PROIECT DIDACTIC, Dezvoltare personala, clasa pregatitoare


Unitatea de învățământ:
Data:
Propunător:  
Clasa:  Pregătitoare 
Aria curriculară: Om și societate
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : ,,Ce îmi place?”
Subiectul activităţii: Fiinţe şi obiecte preferate – caracteristicile acestora    
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată                                                                                                                     
Discipline integrate: DP, CLR, MEM, MM, AVAP
Competenţe specifice vizate:
DP:
2.3. Explorarea caracteristicilor fiielor şi obiectelor preferate şi a interacţiunii simple cu acestea;
3.3. Identificarea hobby-urilor, jocurilor şi activităţilor preferate;
CLR:
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar;
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar;
MEM:
1.1. Recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul 0-31;
3.1. Descrierea unor fenomene/procese/ structuri repetitive simple din mediul apropiat, în scopul identificării unor regularităţi;
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflectă un context familiar;
2.2. Exprimarea ideilor şi trăirilor personale, în aplicaţii simple, specifice artelor vizuale;
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text;
  3.1. Manifestarea liberă, adecvată, pe muzică, apelând la diverse forme de exprimare;     
Obiective operationale:
Cognitive:
O1- să identifice numele fetiței din text ;
O2- să intuiască obiectele și ființele preferate de fetiță ;
O3- să dea exemple de obiecte și ființe preferate din viața lor;
O4- să coloreze obiectele preferate fetiței;
Afective:                                                                                                                                                                                                           O5- să participe cu interes la activitate;
Psiho-motorii:                                                                                                                                                                                               O6- să aibă o poziție adecvată în bancă pe parcursul activității;
O7- să execute mișcările sugerate de cântec;

Proiect didactic, AVAP, clasa pregătitoare


Unitatea de învățământ:
Data:
Clasa: Pregătitoare
Propunător: 
Aria curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Lumea din jurul meu
Subiectul lecției: Veverița jucăușă - tehnici simple de prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare:  Ruperea, mototolirea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM, DP

Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 -să  denumească materialele de pe măsuțe;
Psiho-motrice:
O2 - să aplice tehnici de lucru adecvate (rupere, mototolire, lipire);
O3  -să realizeze lucrările propuse, în mod original;
O4 - să lipească corect hârtia mototolită în spațiul planșei ;
       O5- să manevreze cu ușurință hârtia şi produsele din hârtie        
Afective:
  O6- să  relaţioneze pozitiv în cadrul grupului pentru finalizarea lucrării
   O7- să aprecieze corect  lucrările colegilor și pe cea a propriei grupe;

PROIECT DIDACTIC, litera v, clasa pregatitoare



UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA:
CLASA: Pregătitoare
PROPUNĂTOR:
ARIA CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare
DISCIPLINA: Comunicare în limba română
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Prieteni
SUBIECTUL: Sunetul ,,v”. Literele V şi v  – formulare de propoziții cu suport intuitiv
TIPUL LECŢIEI: consolidare de priceperi și deprinderi
FORMA DE REALIZARE: activitate integrată
DISCIPLINE INTEGRATE: CLR, MEM, DP, MM, AVAP.
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
CLR
1.3.  Identificarea  sunetului  iniţial  şi/  sau  final dintr-un cuvânt, a silabelor şi  a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi rar
2.1. Pronunţarea clară a sunetelor şi a cuvintelor în enunţuri simple

MEM:
1.1. Recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul 0-31
DP:
2.1. Recunoaşterea emiilor de bază în situaţii simple, familiare
3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea şi succesul şcolar
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflectă un context familiar
2.3. Realizarea de aplicaţii/compoziţii/obiecte/ construcţii simple, pe baza interesului direct

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
  • Cognitive:
                      O1- să identifice cuvintele corespunzătoare imaginilor de pe jetoane ;
                      O2 – să asocieze sunetul „v” cu litera corespunzătoare;
                      O3 – să despartă în silabe cuvinte date;
                      O4 - să alcătuiască  propoziţii folosind cuvintele descoperite pe jetoane;
                      O5 – să coloreze imagini conform cerinței din fișă;  
Afectiv-atitudinale:
O6 - să participe cu interes la activitate
  • Psiho-motorii:
O7   - să compună cu ajutorul silabelor cuvinte date;

