PROIECT DIDACTIC
Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială Movila Miresii
Data: 24. 03. 2021
Clasa: Pregătitoare
Propunător: Florean Cornelia
Aria
curriculară: Arte şi tehnologii
Disciplina:
Arte vizuale și abilități
practice
Unitatea
de învățare: Bine-ai
venit, primăvară!
Subiectul
lecției: Coronița primăverii - tehnici simple de prelucrare a hârtiei
Forma de
realizare: activitate integrată
Tipul lecției: formare de priceperi şi deprinderi
Discipline
integrate: AVAP, CLR, MM
COMPETENȚE
SPECIFICE VIZATE:
Arte vizuale și abilități practice
2.3. Realizarea de
aplicaţii/compoziţii/obiecte/ construcţii simple, pe baza interesului direct
2.4. Transformarea unui material prin tehnici simple
Comunicare în limba
română
1.2. Identificarea unor
informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar
Muzică și mișcare
2.1. Cântarea în colectiv, asociind mişcarea sugerată de text
Obiective
operaționale:
Cognitive:
O1 – să numească materialele necesare realizării
lucrării;
O2 – să precizeze etapele de lucru / tehnica
de lucru cu  hârtia;   
Psiho-motrice:
O3 –să aplice tehnici de
lucru adecvate (colorare, decupare, lipire);
O4  -să realizeze lucrările propuse;
O5- să manevreze cu ușurință
materialele de lucru;   
Afective:
O6 -să manifeste simț estetic în decorarea coroniței;
O7- să aprecieze corect  lucrările colegilor
și pe cea proprie;
STRATEGIA
DIDACTICĂ
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, instructajul, demonstrația, exercițiul,  jocul;
FORME DE
ORGANIZARE:  frontală, independentă;
RESURSE MATERIALE: șablon
coroniță, fluturi din hârtie, planșă model, lipici, computer, fond muzical, boxe
audio, seturi  puzzle ;
RESURSE
TEMPORALE:  45 de minute ( 35 +10)
RESURSE
UMANE: 25 elevi 
Bibliografie:
- Curriculum pentru învăţământul
primar, Programa școlară pentru  Arte
vizuale și abilități practice, Clasa pregătitoare, București 2013;
-Organizarea interdisciplinară a ofertelor de
ȋnvăţare pentru formarea competenţelor cheie la şcolarii mici, Suport de
curs, 2013;
            
DEMERSUL DIDACTIC
| 
   Nr. Crt.  | 
  
   Etapele
  lecției / timp  | 
  
   Ob.
  Op.  | 
  
   Activitatea
  propunătoarei  | 
  
   Activitatea elevilor  | 
  
   Metode
  și procedee  | 
  
   Mijloace
  didactice  | 
  
   Forme de organizare  | 
  
   și         Metode
  și instrumente de evaluare  | 
 
| 
   1.  | 
  
   Moment  organizatoric 3 min.  | 
  
   | 
  
   Asigur un climat propice pentru desfășurarea activității. Solicit efectuarea unui joc de mișcare.   | 
  
   Elevii vor avea pe bănci materialele necesare desfășurării lecției de
  arte vizuale și abilități practice. Execută jocul propus.  | 
  
   Jocul   | 
  
   | 
  
   frontală  | 
  
   observarea  | 
 
| 
   2.  | 
  
   Captarea  atenției 2 min.  | 
  
   | 
  
   Citesc  elevilor o ghicitoare. Le solicit răspunsul. Cine aduce iar în ţară Mândre păsări călătoare, Îmbracă grădina-n floare Şi-ncălzeşte vremea afară? Pentru că astăzi am primit Primăvara în clasa noastră,  propun să-i facem ora aceasta un dar. Ce
  părere aveți?  | 
  
