PROIECT DIDACTIC
Unitatea de învățământ:
Data: 31. 03. 2021
Clasa: a II-a B
Propunător:
Aria curriculară: Arte
şi tehnologii
Disciplina: Arte
vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Jurnalul unei plante
Subiectul lecției: Periuța de dinți și dantura - colaj; tehnici simple de prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare: tăierea, mototolirea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate
integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi
deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
Arte vizuale și abilități practice
2.3. Realizarea de produse
utile şi/sau estetice combinând materiale uşor de prelucrat şi tehnici accesibile;
2.4. Transformarea unui
material prin tehnici variate;
Comunicare în
limba română
2.3. Participarea cu interes
la dialoguri, în diferite contexte de comunicare;
Muzică și mișcare
2.1. Cântarea în colectiv, în grupuri mici şi
individual, asociind dirijatul intuitiv;
Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 – să numească materialele necesare realizării lucrării,
enumerându-le;
O2 – să precizeze etapele de lucru,
tehnica decupării, mototolirii și lipire a hârtiei
Psiho-motrice:
O3 –să aplice corect
tehnica de decupare / mototolire/ lipire a
hârtiei pentru realizarea modelului propus;
O4 -să realizeze lucrările propuse, încadrându-se în timpul
optim;
O5- să manevreze cu ușurință
materialele de lucru
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în realizarea
lucrării;
O7- să aprecieze corect lucrările colegilor și pe cea proprie;
STRATEGIA DIDACTICĂ
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, instructajul, demonstrația, exercițiul,
jocul;
FORME DE ORGANIZARE: frontală, independentă;
RESURSE MATERIALE: șablon
dantură și periuță de dinți, planșă model, foarfece, lipici, emoticoane, computer,
fond muzical, boxe audio ;
RESURSE TEMPORALE: 40 de minute
RESURSE UMANE: 21
elevi
Bibliografie:
- Curriculum pentru învăţământul
primar, Programa școlară
pentru Arte vizuale și abilități practice, Clasa a II-a, București 2013;
-Organizarea interdisciplinară a ofertelor de
ȋnvăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii mici, Suport de
curs, 2013;
DEMERSUL DIDACTIC
Nr. Crt. |
Etapele lecției / timp |
Ob. Op. |
Activitatea propunătoarei |
Activitatea elevilor |
Metode și procedee |
Mijloace didactice |
Forme de organizare |
și Metode
și instrumente de evaluare |
1. |
Moment organizatoric 3 min. |
|
Asigur un climat propice pentru desfășurarea activității. |
Elevii vor avea pe bănci materialele necesare desfășurării lecției de
arte vizuale și abilități practice. |
|
|
frontală |
observarea |
2. |
Captarea atenției 2 min. |
|
Citesc elevilor o ghicitoare. Le solicit răspunsul. E micuță și zglobie, Pe zi, cam de două ori, Pentru dinți face-o magie Și devin strălucitori. |
Elevii ascultă cu atenție ghicitoarea. Răspunsul este: Periuța de dinți |
Jocul |
Textul ghicitorii |
Frontală |
Aprecieri verbale |
3. |
Anunțarea temei și a
obiectivelor 1 min. |
|
Pentru că pe parcursul zilei am vorbit despre igiena personală, respectiv
igiena dinților, anunț elevii că vor face un colaj cu tema: Periuța de dinți/ dantura |
Elevii ascultă cu atenție. |
Explicația |
|
Frontală |
observarea |
4. |
Dirijarea învățării 20 min. |
O1 O2 O3 O4 O5 O6 |
Intuirea modelului şi a materialelor Prezint
lucrarea model – Periuța de dinți/
Dantura Solicit
elevilor sǎ numeascǎ
materialele din care e confecţionat modelul; Demonstrarea şi explicarea modului de lucru Prezint elevilor etapele de realizare ale lucrǎrii: 1.Decuparea hârtiei pentru realizarea
periuței; 2. Lipirea periuței pe suportul din hârtie; 3.Decuparea cavității bucale; 4. Plierea cartonului cavității bucale 5. Desenarea dințișorilor pe spațiul cavității; 6.Mototolirea hârtiei pentru realizarea dințișorilor; 7.Lipirea dințișorilor pe spațiul cavității bucale pentru realizarea
danturii; Verbalizarea etapelor de lucru Se vor repeta etapele de lucru. Solicit
efectuarea exerciţiilor pentru încălzirea muşchilor mici ai mâinilor, iar
apoi le urez: spor la lucru. ,,Închid pumnii și-i desfac/ Degetelor fac pe plac: Clap, clap, clap!/
Pocnim din degete/ picură ploaia din ce în ce mai tare. Mâna lebădă o fac / Care dă uşor din cap/ Lebedele în jur
privesc/ Mâinile eu le rotesc/ Ploaia cade
neîncetat/ Vârful degetelor bat/ Realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi Supraveghez modul în care lucreazǎ elevii şi ofer informaţii suplimentare
acolo unde este nevoie; Fac observaţii asupra modului de folosire a materialelor de lucru şi a
poziţiei corpului, asupra acurateţei lucrării. Le cer elevilor sǎ lucreze cât mai corect şi estetic, respectând etapele
de lucru; Asigur un climat favorabil lucrului cu ajutorul unei audiţii muzicale. |
-Elevii
numesc materialele primite şi vor intui modul cum vor fi folosite. -Observă, cu atenţie, modelul prezentat. -Precizează ce materiale s-au folosit pentru
realizarea acestei lucrări. -Sunt atenți la explicațiile primite. -Repetă etapele de lucru pentru realizarea
lucrării. -Efectuează exerciții pentru încălzirea mușchilor
mici ai mâinilor. -Elevii realizează colajul cu ajutorul materialelor
expuse, apelând la propria imaginaţie și creativitate. |
Demonstrația Instructajul Exercițiul |
șabloane periuțe sablon dantură hârtie creponată albă foarfece, lipici Planșa model Muzică de fundal Computer |
Independentă |
Aprecieri verbale Observarea |
5. |
Evaluarea activității 10 min. |
O7 |
Voi anunţa
încetarea lucrului, după ce timpul destinat acestei etape din activitate este
scurs. Invit elevii
de pe fiecare rând (R1/ R2 etc.) să iasă în față cu propriile lucrări pentru
a le arăta colegilor. Elevii din
băncuțe îi vor aplauda și vor aprecia corectitudinea lucrărilor.
Se vor face aprecieri în funcție de
corectitudinea realizării lucrării, originalitate, de acuratețe și
încadrarea în timp. |
Încetează
realizarea lucrării. Fiecare elev își prezintă lucrarea
în fața clasei. Imită periajul dinților folosind propriile lucrări. |
Jocul |
Lucrările finale ale elevilor Post-it-uri |
Frontală |
Aprecieri verbale Aplauze |
6. |
Încheierea activității 4 min. |
|
Se fac
aprecieri individuale şi generale Acord calificative elevilor care au lucrat corespunzător. Dau tonul unui cântec despre igiena
dinților, iar copiii execută mișcările sugerate de versurile cântecului. https://www.youtube.com/watch?v=e12FCoR-t_M&ab_channel=TraLaLa-Cantecesideseneanimatepentrucopii |
Elevii ascultă aprecierile cadrului didactic. |
Conversația jocul |
Laptop Boxe Cd cu pozitivul cântecului |
frontală |
Aprecieri verbale Calificative |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.