Unitatea
de învățământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Data: 23.03.2018
Clasa: a IV-a A
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător:
Unitatea de învăţare: Fracții cu numitorul mai mic sau egal cu 10 sau cu
numitorul egal cu 100
Subiectul: Adunarea și scăderea fracțiilor cu același
numitor – exerciţii şi
probleme
Tipul lecţiei: consolidare
și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :
2.1.
Recunoaşterea numerelor naturale în concentrul 0- 1 000 000 şi fracţiilor cu numitori mai mici sau egali cu
10, respectiv egali cu 100
2.4.
Efectuarea de adunări şi scăderi de numere naturale în concentrul 0 -1 000 000
sau cu numere fracţionare;
5.1.
Utilizarea terminologiei specifice şi a unor simboluri matematice în rezolvarea
şi/sau compunerea de probleme cu raţionamente diverse;
Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1- să utilizeze terminologia corespunzătoare
în citirea/ scrierea fracţiilor;
O2- să efectueze
operaţii de adunare şi scădere între fracţii cu acelaşi numitor;
O3-
să rezolve probleme cu fracţii prin operaţiile învăţate ( adunare, scădere);
O4-
să compună probleme cu ajutorul unor fracții date;
Psihomotrice:
O5-să mânuiască corespunzător
materialul didactic conform sarcinilor matematice;
Afective:
O6-să manifeste
interes/motivaţie pentru rezolvarea
sarcinilor;