   Elevii ascultă cu atenție ghicitoarea. Răspund la ghicitoare: PRIMĂVARA.  | 
  
   Jocul   | 
  
   Textul  ghicitorii  | 
  
   Frontală   | 
  
   Aprecieri verbale   | 
 
| 
   3.  | 
  
   Anunțarea temei și a obiectivelor 1 min.  | 
  
   | 
  
   Anunț elevii că vor face un colaj cu tema: Coronița  primăverii  | 
  
   Elevii ascultă cu atenție.  | 
  
   Explicația  | 
  
   | 
  
   Frontală   | 
  
   observarea  | 
 
| 
   4.  | 
  
   Dirijarea învățării 15 min.  | 
  
   O1 O2 O3 O4 O5 O6  | 
  
               Intuirea
  modelului şi a materialelor Prezint lucrarea model
  – Coronița  primăverii Solicit elevilor sǎ
  numeascǎ materialele din
  care e confecţionat modelul; Demonstrarea şi explicarea modului de lucru Prezint elevilor etapele de realizare ale lucrǎrii: - colorarea coroniței - lipirea fluturilor pe suprafața coroniței; Verbalizarea etapelor de lucru Se vor repeta etapele de lucru. Solicit
  efectuarea exerciţiilor pentru încălzirea muşchilor mici ai mâinilor, iar
  apoi le urez: spor la lucru. ,,Închid pumnii și-i desfac/ Degetelor fac pe plac: Clap, clap, clap!/
  Pocnim din degete/ picură ploaia din ce în ce mai tare. Mâna lebădă o fac / Care dă uşor din cap/                           Lebedele în jur
  privesc/ Mâinile eu le rotesc/                                  Ploaia cade
  neîncetat/ Vârful degetelor bat/  Realizarea lucrǎrilor de cǎtre elevi Supraveghez modul în care lucreazǎ elevii şi ofer informaţii suplimentare
  acolo unde este nevoie; Fac observaţii asupra modului de folosire a materialelor de lucru şi a
  poziţiei corpului, asupra acurateţei lucrării. Le cer elevilor sǎ lucreze cât mai corect şi estetic, respectând etapele
  de lucru; Asigur un climat favorabil lucrului cu ajutorul unei audiţii muzicale.   | 
  
         Elevii numesc
  materialele primite şi vor intui modul cum vor fi folosite. Observă, cu atenţie, modelul prezentat. Precizează ce materiale s-au folosit pentru realizarea
  acestei lucrări. Sunt atenți la explicațiile primite. -Repetă etapele de lucru pentru realizarea
  lucrării. -Efectuează exerciții pentru încălzirea mușchilor
  mici ai mâinilor.    -Elevii realizează
  colajul cu ajutorul materialelor expuse, decorând coronița după preferință.  | 
  
   Demonstrația Instructajul Exercițiul    | 
  
    șabloane  coronițe fluturi din hârtie lipici carioci culori Planșa model Muzică de fundal Computer   | 
  
   independentă  | 
  
   Observarea  Aprecieri verbale Observarea   | 
 
| 
   5.  | 
  
   Evaluarea  activității 10 min.  | 
  
   O7  | 
  
   Voi anunţa
  încetarea lucrului, după ce timpul destinat acestei etape din activitate este
  scurs.     Voi afișa în fața clasei lucrările. Le propun o  expoziție, iar fiecare elev va veni și
  va alege o lucrare pe care ar dori să o cumpere (exceptând propria lucrare). Se vor face aprecieri în funcție de
  corectitudinea realizării   lucrării, originalitate, de acuratețe și încadrarea în
  timp.  | 
  
   Se realizează o expoziţie cu lucrările elevilor.   Elevii vin și selectează lucrarea pe care le-ar plăcea să o premieze din
  galeria primăverii. Voi adăuga emoticoane lucrărilor selectate.  | 
  
   Jocul   | 
  
   Lucrările elevilor  | 
  
   Frontală   | 
  
   Aprecieri verbale Recompense   | 
 
| 
   6.  | 
  
   Încheierea activității 4 min.  | 
  
      | 
  
   Se fac aprecieri individuale şi generale Propun audiția cântecelului ,,Primăvara”, iar copiii execută mișcările
  sugerate de versurile cântecului.  | 
  
   Elevii ascultă aprecierile cadrului didactic.  | 
  
   Conversația   jocul      | 
  
   Laptop  Boxe  pozitivul cântecului  | 
  
   frontală  | 
  
   Aprecieri verbale  | 
 
| 
   7.  | 
  
   Activitate în completare   | 
  
   | 
  
   Elevii vor primi
  câte un puzzle cu un tablou de primăvară.  | 
  
   Elevii rezolvă joculețul puzzle.  | 
  
   jocul  | 
  
   Planșe puzzle  | 
  
   | 
  
   Aprecieri verbale observarea  | 
 



