : - frică -bucurie |
Elevii vor rezolva cei patru itemi ai
testului și își vor anunța punctajul în fața colegilor. |
Exercițiul
|
Independentă
|
Aplicația
Wordwall |
Chestionar
online |
|
|
7. Încheierea activității 4 min. |
|
Fac aprecieri verbale pentru participarea
la activitate. Anunț
tema : Realizați un desen în
care să redați un moment când ați fost
bucuroși. Propun spre audiție cântecul : Emoția este prietena mea https://www.youtube.com/watch?v=YnsGJ5NNZkQ&ab_channel=CriCriCri-NurseryRhymesandChildren%27sSongs |
Ascultă aprecierile făcute și audiază cântecelul
propus. Execută mișcările sugerate de propunător și-și leagănă
mânuțele în aer. |
Jocul |
Frontală |
Link YouTube Aplicația DroidCam |
aprecieri verbale |
|
|
|