Clarviziune şi ghicit...

Zilele trecute m-am contrazis cu un prieten care afirma că cei doi termeni sunt sinonimi.
Degeaba am încercat să-l conving că sunt domenii diferite, practicate de persoane ce aparţin unor categorii sociale diferite, că, cândva, o prietenă clarvăzătoare mi-a salvat viaţa datorită unei viziuni pe care a avut-o doar gândindu-se la mine, că am sfârşit prin a fi numită ,,ŢAŢĂ"...

M-a durut enorm atitudinea acestui prieten, care face această confuzie gravă şi care refuză să recunoască aptitudinile speciale pe care le deţine un clarvăzător adevărat. De aceea, am alergat repede la DEX şi iată ce am descoperit, ceea ce înseamnă că prietenul meu îmi datorează nişte scuze. Oare, va avea curaj să mi le aducă??? Eu îl voi aştepta, până se va hotărî...


CLARVĂZĂTÓR, -OÁRE, clarvăzători, -oare, adj. (Despre oameni) Care vede desfăşurarea în viitor a unei situaţii mai clar, mai limpede decât alţii; (despre acţiuni) care dovedeşte perspicacitate,clarviziune. – Clar + văzător (după fr. clairvoyant).
Sursa: DEX '98 (Dicţionarul explicativ al limbii române)

GHICITÓR, -OÁRE, ghicitori, -oare, subst. 1. S. m. și f. Persoană care se îndeletnicește cu prezicerea viitorului (II 2). 2. S. f. Specie a literaturii populare, de obicei în versuri, în care se prezintă sub formă metaforică un obiect, o ființă sau un fenomen, cerându-se identificarea acestora prin asocieri logice (II 1); cimilitură. – Ghici + suf. -tor. 
Sursa: DEX '98 (1998) |

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu se înjura şi nu se face spam

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.