UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
Școala Gimnazială Movila Miresii
DATA:
16.06.2021
CLASA:
Pregătitoare
PROPUNĂTOR:
Florean Cornelia
ARIA CURRICULARĂ:
Matematica și știinte
DISCIPLINA:
Matematica și explorarea mediului
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE:
Vine vacanța!
DOMENIUL: Numere
SUBIECTUL:
Numere
naturale în concentrul 0-31 –operații de adunare/ scădere cu 1-5 unități;
Alcătuirea unei plante;
TIPUL LECTIEI:
recapitulare
FORMA
DE REALIZARE:
activitate integrată
DISCIPLINE
INTEGRATE: MEM,
AVAP, CLR, MM.
COMPETENȚE
SPECIFICE VIZATE:
MEM
1.4. Efectuarea de adunări şi
scăderi în concentrul 0-31, prin adăugarea /extragerea a 1-5 elemente dintr-o
mulţime dată;
1.5. Efectuarea de adunări
repetate/ scăderi repetate prin numărare şi reprezentări obiectuale în
concentrul 0-31;
AVAP
2.3. Realizarea de aplicații/
compoziții/ obiecte/ construcții simple, pe baza interesului direct;
CLR
1.1.
Identificarea semnificaţiei globale a unui mesaj scurt, pe teme familiare,
rostit clar şi rar;
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text .
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
Cognitive:
O1
– să numere crescător/ descrescător în limitele 0-31;
O2
– să efectueze operații de adunare/ scădere cu 1-5 unități cu/fără trecere
peste ordin;
O3-
să recunoască în imagini părțile componente ale unei plante;
O4
– să folosească corect terminologia specifică adunării și scăderii;
O5
– să încercuiască din mai
multe variante rezultatul corect al operațiilor de adunare / scădere ;
Afective:
O6-să
participe cu interes la activitate,
implicându-se în rezolvarea sarcinilor;
Psiho-motrice:
O7-
să păstreze o poziție adecvată în bancă pe parcursul activității;
STRATEGII
DIDACTICE
RESURSE
Procedurale:
ü Metode şi procedee: conversaţia,
observaţia, explicaţia, exerciţiul, jocul,
expunerea;
ü Forme de organizare:
frontală și independentă;
Materiale:
ü fişe de lucru,
fişe de evaluare, jetoane- flori
cu sarcini matematice, recompense, flipchart, coșulețul Verii, planșă cu Zâna
Vară;
Umane: 24 elevi
Temporale: 50 minute (35
activitate propriu-zisă + 15 minute activitate recreativă)
Bibliografice:
- Curriculum Naţional, Programe şcolare pentru învăţământul primar, Matematică și explorarea mediului - Clasa Pregătitoare, Bucureşti, 2013;
- Neagu, Mihaela, Mocanu, Mioara,
Metodica predării matematicii la ciclul primar, Ed. Polirom, 2007.
- "Organizarea
interdisciplinara a ofertelor de învatare pentru formarea competentelor cheie
la școlarii din clasele I-IV - program de formare continua de tip “blended
learning” pentru cadrele didactice din învatamântul primar"-
suport de curs – 2013;
DEMERSUL
DIDACTIC
Nr. crt. |
Etapele
lecției/ timp |
Ob. Op. |
Activitatea propunătoarei |
Activitatea
elevilor |
Metode și
procedee |
Mijloace de
învățământ |
Forme de
organizare |
Evaluare |
1. |
Moment
organizatoric 3 min. |
|
Creez condițiile optime pentru buna
desfășurare a lecției . Pregătesc materialele didactice
necesare. Solicit elevilor jocul de mișcare:
,,Eu am zece degețele...” Calendarul naturii cu momentele
specifice: stabilirea datei, anotimpului, vremii. |
Elevii se pregătesc pentru activitate. Elevii execută mișcările sugerate de
cântecel. Răspund la întrebările propunătoarei. |
Jocul Exercițiul |
Calendarul naturii |
Frontală |
Observarea |
2. |
Captarea
atenției 1 min. |
|
Aduc la cunoştinţă copiilor că am