PROIECT DIDACTIC, MEM, clasa pregatitoare


UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
DATA:
CLASA: Pregătitoare
PROPUNĂTOR:
ARIA CURRICULARĂ: MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
DISCIPLINA: Matematică şi explorarea mediului
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Învaţă numerele 
SUBIECTUL lecţiei: NUMĂRUL ŞI CIFRA 5
TIPUL LECŢIEI: predare-învăţare
Scopul activităţii:
 - Înţelegerea numărului 5, ca simbol al mulţimii care are 5 elemente.
 - Deprinderea de a recunoaşte şi a scrie corect cifra 5.

Competenţe specifice:
1.1. Recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul  0-31;
1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-31;



OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1 – să numere crescător în limitele 1-5;
O2 – să formeze mulţimi cu câte cinci elemente;
O3 - să recunoască semnul grafic al numărului 5;
O4 – să coloreze mulţimea cu 5 elemente conform cerinţei din caietul auxiliar;
O5 – să raporteze corect numărul la cantitate realizând corespondenţe între elemente;
O6 – să scrie corect cele două rânduri cu cifra 5 din caietul auxiliar MEM;

PROIECT DIDACTIC, clasa pregatitoare, CLR



Data:
Clasa: Pregătitoare
Şcoala:
Propunător:
Disciplina: Comunicare în limba română
Aria curriculară: Limbă si comunicare
Unitatea de învăţare: Eu şi ceilalţi
Subiectul: -Sunetul şi litera M şi m
Tipul lecţiei: consolidare de cunoştinţe

Competenţe specifice

1.3.  Identificarea  sunetului  iniţial  şi/  sau  final dintr-un cuvânt, a silabelor şi  a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi rar
2.1. Pronunţarea clară a sunetelor şi a cuvintelor în enunţuri simple


Obiective operaţionale:
Pe parcursul şi la sfârşitul orei de limba şi literatura română, elevii de CP vor fi capabili :
  • Cognitiv-informationale:
O1- să identifice cuvinte în care se aude sunetul ,,m”
O2 – să despartă cuvinte în silabe
O3 - să recunoască în imagini literele m mic şi M mare de tipar;
O4 - să alcătuiască  propoziţii cu cuvintele descoperite pe jetoane

  • Afectiv-atitudinale:
O5 - să participe cu interes la activitate
  • Psiho-motorii:
O6- să deseneze corect semnul grafic al literei M

Proiect didactic, Lb. română, textul ,,Casa păpușii”


Unitatea de învăţământ:
Data:
Propunător:
Clasa: a III-a
Aria curriculară:Limbă şi comunicare
Disciplina: Limba română
Unitatea de învăţare: Toamna
Subiectul lecţiei:  Casa păpuşii, după Titel Constantinescu
Tipul lecţiei: predare- învăţare

Obiective de referinţă:  
3.4 - să citească în mod corect un text necunoscut ;
3.5 - să recunoască secvenţele narative şi dialogate dintr‑un text ;



Obiective operaţionale
Cognitive

O1. - să citească corect, expresiv, conştient textul din manual;
O2. să răspundă corect la întrebările adresate, referitoare la conţinutul de idei al textului
O3. –să recunoască personajele textului după replicile acestora
O4. – să precizeze semnele anotimpului toamna
afective
 O5.să manifeste interes pentru activitatea desfăşurată; 
psihomotrice :
  O 6. - să scrie lizibil şi îngrijit pe caiete şi pe tablă, în ritm propriu.

