Proiect didactic - Adunarea și scăderea fracțiilor cu același numitor – exerciţii şi probleme


Unitatea de învățământ: Şcoala Gimnazială Movila Miresii
Data: 23.03.2018
Clasa: a IV-a A
Disciplina: Matematică
Aria curriculară: Matematică şi știinţe
Propunător:
Unitatea de învăţare: Fracții cu numitorul mai mic sau egal cu 10 sau cu numitorul egal cu 100
Subiectul: Adunarea și scăderea fracțiilor cu același numitorexerciţii şi probleme

Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Competenţe specifice :
2.1. Recunoaşterea numerelor naturale în concentrul 0- 1 000 000 şi  fracţiilor cu numitori mai mici sau egali cu 10, respectiv egali cu 100
2.4. Efectuarea de adunări şi scăderi de numere naturale în concentrul 0 -1 000 000 sau cu numere fracţionare;
5.1. Utilizarea terminologiei specifice şi a unor simboluri matematice în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme cu raţionamente diverse;

Obiective operaţionale:
Cognitive:
 O1- să utilizeze terminologia corespunzătoare în citirea/ scrierea fracţiilor;
O2- să efectueze operaţii de adunare şi scădere între fracţii cu acelaşi numitor;
O3- să rezolve probleme cu fracţii prin operaţiile învăţate ( adunare, scădere);

O4- să compună probleme cu ajutorul unor fracții date;

Psihomotrice:
O5-să mânuiască corespunzător materialul didactic conform sarcinilor matematice;
Afective:
O6-să manifeste interes/motivaţie pentru  rezolvarea sarcinilor;     

Proiect didactic - Verbul- exerciții aplicative


Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 23.03.2018
Clasa:  a IV -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Gata de aventură
 Subiectul lecției: Intuirea claselor morfologice – Verbul- exerciții aplicative
                             Text suport: Vic-pitic și-o poveste din nimic, de Victoria Pătrașcu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor

Proiect didactic - Vic-pitic și-o poveste din nimic, de Victoria Pătrașcu



Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data : 23.03.2018
Clasa:  a IV -a A
Disciplina: Limba și literatura română
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Propunător:
Unitatea de învăţare: Gata de aventură
 Subiectul lecției: Textul literar narativ -  formularea ideilor principale
                              Text suport: Vic-pitic și-o poveste din nimic, de Victoria Pătrașcu
Tipul lecţiei: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Competenţe specifice :

1.1. Extragerea unor informaţii de detaliu dintr-un text informativ sau literar accesibil
3.1. Formularea de concluzii simple pe baza lecturii textelor informative sau literare

Obiective operaţionale:
Cognitive:
O1 -să citească corect, expresiv, fluent și conștient textul;
O2- să formuleze întrebări /  răspunsuri referitoare la conţinutul textului;
O3- să povestească textul pe fragmente/ integral;
O4- să alcătuiască planul de idei al textului;
O5- să aplice cunoștințele însușite în exercițiile propuse (eseul de cinci minute, cvintetul);    

Psihomotrice:
O6 – să scrie lizibil şi îngrijit pe caiete, pe fișe şi pe tablă, în ritm propriu;

Afective:
O7- să manifeste interes față de activitate;

Martie - mărțișor, atelier AVAP





Interviuri cu oameni de succes



În loc de prefață...

V-ați întrebat vreodată cum au apărut lucrurile din jurul nostru?
Ei bine, toate au pornit de la o idee!  Fiecare dintre noi avem o idee proprie despre ce înseamnă să ai o viață prosperă, însă nimeni nu poate anticipa cum se va îndeplini aceasta...
În opinia mea și nu numai, totul se derulează cu un...  prim pas. Orice  drum pe care pășim ne încarcă de învățăminte și ne îmbogățește prin lecțiile noi ce le aduce în viața noastră. Pentru că... toate ni se revelează doar atunci când ne simțim pregătiți.
 Dacă privim în jur vom observa că sunt oameni care au obținut succesul în viață și oameni ce nu au cules rod bogat pe parcursul existenței lor. Și atunci, prima întrebare pe care ne-o punem este: De ce unii reușesc, iar alții eșuează? Ce îi diferențiază pe oameni? Cum este definit succesul și cine îl poate atinge?
 Istoria abundă în zeci de exemple de oameni remarcabili ce s-au confruntat cu multe obstacole, dar care, în final, au strâns multe reușite în propriul palmares. Cum au depășit aceștia eșecul și cum au găsit puterea de a continua, este o curiozitate pe care  cercetătorii au studiat-o, ajungând la același răspuns: curaj, ambiție, motivație. Aceste stări țin de structura interioară a fiecăruia, iar lecția lor este însușită la timpul potrivit și în ritm propriu.