PROIECT DIDACTIC
Unitatea de învățământ: 
Data: 31. 03. 2021
Clasa: a II-a B
Propunător:
Aria curriculară: Arte
şi tehnologii
Disciplina: Arte
vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Jurnalul unei plante
Subiectul lecției: Periuța de dinți și dantura - colaj; tehnici simple de prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare:  tăierea, mototolirea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate
integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi
deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
Arte vizuale și abilități practice
2.3. Realizarea de produse
utile şi/sau estetice combinând materiale uşor de prelucrat şi tehnici accesibile;
2.4. Transformarea unui
material prin tehnici variate;
Comunicare în
limba română
2.3. Participarea cu interes
la dialoguri, în diferite contexte de comunicare;
Muzică și mișcare
2.1. Cântarea în colectiv, în grupuri mici şi
individual, asociind dirijatul intuitiv;
Obiective operaționale:
Cognitive: 
O1 – să numească materialele necesare realizării lucrării,
enumerându-le;
O2 – să precizeze etapele de lucru,
tehnica decupării, mototolirii și lipire a hârtiei    
Psiho-motrice:
O3 –să aplice corect
tehnica de decupare / mototolire/ lipire a
hârtiei pentru realizarea modelului propus;
O4  -să realizeze lucrările propuse, încadrându-se în timpul
optim;
O5- să manevreze cu ușurință
materialele de lucru   
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în realizarea
lucrării; 
O7- să aprecieze corect  lucrările colegilor și pe cea proprie;
STRATEGIA DIDACTICĂ
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, instructajul, demonstrația, exercițiul,
jocul;
FORME DE ORGANIZARE:  frontală, independentă;
RESURSE MATERIALE: șablon
dantură și periuță de dinți, planșă model, foarfece, lipici, emoticoane, computer,
fond muzical, boxe audio ;
RESURSE TEMPORALE:  40 de minute
RESURSE UMANE: 21
elevi 
Bibliografie:
- Curriculum pentru învăţământul
primar, Programa școlară
pentru  Arte vizuale și abilități practice, Clasa a II-a, București 2013;
-Organizarea interdisciplinară a ofertelor de
ȋnvăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii mici, Suport de
curs, 2013;
            
DEMERSUL DIDACTIC
| 
   Nr. Crt.  | 
  
   Etapele lecției / timp  | 
  
   Ob. Op.  | 
  
   Activitatea propunătoarei  | 
  
   Activitatea elevilor  | 
  
   Metode și procedee  | 
  
   Mijloace didactice  | 
  
   Forme de organizare  | 
  
   și         Metode
  și instrumente de evaluare  | 
 
| 
   1.  | 
  
   Moment  organizatoric 3 min.  | 
  
   | 
  
   Asigur un climat propice pentru desfășurarea activității.  | 
  
   Elevii vor avea pe bănci materialele necesare desfășurării lecției de
  arte vizuale și abilități practice.  | 
  
   | 
  
   | 
  
   frontală  | 
  
   observarea  | 
 
| 
   2.  | 
  
   Captarea  atenției 2 min.  | 
  
   | 
  
   Citesc  elevilor o ghicitoare. Le solicit răspunsul. E micuță și zglobie, Pe zi, cam de două ori, Pentru dinți face-o magie Și devin strălucitori.  | 
  
   Elevii ascultă cu atenție ghicitoarea. Răspunsul este: Periuța de dinți  | 
  
   Jocul   | 
  
   Textul  ghicitorii  | 
  
   Frontală   | 
  
   Aprecieri verbale   | 
 
| 
   3.  | 
  
   Anunțarea temei și a
  obiectivelor 1 min.  | 
  
   | 
  
   Pentru că pe parcursul zilei am vorbit despre igiena personală, respectiv
  igiena dinților, anunț elevii că vor face un colaj cu tema: Periuța de dinți/ dantura  | 
  