găsit în coșulețul Zânei Vara, mai multe sarcini matematice. Credeți că putem să le rezolvăm? |
Elevii par încântați de coșulețul cu sarcini. |
Conversația |
Coșulețul cu flori/ sarcinile matematice |
Frontală |
Aprecieri verbale |
3. |
Anunțarea
temei și a obiectivelor operaționale 1 min. |
|
Anunț elevii obiectivele lecției, că ne vom juca cu numerele din concentrul
0-31 și vom rezolva operații de adunare/ scădere cu 1-5 unități, folosindu-ne
de material intuitiv. |
Elevii ascultă cu atenție explicațiile
propunătoarei |
Explicația |
|
frontală |
observarea |
4. |
Reactualizarea
cunoștințelor 5 min. |
O1 |
Propun câteva
exerciii de calcul mintal. 5+5=/ 7+3=/ 10-2= etc. Exerciții de numărare 0-31 crescător/
descrescător; Identificarea vecinilor unui număr; Identificarea nr. mai mare/ mai mic dintr-o
pereche de numere. |
Elevii dau răspunsuri potrivite. |
Exercițiul |
Panou cu Zâna Vara |
frontală |
Aprecieri verbale |
5. |
Dirijarea
învățării 19 min |
O2 O3 O4 O2 |
Adresez elevilor următoarele ghicitori
matematice: În grădinița mea cu
flori Înflorit-au cinci
bujori. Mai stau gata-mbobocite Trei
mușcate rumenite. Câte flori eu voi avea În buchet când ți-l voi da? (8) Ieri în vaza mică 7 flori aveam Erau mari, frumoase, Cu drag le priveam 2 dintre ele mi s-au ofilit, Câte flori in vază , Azi am mai găsit?( 5) I-am cules mamei mele Din grădină 9 trandafiri
Câte flori mai sunt acum Dacă
4 s-au scuturat? (5) Expun
la tablă o planșă cu părțile ce alcătuiesc o plantă și solicit elevilor să
identifice părțile componente. ( rădăcină, tulpină, frunze, flori). Solicit
apoi elevilor să coloreze cîn fișele de lucru părțile unei plante. Inițiez un joc
matematic: Coşuletul cu surprize Câte un
copil va extrage din coşulet câte un jeton-floare pe care este scrisă o adunare sau o
scădere pe care o vor rezolva. Apoi, pe rând, fiecare elev
va veni la tablă și va așeza floarea respectică în poienița potrivită
rezultatului. (De exemplu floarea pe care este scrisă operația: 23-3 va fi
așezată în poienița cu numărul 20). |
Elevii răspund la întrebările
-ghicitori Invit un elev să panou să poziționeze
corespunzător jetoanele ce denumesc
părțile ce alcătuiesc o plantă. Elevii colorează corespunzător părțile
unei plante. Rezolvă operația de pe floarea din
coșuleț, apoi o lipește în poienița potrivită. |
Jocul Exercițiul |
Fișe de lucru |
Frontală Frontală |
Aprecieri verbale Observarea elevilor Aprecieri verbale aprecieri verbale |
6. |
Evaluarea 5 min. |
O5 |
Distribui elevilor o fișă de evaluare,
(anexa) cu următoarea cerință: Încercuiește răspunsul corect. |
Elevii rezolvă fișa primită. |
Exercițiul |
Fișă de evaluare |
independentă |
Auto- evaluare |
7. |
Încheierea activității 1 min. |
|
Se fac aprecieri asupra activității. Elevii care s-au implicat activ în
activitate vor primi recompense. Inițiez intonarea cântecelului ,,Să
vină povestea!” |
Elevii ascultă cu atenție aprecierile
făcute. Interpretează cântecelul propus. |
Conversația Jocul |
|
Frontală |
Aprecieri verbale Recompense |
8. |
Activitate
recreativă 15 min |
O1 |
Elevii primesc o fișă recreativă (anexa ) cu următoarea cerință: Unește
numerele în ordine crescătoare, apoi colorează: |
Elevii lucrează în fișa primită. |
Jocul |
Fișe de lucru |
Independentă |
Observarea |
Fișă
de evaluare
Fișă recreativă
Unește numerele în ordine crescătoare, apoi colorează:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.