Proiect didactic, matematica, clasa a III-a

Unitatea de învăţământ:
Data:
Mentor :
Propunător:
Clasa: a III-a
Aria curriculară: Matematică şi ştiinţe
Disciplina: Matematica
Unitatea de învăţare: Operaţia de înmulţire în concentrul 0-50
Subiectul lecţiei: Înmulţirea numerelor naturale când unul din factori este 2,3 sau 4
Tipul lecţiei: consolidare şi sistematizare de cunoştinţe

Obiective de referinţă: 
 1.4. să efectueze operaţii de înmulţire şi împărţire cu numere naturale mai mici decât 100
 2.6. să rezolve şi să compună probleme de tipul:  (...) de tipul ?´c=d; ?:c=d unde c ¹ 0, d este multiplu al lui c, în intervalul de numere naturale de la  0 la 100

Obiective operaţionale

Cognitive:
O1- să opereze cu termeni specifici înmulţirii : factori, produs, cât;
O2- să identifice operaţiile corespunzătoare relaţiilor ,, de n ori mai  mare”;
O3- să folosească corect algoritmul de rezolvare a exerciţiilor şi  problemelor propuse ;
O4- să compună o problemă de înmulţire după un exerciţiu dat ;

Afective:
O5-Să manifeste interes pentru activitatea desfăşurată;   
Psihomotric:
O6- să adopte o poziţie corectă în bancă în timpul lucrului

PROIECT DIDACTIC, Dezvoltare personală, Clasa Pregătitoare


Unitatea de învățământ:
Data:  
Propunător:
Clasa:  Pregătitoare 
Aria curriculară: Om și societate
Disciplina: Dezvoltare personală
Unitatea de învaţare : Uneori am nevoie de ajutor
Subiectul activităţii: Regulile noastre – reguli de comunicare în activitatea școlară
Tipul de activitate: consolidare și sistematizare a cunoștințelor
Forma de realizare: activitate integrată                                                                                                                     
Discipline integrate: DP, CLR,  MM, AVAP
Competenţe specifice vizate:
DP:
2.2 Identificarea regulilor de comunicare în activitatea şcolară

3.1. Identificarea unor rutine în activitatea şcolară

3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea şi succesul şcolar

CLR:
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar;
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar;
AVAP:
2.2. Exprimarea ideilor şi trăirilor personale, în aplicaţii simple, specifice artelor vizuale;
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text;
  3.1. Manifestarea liberă, adecvată, pe muzică, apelând la diverse forme de exprimare;     
Obiective operationale:
Cognitive
O1 – să recunoască regulile școlare din textul poeziei citită de propunător;
O2- să precizeze minim o regulă școlară în afara celor sugerate de poezie;
O3- să formuleze răspunsuri potrivite la ghicitori;
O4- să coloreze imagini în care regulile școlare sunt respectate;
Afective:                                                                                                                                                                                                           
O5- să manifeste o atitudine pozitivă față de  respectarea regulilor în mediul școlar;
O6 - să își aprecieze corect propriul comportament manifestat în prezența colegilor;
O7- să participe cu interes la activitate;
Psiho-motorii:                                                                                                                                                                          O8- să aibă o poziție adecvată în bancă pe parcursul activității;

PROIECT DIDACTIC, AVAP; clasa pregătitoare


Unitatea de învățământ:
Data:
Clasa: Pregătitoare
Propunător: 
Aria curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina: Arte vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Sunt artist
Subiectul lecției: Pălăria primăverii - tehnici simple de prelucrare a hârtiei
Mijloc de realizare:  tăierea și lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline integrate: AVAP, CLR, MM, DP

Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 – să precizeze etapele de lucru şi tehnica de decupare / lipire a hârtiei   
Psiho-motrice:
O2 –să aplice corect tehnica de decupare / lipire a florilor, a fluturilor și frunzelor pe pălărie, pentru realizarea modelului propus;
O3  -să realizeze lucrările propuse, încadrându-se în timpul optim;
O4 - să coloreze corespunzător florile, frunzele și fluturii conturați;
 O5- să manevreze cu ușurință materialele de lucru      
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea pălăriei
O7- să aprecieze corect  lucrările colegilor și pe cea proprie;

