Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data: 12.05.2022
Clasa: I
Propunător:
Florean Cornelia
Aria curriculară: Arte
şi tehnologii
Disciplina: Arte
vizuale și abilități practice
Unitatea de învățare: Cu primăvara ne jucăm
Subiectul lecției: Primăvara și alaiul ei - colaj
Mijloc de realizare: tăierea, mototolirea, lipirea hârtiei
Forma de realizare: activitate
integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi
deprinderi
Discipline integrate: CLR, MM, DP
COMPETENȚE SPECIFICE VIZATE:
Arte
vizuale și lucru manual
2.3. Realizarea de
obiecte/construcţii/ folosind materiale uşor de prelucrat şi tehnici
accesibile;
2.4. Transformarea unui
material folosind o tehnică simplă;
Comunicare în limba română
2.1. Formularea unor enunţuri
proprii în diverse situaţii de comunicare;
Muzică și mișcare
3.1. Manifestarea liberă, adecvată,
pe muzică, apelând la diverse forme de exprimare, în funcţie de conţinutul şi
caracterul muzicii;
Dezvoltare personală
3.1. Identificarea unor
sarcini de lucru simple în contexte variate;
Obiective operaționale:
Cognitive:
O1 – să numească
materialele necesare realizării lucrării;
O2 – să precizeze
etapele de lucru în executarea temei propuse;
Psiho-motrice:
O3–să mototolească
hârtia, aplicând tehnica de lucru învăţată;
O4 - să coloreze corespunzător imaginile primăverii;
O5- să lipească hârtia mototolită în spaţiul dat, realizând
lucrarea propusă;
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea
planșei;
O7- să aprecieze corect lucrările colegilor și pe cea a proprie;
STRATEGIA DIDACTICĂ
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, instructajul, demonstrația, exercițiul,
jocul, turul galeriei;
FORME DE ORGANIZARE: frontală, independentă;
RESURSE MATERIALE: fișe
cu desene de primăvară - Barza, Laleaua, Copacul
înflorit, planșe model, hârtie creponată, culori, carioci, foarfece, lipici,
fond muzical, retroproiector, laptop;
RESURSE TEMPORALE: 50 de minute
RESURSE UMANE: 26 elevi
Bibliografie:
- Curriculum pentru învăţământul
primar, Programa școlară
pentru Arte vizuale și abilități practice, Clasa I, București 2013;
-Organizarea interdisciplinară a ofertelor de
ȋnvăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii mici, Suport de
curs, 2013;
DEMERSUL DIDACTIC
Nr. Crt. |
Etapele lecției / timp |
Ob. Op. |
Activitatea propunătoarei |
Activitatea elevilor |
Metode și procedee |
Mijloace didactice |
Forme de organizare |
eev Evaluare
|
1. |
Moment organizatoric 1 min. |
|
Asigur un climat propice pentru desfășurarea activității. |
Elevii vor avea pe bănci materialele necesare desfășurării lecției de
arte vizuale și abilități practice. |
Conversația |
Coșulețe cu materiale necesare desfășurăii activității desene |
frontală |
Observarea |
2. |
Captarea atenției 3 min. |
|
Cu ajutorul unui retroproiector
expun elevilor un filmuleț cu imagini de primăvară. Subliniez explozia de culoare a
acestui anotimp. https://www.youtube.com/watch?v=PvBOfBMN5IE |
Elevii vizionează filmulețul pregătit care se va derula și pe parcursul
întregii activități. |
Expunerea |
Laptop, videoproiector |
Frontală |
Observarea |
3. |
Anunțarea temei și a
obiectivelor 1 min. |
|
Anunț elevii că vor realiza 3 colaje dedicate primăverii deoarece tema
activității este: Primăvara și alaiul
ei Fiecare grupă va realiza câte un colaj: Barza, Laleaua sau Copacul
înflorit. |
Elevii ascultă cu atenție. |
Explicația |
|
Frontală |
observarea |
4. |
Dirijarea învățării 25 min. |
O1 O2 O3 O4 O5 O6 |
-Îndrept atenţia elevilor spre planșa model. Intuirea modelului şi a materialelor Cer elevilor să identifice
materialele ce le au pe bancă. Demonstrarea şi explicarea modului de lucru Prezint elevilor etapele de realizare ale lucrǎrii: -colorarea imaginilor (barza, copăcelul, laleaua); -mototolirea hârtiei creponată; -lipirea
hârtiei mototolite pe suprafața desenelor; Verbalizarea etapelor de lucru Se vor repeta etapele de lucru de către 1-2 elevi. Solicit
efectuarea exerciţiilor pentru încălzirea muşchilor mici ai mâinilor, iar
apoi le urez: spor la lucru. ,,Închid pumnii și-i desfac/ Degetelor fac pe plac: Clap, clap, clap!/
Pocnim din degete/ picură ploaia din ce în ce mai tare. Mâna lebădă o fac / Care dă uşor din cap/ Lebedele în jur
privesc/ Mâinile eu le rotesc/ Ploaia cade
neîncetat/ Vârful degetelor bat/ Realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi Supraveghez modul în care lucreazǎ elevii şi ofer informaţii suplimentare
acolo unde este nevoie. Fac observaţii asupra modului de folosire al materialelor de lucru şi a
poziţiei corpului, asupra acurateţei lucrării. Le cer elevilor sǎ lucreze corect şi estetic, respectând etapele de
lucru; Asigur un climat favorabil lucrului cu ajutorul filmulețului care se
derulează continuu creând o muzică de fundal adecvată. |
-Elevii
numesc materialele primite şi vor intui modul cum vor fi folosite. -Observă, cu atenţie, modelul prezentat. -Precizează
ce materiale s-au folosit pentru realizarea acestei lucrări. -Sunt
atenți la explicațiile primite. -Repetă
etapele de lucru pentru realizarea lucrării. -Efectuează
exerciții pentru încălzirea mușchilor mici ai mâinilor. -Elevii realizează colajul cu ajutorul materialelor
primite, apelând la propria imaginaţie și creativitate. |
Demonstrația Instructajul Exercițiul |
Planșe model Planșa de lucru Hârtie creponată Foarfece Lipici Culori Carioci Laptop și retroproiector |
Pe grupe |
Observarea Aprecieri verbale Observarea |
5. |
Evaluarea activității 10 min. |
O7 |
Voi anunţa încetarea lucrului, după
ce timpul destinat acestei etape din activitate este scurs.
Voi afișa în fața clasei lucrările,
chiar în grădina primăverii. Le propun o expoziție tip galerie, iar fiecare elev va veni, va
selecta o lucrare pe care va lipi un emoticon vesel. Se vor face aprecieri în
funcție de corectitudinea realizării lucrării, originalitate, de acuratețe și
încadrarea în timp. |
Realizează o expoziţie cu propriile
lucrări. Se face turul
galeriei, Elevii vin și acordă emoticoane lucrărilor colegilor. Se nominalizează lucrările care au primit cel mai mare număr de
emoticoane. |
Turul galeriei |
Lucrările finale ale elevilor Emoticoane |
Frontală |
Aprecieri verbale Recompense |
6. |
Încheierea activității 8 min. |
|
Se fac
aprecieri individuale şi generale. |
Elevii ascultă aprecierile cadrului didactic. |
Explicația |
|
frontală |
Aprecieri verbale Numesc elevii care au primit calificative de Foarte bine. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Nu se înjura şi nu se face spam
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.