   Elevii ascultă cu atenție.  | 
  
   Explicația  | 
  
   | 
  
   Frontală   | 
  
   observarea  | 
 
| 
   4.  | 
  
   Dirijarea învățării 20 min.  | 
  
   O1 O2 O3 O4 O5 O6  | 
  
       
         Intuirea modelului şi a materialelor Prezint
  lucrarea model – Periuța de dinți/
  Dantura Solicit
  elevilor sǎ numeascǎ
  materialele din care e confecţionat modelul; Demonstrarea şi explicarea modului de lucru Prezint elevilor etapele de realizare ale lucrǎrii:   1.Decuparea hârtiei pentru realizarea
  periuței; 2. Lipirea periuței pe suportul din hârtie;  3.Decuparea cavității bucale; 4. Plierea cartonului cavității bucale 5. Desenarea dințișorilor pe spațiul cavității; 6.Mototolirea hârtiei pentru realizarea dințișorilor; 7.Lipirea dințișorilor pe spațiul cavității bucale pentru realizarea
  danturii; Verbalizarea etapelor de lucru Se vor repeta etapele de lucru. Solicit
  efectuarea exerciţiilor pentru încălzirea muşchilor mici ai mâinilor, iar
  apoi le urez: spor la lucru. ,,Închid pumnii și-i desfac/ Degetelor fac pe plac: Clap, clap, clap!/
  Pocnim din degete/ picură ploaia din ce în ce mai tare. Mâna lebădă o fac / Care dă uşor din cap/                           Lebedele în jur
  privesc/ Mâinile eu le rotesc/                                  Ploaia cade
  neîncetat/ Vârful degetelor bat/  Realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi Supraveghez modul în care lucreazǎ elevii şi ofer informaţii suplimentare
  acolo unde este nevoie; Fac observaţii asupra modului de folosire a materialelor de lucru şi a
  poziţiei corpului, asupra acurateţei lucrării. Le cer elevilor sǎ lucreze cât mai corect şi estetic, respectând etapele
  de lucru; Asigur un climat favorabil lucrului cu ajutorul unei audiţii muzicale.   | 
  
       -Elevii
  numesc materialele primite şi vor intui modul cum vor fi folosite. -Observă, cu atenţie, modelul prezentat. -Precizează ce materiale s-au folosit pentru
  realizarea acestei lucrări. -Sunt atenți la explicațiile primite. -Repetă etapele de lucru pentru realizarea
  lucrării. -Efectuează exerciții pentru încălzirea mușchilor
  mici ai mâinilor. -Elevii realizează colajul cu ajutorul materialelor
  expuse, apelând la propria imaginaţie și creativitate.  | 
  
   Demonstrația Instructajul Exercițiul    | 
  
   șabloane  periuțe sablon  dantură hârtie creponată albă foarfece, lipici Planșa model Muzică de fundal Computer   | 
  
   Independentă   | 
  
   Aprecieri verbale Observarea   | 
 
| 
   5.  | 
  
   Evaluarea  activității 10 min.  | 
  
   O7  | 
  
   Voi anunţa
  încetarea lucrului, după ce timpul destinat acestei etape din activitate este
  scurs. Invit elevii
  de pe fiecare rând (R1/ R2 etc.) să iasă în față cu propriile lucrări pentru
  a le arăta colegilor. Elevii din
  băncuțe îi vor aplauda și vor aprecia corectitudinea lucrărilor.    
   Se vor face aprecieri în funcție de
  corectitudinea realizării   lucrării, originalitate, de acuratețe și
  încadrarea în timp.  | 
  
   Încetează
  realizarea lucrării. Fiecare elev își prezintă  lucrarea
  în fața clasei. Imită periajul dinților folosind propriile lucrări.   | 
  
   Jocul   | 
  
   Lucrările finale ale elevilor Post-it-uri   | 
  
   Frontală   | 
  
   Aprecieri verbale Aplauze    | 
 
| 
   6.  | 
  
   Încheierea activității 4 min.  | 
  
      | 
  
   Se fac
  aprecieri individuale şi generale Acord calificative elevilor care au lucrat corespunzător. Dau tonul unui cântec despre igiena
  dinților, iar copiii execută mișcările sugerate de versurile cântecului. https://www.youtube.com/watch?v=e12FCoR-t_M&ab_channel=TraLaLa-Cantecesideseneanimatepentrucopii  | 
  
   Elevii ascultă aprecierile cadrului didactic.  | 
  
   Conversația   jocul      | 
  
   Laptop  Boxe  Cd cu pozitivul cântecului  | 
  
   frontală  | 
  
   Aprecieri verbale Calificative   | 
 






Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.