Proiect didactic, CLR, clasa pregătitoare


                               PROIECT DIDACTIC


UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT:
DATA:
CLASA: Pregătitoare
PROPUNĂTOR:
ARIA CURRICULARĂ: Limbă şi comunicare
DISCIPLINA: Comunicare în limba română
UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: Anotimpuri
SUBIECTUL: Ghici ce sunet se aude?-  Identificarea sunetului iniţial, final dintr-un cuvânt, a silabelor și a cuvintelor din propoziţii.
TIPUL LECŢIEI: consolidare de priceperi și deprinderi
FORMA DE REALIZARE: activitate integrată
DISCIPLINE INTEGRATE: CLR, DP, MM, AVAP
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
CLR
1.3.  Identificarea  sunetului  iniţial  şi/  sau  final dintr-un cuvânt, a silabelor şi  a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi rar
2.1. Pronunţarea clară a sunetelor şi a cuvintelor în enunţuri simple
DP:
2.1. Recunoaşterea emiilor de bază în situaţii simple, familiare
3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea şi succesul şcolar
MM:
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text
AVAP:
1.1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflectă un context familiar
2.3. Realizarea de aplicaţii/compoziţii/obiecte/ construcţii simple, pe baza interesului direct

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
  • Cognitive:
                      O1 -  să despartă în silabe minim un cuvânt din cele propuse ;
                      O2 – să distingă sunetul inițial/final în minim un cuvânt dat ;
                      O3 – să formuleze minim o propoziție corectă din punct de vedere gramatical utilizând cuvinte din poezie;
                      O4 - să descopere  cel puțin 1-2 cuvinte nou-formate cu ajutorul silabei ,,ra”;
                     O5 – să ordoneze cuvinte date  pentru a forma o propoziție logică;
                      O6 – să unească imagini cu sunetul inițial al denumirii acestora;
Afectiv-atitudinale:
O7 - să participe cu interes la activitate
  • Psiho-motorii:
O8   - să așeze corespunzător jetoane pentru a forma  cuvinte/ propoziții logice

STRATEGIA DIDACTICĂ :
a)      Metode şi procedee didactice: metoda fonetică analitico-sintetică, conversaţia, jocul, ciorchinele, observaţia, explicaţia,  exerciţiul , expunerea
b)      Mijloace de învăţământ:  jetoane-silabe,  jetoane-cuvinte, fișe de evaluare, medalii     
           c)  Forme de organizare: frontal, independent, în perechi.

Vântul şi ghiocelul

    Iarna este pe sfârşite. Ochiuri de zăpadă se zăresc ici-colo peste pământul negru şi umed. De undeva, dintr-un colţ al grădinii, un ghiocel, cu pălăriuţa de argint, încearcă să-şi înalţe capul către răzleţele raze de soare. Neastâmpărul micuţei flori, atrage atenţia vântului năvalnic de primăvară, care-l întreabă curios:
- Hei, dar  de ce nu stai ascuns acolo, în zăpadă, micuţule?
- Bună ziua, vântule! Păi… vreau să dau mâna cu viaţa, vreau să vestesc lumii că în următoarele zile primăvara îşi va arunca mantia peste zare. Eu sunt mesagerul ei şi trebuie să mă lupt cu frigul acesta, care mi-a cam ciufulit petalele.

Toamna în clasa noastră... de Halloween


Învățătura

Dragă mi-e învățătura
Zi de de zi cu ea mă prind,
Diamante strâng într-una,
Când din cărți eu o cuprind.

Tot ce ea sădește-n mine
E ca un pom roditor,
De-ale cărui fructe mâine
Mă voi înfrupta de zor.

Emoții picurate prin frunzișul toamnei





Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, ocrotitorul Școlii Țepeș Vodă, din comuna Movila Miresii, județul Brăila

Luni, 27octombrie 2014, la Școala Țepeș Vodă, din comuna Movila Miresii a fost sărbătoare. Ocrotitorul acestei instituții de învățământ fiind Sf. Mare Mucenic Dimitrie, cei care învață aici au consemnat cu emoții data în Cartea de Onoare a școlii. Evenimentul a fost privit ca un act istoric pe care școala are datoria să-l cultive, să-l evoce și să-l transmită generație după generație, ceea ce s-a și întâmplat.
Școala Gimnazială Movila Miresii a fost reprezentată la eveniment de către directorul acestei instituții de învățământ, prof. Mirela Brezuică, directorul adjunct prof. Mirela Tarța, iar din partea Consiliului Local Movila Miresii, a fost prezent viceprimarul Vasile Bădără.

Luigi Pirandello

       
,,Înainte de a-mi judeca viaţa, înainte de a vorbi despre mine, încalţă-te cu pantofii mei şi parcurge drumurile pe care le-am parcurs eu. Trăieşte-mi durerile, bucuriile, îndoielile. Trăieşte-mi anii pe care i-am trăit eu, şi cazi acolo unde am căzut eu, şi ridică-te,

Minciuna



            În funcţie de modul cum îţi construieşti viaţa, alegi să fii adeptul adevărului sau minciunii. Te raportezi la realitatea adevărului tău, care pentru alţii poate fi considerată neadevăr. Ştii că nu există adevăr absolut, există adevărul după care te ghidezi şi pe baza căruia îţi modelezi propriile calităţi morale .
            Ai aflat despre minciună din poveştile Bibliei, când şarpele a ispitit-o pe Eva să mănânce din pomul cunoştinţei Binelui şi Răului, prin înşelătorie. Este folosită în scopul de a manipula oameni şi situaţii pentru a obţine avantaje ce riscă mai devreme sau mai târziu să fie pierdute.
            Orice minciună atrage după sine alta şi cu cât intri în jocul său cu atât te afunzi parcă  în mocirlă. Îţi va fi din ce în ce mai greu să te cureţi de ea. Minciuna îţi dă pe moment senzaţia că ai reuşit, că ai învins şi eşti câştigător în propria viaţă. În realitate... creezi un zid care te separă de lucrurile bune ale existenţei şi, cu fiecare minciună, mai adaugi material la clădirea lui.

Gelozia



            Gelozia este acea stare ce se poate naşte în sufletul tău atunci când iubeşti pe cineva şi simţi că relaţia este în pericol de a se destrăma, deoarece o terţă persoană intervine. Sau... ai tu impresia că intervine şi încerci să controlezi partenerul pe care mai înainte erai convins că îl iubeşti. Gelozia este o stare de posesivitate, ce-ţi strânge pieptul ca-ntr-o menghină din care nu te poţi elibera pentru că  te sufocă.
            Dacă în relaţia cu persoana iubită se strecoară neîncrederea, gelozia începe să ocupe din ce în ce mai mult loc şi bănuiala că partenerul te poate înşela îţi macină sufletul. Simţi cum plămânii nu mai pot cuprinde în ei destul oxigen pentru a respira şi cum presupusa trădare planează peste creştetul persoanei iubite. Somnul din noapte nu te mai odihneşte, viclenia geloziei îţi injectează frica în privire şi aproape că poţi ucide totul în jur doar cu ochii.

27 septembrie 2014, o zi specială...



Oglinzile


    În fiecare zi îţi priveşti imaginea în oglindă. Dacă pleci sau vii de undeva, unul din gesturile ce le faci mereu este să te priveşti în oglindă. Să vezi dacă hainele îţi vin bine pe corp, dacă se potrivesc cu încălţările şi celelalte accesorii pe care  alegi să le porţi. Dacă oglinda nu te mulţumeşte, deschizi iarăşi dulapul şi începi să alegi de acolo alte haine până când imaginea  te satisface. Îţi place să arăţi bine pe dinafară şi vrei să laşi impresia aceasta şi celor din jur.
  Însă... cel mai important este să priveşti zilnic în oglinda sufletului ca să vezi dacă şi acolo totul îţi este pe plac. Sigur că sunt zile în care uiţi complet de această oglindă, de dinlăuntru.O ţii pentru tine, nu trebuie să o vadă nimeni şi pentru ea rar îţi găseşti timp.

Gând de toamnă



-Toamnă îmbrăcată-n ie
Din mătase ruginie,
Ne furi razele de soare
Când te așezi la hotare!

Ne stropești mii de culori
Prin păduri și peste flori,
Pictezi lin cărările,
Și-ngălbenești zările!